Žádná nehoda, žádná chyba a žádné problémy - tak nějak vypadala argentinská soutěž v podání Roberta Kubici. Šestý místem si získal zasloužené první body sezony.
Robertu Kubicovi se konečně podařilo odjet bezrpoblémovou soutěž, když se po několika nehodách v uplynulých soutěžích dostal v poslední době pod palbu kritiky. Možná mu také pomohla delší pauza, která byla mezi soutěžemi v Portugalsku a v Argentině. Bývalý pilot Formule 1 poprvé v kategorii WRC viděl cíl a navíc bez využití pravidla Rally2, k tomu bychom měli připočíst, že Rally Argentina patří k jedněm z nějtěžších. Odměnou mu bylo šesté místo a 8 mistrovských bodů.
Polák přitom soutěž začal pomaleji a tempo postupně navyšoval. "Když uvážíme, jak těžké byly tyto zkoušky a jak málo zkušeností mám, tak to byl hodně dobrý den," řekl Robert Kubica v pátek večer v servise. "Tyto zkoušky [RZ2 a RZ4] byly extrémně úzké a zatáčkovité. S mým omezením ruky bylo hodně těžké jet. Je to hodně frustrující, když nemůžete čistě projet vlásenkou, ale není to nic, co bych nemohl dohnat. V úzkých zatáčkách jsem musel jít do kompromisů, abych ztratil co možná nejméně času."
To sobotní zkoušky už nebyly tak úzké a Kubicovi se jelo hned lépe. Jak sám ale přiznává, rozpis neměl v rychlých pasážích ideální. "Byl to dobrý den, žádné problémy nebo chyby. Podmínky nebyly jednoduché a odpoledne jsme v mlze jeli opatrně. V RZ8 přišel jeden nebezpečný moment, ale nebylo to žádné velké drama," pokračuje jezdec Fordu Fiesta RS WRC.
V neděli to pak bylo napínavé, když Kubicu a Elfyna Evanse hájícího barvy M-Sportu dělilo před poslední zkouškou pouhých 5 sekund. V Power Stage byl ale Kubica o hodně rychlejší a šesté místo si tak pohlídal. "Byla to těžká a namáhavá rally v těžkých podmínkách. Jet zde poprvé a za takových podmínek, to byla velká výzva. Už při seznamovacích jízdách jsme věděli, že to může být těžká rally. Zkoušky byly hodně technické. Když k tomu připočítáte ještě těžké povětrnostní podmínky, tak to určitě nebylo lehké. V tomto sportu neexistuje žádná magie, zkušenosti jsou fundamentální. Je lepší být šestý než vůbec nedojet do cíle. Být čtvrtý nebo druhý by samozřejmě bylo lepší. Momentálně ale musím být realistický. S Maciejkem [Szczepaniakem - navigátor] jsme odjeli velice pozitivní rally."
Spojený je i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. "Za Roberta jsem hodně rád, že odjel takto těžkou rally bez nějakých nečekaných událostí. Vyvaroval se problémům a sbíral zkušenosti. To je na této úrovni hodně důležité. Tyto zkušenosti mohou být pro jeho další vývoj jen prospěšné. Udělal pokrok a v tomto vývoji může jen pokračovat."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?