Žádná nehoda, žádná chyba a žádné problémy - tak nějak vypadala argentinská soutěž v podání Roberta Kubici. Šestý místem si získal zasloužené první body sezony.
Robertu Kubicovi se konečně podařilo odjet bezrpoblémovou soutěž, když se po několika nehodách v uplynulých soutěžích dostal v poslední době pod palbu kritiky. Možná mu také pomohla delší pauza, která byla mezi soutěžemi v Portugalsku a v Argentině. Bývalý pilot Formule 1 poprvé v kategorii WRC viděl cíl a navíc bez využití pravidla Rally2, k tomu bychom měli připočíst, že Rally Argentina patří k jedněm z nějtěžších. Odměnou mu bylo šesté místo a 8 mistrovských bodů.
Polák přitom soutěž začal pomaleji a tempo postupně navyšoval. "Když uvážíme, jak těžké byly tyto zkoušky a jak málo zkušeností mám, tak to byl hodně dobrý den," řekl Robert Kubica v pátek večer v servise. "Tyto zkoušky [RZ2 a RZ4] byly extrémně úzké a zatáčkovité. S mým omezením ruky bylo hodně těžké jet. Je to hodně frustrující, když nemůžete čistě projet vlásenkou, ale není to nic, co bych nemohl dohnat. V úzkých zatáčkách jsem musel jít do kompromisů, abych ztratil co možná nejméně času."
To sobotní zkoušky už nebyly tak úzké a Kubicovi se jelo hned lépe. Jak sám ale přiznává, rozpis neměl v rychlých pasážích ideální. "Byl to dobrý den, žádné problémy nebo chyby. Podmínky nebyly jednoduché a odpoledne jsme v mlze jeli opatrně. V RZ8 přišel jeden nebezpečný moment, ale nebylo to žádné velké drama," pokračuje jezdec Fordu Fiesta RS WRC.
V neděli to pak bylo napínavé, když Kubicu a Elfyna Evanse hájícího barvy M-Sportu dělilo před poslední zkouškou pouhých 5 sekund. V Power Stage byl ale Kubica o hodně rychlejší a šesté místo si tak pohlídal. "Byla to těžká a namáhavá rally v těžkých podmínkách. Jet zde poprvé a za takových podmínek, to byla velká výzva. Už při seznamovacích jízdách jsme věděli, že to může být těžká rally. Zkoušky byly hodně technické. Když k tomu připočítáte ještě těžké povětrnostní podmínky, tak to určitě nebylo lehké. V tomto sportu neexistuje žádná magie, zkušenosti jsou fundamentální. Je lepší být šestý než vůbec nedojet do cíle. Být čtvrtý nebo druhý by samozřejmě bylo lepší. Momentálně ale musím být realistický. S Maciejkem [Szczepaniakem - navigátor] jsme odjeli velice pozitivní rally."
Spojený je i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. "Za Roberta jsem hodně rád, že odjel takto těžkou rally bez nějakých nečekaných událostí. Vyvaroval se problémům a sbíral zkušenosti. To je na této úrovni hodně důležité. Tyto zkušenosti mohou být pro jeho další vývoj jen prospěšné. Udělal pokrok a v tomto vývoji může jen pokračovat."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.