„Automobilový pretekár na plný úväzok“ úplne nevystihuje náplň práce Igora Drotára. Okrem povinností na tratiach rally a pretekov do vrchu mali Drotárovci plné ruky práce s organizáciou dvoch úspešných motoristických podujatí. Domáca Rally Prešov im však priniesla čarovný výsledok.
Nestále počasie a pomerne chladný úvod mesiaca lásky (k motoršportu) poznačili automobilové preteky v celej Európe. Nad metropolou Šariša sa nebo zatiahlo v čase, keď na úzkych a pekelne rýchlych cestách trielili pod plným plynom posádky Rally Prešov. Na suchých pneumatikách...
Rally Prešov bola jednodňová súťaž, ktorá si však počasím a náročnosťou vyžiadala svoje obete. Našťastie len na technike. Igor Drotár mal za sebou čerstvé víťazstvo v pretekoch do vrchu v rakúskom Rechbergu. Spolu s Vladom Bánocim zorganizovali prešovskú rally a rovnako sa jej aj zúčastnili ako posádka. V premenlivých a nepredvídateľných podmienkach získali skvelé druhé miesto v absolútnom poradí.
Igor Drotár: „Som veľmi rád, že sa nám podujatie podarilo zorganizovať. Ukázalo sa ako jedna veľmi náročná súťaž. Nemala však žiadne zbytočné prestoje a všetko fungovalo ako švajčiarske hodinky. Potešili ma aj ohlasy jazdcov, ktorí na cieľovej rampe neboli skúpi na pochvaly. Ďakujem tiež reklamným partnerom za to, že nám so súťažou pomohli. Ako posádka sme vedeli, že nejdeme do ľahkého boja, pretože sa tu zišli veľmi šikovní jazdci a majstri a to nielen zo Slovenska, ale aj z okolitých krajín. Rovnako s nimi aj skvelá technika - moderné, vyspelé stroje,“ povedal Igor a pokračuje: „Pred štartom do prvej rýchlostnej skúšky sme mali veľkú dilemu, čo obuť na úvod súťaže - nikto nevedel, či bude pršať. Rozhodli sme sa pre suché pneumatiky, čo sa ukázalo ako správna voľba – teda aspoň do prvej skúšky. V tej druhej to bol dobrý nápad len prvých 9 km: potom sa spustila prietrž mračien a čakalo nás asi 7 km v prietrži, na slikoch...“
Premenlivé počasie nenechalo napokoji nikoho: „Mnohí chalani so sebou vzali aj mokré pneumatiky a stihli prezuť, no my nie. Napriek tomu sme dojazdili tretiu rýchlostnú skúšku s dobrým časom. V druhom kole jázd sa zdalo, že dážď možno ustupuje. Pre istotu sme obuli intermediálne pneumatiky. Následne na štvrtej rýchlostnej skúške sme napokon jazdili na suchu. Na ďalšej skúške začalo pršať a na šiestej bola situácia vhodná na mokré gumy. No bolo to o dosť lepšie, než predtým na slikoch. Po dohovore s priebežne vedúcim jazdcom Grzegorzom Grzybom sme sa dohodli, že do posledných troch skúšok ideme obaja na mokrých pneumatikách. Paradoxne, na siedmej skúške bolo vlhko, dali by sa obuť aj sliky a posledné dve skúšky bola trať úplne suchá. Rally bola poznačená aj množstvom vypadnutí, z toho či onoho dôvodu. Bola to jednodňová, no mimoriadne náročná súťaž.“
Rechbergom to začalo, no Prešov nebola jediná ďalšia povinnosť Drotárovcov: „Ešte pred odchodom na Oždianske serpentíny sme v sobotu večer riešili Majstrovstvá strednej Európy a Majstrovstvá Slovenska v autoslalome, ktoré sa uskutočnili na druhý deň a dopadli nadmieru dobre. Vtedy som už však bojoval v Ožďanoch, na pretekoch automobilov do vrchu. Aj tam som dosiahol výborný výsledok – absolútne druhé miesto. Poraziť ma dokázal len Jožko Béreš s výkonnejším autom. Teším sa na ďalšie súboje na kopcoch, aj na rally. Zvládli sme veľmi náročné dva víkendy: trebalo odjazdiť kopec Rechberg, pripraviť Prešov, odjazdiť Prešov, pripraviť autoslalom a odjazdiť preteky do vrchu v Ožďanoch. Na oddych nie je čas, pretože treba podokončovať veci ohľadom Rally Prešov no a vo štvrtok 8. mája už vyrážam na preteky do vrchu v poľskej Zaluži.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.