„Automobilový pretekár na plný úväzok“ úplne nevystihuje náplň práce Igora Drotára. Okrem povinností na tratiach rally a pretekov do vrchu mali Drotárovci plné ruky práce s organizáciou dvoch úspešných motoristických podujatí. Domáca Rally Prešov im však priniesla čarovný výsledok.
Nestále počasie a pomerne chladný úvod mesiaca lásky (k motoršportu) poznačili automobilové preteky v celej Európe. Nad metropolou Šariša sa nebo zatiahlo v čase, keď na úzkych a pekelne rýchlych cestách trielili pod plným plynom posádky Rally Prešov. Na suchých pneumatikách...
Rally Prešov bola jednodňová súťaž, ktorá si však počasím a náročnosťou vyžiadala svoje obete. Našťastie len na technike. Igor Drotár mal za sebou čerstvé víťazstvo v pretekoch do vrchu v rakúskom Rechbergu. Spolu s Vladom Bánocim zorganizovali prešovskú rally a rovnako sa jej aj zúčastnili ako posádka. V premenlivých a nepredvídateľných podmienkach získali skvelé druhé miesto v absolútnom poradí.
Igor Drotár: „Som veľmi rád, že sa nám podujatie podarilo zorganizovať. Ukázalo sa ako jedna veľmi náročná súťaž. Nemala však žiadne zbytočné prestoje a všetko fungovalo ako švajčiarske hodinky. Potešili ma aj ohlasy jazdcov, ktorí na cieľovej rampe neboli skúpi na pochvaly. Ďakujem tiež reklamným partnerom za to, že nám so súťažou pomohli. Ako posádka sme vedeli, že nejdeme do ľahkého boja, pretože sa tu zišli veľmi šikovní jazdci a majstri a to nielen zo Slovenska, ale aj z okolitých krajín. Rovnako s nimi aj skvelá technika - moderné, vyspelé stroje,“ povedal Igor a pokračuje: „Pred štartom do prvej rýchlostnej skúšky sme mali veľkú dilemu, čo obuť na úvod súťaže - nikto nevedel, či bude pršať. Rozhodli sme sa pre suché pneumatiky, čo sa ukázalo ako správna voľba – teda aspoň do prvej skúšky. V tej druhej to bol dobrý nápad len prvých 9 km: potom sa spustila prietrž mračien a čakalo nás asi 7 km v prietrži, na slikoch...“
Premenlivé počasie nenechalo napokoji nikoho: „Mnohí chalani so sebou vzali aj mokré pneumatiky a stihli prezuť, no my nie. Napriek tomu sme dojazdili tretiu rýchlostnú skúšku s dobrým časom. V druhom kole jázd sa zdalo, že dážď možno ustupuje. Pre istotu sme obuli intermediálne pneumatiky. Následne na štvrtej rýchlostnej skúške sme napokon jazdili na suchu. Na ďalšej skúške začalo pršať a na šiestej bola situácia vhodná na mokré gumy. No bolo to o dosť lepšie, než predtým na slikoch. Po dohovore s priebežne vedúcim jazdcom Grzegorzom Grzybom sme sa dohodli, že do posledných troch skúšok ideme obaja na mokrých pneumatikách. Paradoxne, na siedmej skúške bolo vlhko, dali by sa obuť aj sliky a posledné dve skúšky bola trať úplne suchá. Rally bola poznačená aj množstvom vypadnutí, z toho či onoho dôvodu. Bola to jednodňová, no mimoriadne náročná súťaž.“
Rechbergom to začalo, no Prešov nebola jediná ďalšia povinnosť Drotárovcov: „Ešte pred odchodom na Oždianske serpentíny sme v sobotu večer riešili Majstrovstvá strednej Európy a Majstrovstvá Slovenska v autoslalome, ktoré sa uskutočnili na druhý deň a dopadli nadmieru dobre. Vtedy som už však bojoval v Ožďanoch, na pretekoch automobilov do vrchu. Aj tam som dosiahol výborný výsledok – absolútne druhé miesto. Poraziť ma dokázal len Jožko Béreš s výkonnejším autom. Teším sa na ďalšie súboje na kopcoch, aj na rally. Zvládli sme veľmi náročné dva víkendy: trebalo odjazdiť kopec Rechberg, pripraviť Prešov, odjazdiť Prešov, pripraviť autoslalom a odjazdiť preteky do vrchu v Ožďanoch. Na oddych nie je čas, pretože treba podokončovať veci ohľadom Rally Prešov no a vo štvrtok 8. mája už vyrážam na preteky do vrchu v poľskej Zaluži.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?