„Automobilový pretekár na plný úväzok“ úplne nevystihuje náplň práce Igora Drotára. Okrem povinností na tratiach rally a pretekov do vrchu mali Drotárovci plné ruky práce s organizáciou dvoch úspešných motoristických podujatí. Domáca Rally Prešov im však priniesla čarovný výsledok.
Nestále počasie a pomerne chladný úvod mesiaca lásky (k motoršportu) poznačili automobilové preteky v celej Európe. Nad metropolou Šariša sa nebo zatiahlo v čase, keď na úzkych a pekelne rýchlych cestách trielili pod plným plynom posádky Rally Prešov. Na suchých pneumatikách...
Rally Prešov bola jednodňová súťaž, ktorá si však počasím a náročnosťou vyžiadala svoje obete. Našťastie len na technike. Igor Drotár mal za sebou čerstvé víťazstvo v pretekoch do vrchu v rakúskom Rechbergu. Spolu s Vladom Bánocim zorganizovali prešovskú rally a rovnako sa jej aj zúčastnili ako posádka. V premenlivých a nepredvídateľných podmienkach získali skvelé druhé miesto v absolútnom poradí.
Igor Drotár: „Som veľmi rád, že sa nám podujatie podarilo zorganizovať. Ukázalo sa ako jedna veľmi náročná súťaž. Nemala však žiadne zbytočné prestoje a všetko fungovalo ako švajčiarske hodinky. Potešili ma aj ohlasy jazdcov, ktorí na cieľovej rampe neboli skúpi na pochvaly. Ďakujem tiež reklamným partnerom za to, že nám so súťažou pomohli. Ako posádka sme vedeli, že nejdeme do ľahkého boja, pretože sa tu zišli veľmi šikovní jazdci a majstri a to nielen zo Slovenska, ale aj z okolitých krajín. Rovnako s nimi aj skvelá technika - moderné, vyspelé stroje,“ povedal Igor a pokračuje: „Pred štartom do prvej rýchlostnej skúšky sme mali veľkú dilemu, čo obuť na úvod súťaže - nikto nevedel, či bude pršať. Rozhodli sme sa pre suché pneumatiky, čo sa ukázalo ako správna voľba – teda aspoň do prvej skúšky. V tej druhej to bol dobrý nápad len prvých 9 km: potom sa spustila prietrž mračien a čakalo nás asi 7 km v prietrži, na slikoch...“
Premenlivé počasie nenechalo napokoji nikoho: „Mnohí chalani so sebou vzali aj mokré pneumatiky a stihli prezuť, no my nie. Napriek tomu sme dojazdili tretiu rýchlostnú skúšku s dobrým časom. V druhom kole jázd sa zdalo, že dážď možno ustupuje. Pre istotu sme obuli intermediálne pneumatiky. Následne na štvrtej rýchlostnej skúške sme napokon jazdili na suchu. Na ďalšej skúške začalo pršať a na šiestej bola situácia vhodná na mokré gumy. No bolo to o dosť lepšie, než predtým na slikoch. Po dohovore s priebežne vedúcim jazdcom Grzegorzom Grzybom sme sa dohodli, že do posledných troch skúšok ideme obaja na mokrých pneumatikách. Paradoxne, na siedmej skúške bolo vlhko, dali by sa obuť aj sliky a posledné dve skúšky bola trať úplne suchá. Rally bola poznačená aj množstvom vypadnutí, z toho či onoho dôvodu. Bola to jednodňová, no mimoriadne náročná súťaž.“
Rechbergom to začalo, no Prešov nebola jediná ďalšia povinnosť Drotárovcov: „Ešte pred odchodom na Oždianske serpentíny sme v sobotu večer riešili Majstrovstvá strednej Európy a Majstrovstvá Slovenska v autoslalome, ktoré sa uskutočnili na druhý deň a dopadli nadmieru dobre. Vtedy som už však bojoval v Ožďanoch, na pretekoch automobilov do vrchu. Aj tam som dosiahol výborný výsledok – absolútne druhé miesto. Poraziť ma dokázal len Jožko Béreš s výkonnejším autom. Teším sa na ďalšie súboje na kopcoch, aj na rally. Zvládli sme veľmi náročné dva víkendy: trebalo odjazdiť kopec Rechberg, pripraviť Prešov, odjazdiť Prešov, pripraviť autoslalom a odjazdiť preteky do vrchu v Ožďanoch. Na oddych nie je čas, pretože treba podokončovať veci ohľadom Rally Prešov no a vo štvrtok 8. mája už vyrážam na preteky do vrchu v poľskej Zaluži.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.