Robert Kubica se v Argentině vrátí k základu, který aplikoval při svých začátcích v rallysportu. Šampion WRC2 od svého přestupu do vozu WRC dokončil jenom jednu soutěž a boural ve všech odjetých s vozem WRC (obvykle více než jednou).
29 letý soutěžák slibuje, že v Argentině to vezme za dobrý konec: "Pokusím se změnit můj přístup. Vrátím se ke způsobu, kterým jsem přistupoval k soutěžím WRC, když jsem začínal. Při jízdě na šotolině se musím víc zaměřit na setrvání na trati. Není tak důležité jet co nejrychleji to jde."
"[Na šotolině] je tolik proměných a překvapení, která obvykle nezkušené jezdce nachytají. Proto si myslím, že několik kroků zpět mi nemůže uškodit." Robert Kubica připouští, že jít hned v jeho druhé sezoně v rally do WRC bylo odvážným krokem: "Většina jezdců, kteří jedou poprvé tyto rychlostní zkoušky, je jedou ve výrazně slabších vozech.
Já jedu v jednom z nejlepších vozů šampionátu vedle nejlepších jezdců na světě v podmínkách, se kterými jsem doposud neměl žádné zkušenosti. Tohle je nejvyšší úroveň rallysportu, na to musím pamatovat. Věci, které se dějí, nejsou zrovna příjemnou zkušeností. Ale zároveň se nejedná o nic neobvyklého.
Kromě Jänneru Kubicovi sázka na svoji rychlosti zatím nevychází
To spíše moje vítězství ve WRC2 vloni bylo mnohem víc neobvyklejší. Když jsem se rozhodl, že půjdu do rallysportu, věděl jsem, do čeho jdu. Nemohu dovolit, aby předešlé měsíce odepsaly moje ambice. Argentina je další nová a těžká rally. Doufám, že se mi bude dařit lépe než v minulých soutěžích. Náš cíl je stejný: Dojet do cíle."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?