Rally Argentina uvidí po dlouhé době jiného vítěze. Kdyby to mělo jít dle představ Sébastiena Ogiera, tak by tímto rokem rád začal jeho éru poté, co jsme doposud viděli několik vítězství v řadě v podání Seba Loeba.
Sébastien Loeb, který byl o upynulém víkendu na závodech WTCC v Maďarsku sedmý a devátý, v Argentině vyhrál osmkrát v řadě. Teď je ale jasné, že svoji sérii neprodlouží. V Jižní Americe tedy uvidíme nového vítěze. Asi největším favoritem vzhledem k výsledkům probíhající sezony je Sébastien Ogier.
"Na Argentinskou rally jsme se připravovali na Sardinii. Tam jsme měli podobný šotolinový podklad, jaký nás čeká v Jižní Americe. Ačkoliv není charakter trati v Argentině tak měkký, tak jsme se toho na testu hodně naučili," říká Sébastien Ogier. Pokud by Francouz nebo některý z jeho kolegů v Argentině vyhrál, tak už by to bylo deváté vítězství v řadě pro Volkswagen, což by byl nový rekord.
"Rally Argentina jsem ještě nevyhrál. V roce 2011 to bylo těsné a také vloni to na vítězství nestačilo. To jsou důvody, proč chci v Argentině bezpodmínečně vyhrát. Průběh soutěže bude skoro stejný jako vloni a to pro nás může být menší výhodou. I přesto se může šotolinová rally z roku na rok silně změnit. Při seznamovacích jízdách tak budeme zvláště koncentrovaní na to, abychom v rozpisu zohlednili mnoho minimálních změn."
Ogier s Ingrassiou budou v Argentině startovat s poměrně zajímavým šasi - interní číslo 17 a poznavací značka WOB-VW 369. Toto auto debutovalo na Rally Deutschland 2013. Ne zrovna povedený start na domácí soutěži Volkswagenu následovala o to úspěšnější série. V loňské Francii, na letošním Monte Carlu a v Mexiku tato karoserie brala vítězství. Ve Francii navíc s touto karoserií, se kterou dokazali vyhrát už na různých površích, bralo duo Ogier/Ingrassia titul.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.