Rally Argentina uvidí po dlouhé době jiného vítěze. Kdyby to mělo jít dle představ Sébastiena Ogiera, tak by tímto rokem rád začal jeho éru poté, co jsme doposud viděli několik vítězství v řadě v podání Seba Loeba.
Sébastien Loeb, který byl o upynulém víkendu na závodech WTCC v Maďarsku sedmý a devátý, v Argentině vyhrál osmkrát v řadě. Teď je ale jasné, že svoji sérii neprodlouží. V Jižní Americe tedy uvidíme nového vítěze. Asi největším favoritem vzhledem k výsledkům probíhající sezony je Sébastien Ogier.
"Na Argentinskou rally jsme se připravovali na Sardinii. Tam jsme měli podobný šotolinový podklad, jaký nás čeká v Jižní Americe. Ačkoliv není charakter trati v Argentině tak měkký, tak jsme se toho na testu hodně naučili," říká Sébastien Ogier. Pokud by Francouz nebo některý z jeho kolegů v Argentině vyhrál, tak už by to bylo deváté vítězství v řadě pro Volkswagen, což by byl nový rekord.
"Rally Argentina jsem ještě nevyhrál. V roce 2011 to bylo těsné a také vloni to na vítězství nestačilo. To jsou důvody, proč chci v Argentině bezpodmínečně vyhrát. Průběh soutěže bude skoro stejný jako vloni a to pro nás může být menší výhodou. I přesto se může šotolinová rally z roku na rok silně změnit. Při seznamovacích jízdách tak budeme zvláště koncentrovaní na to, abychom v rozpisu zohlednili mnoho minimálních změn."
Ogier s Ingrassiou budou v Argentině startovat s poměrně zajímavým šasi - interní číslo 17 a poznavací značka WOB-VW 369. Toto auto debutovalo na Rally Deutschland 2013. Ne zrovna povedený start na domácí soutěži Volkswagenu následovala o to úspěšnější série. V loňské Francii, na letošním Monte Carlu a v Mexiku tato karoserie brala vítězství. Ve Francii navíc s touto karoserií, se kterou dokazali vyhrát už na různých površích, bralo duo Ogier/Ingrassia titul.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.