Rally Argentina uvidí po dlouhé době jiného vítěze. Kdyby to mělo jít dle představ Sébastiena Ogiera, tak by tímto rokem rád začal jeho éru poté, co jsme doposud viděli několik vítězství v řadě v podání Seba Loeba.
Sébastien Loeb, který byl o upynulém víkendu na závodech WTCC v Maďarsku sedmý a devátý, v Argentině vyhrál osmkrát v řadě. Teď je ale jasné, že svoji sérii neprodlouží. V Jižní Americe tedy uvidíme nového vítěze. Asi největším favoritem vzhledem k výsledkům probíhající sezony je Sébastien Ogier.
"Na Argentinskou rally jsme se připravovali na Sardinii. Tam jsme měli podobný šotolinový podklad, jaký nás čeká v Jižní Americe. Ačkoliv není charakter trati v Argentině tak měkký, tak jsme se toho na testu hodně naučili," říká Sébastien Ogier. Pokud by Francouz nebo některý z jeho kolegů v Argentině vyhrál, tak už by to bylo deváté vítězství v řadě pro Volkswagen, což by byl nový rekord.
"Rally Argentina jsem ještě nevyhrál. V roce 2011 to bylo těsné a také vloni to na vítězství nestačilo. To jsou důvody, proč chci v Argentině bezpodmínečně vyhrát. Průběh soutěže bude skoro stejný jako vloni a to pro nás může být menší výhodou. I přesto se může šotolinová rally z roku na rok silně změnit. Při seznamovacích jízdách tak budeme zvláště koncentrovaní na to, abychom v rozpisu zohlednili mnoho minimálních změn."
Ogier s Ingrassiou budou v Argentině startovat s poměrně zajímavým šasi - interní číslo 17 a poznavací značka WOB-VW 369. Toto auto debutovalo na Rally Deutschland 2013. Ne zrovna povedený start na domácí soutěži Volkswagenu následovala o to úspěšnější série. V loňské Francii, na letošním Monte Carlu a v Mexiku tato karoserie brala vítězství. Ve Francii navíc s touto karoserií, se kterou dokazali vyhrát už na různých površích, bralo duo Ogier/Ingrassia titul.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.