Circuit of Ireland Rally: ŠKODA slaví double

Rally Liepaja-Ventspils
Rally Liepaja-Ventspils, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
iM2 22. dubna 2014 22:21
Sdílej:

Posádka Lappi/Ferm vítězí v severoirské rally a vede nyní hodnocení ERC. Wiegand s Christianem slaví své první pódium v ERC.

Značce ŠKODA se vysněné velikonoční překvapení vydařilo: Na rally „Circuit of Ireland“, čtvrtém podniku letošního ERC, slaví značka z Mladé Boleslavi skvělý double. Finové Esapekka Lappi a Janne Ferm zvítězili v deseti z 18 rychlostních zkoušek na úzkých a rychlých tratích kolem severoirského hlavního města Belfastu. Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland korunovali sobotní famózní stíhací jízdu druhým místem. Pátou příčku navíc obsadila s privátním vozem Fabia Super 2000 britská posádka Neil Simpson/Claire Mole. 

„Jsme hrozně moc šťastní, že jsme zde v Severním Irsku zvítězili,“ říká Esapekka Lappi. „Celý tým pro tento výsledek tvrdě pracoval. Před startem soutěže jsme ani nepomysleli, že bychom mohli vést od začátku až do konce. Byla to pro nás skvělá rally. Rychlost a spolehlivost vozu byla naprosto rozhodující a naše intenzivní příprava s Jannem se bohatě vyplatila. Díky a gratulace patří celému týmu.“ Svým druhým vítězstvím v sezóně (po triumfu v Lotyšsku) se Lappi s Fermem dostali do vedení jezdců a spolujezdců ERC. 

Wiegand vyhrál v sobotu čtyři rychlostní zkoušky a poskočil tak ze čtvrté příčky až na druhou. „Spadl mi obrovský kámen ze srdce,“ glosoval dosažený výsledek Sepp Wiegand. „Naše první pódium v ERC a k tomu ještě double značky ŠKODA. Na tom jsme pracovali od začátku sezóny. Děkuji celému týmu, měli jsme skvěle připravený vůz. Druhý den jsme se neustále zlepšovali, jen tak jsme mohli předhonit Roberta Barrabla. To nás určitě v dalším průběhu sezóny požene kupředu.“ V hodnocení mistrovství Evropy se Wiegand dostal na třetí příčku. 

Číslo rally „Circuit of Ireland“: 3ŠKODA se triumfem Lappiho s Fermem zapsala potřetí do vítězné výsledkové listiny na této soutěži. V roce 2009 vyhrál místní matador Eugene Donelly s Paddy Tonerem ve Fabii WRC, v roce 2012 dominovala na třetí nejstarší soutěži světa tehdejší tovární posádka ŠKODA Motorsportu Juho Hänninen/Mikko Markkula s vozem Fabia Super 2000.

 

Circuit of Ireland Rally 2014 – konečné výsledky:

1. Lappi/Ferm (FIN/FIN; ŠKODA Fabia Super 2000) 2:06.15,5 hod2. Wiegand/Christian (D/D; ŠKODA Fabia Super 2000) + 1.50,0 min3. Barrable/Loudon (IRL/GB; Ford Fiesta R5) + 1.57,5 min4. Consani/Vilmot (F/F; Peugeot 207 S2000) + 5.34,0 min5. Simpson/Mole (GB/GB; ŠKODA Fabia Super 2000) + 6.33,5 min

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.