Citroën plánuje setrvat se svým továrním týmem ve WRC i nadále, minimálně do roku 2015. Dnes to řekl šéf týmu, Yves Matton.
Ze všech čtyř značek v současném mistrovství, je Citroën tou historicky nejúspěšnější - na svém kontě má již 8 vyhraných titulů mezi značkami a vítězství slavil 93 krát. Letos se ale značka rozhodla vstoupit do WTCC i se svojí největší hvězdou, Sébastienem Loebem (dnes zajel pole position, avšak byl z kvalifikace diskvalifikován).
Proto se začaly, podle mnohých, objevovat nad jejich továrním programem v MS v rally otazníky. Yves Matton však tyto pochybnosti v rozhovoru se serverem wrc.com striktně odmítl: "Máme plán i smlouvu na tři roky - 2013, 2014 a 2015. Momentálně není nic, co by dokázalo tento program zastavit.
Neexistuje žádný důvod, proč bychom tu v roce 2015 neměli být." Podle Mattona jsou již plány na sezonu 2015 v plném proudu: "Řekli jsme, že po zahájení našeho programu ve WTCC začneme pracovat na WRC autě pro rok 2015. Tento proces právě začal. Nemůžeme říci konkrétně, na čem budeme pracovat, ale už jsme o tom začli přemýšlet - a je to dlouhý seznam."
Citroën začíná pracovat na autě pro rok 2015
Matton také potvrdil, že na současné DS3 WRC, se kterou letos jezdí Kris Meeke a Mads Ostberg, budou již provedeny jen minimální změny v oblasti výkonnosti: "Máme jedno zlepšení pro asfaltové soutěže, ale pro šotolinové již ne. Vše teď směřuje k vývoji vozu pro sezonu 2015."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?