Citroën plánuje setrvat se svým továrním týmem ve WRC i nadále, minimálně do roku 2015. Dnes to řekl šéf týmu, Yves Matton.
Ze všech čtyř značek v současném mistrovství, je Citroën tou historicky nejúspěšnější - na svém kontě má již 8 vyhraných titulů mezi značkami a vítězství slavil 93 krát. Letos se ale značka rozhodla vstoupit do WTCC i se svojí největší hvězdou, Sébastienem Loebem (dnes zajel pole position, avšak byl z kvalifikace diskvalifikován).
Proto se začaly, podle mnohých, objevovat nad jejich továrním programem v MS v rally otazníky. Yves Matton však tyto pochybnosti v rozhovoru se serverem wrc.com striktně odmítl: "Máme plán i smlouvu na tři roky - 2013, 2014 a 2015. Momentálně není nic, co by dokázalo tento program zastavit.
Neexistuje žádný důvod, proč bychom tu v roce 2015 neměli být." Podle Mattona jsou již plány na sezonu 2015 v plném proudu: "Řekli jsme, že po zahájení našeho programu ve WTCC začneme pracovat na WRC autě pro rok 2015. Tento proces právě začal. Nemůžeme říci konkrétně, na čem budeme pracovat, ale už jsme o tom začli přemýšlet - a je to dlouhý seznam."
Citroën začíná pracovat na autě pro rok 2015
Matton také potvrdil, že na současné DS3 WRC, se kterou letos jezdí Kris Meeke a Mads Ostberg, budou již provedeny jen minimální změny v oblasti výkonnosti: "Máme jedno zlepšení pro asfaltové soutěže, ale pro šotolinové již ne. Vše teď směřuje k vývoji vozu pro sezonu 2015."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.