Circuit of Ireland: Lappi vítězí, i druhý Peugeot 208 T16 vyřadily problémy

Rally Liepaja-Ventspils
Rally Liepaja-Ventspils, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
iM2 19. dubna 2014 08:42
Sdílej:

AKTUALIZACE PO 18; Čtvrtou soutěží ME je Circuit of Ireland. Tato specifická asfaltová soutěž historicky vždy svědčila domácím jezdcům, kteří mají s místními zkouškami zkušenosti. Opět můžeme sledovat souboj Škody proti Peugeotu.

Po RZ18:

Dnes na posádky v Irsku čekalo osm měřených testů. Po prvních pěti byl servis a odpoledne se dojížděly poslední tři. Na čtyřech RZ byl nejrychlejší Sepp Wiegand, na třech vítěz soutěže, Esapekka Lappi a pouze na úvodní RZ dne narušil hegemonii české značky místní Sam Moffett na Fordu Fiesta RRC.

Hned na úvodní RZ11 musel odstoupit po problémech s chlazením Craig Breen s druhým Peugeotem 208 T16. Do cíle tak nedojela ani jedna z novinek z továrny Peugeotu. Nás může těšit osmé místo celkově Jana Černého.

Výsledky po 18. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

2:06:15,5

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+1:50,0

  Škoda Fabia S2000

    3.

  R. Barrable - S. Loudon

 

+1:57,5

  Ford Fiesta R5

    4.

  R. Consagni - V. Landais

 

+5:34,0

  Peugeot 207 S2000

    5.

  N. Sympson - C. Mole

 

+6:33,5

  Škoda Fabia S2000

    6.

  D. McKenna - A. Kierans

 

+10:46,5

  Citroën DS3 R3T

    7.

  S. Moffett - J. O'Reilly

 

+11:00,6

  Mitsubishi Lancer Evo IX

    8.

  J. Černý - P. Kohout

 

+12:57,4

  Peugeot 208 VTi R2

    9.

  J. Greer - K. Riddick

 

+13:50,1

  Citroën DS3 R3T

   10.

  A. Parpottas - A. Kihurani

 

+15:10,1

  Ford Fiesta R2

Po RZ10:

Dopolední sekce se nesla ve znamení překvapivé nadvlády Esapekka Lappiho, který vyhrál všechny měřené testy. Největším souperem mu byli jezdci Peugeotu s modely 208 T16. Oba si pravidelně prohazovali zajeté 2. a 3. nejrychlejší časy. Po dopolední sekci měl, stejně jako v Řecku, trošku navrch Kevin Abbring. Wiegand bojoval s Barrablem, který si odskočil ze šampionátu WRC2, a Moffettem na Fordu RRC. 

Odpoledne Lappi vyhrál dvě zkoušky, Breen tři. Finův náskok na čele ale paradoxně povyrostl, a tak je po první etapě na prvním místě s náskokem 12,6 vteřiny jezdec Škody Motorsport. Problémy odpoledne zaznamenali v táboře Peugeotu. Kevina Abbringa, stejně jako v Řecku, zradila technika. Problémem bylo opět chlazení. 

Výsledky po 10. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

59:11,2

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  C. Breen - S. Martin

 

+12,6

  Peugeot 208 T16

    3.

  R. Barrable - S. Loudon

 

+1:40,2

  Ford Fiesta R5

    4.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+1:49,0

  Škoda Fabia S2000

    5.

  S. Moffett - J. O'Reilly

 

+2:05,5

  Ford Fiesta RRC 

    6.

  R. Consagni - V. Landais

 

+3:05,4

  Peugeot 207 S2000

    7.

  N. Sympson - C. Mole

 

+3:53,2

  Škoda Fabia S2000

    8.

  D. McKenna - A. Kierans

 

+5:45,5

  Citroën DS3 R3T

    9.

  J. Moffett - J. Rowan

 

+6:00,2

  Mitsubishi Lancer Evo IX

   10.

  C. Ingram - G. Moreau

 

+6:50,5

  Renault Twingo RS R2 Evo2

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.