AKTUALIZACE PO 18; Čtvrtou soutěží ME je Circuit of Ireland. Tato specifická asfaltová soutěž historicky vždy svědčila domácím jezdcům, kteří mají s místními zkouškami zkušenosti. Opět můžeme sledovat souboj Škody proti Peugeotu.
Po RZ18:
Dnes na posádky v Irsku čekalo osm měřených testů. Po prvních pěti byl servis a odpoledne se dojížděly poslední tři. Na čtyřech RZ byl nejrychlejší Sepp Wiegand, na třech vítěz soutěže, Esapekka Lappi a pouze na úvodní RZ dne narušil hegemonii české značky místní Sam Moffett na Fordu Fiesta RRC.
Hned na úvodní RZ11 musel odstoupit po problémech s chlazením Craig Breen s druhým Peugeotem 208 T16. Do cíle tak nedojela ani jedna z novinek z továrny Peugeotu. Nás může těšit osmé místo celkově Jana Černého.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
2:06:15,5
---
Škoda Fabia S2000
2.
S. Wiegand - F. Christian
+1:50,0
Škoda Fabia S2000
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:57,5
Ford Fiesta R5
4.
R. Consagni - V. Landais
+5:34,0
Peugeot 207 S2000
5.
N. Sympson - C. Mole
+6:33,5
Škoda Fabia S2000
6.
D. McKenna - A. Kierans
+10:46,5
Citroën DS3 R3T
7.
S. Moffett - J. O'Reilly
+11:00,6
Mitsubishi Lancer Evo IX
8.
J. Černý - P. Kohout
+12:57,4
Peugeot 208 VTi R2
9.
J. Greer - K. Riddick
+13:50,1
Citroën DS3 R3T
10.
A. Parpottas - A. Kihurani
+15:10,1
Ford Fiesta R2
Po RZ10:
Dopolední sekce se nesla ve znamení překvapivé nadvlády Esapekka Lappiho, který vyhrál všechny měřené testy. Největším souperem mu byli jezdci Peugeotu s modely 208 T16. Oba si pravidelně prohazovali zajeté 2. a 3. nejrychlejší časy. Po dopolední sekci měl, stejně jako v Řecku, trošku navrch Kevin Abbring. Wiegand bojoval s Barrablem, který si odskočil ze šampionátu WRC2, a Moffettem na Fordu RRC.
Odpoledne Lappi vyhrál dvě zkoušky, Breen tři. Finův náskok na čele ale paradoxně povyrostl, a tak je po první etapě na prvním místě s náskokem 12,6 vteřiny jezdec Škody Motorsport. Problémy odpoledne zaznamenali v táboře Peugeotu. Kevina Abbringa, stejně jako v Řecku, zradila technika. Problémem bylo opět chlazení.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
59:11,2
---
Škoda Fabia S2000
2.
C. Breen - S. Martin
+12,6
Peugeot 208 T16
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:40,2
Ford Fiesta R5
4.
S. Wiegand - F. Christian
+1:49,0
Škoda Fabia S2000
5.
S. Moffett - J. O'Reilly
+2:05,5
Ford Fiesta RRC
6.
R. Consagni - V. Landais
+3:05,4
Peugeot 207 S2000
7.
N. Sympson - C. Mole
+3:53,2
Škoda Fabia S2000
8.
D. McKenna - A. Kierans
+5:45,5
Citroën DS3 R3T
9.
J. Moffett - J. Rowan
+6:00,2
Mitsubishi Lancer Evo IX
10.
C. Ingram - G. Moreau
+6:50,5
Renault Twingo RS R2 Evo2
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?