AKTUALIZACE PO 18; Čtvrtou soutěží ME je Circuit of Ireland. Tato specifická asfaltová soutěž historicky vždy svědčila domácím jezdcům, kteří mají s místními zkouškami zkušenosti. Opět můžeme sledovat souboj Škody proti Peugeotu.
Po RZ18:
Dnes na posádky v Irsku čekalo osm měřených testů. Po prvních pěti byl servis a odpoledne se dojížděly poslední tři. Na čtyřech RZ byl nejrychlejší Sepp Wiegand, na třech vítěz soutěže, Esapekka Lappi a pouze na úvodní RZ dne narušil hegemonii české značky místní Sam Moffett na Fordu Fiesta RRC.
Hned na úvodní RZ11 musel odstoupit po problémech s chlazením Craig Breen s druhým Peugeotem 208 T16. Do cíle tak nedojela ani jedna z novinek z továrny Peugeotu. Nás může těšit osmé místo celkově Jana Černého.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
2:06:15,5
---
Škoda Fabia S2000
2.
S. Wiegand - F. Christian
+1:50,0
Škoda Fabia S2000
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:57,5
Ford Fiesta R5
4.
R. Consagni - V. Landais
+5:34,0
Peugeot 207 S2000
5.
N. Sympson - C. Mole
+6:33,5
Škoda Fabia S2000
6.
D. McKenna - A. Kierans
+10:46,5
Citroën DS3 R3T
7.
S. Moffett - J. O'Reilly
+11:00,6
Mitsubishi Lancer Evo IX
8.
J. Černý - P. Kohout
+12:57,4
Peugeot 208 VTi R2
9.
J. Greer - K. Riddick
+13:50,1
Citroën DS3 R3T
10.
A. Parpottas - A. Kihurani
+15:10,1
Ford Fiesta R2
Po RZ10:
Dopolední sekce se nesla ve znamení překvapivé nadvlády Esapekka Lappiho, který vyhrál všechny měřené testy. Největším souperem mu byli jezdci Peugeotu s modely 208 T16. Oba si pravidelně prohazovali zajeté 2. a 3. nejrychlejší časy. Po dopolední sekci měl, stejně jako v Řecku, trošku navrch Kevin Abbring. Wiegand bojoval s Barrablem, který si odskočil ze šampionátu WRC2, a Moffettem na Fordu RRC.
Odpoledne Lappi vyhrál dvě zkoušky, Breen tři. Finův náskok na čele ale paradoxně povyrostl, a tak je po první etapě na prvním místě s náskokem 12,6 vteřiny jezdec Škody Motorsport. Problémy odpoledne zaznamenali v táboře Peugeotu. Kevina Abbringa, stejně jako v Řecku, zradila technika. Problémem bylo opět chlazení.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
59:11,2
---
Škoda Fabia S2000
2.
C. Breen - S. Martin
+12,6
Peugeot 208 T16
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:40,2
Ford Fiesta R5
4.
S. Wiegand - F. Christian
+1:49,0
Škoda Fabia S2000
5.
S. Moffett - J. O'Reilly
+2:05,5
Ford Fiesta RRC
6.
R. Consagni - V. Landais
+3:05,4
Peugeot 207 S2000
7.
N. Sympson - C. Mole
+3:53,2
Škoda Fabia S2000
8.
D. McKenna - A. Kierans
+5:45,5
Citroën DS3 R3T
9.
J. Moffett - J. Rowan
+6:00,2
Mitsubishi Lancer Evo IX
10.
C. Ingram - G. Moreau
+6:50,5
Renault Twingo RS R2 Evo2
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.