AKTUALIZACE PO 18; Čtvrtou soutěží ME je Circuit of Ireland. Tato specifická asfaltová soutěž historicky vždy svědčila domácím jezdcům, kteří mají s místními zkouškami zkušenosti. Opět můžeme sledovat souboj Škody proti Peugeotu.
Po RZ18:
Dnes na posádky v Irsku čekalo osm měřených testů. Po prvních pěti byl servis a odpoledne se dojížděly poslední tři. Na čtyřech RZ byl nejrychlejší Sepp Wiegand, na třech vítěz soutěže, Esapekka Lappi a pouze na úvodní RZ dne narušil hegemonii české značky místní Sam Moffett na Fordu Fiesta RRC.
Hned na úvodní RZ11 musel odstoupit po problémech s chlazením Craig Breen s druhým Peugeotem 208 T16. Do cíle tak nedojela ani jedna z novinek z továrny Peugeotu. Nás může těšit osmé místo celkově Jana Černého.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
2:06:15,5
---
Škoda Fabia S2000
2.
S. Wiegand - F. Christian
+1:50,0
Škoda Fabia S2000
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:57,5
Ford Fiesta R5
4.
R. Consagni - V. Landais
+5:34,0
Peugeot 207 S2000
5.
N. Sympson - C. Mole
+6:33,5
Škoda Fabia S2000
6.
D. McKenna - A. Kierans
+10:46,5
Citroën DS3 R3T
7.
S. Moffett - J. O'Reilly
+11:00,6
Mitsubishi Lancer Evo IX
8.
J. Černý - P. Kohout
+12:57,4
Peugeot 208 VTi R2
9.
J. Greer - K. Riddick
+13:50,1
Citroën DS3 R3T
10.
A. Parpottas - A. Kihurani
+15:10,1
Ford Fiesta R2
Po RZ10:
Dopolední sekce se nesla ve znamení překvapivé nadvlády Esapekka Lappiho, který vyhrál všechny měřené testy. Největším souperem mu byli jezdci Peugeotu s modely 208 T16. Oba si pravidelně prohazovali zajeté 2. a 3. nejrychlejší časy. Po dopolední sekci měl, stejně jako v Řecku, trošku navrch Kevin Abbring. Wiegand bojoval s Barrablem, který si odskočil ze šampionátu WRC2, a Moffettem na Fordu RRC.
Odpoledne Lappi vyhrál dvě zkoušky, Breen tři. Finův náskok na čele ale paradoxně povyrostl, a tak je po první etapě na prvním místě s náskokem 12,6 vteřiny jezdec Škody Motorsport. Problémy odpoledne zaznamenali v táboře Peugeotu. Kevina Abbringa, stejně jako v Řecku, zradila technika. Problémem bylo opět chlazení.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
59:11,2
---
Škoda Fabia S2000
2.
C. Breen - S. Martin
+12,6
Peugeot 208 T16
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:40,2
Ford Fiesta R5
4.
S. Wiegand - F. Christian
+1:49,0
Škoda Fabia S2000
5.
S. Moffett - J. O'Reilly
+2:05,5
Ford Fiesta RRC
6.
R. Consagni - V. Landais
+3:05,4
Peugeot 207 S2000
7.
N. Sympson - C. Mole
+3:53,2
Škoda Fabia S2000
8.
D. McKenna - A. Kierans
+5:45,5
Citroën DS3 R3T
9.
J. Moffett - J. Rowan
+6:00,2
Mitsubishi Lancer Evo IX
10.
C. Ingram - G. Moreau
+6:50,5
Renault Twingo RS R2 Evo2
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?