Circuit of Ireland: Lappi vítězí, i druhý Peugeot 208 T16 vyřadily problémy

Rally Liepaja-Ventspils
Rally Liepaja-Ventspils, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
iM2 19. dubna 2014 08:42
Sdílej:

AKTUALIZACE PO 18; Čtvrtou soutěží ME je Circuit of Ireland. Tato specifická asfaltová soutěž historicky vždy svědčila domácím jezdcům, kteří mají s místními zkouškami zkušenosti. Opět můžeme sledovat souboj Škody proti Peugeotu.

Po RZ18:

Dnes na posádky v Irsku čekalo osm měřených testů. Po prvních pěti byl servis a odpoledne se dojížděly poslední tři. Na čtyřech RZ byl nejrychlejší Sepp Wiegand, na třech vítěz soutěže, Esapekka Lappi a pouze na úvodní RZ dne narušil hegemonii české značky místní Sam Moffett na Fordu Fiesta RRC.

Hned na úvodní RZ11 musel odstoupit po problémech s chlazením Craig Breen s druhým Peugeotem 208 T16. Do cíle tak nedojela ani jedna z novinek z továrny Peugeotu. Nás může těšit osmé místo celkově Jana Černého.

Výsledky po 18. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

2:06:15,5

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+1:50,0

  Škoda Fabia S2000

    3.

  R. Barrable - S. Loudon

 

+1:57,5

  Ford Fiesta R5

    4.

  R. Consagni - V. Landais

 

+5:34,0

  Peugeot 207 S2000

    5.

  N. Sympson - C. Mole

 

+6:33,5

  Škoda Fabia S2000

    6.

  D. McKenna - A. Kierans

 

+10:46,5

  Citroën DS3 R3T

    7.

  S. Moffett - J. O'Reilly

 

+11:00,6

  Mitsubishi Lancer Evo IX

    8.

  J. Černý - P. Kohout

 

+12:57,4

  Peugeot 208 VTi R2

    9.

  J. Greer - K. Riddick

 

+13:50,1

  Citroën DS3 R3T

   10.

  A. Parpottas - A. Kihurani

 

+15:10,1

  Ford Fiesta R2

Po RZ10:

Dopolední sekce se nesla ve znamení překvapivé nadvlády Esapekka Lappiho, který vyhrál všechny měřené testy. Největším souperem mu byli jezdci Peugeotu s modely 208 T16. Oba si pravidelně prohazovali zajeté 2. a 3. nejrychlejší časy. Po dopolední sekci měl, stejně jako v Řecku, trošku navrch Kevin Abbring. Wiegand bojoval s Barrablem, který si odskočil ze šampionátu WRC2, a Moffettem na Fordu RRC. 

Odpoledne Lappi vyhrál dvě zkoušky, Breen tři. Finův náskok na čele ale paradoxně povyrostl, a tak je po první etapě na prvním místě s náskokem 12,6 vteřiny jezdec Škody Motorsport. Problémy odpoledne zaznamenali v táboře Peugeotu. Kevina Abbringa, stejně jako v Řecku, zradila technika. Problémem bylo opět chlazení. 

Výsledky po 10. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

59:11,2

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  C. Breen - S. Martin

 

+12,6

  Peugeot 208 T16

    3.

  R. Barrable - S. Loudon

 

+1:40,2

  Ford Fiesta R5

    4.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+1:49,0

  Škoda Fabia S2000

    5.

  S. Moffett - J. O'Reilly

 

+2:05,5

  Ford Fiesta RRC 

    6.

  R. Consagni - V. Landais

 

+3:05,4

  Peugeot 207 S2000

    7.

  N. Sympson - C. Mole

 

+3:53,2

  Škoda Fabia S2000

    8.

  D. McKenna - A. Kierans

 

+5:45,5

  Citroën DS3 R3T

    9.

  J. Moffett - J. Rowan

 

+6:00,2

  Mitsubishi Lancer Evo IX

   10.

  C. Ingram - G. Moreau

 

+6:50,5

  Renault Twingo RS R2 Evo2

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.