AKTUALIZACE PO 18; Čtvrtou soutěží ME je Circuit of Ireland. Tato specifická asfaltová soutěž historicky vždy svědčila domácím jezdcům, kteří mají s místními zkouškami zkušenosti. Opět můžeme sledovat souboj Škody proti Peugeotu.
Po RZ18:
Dnes na posádky v Irsku čekalo osm měřených testů. Po prvních pěti byl servis a odpoledne se dojížděly poslední tři. Na čtyřech RZ byl nejrychlejší Sepp Wiegand, na třech vítěz soutěže, Esapekka Lappi a pouze na úvodní RZ dne narušil hegemonii české značky místní Sam Moffett na Fordu Fiesta RRC.
Hned na úvodní RZ11 musel odstoupit po problémech s chlazením Craig Breen s druhým Peugeotem 208 T16. Do cíle tak nedojela ani jedna z novinek z továrny Peugeotu. Nás může těšit osmé místo celkově Jana Černého.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
2:06:15,5
---
Škoda Fabia S2000
2.
S. Wiegand - F. Christian
+1:50,0
Škoda Fabia S2000
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:57,5
Ford Fiesta R5
4.
R. Consagni - V. Landais
+5:34,0
Peugeot 207 S2000
5.
N. Sympson - C. Mole
+6:33,5
Škoda Fabia S2000
6.
D. McKenna - A. Kierans
+10:46,5
Citroën DS3 R3T
7.
S. Moffett - J. O'Reilly
+11:00,6
Mitsubishi Lancer Evo IX
8.
J. Černý - P. Kohout
+12:57,4
Peugeot 208 VTi R2
9.
J. Greer - K. Riddick
+13:50,1
Citroën DS3 R3T
10.
A. Parpottas - A. Kihurani
+15:10,1
Ford Fiesta R2
Po RZ10:
Dopolední sekce se nesla ve znamení překvapivé nadvlády Esapekka Lappiho, který vyhrál všechny měřené testy. Největším souperem mu byli jezdci Peugeotu s modely 208 T16. Oba si pravidelně prohazovali zajeté 2. a 3. nejrychlejší časy. Po dopolední sekci měl, stejně jako v Řecku, trošku navrch Kevin Abbring. Wiegand bojoval s Barrablem, který si odskočil ze šampionátu WRC2, a Moffettem na Fordu RRC.
Odpoledne Lappi vyhrál dvě zkoušky, Breen tři. Finův náskok na čele ale paradoxně povyrostl, a tak je po první etapě na prvním místě s náskokem 12,6 vteřiny jezdec Škody Motorsport. Problémy odpoledne zaznamenali v táboře Peugeotu. Kevina Abbringa, stejně jako v Řecku, zradila technika. Problémem bylo opět chlazení.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
59:11,2
---
Škoda Fabia S2000
2.
C. Breen - S. Martin
+12,6
Peugeot 208 T16
3.
R. Barrable - S. Loudon
+1:40,2
Ford Fiesta R5
4.
S. Wiegand - F. Christian
+1:49,0
Škoda Fabia S2000
5.
S. Moffett - J. O'Reilly
+2:05,5
Ford Fiesta RRC
6.
R. Consagni - V. Landais
+3:05,4
Peugeot 207 S2000
7.
N. Sympson - C. Mole
+3:53,2
Škoda Fabia S2000
8.
D. McKenna - A. Kierans
+5:45,5
Citroën DS3 R3T
9.
J. Moffett - J. Rowan
+6:00,2
Mitsubishi Lancer Evo IX
10.
C. Ingram - G. Moreau
+6:50,5
Renault Twingo RS R2 Evo2
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?