O tomto víkendu začínal šampionát cestovních vozů (WTCC) v Marocké Marakeši. Tovární tým Citroënu si zde odbyl debut s vozem C-Elysée na závodním okruhu. A že šlo o výjimečně povedený vstup do WTCC dosvědčují dvě vítězství, které si Francouzi odvážejí.
První závod vyhrál Loebův týmový kolega José Maria Lopez, který je trojkou v týmu Citroën. Francouzská značka obsadila kompletní stupně vítězů, když Loeb dojel těsně druhý a Yvan Müller třetí. Trojice Citroënů čtvrtému Chiltonovi s Chevroletem Cruz docela odjela (+8s). Dokonce to vypadalo, jako by si trojice francouzských vozů s konkurencí hrála.
Když je Chilton začal stahovat, tak okamžitě C-Elysée v rukou továrních jezdců zrychlily. Citroën tedy závod více méně kontroloval (vzpomínáte ještě na Mote Carlo 2003, kde také Citroën získal při startu do své první kompletní sezony v MS všechny stupně na bedně?).
Druhý závod víkendu již opanoval nováček na závodních okruzích Sébastien Loeb. Multišampion WRC vyhrál o více jak 4 vteřiny před kolegou José Mariou Lopezem. Loeb hned po startu předjel Monteira na Hondě a šel na druhé místo. Na čele jezdil Bennani také s Hondou, ale ten dostal penalizaci za kolizi Coronelem (Chevrolet).
Loeb je stále v top formě, my můžeme litovat jeho odchodu, souboj s Ogierem by byl pikantní
Loebovi se tak otevřela cesta k jeho historicky prvnímu vítěztví v cestovních vozech. Týmu zkazil maximální radost jen Müller, který musel odstoupit. Citroën tak prokázal velký potenciál vozu C-Elysée, dokonce jsme během víkendu zaslechli nářky soupeřů, že si tovární tým jede svoji vlastní ligu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?