O tomto víkendu začínal šampionát cestovních vozů (WTCC) v Marocké Marakeši. Tovární tým Citroënu si zde odbyl debut s vozem C-Elysée na závodním okruhu. A že šlo o výjimečně povedený vstup do WTCC dosvědčují dvě vítězství, které si Francouzi odvážejí.
První závod vyhrál Loebův týmový kolega José Maria Lopez, který je trojkou v týmu Citroën. Francouzská značka obsadila kompletní stupně vítězů, když Loeb dojel těsně druhý a Yvan Müller třetí. Trojice Citroënů čtvrtému Chiltonovi s Chevroletem Cruz docela odjela (+8s). Dokonce to vypadalo, jako by si trojice francouzských vozů s konkurencí hrála.
Když je Chilton začal stahovat, tak okamžitě C-Elysée v rukou továrních jezdců zrychlily. Citroën tedy závod více méně kontroloval (vzpomínáte ještě na Mote Carlo 2003, kde také Citroën získal při startu do své první kompletní sezony v MS všechny stupně na bedně?).
Druhý závod víkendu již opanoval nováček na závodních okruzích Sébastien Loeb. Multišampion WRC vyhrál o více jak 4 vteřiny před kolegou José Mariou Lopezem. Loeb hned po startu předjel Monteira na Hondě a šel na druhé místo. Na čele jezdil Bennani také s Hondou, ale ten dostal penalizaci za kolizi Coronelem (Chevrolet).
Loeb je stále v top formě, my můžeme litovat jeho odchodu, souboj s Ogierem by byl pikantní
Loebovi se tak otevřela cesta k jeho historicky prvnímu vítěztví v cestovních vozech. Týmu zkazil maximální radost jen Müller, který musel odstoupit. Citroën tak prokázal velký potenciál vozu C-Elysée, dokonce jsme během víkendu zaslechli nářky soupeřů, že si tovární tým jede svoji vlastní ligu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?