Mads Ostberg měl pro Portugalsko plán, kterým bylo nejít do žádného velkého rizika. To se mu vyplatilo a získal zasloužené třetí místo. V Argentině chce Nor zaútočit.
V centrále Citroën Motorsport ve francouzském Versailles teď běží na plné obrátky přípravy na blížící se začátek sezony ve WTCC. O nadcházejícím víkendu totiž čeká model C-Elysée a posádky Yvan Muller/Sebastien Loeb první závod sezony. MS cestovních vozů je pro letošek u Citroënu jasným číslem 1, ale i přesto získal na Rally Portugal rallyový tým úspěch. Mads Ostberg dojel druhý a získal tak svoje letošní druhé podium.
Citroën získal na prvních čtyřech soutěžích sezony už 3 poháry. Na zatím neomylný tovární tým Volkswagenu to ale nestačí. "Je to moje druhé podium sezony a první na šotolině. Musím poděkovat týmu za tvrdou práci. Na každé rally a každém testu děláme pokroky," řekl Mads Ostberg, který byl třetí i ve Švédsku.
Mads vloni v Portugalsku
"Toto třetí místo je excelentním výsledkem. A bod z Power Stage je bonusem. To bylo před startem naším cílem. Na této rally jsme nešli do nějakého velkého rizika. V budoucnu ale přidáme. Když už je rally za námi, tak vidíme, že jsme udělali přesně to, co jsme zde udělat chtěli. Vždy, když jedete na rally, tak máte nějaký plán. Když máte nudný plán, tak musíte dodržet nudný plán. To se ale vyplatilo, i když jsem byl pomalejší než oba dva kluci [Ogier a Hirvonen]."
"Měli jsme chytrou strategii a chytře jsme použili gumy. V sobotu jsme díky tomu ztratili čas, ale v neděli jsme ho ušetřili. Měli jsme dobré gumy, ale neklaplo to a já nevyrhál Power Stage. Soutěž jsme ale dokončili s nejlepšími gumami," říká Nor.
Zde v barvách Stobartu v roce 2011
Zkraje května se pojede v Argentině, bude tam moci Mads bojovat o vítězství? "Možná. Nevím, jestli budeme mít pro Argentinu jiný plán. V Mexiku jsem udělal chybu. Kdybych jí neudělal, tak bychom měli pro zdejší soutěž dobrý plán. Potřebujeme body a musíme být opatrní, takže získávat podia. To není ve WRC lehké. Doufám, že po tomto výsledku budeme moci více zatlačit."
Vzledem k tomu, že jeho týmový kolega soutěž opět nedokončil, tak byl Ostberg jediným, kdo pro Citroën získal body. Vyvíjí to na něj tlak? "Ne hned, ale když jsem o tom přemýšlel a pobavili jsme se v týmu, tak bylo ještě důležitější, abych udržel podium. Bylo to možná trochu horší, ale v autě jsme hodně dobře pracovali. Zůstali jsme klidní a soustředění. S tím jsem hodně spokojen," zakončil Mads Ostberg.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.