Mads Ostberg měl pro Portugalsko plán, kterým bylo nejít do žádného velkého rizika. To se mu vyplatilo a získal zasloužené třetí místo. V Argentině chce Nor zaútočit.
V centrále Citroën Motorsport ve francouzském Versailles teď běží na plné obrátky přípravy na blížící se začátek sezony ve WTCC. O nadcházejícím víkendu totiž čeká model C-Elysée a posádky Yvan Muller/Sebastien Loeb první závod sezony. MS cestovních vozů je pro letošek u Citroënu jasným číslem 1, ale i přesto získal na Rally Portugal rallyový tým úspěch. Mads Ostberg dojel druhý a získal tak svoje letošní druhé podium.
Citroën získal na prvních čtyřech soutěžích sezony už 3 poháry. Na zatím neomylný tovární tým Volkswagenu to ale nestačí. "Je to moje druhé podium sezony a první na šotolině. Musím poděkovat týmu za tvrdou práci. Na každé rally a každém testu děláme pokroky," řekl Mads Ostberg, který byl třetí i ve Švédsku.
Mads vloni v Portugalsku
"Toto třetí místo je excelentním výsledkem. A bod z Power Stage je bonusem. To bylo před startem naším cílem. Na této rally jsme nešli do nějakého velkého rizika. V budoucnu ale přidáme. Když už je rally za námi, tak vidíme, že jsme udělali přesně to, co jsme zde udělat chtěli. Vždy, když jedete na rally, tak máte nějaký plán. Když máte nudný plán, tak musíte dodržet nudný plán. To se ale vyplatilo, i když jsem byl pomalejší než oba dva kluci [Ogier a Hirvonen]."
"Měli jsme chytrou strategii a chytře jsme použili gumy. V sobotu jsme díky tomu ztratili čas, ale v neděli jsme ho ušetřili. Měli jsme dobré gumy, ale neklaplo to a já nevyrhál Power Stage. Soutěž jsme ale dokončili s nejlepšími gumami," říká Nor.
Zde v barvách Stobartu v roce 2011
Zkraje května se pojede v Argentině, bude tam moci Mads bojovat o vítězství? "Možná. Nevím, jestli budeme mít pro Argentinu jiný plán. V Mexiku jsem udělal chybu. Kdybych jí neudělal, tak bychom měli pro zdejší soutěž dobrý plán. Potřebujeme body a musíme být opatrní, takže získávat podia. To není ve WRC lehké. Doufám, že po tomto výsledku budeme moci více zatlačit."
Vzledem k tomu, že jeho týmový kolega soutěž opět nedokončil, tak byl Ostberg jediným, kdo pro Citroën získal body. Vyvíjí to na něj tlak? "Ne hned, ale když jsem o tom přemýšlel a pobavili jsme se v týmu, tak bylo ještě důležitější, abych udržel podium. Bylo to možná trochu horší, ale v autě jsme hodně dobře pracovali. Zůstali jsme klidní a soustředění. S tím jsem hodně spokojen," zakončil Mads Ostberg.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.