Mads Ostberg měl pro Portugalsko plán, kterým bylo nejít do žádného velkého rizika. To se mu vyplatilo a získal zasloužené třetí místo. V Argentině chce Nor zaútočit.
V centrále Citroën Motorsport ve francouzském Versailles teď běží na plné obrátky přípravy na blížící se začátek sezony ve WTCC. O nadcházejícím víkendu totiž čeká model C-Elysée a posádky Yvan Muller/Sebastien Loeb první závod sezony. MS cestovních vozů je pro letošek u Citroënu jasným číslem 1, ale i přesto získal na Rally Portugal rallyový tým úspěch. Mads Ostberg dojel druhý a získal tak svoje letošní druhé podium.
Citroën získal na prvních čtyřech soutěžích sezony už 3 poháry. Na zatím neomylný tovární tým Volkswagenu to ale nestačí. "Je to moje druhé podium sezony a první na šotolině. Musím poděkovat týmu za tvrdou práci. Na každé rally a každém testu děláme pokroky," řekl Mads Ostberg, který byl třetí i ve Švédsku.
Mads vloni v Portugalsku
"Toto třetí místo je excelentním výsledkem. A bod z Power Stage je bonusem. To bylo před startem naším cílem. Na této rally jsme nešli do nějakého velkého rizika. V budoucnu ale přidáme. Když už je rally za námi, tak vidíme, že jsme udělali přesně to, co jsme zde udělat chtěli. Vždy, když jedete na rally, tak máte nějaký plán. Když máte nudný plán, tak musíte dodržet nudný plán. To se ale vyplatilo, i když jsem byl pomalejší než oba dva kluci [Ogier a Hirvonen]."
"Měli jsme chytrou strategii a chytře jsme použili gumy. V sobotu jsme díky tomu ztratili čas, ale v neděli jsme ho ušetřili. Měli jsme dobré gumy, ale neklaplo to a já nevyrhál Power Stage. Soutěž jsme ale dokončili s nejlepšími gumami," říká Nor.
Zde v barvách Stobartu v roce 2011
Zkraje května se pojede v Argentině, bude tam moci Mads bojovat o vítězství? "Možná. Nevím, jestli budeme mít pro Argentinu jiný plán. V Mexiku jsem udělal chybu. Kdybych jí neudělal, tak bychom měli pro zdejší soutěž dobrý plán. Potřebujeme body a musíme být opatrní, takže získávat podia. To není ve WRC lehké. Doufám, že po tomto výsledku budeme moci více zatlačit."
Vzledem k tomu, že jeho týmový kolega soutěž opět nedokončil, tak byl Ostberg jediným, kdo pro Citroën získal body. Vyvíjí to na něj tlak? "Ne hned, ale když jsem o tom přemýšlel a pobavili jsme se v týmu, tak bylo ještě důležitější, abych udržel podium. Bylo to možná trochu horší, ale v autě jsme hodně dobře pracovali. Zůstali jsme klidní a soustředění. S tím jsem hodně spokojen," zakončil Mads Ostberg.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.