Mads Ostberg měl pro Portugalsko plán, kterým bylo nejít do žádného velkého rizika. To se mu vyplatilo a získal zasloužené třetí místo. V Argentině chce Nor zaútočit.
V centrále Citroën Motorsport ve francouzském Versailles teď běží na plné obrátky přípravy na blížící se začátek sezony ve WTCC. O nadcházejícím víkendu totiž čeká model C-Elysée a posádky Yvan Muller/Sebastien Loeb první závod sezony. MS cestovních vozů je pro letošek u Citroënu jasným číslem 1, ale i přesto získal na Rally Portugal rallyový tým úspěch. Mads Ostberg dojel druhý a získal tak svoje letošní druhé podium.
Citroën získal na prvních čtyřech soutěžích sezony už 3 poháry. Na zatím neomylný tovární tým Volkswagenu to ale nestačí. "Je to moje druhé podium sezony a první na šotolině. Musím poděkovat týmu za tvrdou práci. Na každé rally a každém testu děláme pokroky," řekl Mads Ostberg, který byl třetí i ve Švédsku.
Mads vloni v Portugalsku
"Toto třetí místo je excelentním výsledkem. A bod z Power Stage je bonusem. To bylo před startem naším cílem. Na této rally jsme nešli do nějakého velkého rizika. V budoucnu ale přidáme. Když už je rally za námi, tak vidíme, že jsme udělali přesně to, co jsme zde udělat chtěli. Vždy, když jedete na rally, tak máte nějaký plán. Když máte nudný plán, tak musíte dodržet nudný plán. To se ale vyplatilo, i když jsem byl pomalejší než oba dva kluci [Ogier a Hirvonen]."
"Měli jsme chytrou strategii a chytře jsme použili gumy. V sobotu jsme díky tomu ztratili čas, ale v neděli jsme ho ušetřili. Měli jsme dobré gumy, ale neklaplo to a já nevyrhál Power Stage. Soutěž jsme ale dokončili s nejlepšími gumami," říká Nor.
Zde v barvách Stobartu v roce 2011
Zkraje května se pojede v Argentině, bude tam moci Mads bojovat o vítězství? "Možná. Nevím, jestli budeme mít pro Argentinu jiný plán. V Mexiku jsem udělal chybu. Kdybych jí neudělal, tak bychom měli pro zdejší soutěž dobrý plán. Potřebujeme body a musíme být opatrní, takže získávat podia. To není ve WRC lehké. Doufám, že po tomto výsledku budeme moci více zatlačit."
Vzledem k tomu, že jeho týmový kolega soutěž opět nedokončil, tak byl Ostberg jediným, kdo pro Citroën získal body. Vyvíjí to na něj tlak? "Ne hned, ale když jsem o tom přemýšlel a pobavili jsme se v týmu, tak bylo ještě důležitější, abych udržel podium. Bylo to možná trochu horší, ale v autě jsme hodně dobře pracovali. Zůstali jsme klidní a soustředění. S tím jsem hodně spokojen," zakončil Mads Ostberg.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?