Robert Kubica si i v Portugalsku připsal dvě nehody během jednoho víkendu. Jen připomeňme, že jeho cílem pro tuto soutěž bylo dojet do cíle.
V sobotu mu jeho Fiesta RS WRC sklouzla z trati na RZ Santana de Serra. Při snaze dostat auto zpět na trat Polák zničil spojku. Jezdec sám přiznal, že byl zaskočen zatáčkou, o které si myslel, že je rychlejší: "Byl to krátký a těžký den. Od samého začátku jsme jeli hodně klidně. Ale to mě nezastavilo od udělání další chyby. Najížděl jsem do zatáčky přes horizont a byl jsem přesvědčen, že je mnohem rychlejší. Myslel jsem, že to byla 5, ale v rozpisu byla 3," říká Robert Kubica.
"Byli jsme až moc rychlí a to i přesto, že pár kilometrů předtím jsem zpomalil ještě více, protože moje auto bylo masivně nedotáčivé v pravých zatáčkách. Skoro se nám podařilo dostat zpět [na cestu]. Půlka auta už byla na cestě, ale už jsem nemohl podřadit, uvízl jsem na čtvrtém stupni. Otáčky klesly až moc a auto ztratilo rychlost. Sjel jsem zpátky dolů a snažil se najít jinou cestu zpět na trat, ale díky mému snažení to vzdala spojka a bylo po všem."
Vloni to s Maciejem Baranem a Citroënem DS3 RRC šlo Kubicovi ve WRC2 o poznání lépe
Kubica také dodal, že po 10. nehodě v posledních 5 rallych popřemýšlí nad svým přístupem k závodění (což se částečně snažil změnit už po Mexiku - více zde). "Teď procházím těžkým obdobím mého života, ačkoliv jsem zažil ještě těžší. Myslím, že se musím nějak resetovat a zkusit přistupovat k soutěžím tak, jak jsem k nim přistupoval na samém začátku, před 12 měsíci. Opravdu doufám, že v Argentině budu mít lepší rally."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?