Robert Kubica si i v Portugalsku připsal dvě nehody během jednoho víkendu. Jen připomeňme, že jeho cílem pro tuto soutěž bylo dojet do cíle.
V sobotu mu jeho Fiesta RS WRC sklouzla z trati na RZ Santana de Serra. Při snaze dostat auto zpět na trat Polák zničil spojku. Jezdec sám přiznal, že byl zaskočen zatáčkou, o které si myslel, že je rychlejší: "Byl to krátký a těžký den. Od samého začátku jsme jeli hodně klidně. Ale to mě nezastavilo od udělání další chyby. Najížděl jsem do zatáčky přes horizont a byl jsem přesvědčen, že je mnohem rychlejší. Myslel jsem, že to byla 5, ale v rozpisu byla 3," říká Robert Kubica.
"Byli jsme až moc rychlí a to i přesto, že pár kilometrů předtím jsem zpomalil ještě více, protože moje auto bylo masivně nedotáčivé v pravých zatáčkách. Skoro se nám podařilo dostat zpět [na cestu]. Půlka auta už byla na cestě, ale už jsem nemohl podřadit, uvízl jsem na čtvrtém stupni. Otáčky klesly až moc a auto ztratilo rychlost. Sjel jsem zpátky dolů a snažil se najít jinou cestu zpět na trat, ale díky mému snažení to vzdala spojka a bylo po všem."
Vloni to s Maciejem Baranem a Citroënem DS3 RRC šlo Kubicovi ve WRC2 o poznání lépe
Kubica také dodal, že po 10. nehodě v posledních 5 rallych popřemýšlí nad svým přístupem k závodění (což se částečně snažil změnit už po Mexiku - více zde). "Teď procházím těžkým obdobím mého života, ačkoliv jsem zažil ještě těžší. Myslím, že se musím nějak resetovat a zkusit přistupovat k soutěžím tak, jak jsem k nim přistupoval na samém začátku, před 12 měsíci. Opravdu doufám, že v Argentině budu mít lepší rally."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?