Mikko Hirvonen je poslední aktivní jezdec, který se přihlásil do "Souboje o Helsinky".
Jezdec M-Sportu se přidá do aktivní skupiny jezdců WRC, kterou tvoří ještě Jari-Matti Latvala, Thierry Neuville, Sebastien Ogier a Mads Ostberg. Aktuální jezdci budou čelit bývalým hvězdám WRC, které budou zastupovat Markku Alen, Marcus Grönholm, Juha Kankkunen a Tommi Makinen.
Celá akce se bude konat v ulicích Helsinek a bude předcházet místní soutěži. Její uspořádání je v rámci oslavy 20. výročí sponzoringu firmy Neste Oil. "Mělo by to být zajímavé a je skvělé, že pojedeme, domluvili jsme se na poslední chvíli. Pojede se na asfaltu, takže mým cílem je jet maximálně bokem a dělat donuts [pálení pneumatik], aby se fanoušci bavili," říká Mikko Hirvonen.
Pamatujete doby, kdy jezdil Hirvonen s Grönholmem v týmu Ford? Teď budou oba reprezentovat odlišné týmy...
"Doufám, že konkurence od bývalých jezdců bude velká. Bude to zajímavější, ale upřímně, jedu se tam bavit, vážně to brát nebudu." A jak si Mikko myslí, že si bývalý jezdci poradí s aktuální technikou? "Pokud se vejdou do sedačky, tak myslím, že nebude problém. Je to cool jet proti těmto jménům. Jsou to legendy, hrdinové, které jsme vždy v mládí sledovali. Bývali na vrcholu, určitě si akci užiji."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?