Mikko Hirvonen je poslední aktivní jezdec, který se přihlásil do "Souboje o Helsinky".
Jezdec M-Sportu se přidá do aktivní skupiny jezdců WRC, kterou tvoří ještě Jari-Matti Latvala, Thierry Neuville, Sebastien Ogier a Mads Ostberg. Aktuální jezdci budou čelit bývalým hvězdám WRC, které budou zastupovat Markku Alen, Marcus Grönholm, Juha Kankkunen a Tommi Makinen.
Celá akce se bude konat v ulicích Helsinek a bude předcházet místní soutěži. Její uspořádání je v rámci oslavy 20. výročí sponzoringu firmy Neste Oil. "Mělo by to být zajímavé a je skvělé, že pojedeme, domluvili jsme se na poslední chvíli. Pojede se na asfaltu, takže mým cílem je jet maximálně bokem a dělat donuts [pálení pneumatik], aby se fanoušci bavili," říká Mikko Hirvonen.
Pamatujete doby, kdy jezdil Hirvonen s Grönholmem v týmu Ford? Teď budou oba reprezentovat odlišné týmy...
"Doufám, že konkurence od bývalých jezdců bude velká. Bude to zajímavější, ale upřímně, jedu se tam bavit, vážně to brát nebudu." A jak si Mikko myslí, že si bývalý jezdci poradí s aktuální technikou? "Pokud se vejdou do sedačky, tak myslím, že nebude problém. Je to cool jet proti těmto jménům. Jsou to legendy, hrdinové, které jsme vždy v mládí sledovali. Bývali na vrcholu, určitě si akci užiji."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?