Mikko Hirvonen je poslední aktivní jezdec, který se přihlásil do "Souboje o Helsinky".
Jezdec M-Sportu se přidá do aktivní skupiny jezdců WRC, kterou tvoří ještě Jari-Matti Latvala, Thierry Neuville, Sebastien Ogier a Mads Ostberg. Aktuální jezdci budou čelit bývalým hvězdám WRC, které budou zastupovat Markku Alen, Marcus Grönholm, Juha Kankkunen a Tommi Makinen.
Celá akce se bude konat v ulicích Helsinek a bude předcházet místní soutěži. Její uspořádání je v rámci oslavy 20. výročí sponzoringu firmy Neste Oil. "Mělo by to být zajímavé a je skvělé, že pojedeme, domluvili jsme se na poslední chvíli. Pojede se na asfaltu, takže mým cílem je jet maximálně bokem a dělat donuts [pálení pneumatik], aby se fanoušci bavili," říká Mikko Hirvonen.
Pamatujete doby, kdy jezdil Hirvonen s Grönholmem v týmu Ford? Teď budou oba reprezentovat odlišné týmy...
"Doufám, že konkurence od bývalých jezdců bude velká. Bude to zajímavější, ale upřímně, jedu se tam bavit, vážně to brát nebudu." A jak si Mikko myslí, že si bývalý jezdci poradí s aktuální technikou? "Pokud se vejdou do sedačky, tak myslím, že nebude problém. Je to cool jet proti těmto jménům. Jsou to legendy, hrdinové, které jsme vždy v mládí sledovali. Bývali na vrcholu, určitě si akci užiji."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.