Robert Kubica popisuje, co se stalo v RZ4 špatně. Polák v sobotu znovu odstartuje do soutěže v rámci pravidel Rally 2, avšak z 62. místa. Tentokrát narazil se svým Fordem Fiesta RS WRC do stromu, o který utrhl zavěšení.
"Den začal dobře, jeli jsme opatrně, neriskovali jsme. Neměli jsme ani jedinou horkou chvilku, ale pak přišla RZ4. Udělal jsem chybu v sérii zatáček levá-pravá-levá, na výjezdu z nich. Všiml jsem si, že zkušení jezdci WRC katují tyto zatáčky více, než jsem si během seznamovacích jízd myslel, že bude možné. Rozhodl jsem se jet tedy v jejich stopách.
Na konci pravé zažáčky jsme trefili kořen stromu. Hodně mě to překvapilo. Viděl jsem strom, ale myslel jsem, že je dost daleko od kraje tratě. Když jsem zjistil, že roste v příkrém srázu, tak už bylo pozdě a narazili jsme do něj spodkem auta.
Pravá strana auta povyskočila nahoru, což nás popohodilo na druhou stranu a levou částí jsme něco trefili, což nám zničilo zavěšení. Jsem moc zklamaný, poprvé jsem si jízdu na šotolině opravdu užíval. Nejel jsem nijak z ostra, věřil jsem si v autě. Těšil jsem se na druhé průjezdy, ale nakonec náš den skončil takto nešťastně. Doufám, že zítra budeme mít větší štěstí," popsal nehodu Robert Kubica.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?