Po velkém množství chyb zkraje sezony se nechce Robert Kubica v Portugalsku dopustit další. Polák zná tuto soutěž již z loňska, když zde vloni odstartovat svůj program ve WRC2.
O chybách Kubici se toho již namluvilo hodně a zdá se, že Mexiko bylo opravdovou poslední kapkou. O víkendu se jede v Portugalsku, jehož šotolinové tratě bývalý pilot Formule 1 zná z loňské sezony. Tehdy obsadil celkově 19. místo a v rámci WRC2 6. Portugalská rally vyžaduje precizní rozpis, protože je na trati spousta zatáček, které se jedou ve velkých rychlostech. Tato oblast byla pro Roberta doposud největším problémem.
"Od mého návratu do profesionálního motorsportu [po nehodě] je tohle první soutěž vůbec, kterou již znám a pojedu ji podruhé. Zhruba tak už tedy vím, co můžu očekávat. Jasně, jsou zde i nové zkoušky a určité změny v porovnání s loňským rokem. Díky tomu bude pro mě nová jen asi polovina soutěže," říká Robert Kubica.
"Vím ale, jakou charakteristiku tratí můžu očekávat. Za posledních 12 měsíců se toho hodně změnilo. Tehdy to byla moje první šotolinová soutěž, do té doby jsem neměl s tímto povrchem žádné zkušenosti, a jel jsem s vozem specifikace RRC," vzpomíná 29 soutěžák. "Myslím, že tato soutěž pro mě bude trošku lehčí, vím co čekat od zkoušek i auta.
Na šotolině začal Robert sbírat zkušenosti terpve před rokem
Pokud je mi známo, Portugalsko je dost těžká a náročná soutěž. To se letos nezmění, proto k ní přistoupíme jako k nové soutěži. Všechny světové soutěže jsou pro mě těžké, zvláště ty šotolinové, s nimi mám opravdu málo zkušeností.
Po těžkém startu sezony chci tentokrát soutěž zvládnout bez chyby. Jak už jsem řekl, nebude to jednoduché a čeká mě další výzva. Musíme si počkat, jestli se mi budou zkušenosti z loňského roku hodit. Mým cílem je zůstat na trati a odjet čistou rally," zakončil jezdec Fordu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?