Po velkém množství chyb zkraje sezony se nechce Robert Kubica v Portugalsku dopustit další. Polák zná tuto soutěž již z loňska, když zde vloni odstartovat svůj program ve WRC2.
O chybách Kubici se toho již namluvilo hodně a zdá se, že Mexiko bylo opravdovou poslední kapkou. O víkendu se jede v Portugalsku, jehož šotolinové tratě bývalý pilot Formule 1 zná z loňské sezony. Tehdy obsadil celkově 19. místo a v rámci WRC2 6. Portugalská rally vyžaduje precizní rozpis, protože je na trati spousta zatáček, které se jedou ve velkých rychlostech. Tato oblast byla pro Roberta doposud největším problémem.
"Od mého návratu do profesionálního motorsportu [po nehodě] je tohle první soutěž vůbec, kterou již znám a pojedu ji podruhé. Zhruba tak už tedy vím, co můžu očekávat. Jasně, jsou zde i nové zkoušky a určité změny v porovnání s loňským rokem. Díky tomu bude pro mě nová jen asi polovina soutěže," říká Robert Kubica.
"Vím ale, jakou charakteristiku tratí můžu očekávat. Za posledních 12 měsíců se toho hodně změnilo. Tehdy to byla moje první šotolinová soutěž, do té doby jsem neměl s tímto povrchem žádné zkušenosti, a jel jsem s vozem specifikace RRC," vzpomíná 29 soutěžák. "Myslím, že tato soutěž pro mě bude trošku lehčí, vím co čekat od zkoušek i auta.
Na šotolině začal Robert sbírat zkušenosti terpve před rokem
Pokud je mi známo, Portugalsko je dost těžká a náročná soutěž. To se letos nezmění, proto k ní přistoupíme jako k nové soutěži. Všechny světové soutěže jsou pro mě těžké, zvláště ty šotolinové, s nimi mám opravdu málo zkušeností.
Po těžkém startu sezony chci tentokrát soutěž zvládnout bez chyby. Jak už jsem řekl, nebude to jednoduché a čeká mě další výzva. Musíme si počkat, jestli se mi budou zkušenosti z loňského roku hodit. Mým cílem je zůstat na trati a odjet čistou rally," zakončil jezdec Fordu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?