Po velkém množství chyb zkraje sezony se nechce Robert Kubica v Portugalsku dopustit další. Polák zná tuto soutěž již z loňska, když zde vloni odstartovat svůj program ve WRC2.
O chybách Kubici se toho již namluvilo hodně a zdá se, že Mexiko bylo opravdovou poslední kapkou. O víkendu se jede v Portugalsku, jehož šotolinové tratě bývalý pilot Formule 1 zná z loňské sezony. Tehdy obsadil celkově 19. místo a v rámci WRC2 6. Portugalská rally vyžaduje precizní rozpis, protože je na trati spousta zatáček, které se jedou ve velkých rychlostech. Tato oblast byla pro Roberta doposud největším problémem.
"Od mého návratu do profesionálního motorsportu [po nehodě] je tohle první soutěž vůbec, kterou již znám a pojedu ji podruhé. Zhruba tak už tedy vím, co můžu očekávat. Jasně, jsou zde i nové zkoušky a určité změny v porovnání s loňským rokem. Díky tomu bude pro mě nová jen asi polovina soutěže," říká Robert Kubica.
"Vím ale, jakou charakteristiku tratí můžu očekávat. Za posledních 12 měsíců se toho hodně změnilo. Tehdy to byla moje první šotolinová soutěž, do té doby jsem neměl s tímto povrchem žádné zkušenosti, a jel jsem s vozem specifikace RRC," vzpomíná 29 soutěžák. "Myslím, že tato soutěž pro mě bude trošku lehčí, vím co čekat od zkoušek i auta.
Na šotolině začal Robert sbírat zkušenosti terpve před rokem
Pokud je mi známo, Portugalsko je dost těžká a náročná soutěž. To se letos nezmění, proto k ní přistoupíme jako k nové soutěži. Všechny světové soutěže jsou pro mě těžké, zvláště ty šotolinové, s nimi mám opravdu málo zkušeností.
Po těžkém startu sezony chci tentokrát soutěž zvládnout bez chyby. Jak už jsem řekl, nebude to jednoduché a čeká mě další výzva. Musíme si počkat, jestli se mi budou zkušenosti z loňského roku hodit. Mým cílem je zůstat na trati a odjet čistou rally," zakončil jezdec Fordu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?