Vítězstvím v Portugalsku by mohl Volkswagen vyrovnat historický zápis konkurenčního Citroënu. V čem?
Nejdelší vítězná série v MS se datuje (zatím) do roku 2011. Tehdy Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vítězili od Rally Mexiko po Rally Deutschland nepřetržitě - šlo tehdy o osm soutěží v řadě. Volkswagen má momentálně na svém kontě sedm vítězství v řadě. Z roku 2013 se započítává do této série soutěže v Austrálii, Francii, Španělsku a Walesu, letos už navíc přidal poháry z Monte-Carla, Švédska a Mexika.
Polo R WRC má zatím na svém kontě 16 soutěží MS, ve kterých již získalo 23 podiových umístění. "Rally Portugal představuje první opravdové měřítko sezony. Je to první šotolinová rally, která se pojede za jarních podmínek a nadmořská výška nebude nijak extrémní. Díky tomu se podobá následujícím soutěžím v Argentině, Itálii a Polsku.
Zde opravdu uvidíme, jak na tom v porovnání s konkurencí jsme. Vloni jsme zde vyhráli a také první tři soutěže roku šly podle našeho plánu. Víme také, že tentokrát nás čeká opravdu těžká práce, protože budeme mít nevýhodné pozice pro první den. Z naší strany to tedy znovu vyžaduje bezchybnou práci."
Ve Wolfsburgu spoléhají především na Sébastiena Ogiera. S Rally Portugal se totiž pojí jeho skvělé vzpomínky - v roce 2010 zde vyhrál poprvé s Citroënem C4 WRC, o rok později opět vyhrál, tentokrát již s DS3 WRC a třetí vítězství na této soutěži přišlo vloni s Polem R WRC. Vícekrát dokázal tuto rally vyhrát už jen Markku Alén, která má na svém kontě pět vítězství.
Série Volkswagenu už dosahuje kvalit Citroënu
"Určitě jde o jednu z mých nejoblíbenějších soutěží. V roce 2010 jsem zde poprvé vyhrál s autem WRC, v předešlých 4 letech jsme zde třikrát vyhráli. Proto si docela věříme. Rally Portugal má dvě tváře, když je sucho, šotolina nabízí dobrou přilnavost a povrch je dost tvrdý. Když ale zaprší, povrch dost změkne a stane se z něj bahno. Pak je přilnavost dost obtížná. Normálně bych si přál sucho, ale vzhledem ke startovní pozici v prvním dni si přeji, aby v pátek zapršelo," říká Sébastien Ogier.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?