Vítězstvím v Portugalsku by mohl Volkswagen vyrovnat historický zápis konkurenčního Citroënu. V čem?
Nejdelší vítězná série v MS se datuje (zatím) do roku 2011. Tehdy Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vítězili od Rally Mexiko po Rally Deutschland nepřetržitě - šlo tehdy o osm soutěží v řadě. Volkswagen má momentálně na svém kontě sedm vítězství v řadě. Z roku 2013 se započítává do této série soutěže v Austrálii, Francii, Španělsku a Walesu, letos už navíc přidal poháry z Monte-Carla, Švédska a Mexika.
Polo R WRC má zatím na svém kontě 16 soutěží MS, ve kterých již získalo 23 podiových umístění. "Rally Portugal představuje první opravdové měřítko sezony. Je to první šotolinová rally, která se pojede za jarních podmínek a nadmořská výška nebude nijak extrémní. Díky tomu se podobá následujícím soutěžím v Argentině, Itálii a Polsku.
Zde opravdu uvidíme, jak na tom v porovnání s konkurencí jsme. Vloni jsme zde vyhráli a také první tři soutěže roku šly podle našeho plánu. Víme také, že tentokrát nás čeká opravdu těžká práce, protože budeme mít nevýhodné pozice pro první den. Z naší strany to tedy znovu vyžaduje bezchybnou práci."
Ve Wolfsburgu spoléhají především na Sébastiena Ogiera. S Rally Portugal se totiž pojí jeho skvělé vzpomínky - v roce 2010 zde vyhrál poprvé s Citroënem C4 WRC, o rok později opět vyhrál, tentokrát již s DS3 WRC a třetí vítězství na této soutěži přišlo vloni s Polem R WRC. Vícekrát dokázal tuto rally vyhrát už jen Markku Alén, která má na svém kontě pět vítězství.
Série Volkswagenu už dosahuje kvalit Citroënu
"Určitě jde o jednu z mých nejoblíbenějších soutěží. V roce 2010 jsem zde poprvé vyhrál s autem WRC, v předešlých 4 letech jsme zde třikrát vyhráli. Proto si docela věříme. Rally Portugal má dvě tváře, když je sucho, šotolina nabízí dobrou přilnavost a povrch je dost tvrdý. Když ale zaprší, povrch dost změkne a stane se z něj bahno. Pak je přilnavost dost obtížná. Normálně bych si přál sucho, ale vzhledem ke startovní pozici v prvním dni si přeji, aby v pátek zapršelo," říká Sébastien Ogier.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.