Vítězstvím v Portugalsku by mohl Volkswagen vyrovnat historický zápis konkurenčního Citroënu. V čem?
Nejdelší vítězná série v MS se datuje (zatím) do roku 2011. Tehdy Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vítězili od Rally Mexiko po Rally Deutschland nepřetržitě - šlo tehdy o osm soutěží v řadě. Volkswagen má momentálně na svém kontě sedm vítězství v řadě. Z roku 2013 se započítává do této série soutěže v Austrálii, Francii, Španělsku a Walesu, letos už navíc přidal poháry z Monte-Carla, Švédska a Mexika.
Polo R WRC má zatím na svém kontě 16 soutěží MS, ve kterých již získalo 23 podiových umístění. "Rally Portugal představuje první opravdové měřítko sezony. Je to první šotolinová rally, která se pojede za jarních podmínek a nadmořská výška nebude nijak extrémní. Díky tomu se podobá následujícím soutěžím v Argentině, Itálii a Polsku.
Zde opravdu uvidíme, jak na tom v porovnání s konkurencí jsme. Vloni jsme zde vyhráli a také první tři soutěže roku šly podle našeho plánu. Víme také, že tentokrát nás čeká opravdu těžká práce, protože budeme mít nevýhodné pozice pro první den. Z naší strany to tedy znovu vyžaduje bezchybnou práci."
Ve Wolfsburgu spoléhají především na Sébastiena Ogiera. S Rally Portugal se totiž pojí jeho skvělé vzpomínky - v roce 2010 zde vyhrál poprvé s Citroënem C4 WRC, o rok později opět vyhrál, tentokrát již s DS3 WRC a třetí vítězství na této soutěži přišlo vloni s Polem R WRC. Vícekrát dokázal tuto rally vyhrát už jen Markku Alén, která má na svém kontě pět vítězství.
Série Volkswagenu už dosahuje kvalit Citroënu
"Určitě jde o jednu z mých nejoblíbenějších soutěží. V roce 2010 jsem zde poprvé vyhrál s autem WRC, v předešlých 4 letech jsme zde třikrát vyhráli. Proto si docela věříme. Rally Portugal má dvě tváře, když je sucho, šotolina nabízí dobrou přilnavost a povrch je dost tvrdý. Když ale zaprší, povrch dost změkne a stane se z něj bahno. Pak je přilnavost dost obtížná. Normálně bych si přál sucho, ale vzhledem ke startovní pozici v prvním dni si přeji, aby v pátek zapršelo," říká Sébastien Ogier.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.