Vítězstvím v Portugalsku by mohl Volkswagen vyrovnat historický zápis konkurenčního Citroënu. V čem?
Nejdelší vítězná série v MS se datuje (zatím) do roku 2011. Tehdy Sébastien Loeb a Sébastien Ogier vítězili od Rally Mexiko po Rally Deutschland nepřetržitě - šlo tehdy o osm soutěží v řadě. Volkswagen má momentálně na svém kontě sedm vítězství v řadě. Z roku 2013 se započítává do této série soutěže v Austrálii, Francii, Španělsku a Walesu, letos už navíc přidal poháry z Monte-Carla, Švédska a Mexika.
Polo R WRC má zatím na svém kontě 16 soutěží MS, ve kterých již získalo 23 podiových umístění. "Rally Portugal představuje první opravdové měřítko sezony. Je to první šotolinová rally, která se pojede za jarních podmínek a nadmořská výška nebude nijak extrémní. Díky tomu se podobá následujícím soutěžím v Argentině, Itálii a Polsku.
Zde opravdu uvidíme, jak na tom v porovnání s konkurencí jsme. Vloni jsme zde vyhráli a také první tři soutěže roku šly podle našeho plánu. Víme také, že tentokrát nás čeká opravdu těžká práce, protože budeme mít nevýhodné pozice pro první den. Z naší strany to tedy znovu vyžaduje bezchybnou práci."
Ve Wolfsburgu spoléhají především na Sébastiena Ogiera. S Rally Portugal se totiž pojí jeho skvělé vzpomínky - v roce 2010 zde vyhrál poprvé s Citroënem C4 WRC, o rok později opět vyhrál, tentokrát již s DS3 WRC a třetí vítězství na této soutěži přišlo vloni s Polem R WRC. Vícekrát dokázal tuto rally vyhrát už jen Markku Alén, která má na svém kontě pět vítězství.
Série Volkswagenu už dosahuje kvalit Citroënu
"Určitě jde o jednu z mých nejoblíbenějších soutěží. V roce 2010 jsem zde poprvé vyhrál s autem WRC, v předešlých 4 letech jsme zde třikrát vyhráli. Proto si docela věříme. Rally Portugal má dvě tváře, když je sucho, šotolina nabízí dobrou přilnavost a povrch je dost tvrdý. Když ale zaprší, povrch dost změkne a stane se z něj bahno. Pak je přilnavost dost obtížná. Normálně bych si přál sucho, ale vzhledem ke startovní pozici v prvním dni si přeji, aby v pátek zapršelo," říká Sébastien Ogier.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.