Dvojnásobný mistr světa, Carlos Sainz, se nebude účastnit vývojových prací na chystané evoluci VW Pola R WRC pro rok 2015 vzhledem k tomu, že minulý týden bylo oznámeno jeho spojení s Peugeotem.
Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, řekl, že 51letý Španěl velice brzy opustí svoje místo v jeho týmu. Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou, byl součástí VW programu od samého začátku. Nakonec byl prvním jezdcem, který se ke konci roku 2011 svezl s Polem R WRC a zkraje roku 2012 také začínal se šotolinovými testy vozu.
Od té doby byl ambasadorem Volswagenu a během minulé sezony se pravidelně ukazoval v servisním parku jednotlivých soutěží. "Měli jsme s ním smlouvu. Ta končí velice brzy, a tak nebude prodloužena, protože chce stále aktivně závodit," říká Jost Capito pro wrc.com. Šéf týmu VW sice neřekl, kdy přesně smlouva Sainzovi končí, ale potvrdil, že je to předtím, než začnou první testy s Peugeotem 2008 DKR a dodal, že Sainz už nebude zapojen do vývojových prací na Polu R WRC.
Sainz už Dakar vyhrál v roce 2010 za volantem speciálu německé značky, teď ho čeká nová výzva s Francouzi. "Když vezmeme, jak moc mám rád Dakar, tak to byla až moc dobrá nabídka na to, abych jí odmítl, když se mě Peugeot zeptal, jestli bych chtěl být součástí jejich jezdecké sestavy na tomto unikátním dobrodružství," řekl Carlos Sainz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?