Dvojnásobný mistr světa, Carlos Sainz, se nebude účastnit vývojových prací na chystané evoluci VW Pola R WRC pro rok 2015 vzhledem k tomu, že minulý týden bylo oznámeno jeho spojení s Peugeotem.
Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, řekl, že 51letý Španěl velice brzy opustí svoje místo v jeho týmu. Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou, byl součástí VW programu od samého začátku. Nakonec byl prvním jezdcem, který se ke konci roku 2011 svezl s Polem R WRC a zkraje roku 2012 také začínal se šotolinovými testy vozu.
Od té doby byl ambasadorem Volswagenu a během minulé sezony se pravidelně ukazoval v servisním parku jednotlivých soutěží. "Měli jsme s ním smlouvu. Ta končí velice brzy, a tak nebude prodloužena, protože chce stále aktivně závodit," říká Jost Capito pro wrc.com. Šéf týmu VW sice neřekl, kdy přesně smlouva Sainzovi končí, ale potvrdil, že je to předtím, než začnou první testy s Peugeotem 2008 DKR a dodal, že Sainz už nebude zapojen do vývojových prací na Polu R WRC.
Sainz už Dakar vyhrál v roce 2010 za volantem speciálu německé značky, teď ho čeká nová výzva s Francouzi. "Když vezmeme, jak moc mám rád Dakar, tak to byla až moc dobrá nabídka na to, abych jí odmítl, když se mě Peugeot zeptal, jestli bych chtěl být součástí jejich jezdecké sestavy na tomto unikátním dobrodružství," řekl Carlos Sainz.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?