Capito: Sainzovi u nás smlouva končí velice brzy

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 31. března 2014 09:51
Sdílej:

Dvojnásobný mistr světa, Carlos Sainz, se nebude účastnit vývojových prací na chystané evoluci VW Pola R WRC pro rok 2015 vzhledem k tomu, že minulý týden bylo oznámeno jeho spojení s Peugeotem.

Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, řekl, že 51letý Španěl velice brzy opustí svoje místo v jeho týmu. Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou, byl součástí VW programu od samého začátku. Nakonec byl prvním jezdcem, který se ke konci roku 2011 svezl s Polem R WRC a zkraje roku 2012 také začínal se šotolinovými testy vozu.

Od té doby byl ambasadorem Volswagenu a během minulé sezony se pravidelně ukazoval v servisním parku jednotlivých soutěží. "Měli jsme s ním smlouvu. Ta končí velice brzy, a tak nebude prodloužena, protože chce stále aktivně závodit," říká Jost Capito pro wrc.com. Šéf týmu VW sice neřekl, kdy přesně smlouva Sainzovi končí, ale potvrdil, že je to předtím, než začnou první testy s Peugeotem 2008 DKR a dodal, že Sainz už nebude zapojen do vývojových prací na Polu R WRC. 

Sainz už Dakar vyhrál v roce 2010 za volantem speciálu německé značky, teď ho čeká nová výzva s Francouzi. "Když vezmeme, jak moc mám rád Dakar, tak to byla až moc dobrá nabídka na to, abych jí odmítl, když se mě Peugeot zeptal, jestli bych chtěl být součástí jejich jezdecké sestavy na tomto unikátním dobrodružství," řekl Carlos Sainz. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.