Dvojnásobný mistr světa, Carlos Sainz, se nebude účastnit vývojových prací na chystané evoluci VW Pola R WRC pro rok 2015 vzhledem k tomu, že minulý týden bylo oznámeno jeho spojení s Peugeotem.
Šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, řekl, že 51letý Španěl velice brzy opustí svoje místo v jeho týmu. Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou, byl součástí VW programu od samého začátku. Nakonec byl prvním jezdcem, který se ke konci roku 2011 svezl s Polem R WRC a zkraje roku 2012 také začínal se šotolinovými testy vozu.
Od té doby byl ambasadorem Volswagenu a během minulé sezony se pravidelně ukazoval v servisním parku jednotlivých soutěží. "Měli jsme s ním smlouvu. Ta končí velice brzy, a tak nebude prodloužena, protože chce stále aktivně závodit," říká Jost Capito pro wrc.com. Šéf týmu VW sice neřekl, kdy přesně smlouva Sainzovi končí, ale potvrdil, že je to předtím, než začnou první testy s Peugeotem 2008 DKR a dodal, že Sainz už nebude zapojen do vývojových prací na Polu R WRC.
Sainz už Dakar vyhrál v roce 2010 za volantem speciálu německé značky, teď ho čeká nová výzva s Francouzi. "Když vezmeme, jak moc mám rád Dakar, tak to byla až moc dobrá nabídka na to, abych jí odmítl, když se mě Peugeot zeptal, jestli bych chtěl být součástí jejich jezdecké sestavy na tomto unikátním dobrodružství," řekl Carlos Sainz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?