AKTUALIZACE PO RZ13; O víkendu pokračuje ME v rally na bývalé soutěži MS, řecké Rally Acropolis. Na posádky čeká výrazně modifikovaná soutěž - jedna etapa se jede na asfaltu a druhá na šotolině.
Po RZ13:
V odpolední sekci na účastníky Rally Acropolis čekaly druhé průjezdy dopoledními zkouškami a navíc jedna nová. Hned na RZ10 se na průběžné druhé místo za Craiga Breena dostal Francouz Bouffier a druhou příčku už si udržel až do cíle. Na RZ10 zajel nejrychlejší čas náš Jaromír Tarabus s Fabií S2000. Před startem této RZ ovšem obdržel velkou tříminutovou penalizaci, což ho srazilo pořadím až na deváté místo.
RZ11 vyhrál Breen a na posledních dvou zkouškách byl už nejrychlejší Bryan Bouffier, který nebýt defektu zkraje soutěže v Řecku triumfoval, ale na kdyby se nehraje.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
2:21:20,2
---
Peugeot 208 T16
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+8,1
Citroën DS3 RRC
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+42,1
Ford Fiesta R5
4.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+1:33,0
Škoda Fabia S2000
5.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+4:40,0
Peugeot 207 S2000
6.
V. Gryazin - D. Eremeev
+20s
+6:11,8
Ford Fiesta S2000
7.
J. Orsák - D. Šmeidler
+10s
+7:51,2
Škoda Fabia S2000
8.
J. Raoux - L. Magat
+9:08,6
Peugeot 207 S2000
9.
J. Tarabus - D. Trunkát
+3:00min
+9:18,4
Škoda Fabia S2000
10.
R. Consani - V. Landais
+40s
+9:52,9
Peugeot 207 S2000
Po RZ9:
V dopolední sekci byly na programu tři měřené zkoušky. Na první z nich připsal další dílčí vítězství pro Peugeot 208 T16 Craig Breen, na druhou příčku poskočil Kajetan Kajetanowicz. O místo si tedy pohoršil Bryan Bouffier. Díky problémům Jihoafričana Henka Lategana jedoucího na Fabii S2000 se do TOP10 dostal Antonín Tlusťák.
Další zkoušku vyhrál Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC a šel opět na druhé místo, na RZ9 byl nejrychlejší Polák Kajetanowicz s Fiestou R5, takže jel do poledního servisu na průběžné druhé příčce.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
1:42:37,4
---
Peugeot 208 T16
2.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+14,1
Ford Fiesta R5
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+14,5
Citroën DS3 RRC
4.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+1:18,2
Škoda Fabia S2000
5.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+3:17,3
Peugeot 207 S2000
6.
J. Tarabus - D. Trunkát
+4:11,3
Škoda Fabia S2000
7.
V. Gryazin - D. Eremeev
+20s
+5:21,1
Ford Fiesta S2000
8.
J. Orsák - D. Šmeidler
+10s
+6:33,7
Škoda Fabia S2000
9.
J. Raoux - L. Magat
+6:56,6
Peugeot 207 S2000
10.
A. Tlusťák - J. Škaloud
+7:27,0
Škoda Fabia S2000
Po RZ6:
Hned na RZ4 přišla Škodovka o svého druhého jezdce, Sepp Wiegand zničil zavěšení a z etapy odstoupil. Nejrychlejší čas vystřihl Kevin Abbring, druhý byl Polák Kajetanowicz, který tak rázně odpověděl na hrozbu ze strany Bouffiera.
Na 5. rychlostní zkoušce přišel o jeden vůz také Peugeot. Do té doby skvěle jedoucí Kevin Abbring, který se na mezinárodní scénu vrátil po roce, musel 208 T16 odstavit kvůli problémům s chlazením. Tyto potíže trápily vůz i během testování, podle spekulací se kvůli nim několikrát odkládala i homologace. Zkoušku vyhrál Bouffier.
Na poslední RZ dne se na druhé místo před Fiestu R5 v barvách Lotosu posunul Bouffier s DS3 RRC. Během celé sekce spolu svádějí hezký souboj v druhé polovině první desítky také naši Jaroslav Orsák s Jaromírem Tarabusem. Po dnešku má malinko navrch Tarabus. Breen dokázal na posledním testu získat pro Peugeot další dílčí vítězství.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
1:04:08,7
---
Peugeot 208 T16
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+14,7
Citroën DS3 RRC
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+15,0
Ford Fiesta R5
4.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+43,8
Škoda Fabia S2000
5.
V. Gryazin - D. Eremeev
+1:53,1
Ford Fiesta S2000
6.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+2:03,5
Peugeot 207 S2000
7.
J. Tarabus - D. Trunkát
+2:37,0
Škoda Fabia S2000
8.
J. Orsák - D. Šmeidler
+2:37,9
Škoda Fabia S2000
9.
H. Lategan - K. Wicha
+3:38,8
Škoda Fabia S2000
10.
J. Raoux - L. Magat
+4:09,7
Peugeot 207 S2000
Po RZ3:
Úvodní etapa soutěže se jede na asfaltu. Hned ráno na nic nečekal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC a ujal se vedení. Jen těsně za ním (+0,8s) byl nový rekrut Peugeotu, Kevin Abbring. Třetí byl Kajetan Kajetanowicz s Fiestou R5. Pomaleji začal Lappi s tovární Fabii S2000 (6. čas, +14 vteřin). Tarabus a Orsák uzavírali první desítku.
Hned na druhé zkoušce dne ale dostal Bouffier defekt, a tak otěže závodu převzal Abbring s 208 T16! Druhou rychlostní zkoušku vůbec opanovaly zbrusunové Peugeoty, druhý čas na testu zajel Craig Breen, který zatím na holandkého kolegu nestačí. Třetí byl Lappi.
RZ3 opanovaly opět Peugeoty, tentokrát v pořadí Breen, Abbring. Penalizaci 10 vteřin obdržel za ulitý start Lappi, i proto se drží až za Wiegandem s druhou Fabii S2000. V TOP10 jsou tři dvojice, jejiž vzájemné odstupy jsou dost těsné: Abbring-Breen, Kajetanowicz-Bouffier a Magalhaes-Gryazin.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
K. Abbring - S. Marshall
32:02,4
---
Peugeot 208 T16
2.
C. Breen - S. Martin
+2,9
Peugeot 208 T16
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+13,0
Ford Fiesta R5
4.
B. Bouffier - X. Panseri
+17,5
Citroën DS3 RRC
5.
S. Wiegand - F. Christian
+25,1
Škoda Fabia S2000
6.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+33,4
Škoda Fabia S2000
7.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+52,4
Peugeot 207 S2000
8.
V. Gryazin - D. Eremeev
+52,6
Ford Fiesta S2000
9.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:15,3
Škoda Fabia S2000
10.
J. Orsák - D. Šmeidler
+1:22,0
Škoda Fabia S2000
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?