AKTUALIZACE PO RZ13; O víkendu pokračuje ME v rally na bývalé soutěži MS, řecké Rally Acropolis. Na posádky čeká výrazně modifikovaná soutěž - jedna etapa se jede na asfaltu a druhá na šotolině.
Po RZ13:
V odpolední sekci na účastníky Rally Acropolis čekaly druhé průjezdy dopoledními zkouškami a navíc jedna nová. Hned na RZ10 se na průběžné druhé místo za Craiga Breena dostal Francouz Bouffier a druhou příčku už si udržel až do cíle. Na RZ10 zajel nejrychlejší čas náš Jaromír Tarabus s Fabií S2000. Před startem této RZ ovšem obdržel velkou tříminutovou penalizaci, což ho srazilo pořadím až na deváté místo.
RZ11 vyhrál Breen a na posledních dvou zkouškách byl už nejrychlejší Bryan Bouffier, který nebýt defektu zkraje soutěže v Řecku triumfoval, ale na kdyby se nehraje.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
2:21:20,2
---
Peugeot 208 T16
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+8,1
Citroën DS3 RRC
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+42,1
Ford Fiesta R5
4.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+1:33,0
Škoda Fabia S2000
5.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+4:40,0
Peugeot 207 S2000
6.
V. Gryazin - D. Eremeev
+20s
+6:11,8
Ford Fiesta S2000
7.
J. Orsák - D. Šmeidler
+10s
+7:51,2
Škoda Fabia S2000
8.
J. Raoux - L. Magat
+9:08,6
Peugeot 207 S2000
9.
J. Tarabus - D. Trunkát
+3:00min
+9:18,4
Škoda Fabia S2000
10.
R. Consani - V. Landais
+40s
+9:52,9
Peugeot 207 S2000
Po RZ9:
V dopolední sekci byly na programu tři měřené zkoušky. Na první z nich připsal další dílčí vítězství pro Peugeot 208 T16 Craig Breen, na druhou příčku poskočil Kajetan Kajetanowicz. O místo si tedy pohoršil Bryan Bouffier. Díky problémům Jihoafričana Henka Lategana jedoucího na Fabii S2000 se do TOP10 dostal Antonín Tlusťák.
Další zkoušku vyhrál Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC a šel opět na druhé místo, na RZ9 byl nejrychlejší Polák Kajetanowicz s Fiestou R5, takže jel do poledního servisu na průběžné druhé příčce.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
1:42:37,4
---
Peugeot 208 T16
2.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+14,1
Ford Fiesta R5
3.
B. Bouffier - X. Panseri
+14,5
Citroën DS3 RRC
4.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+1:18,2
Škoda Fabia S2000
5.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+3:17,3
Peugeot 207 S2000
6.
J. Tarabus - D. Trunkát
+4:11,3
Škoda Fabia S2000
7.
V. Gryazin - D. Eremeev
+20s
+5:21,1
Ford Fiesta S2000
8.
J. Orsák - D. Šmeidler
+10s
+6:33,7
Škoda Fabia S2000
9.
J. Raoux - L. Magat
+6:56,6
Peugeot 207 S2000
10.
A. Tlusťák - J. Škaloud
+7:27,0
Škoda Fabia S2000
Po RZ6:
Hned na RZ4 přišla Škodovka o svého druhého jezdce, Sepp Wiegand zničil zavěšení a z etapy odstoupil. Nejrychlejší čas vystřihl Kevin Abbring, druhý byl Polák Kajetanowicz, který tak rázně odpověděl na hrozbu ze strany Bouffiera.
Na 5. rychlostní zkoušce přišel o jeden vůz také Peugeot. Do té doby skvěle jedoucí Kevin Abbring, který se na mezinárodní scénu vrátil po roce, musel 208 T16 odstavit kvůli problémům s chlazením. Tyto potíže trápily vůz i během testování, podle spekulací se kvůli nim několikrát odkládala i homologace. Zkoušku vyhrál Bouffier.
Na poslední RZ dne se na druhé místo před Fiestu R5 v barvách Lotosu posunul Bouffier s DS3 RRC. Během celé sekce spolu svádějí hezký souboj v druhé polovině první desítky také naši Jaroslav Orsák s Jaromírem Tarabusem. Po dnešku má malinko navrch Tarabus. Breen dokázal na posledním testu získat pro Peugeot další dílčí vítězství.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
1:04:08,7
---
Peugeot 208 T16
2.
B. Bouffier - X. Panseri
+14,7
Citroën DS3 RRC
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+15,0
Ford Fiesta R5
4.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+43,8
Škoda Fabia S2000
5.
V. Gryazin - D. Eremeev
+1:53,1
Ford Fiesta S2000
6.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+2:03,5
Peugeot 207 S2000
7.
J. Tarabus - D. Trunkát
+2:37,0
Škoda Fabia S2000
8.
J. Orsák - D. Šmeidler
+2:37,9
Škoda Fabia S2000
9.
H. Lategan - K. Wicha
+3:38,8
Škoda Fabia S2000
10.
J. Raoux - L. Magat
+4:09,7
Peugeot 207 S2000
Po RZ3:
Úvodní etapa soutěže se jede na asfaltu. Hned ráno na nic nečekal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC a ujal se vedení. Jen těsně za ním (+0,8s) byl nový rekrut Peugeotu, Kevin Abbring. Třetí byl Kajetan Kajetanowicz s Fiestou R5. Pomaleji začal Lappi s tovární Fabii S2000 (6. čas, +14 vteřin). Tarabus a Orsák uzavírali první desítku.
Hned na druhé zkoušce dne ale dostal Bouffier defekt, a tak otěže závodu převzal Abbring s 208 T16! Druhou rychlostní zkoušku vůbec opanovaly zbrusunové Peugeoty, druhý čas na testu zajel Craig Breen, který zatím na holandkého kolegu nestačí. Třetí byl Lappi.
RZ3 opanovaly opět Peugeoty, tentokrát v pořadí Breen, Abbring. Penalizaci 10 vteřin obdržel za ulitý start Lappi, i proto se drží až za Wiegandem s druhou Fabii S2000. V TOP10 jsou tři dvojice, jejiž vzájemné odstupy jsou dost těsné: Abbring-Breen, Kajetanowicz-Bouffier a Magalhaes-Gryazin.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
K. Abbring - S. Marshall
32:02,4
---
Peugeot 208 T16
2.
C. Breen - S. Martin
+2,9
Peugeot 208 T16
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+13,0
Ford Fiesta R5
4.
B. Bouffier - X. Panseri
+17,5
Citroën DS3 RRC
5.
S. Wiegand - F. Christian
+25,1
Škoda Fabia S2000
6.
E. Lappi - J. Ferm
+10s
+33,4
Škoda Fabia S2000
7.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+52,4
Peugeot 207 S2000
8.
V. Gryazin - D. Eremeev
+52,6
Ford Fiesta S2000
9.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:15,3
Škoda Fabia S2000
10.
J. Orsák - D. Šmeidler
+1:22,0
Škoda Fabia S2000
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?