Rally Acropolis: Peugeot 208 T16 získává první vítězství, ani naši se neztratili

Meeke, Kris - Patterson Chris
Meeke, Kris - Patterson Chris, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 29. března 2014 12:45
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ13; O víkendu pokračuje ME v rally na bývalé soutěži MS, řecké Rally Acropolis. Na posádky čeká výrazně modifikovaná soutěž - jedna etapa se jede na asfaltu a druhá na šotolině.

Po RZ13:

V odpolední sekci na účastníky Rally Acropolis čekaly druhé průjezdy dopoledními zkouškami a navíc jedna nová. Hned na RZ10 se na průběžné druhé místo za Craiga Breena dostal Francouz Bouffier a druhou příčku už si udržel až do cíle. Na RZ10 zajel nejrychlejší čas náš Jaromír Tarabus s Fabií S2000. Před startem této RZ ovšem obdržel velkou tříminutovou penalizaci, což ho srazilo pořadím až na deváté místo. 

RZ11 vyhrál Breen a na posledních dvou zkouškách byl už nejrychlejší Bryan Bouffier, který nebýt defektu zkraje soutěže v Řecku triumfoval, ale na kdyby se nehraje.

Výsledky po 13. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  C. Breen - S. Martin

2:21:20,2

 ---

  Peugeot 208 T16

    2.

  B. Bouffier - X. Panseri

 

+8,1

  Citroën DS3 RRC 

    3.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+42,1

  Ford Fiesta R5

    4.

  E. Lappi - J. Ferm

 +10s  

+1:33,0

  Škoda Fabia S2000

    5.

  B. Magalhaes - C. Magalhaes

 

+4:40,0

  Peugeot 207 S2000

    6.

  V. Gryazin - D. Eremeev

+20s 

+6:11,8

  Ford Fiesta S2000

    7.

  J. Orsák - D. Šmeidler

+10s 

+7:51,2

  Škoda Fabia S2000

    8.

  J. Raoux - L. Magat

 

+9:08,6

  Peugeot 207 S2000

    9.

  J. Tarabus - D. Trunkát

+3:00min 

+9:18,4

  Škoda Fabia S2000

   10.

  R. Consani - V. Landais

 +40s

+9:52,9

  Peugeot 207 S2000

Po RZ9:

V dopolední sekci byly na programu tři měřené zkoušky. Na první z nich připsal další dílčí vítězství pro Peugeot 208 T16 Craig Breen, na druhou příčku poskočil Kajetan Kajetanowicz. O místo si tedy pohoršil Bryan Bouffier. Díky problémům Jihoafričana Henka Lategana jedoucího na Fabii S2000 se do TOP10 dostal Antonín Tlusťák.

Další zkoušku vyhrál Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC a šel opět na druhé místo, na RZ9 byl nejrychlejší Polák Kajetanowicz s Fiestou R5, takže jel do poledního servisu na průběžné druhé příčce. 

Výsledky po 9. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  C. Breen - S. Martin

1:42:37,4

 ---

  Peugeot 208 T16

    2.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+14,1

  Ford Fiesta R5

    3.

  B. Bouffier - X. Panseri

 

+14,5

  Citroën DS3 RRC

    4.

  E. Lappi - J. Ferm

 +10s  

+1:18,2

  Škoda Fabia S2000

    5.

  B. Magalhaes - C. Magalhaes

 

+3:17,3

  Peugeot 207 S2000

    6.

  J. Tarabus - D. Trunkát

 

+4:11,3

  Škoda Fabia S2000

    7.

  V. Gryazin - D. Eremeev

+20s 

+5:21,1

  Ford Fiesta S2000

    8.

  J. Orsák - D. Šmeidler

+10s 

+6:33,7

  Škoda Fabia S2000

    9.

  J. Raoux - L. Magat

 

+6:56,6

  Peugeot 207 S2000

   10.

  A. Tlusťák - J. Škaloud

 

+7:27,0

  Škoda Fabia S2000

Po RZ6:

Hned na RZ4 přišla Škodovka o svého druhého jezdce, Sepp Wiegand zničil zavěšení a z etapy odstoupil. Nejrychlejší čas vystřihl Kevin Abbring, druhý byl Polák Kajetanowicz, který tak rázně odpověděl na hrozbu ze strany Bouffiera.

Na 5. rychlostní zkoušce přišel o jeden vůz také Peugeot. Do té doby skvěle jedoucí Kevin Abbring, který se na mezinárodní scénu vrátil po roce, musel 208 T16 odstavit kvůli problémům s chlazením. Tyto potíže trápily vůz i během testování, podle spekulací se kvůli nim několikrát odkládala i homologace. Zkoušku vyhrál Bouffier.

Na poslední RZ dne se na druhé místo před Fiestu R5 v barvách Lotosu posunul Bouffier s DS3 RRC. Během celé sekce spolu svádějí hezký souboj v druhé polovině první desítky také naši Jaroslav Orsák s Jaromírem Tarabusem. Po dnešku má malinko navrch Tarabus. Breen dokázal na posledním testu získat pro Peugeot další dílčí vítězství.

Výsledky po 6. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  C. Breen - S. Martin

1:04:08,7

 ---

  Peugeot 208 T16

    2.

  B. Bouffier - X. Panseri

 

+14,7

  Citroën DS3 RRC

    3.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+15,0

  Ford Fiesta R5

    4.

  E. Lappi - J. Ferm

 +10s  

+43,8

  Škoda Fabia S2000

    5.

  V. Gryazin - D. Eremeev

 

+1:53,1

  Ford Fiesta S2000

    6.

  B. Magalhaes - C. Magalhaes

 

+2:03,5

  Peugeot 207 S2000

    7.

  J. Tarabus - D. Trunkát

  

+2:37,0

  Škoda Fabia S2000

    8.

  J. Orsák - D. Šmeidler

 

+2:37,9

  Škoda Fabia S2000

    9.

  H. Lategan - K. Wicha

 

+3:38,8

  Škoda Fabia S2000

   10.

  J. Raoux - L. Magat

 

+4:09,7

  Peugeot 207 S2000

Po RZ3:

Úvodní etapa soutěže se jede na asfaltu. Hned ráno na nic nečekal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC a ujal se vedení. Jen těsně za ním (+0,8s) byl nový rekrut Peugeotu, Kevin Abbring. Třetí byl Kajetan Kajetanowicz s Fiestou R5. Pomaleji začal Lappi s tovární Fabii S2000 (6. čas, +14 vteřin). Tarabus a Orsák uzavírali první desítku. 

Hned na druhé zkoušce dne ale dostal Bouffier defekt, a tak otěže závodu převzal Abbring s 208 T16! Druhou rychlostní zkoušku vůbec opanovaly zbrusunové Peugeoty, druhý čas na testu zajel Craig Breen, který zatím na holandkého kolegu nestačí. Třetí byl Lappi.

RZ3 opanovaly opět Peugeoty, tentokrát v pořadí Breen, Abbring. Penalizaci 10 vteřin obdržel za ulitý start Lappi, i proto se drží až za Wiegandem s druhou Fabii S2000. V TOP10 jsou tři dvojice, jejiž vzájemné odstupy jsou dost těsné: Abbring-Breen, Kajetanowicz-Bouffier a Magalhaes-Gryazin.

Výsledky po 3. RZ: 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  K. Abbring - S. Marshall

32:02,4

 ---

  Peugeot 208 T16

    2.

  C. Breen - S. Martin

 

+2,9

  Peugeot 208 T16

    3.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+13,0

  Ford Fiesta R5

    4.

  B. Bouffier - X. Panseri

 

+17,5

  Citroën DS3 RRC

    5.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+25,1

  Škoda Fabia S2000

    6.

  E. Lappi - J. Ferm

 +10s  

+33,4

  Škoda Fabia S2000

    7.

  B. Magalhaes - C. Magalhaes

  

+52,4

  Peugeot 207 S2000

    8.

  V. Gryazin - D. Eremeev

 

+52,6

  Ford Fiesta S2000

    9.

  J. Tarabus - D. Trunkát

 

+1:15,3

  Škoda Fabia S2000

   10.

  J. Orsák - D. Šmeidler

 

+1:22,0

  Škoda Fabia S2000

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.