Francouzský Peugeot dnes oznámil, že se od roku 2015 (tedy od následujícího ročníku) vrací na Rally Dakar. Jeho barvy budou hájit slavný Carlos Sainz a Cyril Despres.
Carlos Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou a v roce 2010 vyhrál na Dakaru za volantem VW, přechází po dvou ročnících na Dakaru s buggy do kokpitu Peugeotu 2008 DKR: "V minulosti jsem častokrát nastupoval proti Peugeotu a vím s jakou náruživostí se účastní motorsportu. Vím také, že všude mění rozložení na miskách vah, když už se rozhodnou pro nový program. To stejné platí i pro mě. Když člověk ví, jak moc Dakar miluji, tak pak byla nabídka jednoduše natolik dobrá, aby se vyplatila," říká legendární Carlos Sainz.
Že by měl Peugeot díky 25leté odmlce na Dakaru nějakou nevýhodu oproti svým soupeřům, si Španěl nepřipouští. "Peugeot vždy staví auta na té nejvyšší technické úrovni ať už v rally nebo ve vytrvalostních závodech. Nový 208 T16 R5 je nejlepším příkladem. Nesmíte také zapomínat, že Rally Dakar už jsem v minulosti vyhrál a přináším svoje zkušenosti. Na výzvy jsme připraveni."
To Cyril Despres už Dakar vyhrál v letech 2005, 2007, 2010, 2012 a 2013 ovšem vždy na motorce KTM. "Když se účastníte Dakaru na motorce, tak máte hodně času na přemýšlení. Každý den jedete až deset hodin úplně sám. Tento nápad se ve mě zrodil v lednu při odehrávajícím se Dakaru. Pak za mnou přišli Peugeot a Red Bull s touto neuvěřitelnou šancí. Nemusel jsem dlouho přemýšlet a zvažovat výhody a nevýhody. Pro mě se stal sen realitou. Začal nový život."
"Nejsem si jistý, jestli bych tento krok mohl udělat bez tak konkurenceschopného a profesionálního týmu, jakým Peugeot je," pokračuje Despres. Rádce má v týmu ale velmi povolaného. Co ale spolupráce se spolujezdcem? To bude pro Cyrila Desprese něco úplně nového. "Už jsem byl nějakých 15 let zvyklý spoléhat se sám na sebe. Určitě to nebude jednoduché, strávit tolik času vedle sebe s někým. I tak jsem si ale jistý, že si na takový tým, jako je Peugeot, a na takového kolegu, jakým je Carlos Sainz, rychle zvyknu."
Peugeot slavil úspěchy na Dakaru už ke konci 80. a začátkem 90. let. Tehdy vyhráli zásluhou Ariho Vatanena a Juhy Kankkunena soutěž v Africe čtyřikrát po sobě. "Vítězství Peugeotu na Dakaru jsem zažil jako dítě. Teď už se nemůžu dočkat, až se v novém autě svezu," dodal Cyril, který by měl společně s Carlosem nový speciál 2008 DKR poprvé otestovat letos v červnu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.