Francouzský Peugeot dnes oznámil, že se od roku 2015 (tedy od následujícího ročníku) vrací na Rally Dakar. Jeho barvy budou hájit slavný Carlos Sainz a Cyril Despres.
Carlos Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou a v roce 2010 vyhrál na Dakaru za volantem VW, přechází po dvou ročnících na Dakaru s buggy do kokpitu Peugeotu 2008 DKR: "V minulosti jsem častokrát nastupoval proti Peugeotu a vím s jakou náruživostí se účastní motorsportu. Vím také, že všude mění rozložení na miskách vah, když už se rozhodnou pro nový program. To stejné platí i pro mě. Když člověk ví, jak moc Dakar miluji, tak pak byla nabídka jednoduše natolik dobrá, aby se vyplatila," říká legendární Carlos Sainz.
Že by měl Peugeot díky 25leté odmlce na Dakaru nějakou nevýhodu oproti svým soupeřům, si Španěl nepřipouští. "Peugeot vždy staví auta na té nejvyšší technické úrovni ať už v rally nebo ve vytrvalostních závodech. Nový 208 T16 R5 je nejlepším příkladem. Nesmíte také zapomínat, že Rally Dakar už jsem v minulosti vyhrál a přináším svoje zkušenosti. Na výzvy jsme připraveni."
To Cyril Despres už Dakar vyhrál v letech 2005, 2007, 2010, 2012 a 2013 ovšem vždy na motorce KTM. "Když se účastníte Dakaru na motorce, tak máte hodně času na přemýšlení. Každý den jedete až deset hodin úplně sám. Tento nápad se ve mě zrodil v lednu při odehrávajícím se Dakaru. Pak za mnou přišli Peugeot a Red Bull s touto neuvěřitelnou šancí. Nemusel jsem dlouho přemýšlet a zvažovat výhody a nevýhody. Pro mě se stal sen realitou. Začal nový život."
"Nejsem si jistý, jestli bych tento krok mohl udělat bez tak konkurenceschopného a profesionálního týmu, jakým Peugeot je," pokračuje Despres. Rádce má v týmu ale velmi povolaného. Co ale spolupráce se spolujezdcem? To bude pro Cyrila Desprese něco úplně nového. "Už jsem byl nějakých 15 let zvyklý spoléhat se sám na sebe. Určitě to nebude jednoduché, strávit tolik času vedle sebe s někým. I tak jsem si ale jistý, že si na takový tým, jako je Peugeot, a na takového kolegu, jakým je Carlos Sainz, rychle zvyknu."
Peugeot slavil úspěchy na Dakaru už ke konci 80. a začátkem 90. let. Tehdy vyhráli zásluhou Ariho Vatanena a Juhy Kankkunena soutěž v Africe čtyřikrát po sobě. "Vítězství Peugeotu na Dakaru jsem zažil jako dítě. Teď už se nemůžu dočkat, až se v novém autě svezu," dodal Cyril, který by měl společně s Carlosem nový speciál 2008 DKR poprvé otestovat letos v červnu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?