Francouzský Peugeot dnes oznámil, že se od roku 2015 (tedy od následujícího ročníku) vrací na Rally Dakar. Jeho barvy budou hájit slavný Carlos Sainz a Cyril Despres.
Carlos Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou a v roce 2010 vyhrál na Dakaru za volantem VW, přechází po dvou ročnících na Dakaru s buggy do kokpitu Peugeotu 2008 DKR: "V minulosti jsem častokrát nastupoval proti Peugeotu a vím s jakou náruživostí se účastní motorsportu. Vím také, že všude mění rozložení na miskách vah, když už se rozhodnou pro nový program. To stejné platí i pro mě. Když člověk ví, jak moc Dakar miluji, tak pak byla nabídka jednoduše natolik dobrá, aby se vyplatila," říká legendární Carlos Sainz.
Že by měl Peugeot díky 25leté odmlce na Dakaru nějakou nevýhodu oproti svým soupeřům, si Španěl nepřipouští. "Peugeot vždy staví auta na té nejvyšší technické úrovni ať už v rally nebo ve vytrvalostních závodech. Nový 208 T16 R5 je nejlepším příkladem. Nesmíte také zapomínat, že Rally Dakar už jsem v minulosti vyhrál a přináším svoje zkušenosti. Na výzvy jsme připraveni."
To Cyril Despres už Dakar vyhrál v letech 2005, 2007, 2010, 2012 a 2013 ovšem vždy na motorce KTM. "Když se účastníte Dakaru na motorce, tak máte hodně času na přemýšlení. Každý den jedete až deset hodin úplně sám. Tento nápad se ve mě zrodil v lednu při odehrávajícím se Dakaru. Pak za mnou přišli Peugeot a Red Bull s touto neuvěřitelnou šancí. Nemusel jsem dlouho přemýšlet a zvažovat výhody a nevýhody. Pro mě se stal sen realitou. Začal nový život."
"Nejsem si jistý, jestli bych tento krok mohl udělat bez tak konkurenceschopného a profesionálního týmu, jakým Peugeot je," pokračuje Despres. Rádce má v týmu ale velmi povolaného. Co ale spolupráce se spolujezdcem? To bude pro Cyrila Desprese něco úplně nového. "Už jsem byl nějakých 15 let zvyklý spoléhat se sám na sebe. Určitě to nebude jednoduché, strávit tolik času vedle sebe s někým. I tak jsem si ale jistý, že si na takový tým, jako je Peugeot, a na takového kolegu, jakým je Carlos Sainz, rychle zvyknu."
Peugeot slavil úspěchy na Dakaru už ke konci 80. a začátkem 90. let. Tehdy vyhráli zásluhou Ariho Vatanena a Juhy Kankkunena soutěž v Africe čtyřikrát po sobě. "Vítězství Peugeotu na Dakaru jsem zažil jako dítě. Teď už se nemůžu dočkat, až se v novém autě svezu," dodal Cyril, který by měl společně s Carlosem nový speciál 2008 DKR poprvé otestovat letos v červnu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.