Francouzský Peugeot dnes oznámil, že se od roku 2015 (tedy od následujícího ročníku) vrací na Rally Dakar. Jeho barvy budou hájit slavný Carlos Sainz a Cyril Despres.
Carlos Sainz, který vyhrál MS v rally v letech 1990 a 1992 s Toyotou a v roce 2010 vyhrál na Dakaru za volantem VW, přechází po dvou ročnících na Dakaru s buggy do kokpitu Peugeotu 2008 DKR: "V minulosti jsem častokrát nastupoval proti Peugeotu a vím s jakou náruživostí se účastní motorsportu. Vím také, že všude mění rozložení na miskách vah, když už se rozhodnou pro nový program. To stejné platí i pro mě. Když člověk ví, jak moc Dakar miluji, tak pak byla nabídka jednoduše natolik dobrá, aby se vyplatila," říká legendární Carlos Sainz.
Že by měl Peugeot díky 25leté odmlce na Dakaru nějakou nevýhodu oproti svým soupeřům, si Španěl nepřipouští. "Peugeot vždy staví auta na té nejvyšší technické úrovni ať už v rally nebo ve vytrvalostních závodech. Nový 208 T16 R5 je nejlepším příkladem. Nesmíte také zapomínat, že Rally Dakar už jsem v minulosti vyhrál a přináším svoje zkušenosti. Na výzvy jsme připraveni."
To Cyril Despres už Dakar vyhrál v letech 2005, 2007, 2010, 2012 a 2013 ovšem vždy na motorce KTM. "Když se účastníte Dakaru na motorce, tak máte hodně času na přemýšlení. Každý den jedete až deset hodin úplně sám. Tento nápad se ve mě zrodil v lednu při odehrávajícím se Dakaru. Pak za mnou přišli Peugeot a Red Bull s touto neuvěřitelnou šancí. Nemusel jsem dlouho přemýšlet a zvažovat výhody a nevýhody. Pro mě se stal sen realitou. Začal nový život."
"Nejsem si jistý, jestli bych tento krok mohl udělat bez tak konkurenceschopného a profesionálního týmu, jakým Peugeot je," pokračuje Despres. Rádce má v týmu ale velmi povolaného. Co ale spolupráce se spolujezdcem? To bude pro Cyrila Desprese něco úplně nového. "Už jsem byl nějakých 15 let zvyklý spoléhat se sám na sebe. Určitě to nebude jednoduché, strávit tolik času vedle sebe s někým. I tak jsem si ale jistý, že si na takový tým, jako je Peugeot, a na takového kolegu, jakým je Carlos Sainz, rychle zvyknu."
Peugeot slavil úspěchy na Dakaru už ke konci 80. a začátkem 90. let. Tehdy vyhráli zásluhou Ariho Vatanena a Juhy Kankkunena soutěž v Africe čtyřikrát po sobě. "Vítězství Peugeotu na Dakaru jsem zažil jako dítě. Teď už se nemůžu dočkat, až se v novém autě svezu," dodal Cyril, který by měl společně s Carlosem nový speciál 2008 DKR poprvé otestovat letos v červnu.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?