Týden před Finskou rally pozval hlavní sponzor soutěže, Neste Oil, jezdce na souboj generací. Legendární finští soutěžáci - Markku Alen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm a Tommi Mäkinen, se postaví mladí z MS reprezentovanému Madsem Ostbergem, Thierry Neuvillem, Juhou Hänninenem, Sebastienem Ogierem a Jari-Mattim Latvalou.
Celá akce vznikla v rámci oslavy 20. výročí sponzoringu Finské soutěže společností Neste Oil. Týden před Finskou rally se bývalé rallyové hvězdy setkají se současnými piloty v Helsinkách, aby změřily svoje síly.
Starší generaci budou zastupovat Markku Alen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm a Tommi Mäkinen. V týmu soudobých pilotů nastoupí Mads Ostberg, Thierry Neuville, Juho Hänninen, Sebastien Ogier a Jari-Matti Latvala. V helsinském přístavu bude vyznačena 800 metrová trať, kterou jezdci budou zdolávat se soudobými speciály.
Jari-Matti Latvala už se na akci velmi těší: "Ještě víc než skutečnost, že se soutěžní vozy dostanou přímo do centra města, se těším na to, co Tommi Mäkinen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm a Markku Alen soudí o aktuálních autech."
Bývalý šampioni dostanou k dispozici totiž auta aktuálních specifikací. Týmy použíjí pro tuto příležitost, stejně jako na rallysprintu ve Fafe, svoje testovací auta. Pojede se na asfaltu, i tak budou ale auta v šotolinové specifikaci.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?