Týden před Finskou rally pozval hlavní sponzor soutěže, Neste Oil, jezdce na souboj generací. Legendární finští soutěžáci - Markku Alen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm a Tommi Mäkinen, se postaví mladí z MS reprezentovanému Madsem Ostbergem, Thierry Neuvillem, Juhou Hänninenem, Sebastienem Ogierem a Jari-Mattim Latvalou.
Celá akce vznikla v rámci oslavy 20. výročí sponzoringu Finské soutěže společností Neste Oil. Týden před Finskou rally se bývalé rallyové hvězdy setkají se současnými piloty v Helsinkách, aby změřily svoje síly.
Starší generaci budou zastupovat Markku Alen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm a Tommi Mäkinen. V týmu soudobých pilotů nastoupí Mads Ostberg, Thierry Neuville, Juho Hänninen, Sebastien Ogier a Jari-Matti Latvala. V helsinském přístavu bude vyznačena 800 metrová trať, kterou jezdci budou zdolávat se soudobými speciály.
Jari-Matti Latvala už se na akci velmi těší: "Ještě víc než skutečnost, že se soutěžní vozy dostanou přímo do centra města, se těším na to, co Tommi Mäkinen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm a Markku Alen soudí o aktuálních autech."
Bývalý šampioni dostanou k dispozici totiž auta aktuálních specifikací. Týmy použíjí pro tuto příležitost, stejně jako na rallysprintu ve Fafe, svoje testovací auta. Pojede se na asfaltu, i tak budou ale auta v šotolinové specifikaci.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.