Hirvonen: Potestujeme a na všech soutěžích můžeme být hrozbou

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Ford Motor Company
iM2 13. března 2014 14:25
Sdílej:

Po Rally Monte Carlo zradila Mikka Hirvonena technika i v Mexiku. Nakonec si náladu zlepšil alespoň trochu v Power Stage.

Mikku Hirvonenovi se po jeho návratu k Fordu lepí smůla na paty. Na Rally Mexiko se letos už podruhé postaral špatný alternátor o výpadek jezdce ze soutěže, v Mexiku ale narozdíl od Monte Carla platilo pravidlo Rally2, a tak se do soutěže mohl vrátit poté, co musel v pátek před osmou RZ svoji Fiestu RS WRC odstavit. Tou dobou byl Fin na slušném třetím místě. 

"Do té doby jsme jeli dobrou rally, takže bylo velkým zklamáním, že tento den tak skončil," řekl Mikko Hirvonen v pátek večer. I tak ale soutěžák vidí pozitivní tendence. "Zkusili jsme nějaké změny v nastavení, s ovládáním auta jsem byl hodně spokojený - což bylo vidět i na časech, když jsme se přiblížili druhému místu. Poté, co začla stoupat teplota v alternátoru, byl náš den před RZ8 ukončen."

Fiestu RS WRC Mikko Hirvonen moc dobře zná z dřívějšího několikaletého působení u M-Sportu

V sobotu se ale na mexické tratě vrátil a pokračoval ve svých konstantních výkonech, když zajel několik času v TOP3, které dokazují, že si na Fiestu rychle opět zvykl. To pak pokračovalo i v neděli, když na Power Stage dojel třetí, hned za oběma VW. Celkově bral ještě body za osmé místo. "Byla opravdu škoda, že jsme měli v pátek ten problém, ale tak to občas chodí. Určitě bychom mohli bojovat o podium a dokonce by bylo možné i druhé místo, i tak si z této rally můžeme odvést hodně pozitivního."

"Věřím, že v průběhu sezony budeme moci zabojovat. V minulých dnech jsme na autě vyzkoušeli nějaké věci a s tím, co jsme se naučili, jsem spokojený. Máme také nějaké nápady na další zlepšení. Před následujícím testem můžeme auto dále vylepšit a pak být na všech soutěžích hrozbou," zakončil Fin. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.