Francouzský speciál kategorie WRC zvládl vyhrát už slušnou řádku RZ - díky Madsi Ostbergovi v Mexiku o uplynulém víkendu získal už 300. nejrychlejší čas.
Citroën DS3 WRC má na co navazovat, vždyť jeho přímými předchůdci byly modely C4 a Xsara, se kterými Citroën slavil mnoho titulů. Jejich nástupcem se s příchodem nových pravidel stal v roce 2011 speciál DS3 WRC. Speciály WRC jsou od té doby poháněny benzínovými čtyřválci s přímým vstřikem paliva o objemu 1,6 litru, navíc jsou dopovány turbodmychadlem, jen připomeňme, že předtím se jezdilo s dvoulitry. O přenos síly se starají mechanické diferenciály s uzávěrkou přední i zadní nápravy a šestistupňová sekvenční převodovka.
Jak bylo již řečeno speciál DS3 WRC debutoval společně s Fiestou RS WRC od Fordu ve Švédsku roku 2011 (Monte Carlo tehdy ve WRC nebylo, a tak se začínalo na severu Evropy). Tehdy na RZ6 Likenas získal první nejrychlejší čas pro Citroën Sébastien Ogier. Od té doby vůz slavil dva jezdecké i značkové tituly (v letech 2011 a 2012), vyhrál 23 rally a druhý den v Mexiku získal zásluhou Madse Ostberga i 300. nejrychlejší čas v RZ (RZ11). Po Mexiku už má DS3 WRC 303 vyhráných testů (Meeke RZ18 a Ostberg RZ20 a RZ21).
Velkou zásluhu na této oslnivé statistice má samozřejmě Seb Loeb, který s DS3 WRC vyhrál hned 16 rally včetně té první v Mexiku před třemi lety. Zároveň si rallyový rekordman připsal hned 149 nejrychlejších časů v RZ. Sébastien Ogier získal 55, Mikko Hirvonen 54, Petter Solberg s privátním speciálem 30, Dani Sordo 14, Thierry Neuville 11, Bryan Bouffier a Nasser Al-Attiyah po jednom. A co současní jezdci? Kris Meeke má zatím jen jeden nejrychlejší čas na RZ a Mads Ostberg jich má už sedm.
Nejúspěšnějším autem francouzské značky je ale C4 WRC, která mezi lety 2007 až 2010 získala 36 vítězství a 620 nejrychlejších časů. Xsara, která jezdila mezi roky 2001 až 2006 získala 32 vítězství v rally a 472 v měřených testech.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.