Francouzský speciál kategorie WRC zvládl vyhrát už slušnou řádku RZ - díky Madsi Ostbergovi v Mexiku o uplynulém víkendu získal už 300. nejrychlejší čas.
Citroën DS3 WRC má na co navazovat, vždyť jeho přímými předchůdci byly modely C4 a Xsara, se kterými Citroën slavil mnoho titulů. Jejich nástupcem se s příchodem nových pravidel stal v roce 2011 speciál DS3 WRC. Speciály WRC jsou od té doby poháněny benzínovými čtyřválci s přímým vstřikem paliva o objemu 1,6 litru, navíc jsou dopovány turbodmychadlem, jen připomeňme, že předtím se jezdilo s dvoulitry. O přenos síly se starají mechanické diferenciály s uzávěrkou přední i zadní nápravy a šestistupňová sekvenční převodovka.
Jak bylo již řečeno speciál DS3 WRC debutoval společně s Fiestou RS WRC od Fordu ve Švédsku roku 2011 (Monte Carlo tehdy ve WRC nebylo, a tak se začínalo na severu Evropy). Tehdy na RZ6 Likenas získal první nejrychlejší čas pro Citroën Sébastien Ogier. Od té doby vůz slavil dva jezdecké i značkové tituly (v letech 2011 a 2012), vyhrál 23 rally a druhý den v Mexiku získal zásluhou Madse Ostberga i 300. nejrychlejší čas v RZ (RZ11). Po Mexiku už má DS3 WRC 303 vyhráných testů (Meeke RZ18 a Ostberg RZ20 a RZ21).
Velkou zásluhu na této oslnivé statistice má samozřejmě Seb Loeb, který s DS3 WRC vyhrál hned 16 rally včetně té první v Mexiku před třemi lety. Zároveň si rallyový rekordman připsal hned 149 nejrychlejších časů v RZ. Sébastien Ogier získal 55, Mikko Hirvonen 54, Petter Solberg s privátním speciálem 30, Dani Sordo 14, Thierry Neuville 11, Bryan Bouffier a Nasser Al-Attiyah po jednom. A co současní jezdci? Kris Meeke má zatím jen jeden nejrychlejší čas na RZ a Mads Ostberg jich má už sedm.
Nejúspěšnějším autem francouzské značky je ale C4 WRC, která mezi lety 2007 až 2010 získala 36 vítězství a 620 nejrychlejších časů. Xsara, která jezdila mezi roky 2001 až 2006 získala 32 vítězství v rally a 472 v měřených testech.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?