Francouzský speciál kategorie WRC zvládl vyhrát už slušnou řádku RZ - díky Madsi Ostbergovi v Mexiku o uplynulém víkendu získal už 300. nejrychlejší čas.
Citroën DS3 WRC má na co navazovat, vždyť jeho přímými předchůdci byly modely C4 a Xsara, se kterými Citroën slavil mnoho titulů. Jejich nástupcem se s příchodem nových pravidel stal v roce 2011 speciál DS3 WRC. Speciály WRC jsou od té doby poháněny benzínovými čtyřválci s přímým vstřikem paliva o objemu 1,6 litru, navíc jsou dopovány turbodmychadlem, jen připomeňme, že předtím se jezdilo s dvoulitry. O přenos síly se starají mechanické diferenciály s uzávěrkou přední i zadní nápravy a šestistupňová sekvenční převodovka.
Jak bylo již řečeno speciál DS3 WRC debutoval společně s Fiestou RS WRC od Fordu ve Švédsku roku 2011 (Monte Carlo tehdy ve WRC nebylo, a tak se začínalo na severu Evropy). Tehdy na RZ6 Likenas získal první nejrychlejší čas pro Citroën Sébastien Ogier. Od té doby vůz slavil dva jezdecké i značkové tituly (v letech 2011 a 2012), vyhrál 23 rally a druhý den v Mexiku získal zásluhou Madse Ostberga i 300. nejrychlejší čas v RZ (RZ11). Po Mexiku už má DS3 WRC 303 vyhráných testů (Meeke RZ18 a Ostberg RZ20 a RZ21).
Velkou zásluhu na této oslnivé statistice má samozřejmě Seb Loeb, který s DS3 WRC vyhrál hned 16 rally včetně té první v Mexiku před třemi lety. Zároveň si rallyový rekordman připsal hned 149 nejrychlejších časů v RZ. Sébastien Ogier získal 55, Mikko Hirvonen 54, Petter Solberg s privátním speciálem 30, Dani Sordo 14, Thierry Neuville 11, Bryan Bouffier a Nasser Al-Attiyah po jednom. A co současní jezdci? Kris Meeke má zatím jen jeden nejrychlejší čas na RZ a Mads Ostberg jich má už sedm.
Nejúspěšnějším autem francouzské značky je ale C4 WRC, která mezi lety 2007 až 2010 získala 36 vítězství a 620 nejrychlejších časů. Xsara, která jezdila mezi roky 2001 až 2006 získala 32 vítězství v rally a 472 v měřených testech.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?