AKTUALIZACE PO RZ22; V průběhu víkendu se odehraje třetí díl MS v automobilových soutěžích. Účastníci šampionátu zamířili do Střední Ameriky, konkrétně do Mexika, kde je čeká první ze šesti po sobě jdoucích šotolinových soutěží. Rally je specifická vysokými nadmořskými výškami, ve kterých s klesajícím kyslíkem klesá i výkon motorů.
Po RZ22:
Smutně zakončil Mexickou rally nováček na této soutěži, Kris Meeke. Tovární jezdec Citroënu nedokázal dovést DS3 WRC do cíle a na poslední Power Stage ulomil kolo. Místo dvou bodů za 9. místo tedy míří zpět do Evropy se dvěma odstoupeními na kontě.
Výsledky Power Stage:
1) Ogier +3 body2) Latvala +2 body3) Hirvonen +1 bod
Výsledky po 22. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
4:27:41,8
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+1:12,6
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5:28,6
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+6:49,3
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+9:54,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+12:57,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+15:31,5
Hyundai i20 WRC
8.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+17:06,8
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+25:38,5
Citroën DS3 WRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+28:21,1
Ford Fiesta R5
Po RZ21:
Mads Ostberg se rozhodl, že si spraví chuť v poslední etapě Mexické rally. Ze 3 doposud odjetých zkoušek vyhrál 2 a jen dokazuje, že nebýt chyby mohl stát na podium. Už jen posledních 8 kilometrů dělí tovární Volkswagen od double, také Neuville je už jen krůček od prvního podia pro Hyundai. Druhé místo v měřeném testu obsadil Jari-Matti Latvala, třetí byl kolega Ogier.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
4:23:07,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+1:10,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5:22,2
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+6:37,2
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+9:37,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+12:41,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+15:10,6
Hyundai i20 WRC
8.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+17:01,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
K. Meeke - P. Nagle
+18:01,8
Citroën DS3 WRC
10.
M. Ostberg - J. Andersson
+25:28,9
Citroën DS3 WRC
Po RZ20:
Z nejrychlejšího času na této takřka 56 km dlouhé RZ se raduje Mads Ostberg s Citroënem DS3 WRC, který se díky němu a také díky problémům Protasova posunuje do TOP10. Nor díky novému pravidlu, dle kterého jezdec, který využije pravidla Rally2 před posledním dnem, nezískává žádné body z Power Stage, neměl na co šetřit pneumatiky, a tak byla tato zkouška ideální pro dokázání své formy. Například Mikko Hirvonen na této zkoušce ztratil takřka 54 vteřin a otevřeně přiznal, že šetří gumy na Power Stage. Pro nás v redakci je zatím mírným zklamáním výkon Chrise Atkinsona, který třeba jen na této RZ ztratil 2:20 min. Je třeba si ale uvědomit, že Australan už dlouho nikde nejel a jeho úkolem je především dovést vůz do cíle, což se oběma jezdcům Hyundai zatím daří.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
4:15:55,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+1:11,9
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5:12,4
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+6:26,7
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+9:22,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+12:21,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+14:55,9
Hyundai i20 WRC
8.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+17:01,3
Ford Fiesta RS WRC
9.
K. Meeke - P. Nagle
+17:57,7
Citroën DS3 WRC
10.
M. Ostberg - J. Andersson
+25:33,3
Citroën DS3 WRC
Po RZ19:
RZ19 byla pouze krátkou superspeciálkou, kterou všichni pojali jako takovou rozcvičku před nadcházející zkouškou, která měří necelých 56 km! Na 4,4 km dlouhé zkoušce byl nejrychlejší Sébastien Ogier před svým týmovým kolegou Andreasem Mikkelsen. V TOP10 průběžného pořadí ovšem nedošlo k žádné změně.
Výsledky po 19. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:40:04,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+1:04,0
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:39,5
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+5:29,7
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+8:06,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+10:38,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+12:41,4
Hyundai i20 WRC
8.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+16:13,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
K. Meeke - P. Nagle
+17:23,1
Citroën DS3 WRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+17:56,7
Ford Fiesta R5
startovní pořadí: Meeke, Hirvonen, Atkinson, Guerra, Prokop, Evans, Neuville, Latvala, Ogier, Mikkelsen, Ostberg. Na trať se už v neděli nevydá Robert Kubica.
neděle
Po RZ18:
Závěr dne obstarala 8 km dlouhá RZ El Brinco, která se zítra pojede jako Power Stage, a dva divácké speciály v Leonu. Zkoušky vyhráli Ogier, Latvala a Meeke. Hned na RZ16 se dostal Kris Meeke před vedoucího jezdce WRC2, Yuriho Protasova. To byla jediná změna v TOP10.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:36:42,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+1:00,3
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:37,0
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+5:24,0
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+8:02,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+10:33,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+12:34,4
Hyundai i20 WRC
8.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+16:09,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
K. Meeke - P. Nagle
+17:19,0
Citroën DS3 WRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+17:37,9
Ford Fiesta R5
Po RZ15:
Neuville i díky pátému času výrazněji podskočil Elfynu Evansovi. Z vítězství se opět raduje Ogier před Latvalou. Volkswageny si jedou pro double, po Švédsku již druhý v sezoně. Třetí čas zajel opět (ve 3 ze 4 případů) Hirvonen. Jezdec M-Sportu ukazuje, že nebýt selhání alternátoru, mohl být na bedně. Podle něj našel s Fiestou RS WRC po návratu k M-Sportu opět "společnou řeč". V celkovém pořadí přeskočil Protasova, Meeke by se měl před Ukrajince dostat hned v další RZ. Strom trefil Benito Guerra, auto by mělo být v pořádku, jezdec se uhodil do lokte. Problémy s brzdami hlásil Martin Prokop, snad vše na přejezdu vyřeší. Na pořadu dne je ještě jedna kratší zkouška a dvojitý průjezd diváckou zkouškou.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:28:39,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+56,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:28,2
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+5:08,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+7:45,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+10:14,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+12:11,3
Hyundai i20 WRC
8.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+16:05,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
Y. Protasov - P. Cherepin
+16:59,5
Ford Fiesta R5
10.
K. Meeke - P. Nagle
+17:07,4
Citroën DS3 WRC
Po RZ14:
Pěkný souboj se odehrává o třetí místo mezi Thierrym Neuvillem na Hyundai a Elfynem Evansem na Fordu. Tato dvojice jede spolu už od začátku soutěže, zkraje měl navrch Evans (po RZ4 24,7s) po RZ13 šel ale do čela v tomto mini souboji loňský vice-mistr světa. Díky velkému počtu odpadlíků se z tohoto souboje vyklubal boj o třetí místo. Pokud by takto soutěž dopadla, Neuville by poprvé dostal Hyundai na podium, pokud by Evans šel zpět před Belgičana, byl by poprvé na stupních vítězů Brit.
Zkoušku vyhrál Ogier před Latvalou, Hirvonenem a Meekem. Francouz přiznal menší problém, když přímo ve stopě ležel kámen, který trefil. Auto nárazl ale vydrželo.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:58:19,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+52,5
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4:11,0
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+4:23,3
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+6:35,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+8:39,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+10:31,2
Hyundai i20 WRC
8.
Y. Protasov - P. Cherepin
+14:30,0
Ford Fiesta R5
9.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+15:55,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
K. Meeke - P. Nagle
+16:51,0
Citroën DS3 WRC
servis
Po RZ13:
RZ13 s názvem Otates byla opravdovou výzvou, vždyť měřila takřka 54 km! Nejrychleji ji zvládl projet Sébatien Ogier, jeho týmový kolega, Jari-Matti Latvala zaostal o dvě vteřiny. Ještě vcelku v kontaktu byl Hirvonen (+17,6s), ale už čtvrtý Neuville ztratil takřka 40 vteřin. Tento test byl konečným pro Roberta Kubicu, který se ani dnes nevyvaroval chybě, šel přes střechu a ze soutěže odstupuje. Problém s autem po jezdecké chybě se na přejezdu z RZ12 na RZ13 nepodařilo zafixovat Madsi Ostbergovi a Nor tak musel ze slibného druhé místa vzdát. Taktéž druhou havárii v soutěži zažil Andreas Mikkelsen.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:40:49,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+49,0
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3:51,6
Hyundai i20 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+4:02,7
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+5:55,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
B. Guerra - B. Rozada
+7:51,8
Ford Fiesta RS WRC
7.
C. Atkinson - S. Prévot
+9:45,6
Hyundai i20 WRC
8.
Y. Protasov - P. Cherepin
+13:04,4
Ford Fiesta R5
9.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+15:48,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
K. Meeke - P. Nagle
+16:42,1
Citroën DS3 WRC
Po RZ12:
Levé zadní kolo na Ostbergově DS3 WRC nevydrželo náraz do jednoho z břehů lemujích tratě. Nor tuto zkoušku zvládl obstojně, problémem však je, že jej před servisem čeká ještě 53 kilometrů dlouhý test Otates. Posádka se s pomocí techniků pokusila rameno zavěšení zpevnit na přejezdu pomocí popruhů, jestli však zavěšení vydrží dlouhý měřený test je otázka. Zkoušku vyhráli Volkswageny (Ogier-Latvala-Mikkelsen), za nimi byl Hirvonen. Evans zatím udrže za zády Neuvillea, Kubica výrazně zredukoval náskok Atkinsona.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:04:09,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+38,1
Citroën DS3 WRC
3.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+47,0
Volkswagen Polo R WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+3:09,0
Ford Fiesta RS WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3:12,0
Hyundai i20 WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+4:28,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
B. Guerra - B. Rozada
+6:08,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
C. Atkinson - S. Prévot
+7:47,5
Hyundai i20 WRC
9.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:59,6
Ford Fiesta RS WRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+9:15,0
Ford Fiesta R5
startovní pořadí: Atkinson, Guerra, Prokop, Neuville, Evans, Kubica, Latvala, Ostberg, Ogier, Mikkelsen, Meeke, Hirvonen. Jezdci pojedou v 3 minutových intervalech.
sobota
Po RZ11:
Robert Kubica nezvládl dokončit slibně rozjetou první etapu. Po RZ8 byl Polák na skvělém 4. místě, v RZ9 zajel dokonce 3. čas... Jenže na speciálce v Léonu šel se svojí Fiestou RS WRC přes střechu. Na kola mu pomáhali diváci. Druhý průjezd diváckého testu už nezvládl, a tak dostal 2:30 min. penalizace.
9. zkoušku vyhrál Latvala, 10. Ogier a 11. Ostberg. Tato trojice má na čele už výrazný náskok, za nimi je Evans, který brání hubený náskok před zrychlujícím Neuvillem s Hyundai i20 WRC. Jeho kolega Atkinson figuruje po první etapě na 8. místě 6:46 min (jen pro zajímavost, vloni ztrácel po první etapě 7:15 min.).
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:46:25,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+23,0
Citroën DS3 WRC
3.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+42,5
Volkswagen Polo R WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+2:28,7
Ford Fiesta RS WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:30,2
Hyundai i20 WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+3:31,1
Ford Fiesta RS WRC
7.
B. Guerra - B. Rozada
+5:06,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
C. Atkinson - S. Prévot
+6:48,9
Hyundai i20 WRC
9.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:21,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+7:42,0
Ford Fiesta R5
Po RZ8:
Mikko Hirvonen má smůlu po Monte Carlu (alternátor na poslední RZ) i v Mexiku. Na RZ8 jej vyřadila z páteční etapy nefunkční elektronika. Fin jel svoji letos nejlepší soutěž. Druhým odpadlíkem, který se až doposud držel hodně vysoko, je Kris Meeke. Brit zastavil těsně před cílem zkoušky. Nováček v Mexiku si za odstoupení ale může sám, když zlomil rameno zavěšení. Zkoušku vyhrál Ogier před Latvalou a Ostbergem. Tato trojice se výrazně osamostnatnila na provizorních stupních vítězů. Na posádky dnes už čekají pouze 3 zkoušky, ale posuďte sami - 2,6 km; 2,2 km a znovu 2,2 km.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:40:36,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+20,6
Citroën DS3 WRC
3.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+40,8
Volkswagen Polo R WRC
4.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+1:44,6
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Evans - D. Barritt
+2:17,5
Ford Fiesta RS WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:27,0
Hyundai i20 WRC
7.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+3:21,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
B. Guerra - B. Rozada
+4:57,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
C. Atkinson - S. Prévot
+6:09,4
Hyundai i20 WRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+7:03,8
Ford Fiesta R5
Po RZ7:
RZ7 byla druhým průjezdem 44 km testu. Nejrychleji ho zvládl Sébastien Ogier na VW. Druhý čas zajel Meeke a potvrdil tak slušnou formu továrního týmu z Francie. Ostberg ovšem po několika drobných chybičkách ztratil asi 15s a propadl se tak na průběžné druhé místo. Naopak jeho kolega Meeke se tímto svým výkonem dostal na průběžnou čtvrtou pozici před Jariho-Mattiho Latvalu, který zajel pátý čas. Konzistentní časy a nenápadně soutěží (podobně jako ve Finsku) zatím proplouvá Mikko Hirvonen, který si stále drží třetí příčku.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:29:30,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+13,6
Citroën DS3 WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+21,8
Ford Fiesta RS WRC
4.
K. Meeke - P. Nagle
+35,4
Citroën DS3 WRC
5.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+37,7
Volkswagen Polo R WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+1:35,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+1:57,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2:15,6
Hyundai i20 WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+2:45,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
B. Guerra - B. Rozada
+4:26,2
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ6:
Po servisu se začínalo spíše kratší, 10 km dlouhou, zkouškou. Nejrychleji ji projel Sébastien Ogier. Pro srovnání - tato RZ se jela i jako RZ2 a vyhrál jí také Ogier, ovšem s časem o nějakých 6,5s pomalejším. Rozdíl je třeba hledat ve vyjeté stopě, lehce vyladěném nastavení ze servisu a v tom, že se RZ jela zkrátka už podruhé. Na čele soutěže se ale stále drží Mads Ostberg s Citroënem, ten na Francouze ztratil 2 vteřiny. Jedinou změnou v TOP10 je posun Thierryho Neuvilla na osmé místo na úkor našeho Martina Prokopa.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Ostberg - J. Andersson
1:00:00,3
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1,3
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+11,8
Ford Fiesta RS WRC
4.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+21,1
Volkswagen Polo R WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+28,8
Citroën DS3 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+1:11,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+1:20,8
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:43,8
Hyundai i20 WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+1:50,7
Ford Fiesta RS WRC
10.
B. Guerra - B. Rozada
+2:54,6
Ford Fiesta RS WRC
servis
Po RZ5:
Ogier s Latvalou vyhráli poslední krátký měřený test před prvním servisem dne. Na ten čeká jako na vysvobození především Chris Atkinson. Jezdec musel na přejezdu opravovat poškozené kolo. Naštěstí tovární posádka dala vůz do hromady, projela zkouškou a teď míří k mechanikům. Podle zatím nepotvrzených informací selhal na jeho voze materiál.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Ostberg - J. Andersson
52:24,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+3,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+11,2
Ford Fiesta RS WRC
4.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+19,1
Volkswagen Polo R WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+24,9
Citroën DS3 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+1:00,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+1:14,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:36,2
Hyundai i20 WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+1:43,6
Ford Fiesta RS WRC
10.
B. Guerra - B. Rozada
+2:35,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ4:
Na RZ4 vystřihl další nejrychlejší čas Mads Ostberg s Citroënem DS3 WRC. Na takřka 16 kilometrech najel na Hirvonena, se kterým si přes zimu vyměnili pozice v týmech Citroën a Ford, přesně 3 vteřiny. Díky čtvrtému času na RZ se na průběžné čtvrté místo dostal Jari-Matti Latvala na úkor Krise Meekea. Zatím nijak nezáří Hyundai, Thierry Neuville říkal, že budou muset provést nějaké změny na autě a Chris Atkinson do cíle zkoušky dojel s poškozeným pravým zadním kolem a ztrátou 1:19 min. Teď už na posádky čeká pouze 2,6 km speciálky a pak servis.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Ostberg - J. Andersson
49:58,1
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+6,5
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+12,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+22,0
Volkswagen Polo R WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+25,1
Citroën DS3 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+59,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+1:11,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:35,9
Hyundai i20 WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+1:40,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
B. Guerra - B. Rozada
+2:29,2
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ3:
Až moc śiroký byl v jedné z pasáží Mexické rally Andreas Mikkelsen, což vyústilo v odstoupení z páteční etapy. Nor měl soutěž dobře rozjetou, ale skvělý výsledek ze Švédska nezopakuje. Do čela se dostává Mads Ostberg, který zkoušku vyhrál. Test měřil 44 kilometrů. Druhý byl Ogier, třetí Meeke a čtvrtý Hirvonen. Ještě pátý Latvala (jede první na trati) se drží na dohled vedoucí skupiny, Kubica zaostává víc. Neuville není spokojený s nastavením tlumičů na svém voze, kolega Atkinson stále bojuje se stávkující technikou.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Ostberg - J. Andersson
38:39,9
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1,0
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+9,5
Ford Fiesta RS WRC
4.
K. Meeke - P. Nagle
+10,8
Citroën DS3 WRC
5.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+16,2
Volkswagen Polo R WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+44,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+55,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:10,7
Hyundai i20 WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+1:17,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
B. Guerra - B. Rozada
+2:06,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Defekt postihl Mikko Hirvonena s Fordem Fiesta RS WRC. Fin jel podle svých slov 4-5 kilometrů na prázdné pneumatice, v cíli to však stačilo na 4. nejrychlejší čas. Problémy technického rázu se stále lepí na paty Chrisi Atkinsonovi. Australanovi na přejezdu vypověděl ALS mod, zkoušku tedy projel jen na přejezdový režim.
Vložku vyhrál Ogier, sekundoval mu Ostberg (+0,6s) a Mikkelsen (+1s). Finové Hirvonen a Latvala zaostali o zhruba 3 vteřiny. Jezdci si stěžovali na místa, ve kterých zůstaval prach. 10 vteřin penalzace dostal Martin Prokop za pozdní příjezd do časové kontroly.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
8:33,1
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1,4
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+1,9
Citroën DS3 WRC
4.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+4,3
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+4,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
K. Meeke - P. Nagle
+6,4
Citroën DS3 WRC
7.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+13,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+15,5
Hyundai i20 WRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+17,4
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - J. Tománek
+10s
+17,8
Ford Fiesta RS WRC
pátek
Po RZ1:
Desetitisíce fanoušků sledovali úvodní rychlostní zkoušku Rally Mexiko. Ta se jela v historických ulicích starobylého města Guanajuato. Test měl pouze 1,1 kilometru, takže se zde dalo spíš ztratit. Velkou smůlu měl Chris Atkinson. Australan musel se svojí i20 WRC zastavit pouhých 100 metrů po startu: "Nevím co se stalo, museli jsme auto restartovat a pak už jelo." Incident jej stál zhruba 20 vteřin. Klasické zkoušky začínají dnes odpoledne.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
52,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
O. Tänak - R. Mölder
+0,3
Ford Fiesta R5
3.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+0,4
Volkswagen Polo R WRC
4.
K. Meeke - P. Nagle
+0,6
Citroën DS3 WRC
5.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+0,8
Volkswagen Polo R WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1,1
Hyundai i20 WRC
7.
M. Ostberg - J. Andersson
+1,3
Citroën DS3 WRC
8.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+1,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+1,7
Ford Fiesta RS WRC
10.
L. Beretelli - M. Dotta
+2,3
Ford Fiesta RRC
čtvrtek
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.