Mikko Hirvonen se před nějakou dobou pokusil trochu zavtipkovat v jednom rozhovoru, teď celou záležitost korigoval. Jak se těší na Mexickou rally?
Mikko Hirvonen hází flintu do žita: Jen když pojedou Volkswageny jako první na trati, tak mohou dle něj ostatní pomýšlet na vítězství. Fin tehdy také dodal, že je skoro jedno, kdo sedí za volantem, protože Polo R WRC je oproti konkurenci minimálně o dva kroky napřed (psali jsme zde). To byla poměrně silná slova, která Hirvonen před nějakou dobou použil v rozhovoru s anglickými novináři. Nicméně někteří lidé jeho pokus o vtípek až tak nepochopili, a tak musel Fin před několika dny celou situaci urovnávat.
"Ale tento pokus už je plně za námi," řekl Mikko Hirvonen a dodal, že je motivovaný v boji s továrními Volkswageny. "Už dlouho jsem nic nevzdal!" Už tento víkend v Mexiku bude mít Fin šanci svoje slova dokázat. "Jarmovi [Lehtinenovi] i mě se zde v minulosti dařilo. Snad to bude pokračovat i v tomto roce." Hirvonen si, stejně jako všichni ostatní, bude muset opět zvyknout na vysoké nadmořské výšky, ve kterých se v Mexiku závodí.
Mikko vloni v Mexiku s továrně připraveným Citroënem DS3 WRC
"Člověk nemá k dispozici tolik výkonu. Musíte to mít na paměti a přizpůsobit tomu svůj jezdecký styl. Důležité je nabrat tempo už v zatáčkách, protože vám to může na rovinkách ušetřit čas." V každe mexické etapě na posádky čeká nějaká neobvykle dlouhá zkouška (El Chocolate, 44,03 km; Otatitos, 53,69 km; Guanajuatito, 55,92 km). Mikko se na to těší: "Je to příjemná změna, kterou zažíváme stále častěji. Pro jezdce je to dobrou výzvou, protože musíte zůstat koncentrovaní. Zvláště, když se stane chyba, máte šanci jí napravit. Snad budeme v Mexiku opět konkurenceschopní. Ve Švédsku to bylo dobré, ale nedotáhli jsme to až na špici. Teď se o to znovu pokusíme."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?