Mikko Hirvonen se před nějakou dobou pokusil trochu zavtipkovat v jednom rozhovoru, teď celou záležitost korigoval. Jak se těší na Mexickou rally?
Mikko Hirvonen hází flintu do žita: Jen když pojedou Volkswageny jako první na trati, tak mohou dle něj ostatní pomýšlet na vítězství. Fin tehdy také dodal, že je skoro jedno, kdo sedí za volantem, protože Polo R WRC je oproti konkurenci minimálně o dva kroky napřed (psali jsme zde). To byla poměrně silná slova, která Hirvonen před nějakou dobou použil v rozhovoru s anglickými novináři. Nicméně někteří lidé jeho pokus o vtípek až tak nepochopili, a tak musel Fin před několika dny celou situaci urovnávat.
"Ale tento pokus už je plně za námi," řekl Mikko Hirvonen a dodal, že je motivovaný v boji s továrními Volkswageny. "Už dlouho jsem nic nevzdal!" Už tento víkend v Mexiku bude mít Fin šanci svoje slova dokázat. "Jarmovi [Lehtinenovi] i mě se zde v minulosti dařilo. Snad to bude pokračovat i v tomto roce." Hirvonen si, stejně jako všichni ostatní, bude muset opět zvyknout na vysoké nadmořské výšky, ve kterých se v Mexiku závodí.
Mikko vloni v Mexiku s továrně připraveným Citroënem DS3 WRC
"Člověk nemá k dispozici tolik výkonu. Musíte to mít na paměti a přizpůsobit tomu svůj jezdecký styl. Důležité je nabrat tempo už v zatáčkách, protože vám to může na rovinkách ušetřit čas." V každe mexické etapě na posádky čeká nějaká neobvykle dlouhá zkouška (El Chocolate, 44,03 km; Otatitos, 53,69 km; Guanajuatito, 55,92 km). Mikko se na to těší: "Je to příjemná změna, kterou zažíváme stále častěji. Pro jezdce je to dobrou výzvou, protože musíte zůstat koncentrovaní. Zvláště, když se stane chyba, máte šanci jí napravit. Snad budeme v Mexiku opět konkurenceschopní. Ve Švédsku to bylo dobré, ale nedotáhli jsme to až na špici. Teď se o to znovu pokusíme."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?