Hirvonen už dlouho nic nevzdal, jeho vyjádření o VW bylo pouze vtipem

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
iM2 6. března 2014 14:46
Sdílej:

Mikko Hirvonen se před nějakou dobou pokusil trochu zavtipkovat v jednom rozhovoru, teď celou záležitost korigoval. Jak se těší na Mexickou rally?

Mikko Hirvonen hází flintu do žita: Jen když pojedou Volkswageny jako první na trati, tak mohou dle něj ostatní pomýšlet na vítězství. Fin tehdy také dodal, že je skoro jedno, kdo sedí za volantem, protože Polo R WRC je oproti konkurenci minimálně o dva kroky napřed (psali jsme zde). To byla poměrně silná slova, která Hirvonen před nějakou dobou použil v rozhovoru s anglickými novináři. Nicméně někteří lidé jeho pokus o vtípek až tak nepochopili, a tak musel Fin před několika dny celou situaci urovnávat.

"Ale tento pokus už je plně za námi," řekl Mikko Hirvonen a dodal, že je motivovaný v boji s továrními Volkswageny. "Už dlouho jsem nic nevzdal!" Už tento víkend v Mexiku bude mít Fin šanci svoje slova dokázat. "Jarmovi [Lehtinenovi] i mě se zde v minulosti dařilo. Snad to bude pokračovat i v tomto roce." Hirvonen si, stejně jako všichni ostatní, bude muset opět zvyknout na vysoké nadmořské výšky, ve kterých se v Mexiku závodí. 

Mikko vloni v Mexiku s továrně připraveným Citroënem DS3 WRC

"Člověk nemá k dispozici tolik výkonu. Musíte to mít na paměti a přizpůsobit tomu svůj jezdecký styl. Důležité je nabrat tempo už v zatáčkách, protože vám to může na rovinkách ušetřit čas." V každe mexické etapě na posádky čeká nějaká neobvykle dlouhá zkouška (El Chocolate, 44,03 km; Otatitos, 53,69 km; Guanajuatito, 55,92 km). Mikko se na to těší: "Je to příjemná změna, kterou zažíváme stále častěji. Pro jezdce je to dobrou výzvou, protože musíte zůstat koncentrovaní. Zvláště, když se stane chyba, máte šanci jí napravit. Snad budeme v Mexiku opět konkurenceschopní. Ve Švédsku to bylo dobré, ale nedotáhli jsme to až na špici. Teď se o to znovu pokusíme."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.