Hirvonen už dlouho nic nevzdal, jeho vyjádření o VW bylo pouze vtipem

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
iM2 6. března 2014 14:46
Sdílej:

Mikko Hirvonen se před nějakou dobou pokusil trochu zavtipkovat v jednom rozhovoru, teď celou záležitost korigoval. Jak se těší na Mexickou rally?

Mikko Hirvonen hází flintu do žita: Jen když pojedou Volkswageny jako první na trati, tak mohou dle něj ostatní pomýšlet na vítězství. Fin tehdy také dodal, že je skoro jedno, kdo sedí za volantem, protože Polo R WRC je oproti konkurenci minimálně o dva kroky napřed (psali jsme zde). To byla poměrně silná slova, která Hirvonen před nějakou dobou použil v rozhovoru s anglickými novináři. Nicméně někteří lidé jeho pokus o vtípek až tak nepochopili, a tak musel Fin před několika dny celou situaci urovnávat.

"Ale tento pokus už je plně za námi," řekl Mikko Hirvonen a dodal, že je motivovaný v boji s továrními Volkswageny. "Už dlouho jsem nic nevzdal!" Už tento víkend v Mexiku bude mít Fin šanci svoje slova dokázat. "Jarmovi [Lehtinenovi] i mě se zde v minulosti dařilo. Snad to bude pokračovat i v tomto roce." Hirvonen si, stejně jako všichni ostatní, bude muset opět zvyknout na vysoké nadmořské výšky, ve kterých se v Mexiku závodí. 

Mikko vloni v Mexiku s továrně připraveným Citroënem DS3 WRC

"Člověk nemá k dispozici tolik výkonu. Musíte to mít na paměti a přizpůsobit tomu svůj jezdecký styl. Důležité je nabrat tempo už v zatáčkách, protože vám to může na rovinkách ušetřit čas." V každe mexické etapě na posádky čeká nějaká neobvykle dlouhá zkouška (El Chocolate, 44,03 km; Otatitos, 53,69 km; Guanajuatito, 55,92 km). Mikko se na to těší: "Je to příjemná změna, kterou zažíváme stále častěji. Pro jezdce je to dobrou výzvou, protože musíte zůstat koncentrovaní. Zvláště, když se stane chyba, máte šanci jí napravit. Snad budeme v Mexiku opět konkurenceschopní. Ve Švédsku to bylo dobré, ale nedotáhli jsme to až na špici. Teď se o to znovu pokusíme."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.