Rally Mexiko je první ze šesti soutěží v řadě, které se jednou na šotolině. Pro celý tým Hyundai je tento povrch zatím velkou neznámou. Celý tým tedy netrpělivě očekává úvodní představení na povrchu, který v MS dominuje.
Přípravy Hyundai na Mexiko započaly již minulý rok testy ve španělské Almerii. Před odletem do Střední Ameriky se celý tým ještě jednou na jih poloostrova vrátil a provedl další test. Thierry Neuville se zde svezl s i20 WRC poprvé na šotolině.
"Auto se chovalo dobře, zvládli jsme odjet spoustu kilometrů a nalezli jsme nastavení pro soutěž. Jde hlavně o to, abychom zvládli soutěž bez větších zaváhání a poskytli tak týmu co možná nejvíc informací, které pomohou při následném vývoji vozu," říká Belgičan, který zde slavil před rokem díky druhému místu svoje první podium v MS.
Vrátí se letos Thierry v Mexiku na stupně vítězů?
I díky tomu patří tato soutěž k jeho oblíbeným v MS: "Už se nemohu dočkat, až opět pojedeme v Mexiku. Je to opravdu fantastiacká rally, na které budu vždy rád startovat. Fakt, že jsem zde získal svoje první podium v MS jen podtrhuje, jak moc oblíbená tato soutěž je."
Šéf týmu, Michel Nandan, se také těší, až uvidí výsledky své doposud pouze testovací práce: "Na Mexiko jsme se připravovali na testech na jihu Španělska. Pořád je to ale jen simulace na tuto specifickou soutěž. Mexiko je první letní soutěž roku, kde se hodně práší. Bude zajímavé sledovat, jak se bude auto chovat. Stejně jako dvě předešlé soutěže pro nás Mexiko představuje další vývojový krok s i20 WRC. Cíle jsou stejné: S oběma vozy dojet do cíle."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?