Také Mexiko znamená pro Krise Meekea novou zem. Z tohoto startu ale Severní Ir nemá takové starosti jako měl ze startu ve Švédsku. Nebojí se ani vysoké nadmořské výšky, spíše naopak.
V kalendáři WRC je na cestu do Mexika z logických důvodů nechána delší pauza. Nicméně už o nadcházejícím víkendu se zase dočkáme závodění. Je to poprvé, co se Kris Meeke představí na této soutěži ve Střední Americe.
"Není to ale to stejné jako na poslední rally, kdy jsem se musel učit, jak jezdit na sněhu. Tentokrát se pojede na šotolině a mělo by to být o hodně lehčí, protože na tomto podkladu už mám zkušenosti," říká tovární jezdec Citroënu, Kris Meeke. Dobrý obrázek o tom, jak se DS3 WRC na nezpevněném povrchu chová, si jezdec mohl udělat už vloni na podnicích MS ve Finsku a v Austrálii.
V Monaku Kris spoustu lidí svým výkonem překvapil
"Ale Mexiko vyžaduje úplně jiný setup. Sledoval jsem videa a pozorně jsem naslouchal doporučením týmu a Madse [Ostberga]. Musím se ještě něco naučit, ale s nastavením, které jsme nalezli na testech, jsem spokojen." Pro Mexiko typické vysoké nadmořské výšky by mu mohly dokonce i vyhovovat.
"Ztráta výkonu motoru by mohla být mojí výhodou, protože mám spoustu zkušeností s rallyovými vozy, které jsou poháněny atmosferickým motorem. Potřebujete zcela odlišný jezdecký styl, a tak by to pro mě neměl být žádný problém."
34letý jezdec nemá žádná nerealistická očekávání: "Soustředím se na svůj vlastní závod. Vím, že pro dlouhý první den mám dobrou startovní pozici. Naším cílem je co možná nejvíce bodů ze zámořských závodů [po Mexiku se jede v Portugalsku a hned poté v Argentině] a s umístěním v TOP5 bych byl spokojen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.