Také Mexiko znamená pro Krise Meekea novou zem. Z tohoto startu ale Severní Ir nemá takové starosti jako měl ze startu ve Švédsku. Nebojí se ani vysoké nadmořské výšky, spíše naopak.
V kalendáři WRC je na cestu do Mexika z logických důvodů nechána delší pauza. Nicméně už o nadcházejícím víkendu se zase dočkáme závodění. Je to poprvé, co se Kris Meeke představí na této soutěži ve Střední Americe.
"Není to ale to stejné jako na poslední rally, kdy jsem se musel učit, jak jezdit na sněhu. Tentokrát se pojede na šotolině a mělo by to být o hodně lehčí, protože na tomto podkladu už mám zkušenosti," říká tovární jezdec Citroënu, Kris Meeke. Dobrý obrázek o tom, jak se DS3 WRC na nezpevněném povrchu chová, si jezdec mohl udělat už vloni na podnicích MS ve Finsku a v Austrálii.
V Monaku Kris spoustu lidí svým výkonem překvapil
"Ale Mexiko vyžaduje úplně jiný setup. Sledoval jsem videa a pozorně jsem naslouchal doporučením týmu a Madse [Ostberga]. Musím se ještě něco naučit, ale s nastavením, které jsme nalezli na testech, jsem spokojen." Pro Mexiko typické vysoké nadmořské výšky by mu mohly dokonce i vyhovovat.
"Ztráta výkonu motoru by mohla být mojí výhodou, protože mám spoustu zkušeností s rallyovými vozy, které jsou poháněny atmosferickým motorem. Potřebujete zcela odlišný jezdecký styl, a tak by to pro mě neměl být žádný problém."
34letý jezdec nemá žádná nerealistická očekávání: "Soustředím se na svůj vlastní závod. Vím, že pro dlouhý první den mám dobrou startovní pozici. Naším cílem je co možná nejvíce bodů ze zámořských závodů [po Mexiku se jede v Portugalsku a hned poté v Argentině] a s umístěním v TOP5 bych byl spokojen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?