Také Mexiko znamená pro Krise Meekea novou zem. Z tohoto startu ale Severní Ir nemá takové starosti jako měl ze startu ve Švédsku. Nebojí se ani vysoké nadmořské výšky, spíše naopak.
V kalendáři WRC je na cestu do Mexika z logických důvodů nechána delší pauza. Nicméně už o nadcházejícím víkendu se zase dočkáme závodění. Je to poprvé, co se Kris Meeke představí na této soutěži ve Střední Americe.
"Není to ale to stejné jako na poslední rally, kdy jsem se musel učit, jak jezdit na sněhu. Tentokrát se pojede na šotolině a mělo by to být o hodně lehčí, protože na tomto podkladu už mám zkušenosti," říká tovární jezdec Citroënu, Kris Meeke. Dobrý obrázek o tom, jak se DS3 WRC na nezpevněném povrchu chová, si jezdec mohl udělat už vloni na podnicích MS ve Finsku a v Austrálii.
V Monaku Kris spoustu lidí svým výkonem překvapil
"Ale Mexiko vyžaduje úplně jiný setup. Sledoval jsem videa a pozorně jsem naslouchal doporučením týmu a Madse [Ostberga]. Musím se ještě něco naučit, ale s nastavením, které jsme nalezli na testech, jsem spokojen." Pro Mexiko typické vysoké nadmořské výšky by mu mohly dokonce i vyhovovat.
"Ztráta výkonu motoru by mohla být mojí výhodou, protože mám spoustu zkušeností s rallyovými vozy, které jsou poháněny atmosferickým motorem. Potřebujete zcela odlišný jezdecký styl, a tak by to pro mě neměl být žádný problém."
34letý jezdec nemá žádná nerealistická očekávání: "Soustředím se na svůj vlastní závod. Vím, že pro dlouhý první den mám dobrou startovní pozici. Naším cílem je co možná nejvíce bodů ze zámořských závodů [po Mexiku se jede v Portugalsku a hned poté v Argentině] a s umístěním v TOP5 bych byl spokojen.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?