Také Mexiko znamená pro Krise Meekea novou zem. Z tohoto startu ale Severní Ir nemá takové starosti jako měl ze startu ve Švédsku. Nebojí se ani vysoké nadmořské výšky, spíše naopak.
V kalendáři WRC je na cestu do Mexika z logických důvodů nechána delší pauza. Nicméně už o nadcházejícím víkendu se zase dočkáme závodění. Je to poprvé, co se Kris Meeke představí na této soutěži ve Střední Americe.
"Není to ale to stejné jako na poslední rally, kdy jsem se musel učit, jak jezdit na sněhu. Tentokrát se pojede na šotolině a mělo by to být o hodně lehčí, protože na tomto podkladu už mám zkušenosti," říká tovární jezdec Citroënu, Kris Meeke. Dobrý obrázek o tom, jak se DS3 WRC na nezpevněném povrchu chová, si jezdec mohl udělat už vloni na podnicích MS ve Finsku a v Austrálii.
V Monaku Kris spoustu lidí svým výkonem překvapil
"Ale Mexiko vyžaduje úplně jiný setup. Sledoval jsem videa a pozorně jsem naslouchal doporučením týmu a Madse [Ostberga]. Musím se ještě něco naučit, ale s nastavením, které jsme nalezli na testech, jsem spokojen." Pro Mexiko typické vysoké nadmořské výšky by mu mohly dokonce i vyhovovat.
"Ztráta výkonu motoru by mohla být mojí výhodou, protože mám spoustu zkušeností s rallyovými vozy, které jsou poháněny atmosferickým motorem. Potřebujete zcela odlišný jezdecký styl, a tak by to pro mě neměl být žádný problém."
34letý jezdec nemá žádná nerealistická očekávání: "Soustředím se na svůj vlastní závod. Vím, že pro dlouhý první den mám dobrou startovní pozici. Naším cílem je co možná nejvíce bodů ze zámořských závodů [po Mexiku se jede v Portugalsku a hned poté v Argentině] a s umístěním v TOP5 bych byl spokojen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?