Australan Chris Atkinson se již nemůže dočkat svého startu s Hyundai i20 WRC na Rally Mexiko. Dobrým výkonem by se rád doporučil pro další starty.
Chris Atkinson už odpočívá poslední dni před tím, že se v Mexiku vrátí za volant vozu WRC. Australan se s Juhou Hänninenem a Danim Sordem bude střídat na pozici týmové dvojky Hyundai. Zatímá má kromě Mexika jistý ještě start v Austrálii. Bývalý tovární jezdec Subaru doufá, že přijdou další starty, navíc když od Portugalska Hyundai přidává třetí auto.
Důvod volby Hyundai pro Mexiko je při pohledu na statistiky jasný: 'Atko' zde dojel v roce 2008 do cíle na druhém místě, vloni byl šestý. Rok 2008 je zatím posledním rokem, kdy Chris jezdil pravidelně v MS. Když pomineme půlku sezony s Mini v roce 2012, tak od té doby stále čeká na pořádnou šanci, ta teď možná přichází: "Mám před sebou ještě hodně let a jsem hodně motivovaný.
Když musíte sedět doma a nemůžete jezdit, tak si opravdu uvědomíte, co vlastně chcete. Já vím, že chci být bezpodmínečně ve WRC. Moc rád bych jel další soutěže. Snad dobrý výsledek z Mexika zvýší moje šance," říká 34 letý jezdec. Na soutěž se připravoval v rámci šotolinového testu na jihu Španělska.
V roce 2012 odjel Chris polovinu sezony s Mini John Cooper Works WRC
O potenciálu i20 WRC jezdec nepochybuje: "Auto je pořád lepší a lepší, což je skvělé. Tým pracuje na plný plyn, aby auto vylepšil. Už po dvou soutěžích jsme udělali krok vpřed. V Mexiku chceme dojet s oběma vozy do cíle, získat body a zkušenosti. To by bylo opravdu cool."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?