Alex Tamrazov provozuje svůj AT Rally Team na mezinárodní úrovni. Tým má ve svém vlastnictví několik Fordů Fiesta specifikací S2000 a RRC/WRC. Teď se Ukrajinec snaží přemluvit britskou značku MG ke vstupu do WRC.
MG má letos v plánu nasadit tovární tým do britského mistrovství cestovních vozů, BTCC. Pokud by byl Tamrazov úspěšný, mohli bychom vidět jejich auta ve specifikaci WRC i v MS. Tato značka není na mezinárodní úrovni neznámá. Z 80. let si pamatujeme na MG Metro skupiny B, z kraje nového tisíciletí pak na MG ZR 1600, který posléze vystřídala verze S2000.
Tamrazov usiluje o dohodu s automobilkou, jak informoval na svém facebooku. Jako základ pro speciál WRC by chtěl použít vůz MG3. Informací zatím sice moc není, ale Ukrajinec už uveřejnil fotky, jak by mohlo auto vypadat - foto 1 a foto 2.
"Fotky neunikly náhodou, chceme se dostat do povědomí. Chtěli bychom postavit MG3 WRC. Záleží na rozhodnutí zástupců značky MG," komentoval situaci jezdec. Podle něj za ním stojí několik společností, které by chtěly do podobného projektu investovat.
Jen dodejme, že MG je ve vlastnictví čínské automobilky SIAC, která v roce 2005 koupila krachující britský podnik. Ten v současnosti velké prodeje vozů nezaznamenává, což není pro projekt dobrá zpráva. Je ovšem pravdou, že o vstup do WRC by mohl mít zájem čínský vlastník, což předpovídal zhruba před měsícem i Tommi Mäkinen.
P.-G. Andersson při jednom z loňských startů s Fordem Fiesta RS WRC ukrajinského týmu
Dnes se Alex Tamrazov opět ozval pomocí sítě facebook: "Guy Jones z UK MG je zvláštní chlapík. Slíbil, že mi odpoví, ale pořád nic. Snažíme se kontaktovat čínské vlastníky MG." Proti Tamrazovovi a jeho týmu však mluví například loňské angažmá P.-G. Anderssona. Dřívější juniorský mistr se v týmu trápil s, alespoň dle jeho slov, ne přiliš dobře připraveným vozem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.