Alex Tamrazov provozuje svůj AT Rally Team na mezinárodní úrovni. Tým má ve svém vlastnictví několik Fordů Fiesta specifikací S2000 a RRC/WRC. Teď se Ukrajinec snaží přemluvit britskou značku MG ke vstupu do WRC.
MG má letos v plánu nasadit tovární tým do britského mistrovství cestovních vozů, BTCC. Pokud by byl Tamrazov úspěšný, mohli bychom vidět jejich auta ve specifikaci WRC i v MS. Tato značka není na mezinárodní úrovni neznámá. Z 80. let si pamatujeme na MG Metro skupiny B, z kraje nového tisíciletí pak na MG ZR 1600, který posléze vystřídala verze S2000.
Tamrazov usiluje o dohodu s automobilkou, jak informoval na svém facebooku. Jako základ pro speciál WRC by chtěl použít vůz MG3. Informací zatím sice moc není, ale Ukrajinec už uveřejnil fotky, jak by mohlo auto vypadat - foto 1 a foto 2.
"Fotky neunikly náhodou, chceme se dostat do povědomí. Chtěli bychom postavit MG3 WRC. Záleží na rozhodnutí zástupců značky MG," komentoval situaci jezdec. Podle něj za ním stojí několik společností, které by chtěly do podobného projektu investovat.
Jen dodejme, že MG je ve vlastnictví čínské automobilky SIAC, která v roce 2005 koupila krachující britský podnik. Ten v současnosti velké prodeje vozů nezaznamenává, což není pro projekt dobrá zpráva. Je ovšem pravdou, že o vstup do WRC by mohl mít zájem čínský vlastník, což předpovídal zhruba před měsícem i Tommi Mäkinen.
P.-G. Andersson při jednom z loňských startů s Fordem Fiesta RS WRC ukrajinského týmu
Dnes se Alex Tamrazov opět ozval pomocí sítě facebook: "Guy Jones z UK MG je zvláštní chlapík. Slíbil, že mi odpoví, ale pořád nic. Snažíme se kontaktovat čínské vlastníky MG." Proti Tamrazovovi a jeho týmu však mluví například loňské angažmá P.-G. Anderssona. Dřívější juniorský mistr se v týmu trápil s, alespoň dle jeho slov, ne přiliš dobře připraveným vozem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?