AKTUALIZACE PO RZ12 - CÍL; Druhá soutěž MS se jede v Lotyšsku. Až překvapivě silná účast na druhé soutěži tzv. Winter cupu si to rozdá o evropské body na (snad) zasněžených tratích. Na shakedownu se ale jelo spíš na šotolině, pro soutěž je hlášen sníh.
Po RZ12:
Dnes bylo v Lotyšsku na programu šest měřených testů. Čtyři z nich ovládl Esapekka Lappi, který tak získal svoji třetí výhru v ME v kariéře. Po jednom měřeném testu vyhrál Sepp Wiegand a Estonec Siim Plangi s Lancerem Evo X, který byl po včerejšku sice šestý, ale hned na první RZ dojel o 16 minut později, za což dostal penalizaci 2 minuty a 40 sekund a propadl se na 15. místo.
Na prvním testu dne (RZ7) šel Vasiliy Gryazin do čela před Lappiho o pouhých 8 desetin sekundy, který zajel až sedmý čas. Jenže další test vyhrál Fin a dostal se zpět do čela, kam už až do cíle nikoho nepustil. Nejlepším z našich byl na 11. místě Jan Černý s Peugeotem 208 VTi R2.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
2:13:11,5
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Gryazin - D. Chumak
+34,7
Ford Fiesta S2000
3.
C. Breen - S. Martin
+1:36,8
Peugeot 207 S2000
4.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+2:35,5
Ford Fiesta R5
5.
S. Wiegand - F. Christian
+3:16,1
Škoda Fabia S2000
6.
J. Vorobjovs - A. Malnieks
+5:42,6
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
V. Pushkar - I. Mishyn
+6:40,0
Mitsubishi Lancer Evo X R4
8.
S. Travnikov - A. Bashmakov
+7:15,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
9.
M. Samuitis - R. Šaučikovas
+7:23,2
Mitsubishi Lancer Evo X R4
10.
J. Černý - P. Kohout
+8:37,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ6:
Odpoledne byly na programu dva měřené testy s délkou něco přes 58 kilometrů. Na obou z nich byl nejrychlejší jezdec továrního týmu Škoda, Esapekka Lappi. Díky tomuto výkonu se posunul před skvěle jedoucího Rusa, Vasiliye Gryazina, na Fiestě S2000. Rozdíl mězi těmito dvěma borci je po dnešku pouhých 2,6 sekundy. Zítra se tedy máme na co těšit.
Z 21. až na 5. místo během těchto dvou testů poskočil Němec Sepp Wiegand, který řídí druhou tovární Fabii. Nejlepší z našich reprezentatntů jsou na průběžném 15. a 16. místě - Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000) a Jan Černý (Peugeot 208 VTi R2).
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
1:17:30,6
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Gryazin - D. Chumak
+2,6
Ford Fiesta S2000
3.
C. Breen - S. Martin
+59,2
Peugeot 207 S2000
4.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+1:35,9
Ford Fiesta R5
5.
S. Wiegand - F. Christian
+2:19,3
Škoda Fabia S2000
6.
S. Plangi - M. Sapuur
+2:23,5
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
M. Svilis - I. Pukis
+2:27,7
Mitsubishi Lancer Evo IX
8.
R. Kvaraciejus - G. Saudargas
+3:02,5
Mitsubishi Lancer Evo X R4
9.
R. Jeeds - A. Toom
+3:20,6
Ford Fiesta R5
10.
V. Pushkar - I. Mishyn
+3:22,7
Mitsubishi Lancer Evo X R4
Po RZ4:
V noci se opravdu potvrdila předpověď meteorologů a jede se na sněhu. To velmi favorizovalo posádky, které si zvolily zadní startovní pozice. Naopak vítěz kvalifikace, Sepp Wiegand, svojí volbou startovní pozice uprostřed pole ztrácí drahocenný čas. Po první rychlostní zkoušce se do vedení dostal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC. Na druhém testu ale musel Francouz vzdát pro poruchu motoru na svém voze.
Do čela se tak dostal po RZ1 druhý ruský mladík Gryazin jedoucí s Fordem Fiesta S2000. Po RZ3 měl už na čele náskok přes půl minuty na továrního jezdce Škody Motorsport, ten však na RZ4 kontroval nejrychlejším časem a ztrátu snížil pod 20 vteřin.
O třetí místo spolu bojují od samého začátku Craig Breen, chráněnec koncernu PSA jedoucí ještě s Peugeotem 207 S2000, a Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5. Po dvou měřených testech měl navrch Severní Ir, avšak v následující vložce se před něj dostal Polák.
Druhý tovární jezdec Škody Motorsport, Wiegand, drží po 4 RZ až 18. příčku. Nedaří se také dalším českým zástupcům, kteří musí čistit trať. Orsák je 27. se ztrátou 3:30 min., Tarabus drží 30. místo (+ 3:46 min.) a Tlusťák je dokonce až 43. se ztrátou 8 minut.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Gryazin - D. Chumak
45:09,9
---
Ford Fiesta S2000
2.
E. Lappi - J. Ferm
+19,3
Škoda Fabia S2000
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+47,3
Ford Fiesta R5
4.
C. Breen - S. Martin
+48,4
Peugeot 207 S2000
5.
M. Svilis - I. Pukis
+1:11,1
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
S. Plangi - M. Sapuur
+1:14,4
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
R. Jeeds - A. Toom
+1:36,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Pushkar - I. Mishyn
+1:42,5
Mitsubishi Lancer Evo X R4
9.
J. Černý - P. Kohout
+1:50,5
Peugeot 208 VTi R2
10.
S. Rokland - V. Engan
+1:52,8
Ford Fiesta R2
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.