AKTUALIZACE PO RZ12 - CÍL; Druhá soutěž MS se jede v Lotyšsku. Až překvapivě silná účast na druhé soutěži tzv. Winter cupu si to rozdá o evropské body na (snad) zasněžených tratích. Na shakedownu se ale jelo spíš na šotolině, pro soutěž je hlášen sníh.
Po RZ12:
Dnes bylo v Lotyšsku na programu šest měřených testů. Čtyři z nich ovládl Esapekka Lappi, který tak získal svoji třetí výhru v ME v kariéře. Po jednom měřeném testu vyhrál Sepp Wiegand a Estonec Siim Plangi s Lancerem Evo X, který byl po včerejšku sice šestý, ale hned na první RZ dojel o 16 minut později, za což dostal penalizaci 2 minuty a 40 sekund a propadl se na 15. místo.
Na prvním testu dne (RZ7) šel Vasiliy Gryazin do čela před Lappiho o pouhých 8 desetin sekundy, který zajel až sedmý čas. Jenže další test vyhrál Fin a dostal se zpět do čela, kam už až do cíle nikoho nepustil. Nejlepším z našich byl na 11. místě Jan Černý s Peugeotem 208 VTi R2.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
2:13:11,5
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Gryazin - D. Chumak
+34,7
Ford Fiesta S2000
3.
C. Breen - S. Martin
+1:36,8
Peugeot 207 S2000
4.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+2:35,5
Ford Fiesta R5
5.
S. Wiegand - F. Christian
+3:16,1
Škoda Fabia S2000
6.
J. Vorobjovs - A. Malnieks
+5:42,6
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
V. Pushkar - I. Mishyn
+6:40,0
Mitsubishi Lancer Evo X R4
8.
S. Travnikov - A. Bashmakov
+7:15,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
9.
M. Samuitis - R. Šaučikovas
+7:23,2
Mitsubishi Lancer Evo X R4
10.
J. Černý - P. Kohout
+8:37,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ6:
Odpoledne byly na programu dva měřené testy s délkou něco přes 58 kilometrů. Na obou z nich byl nejrychlejší jezdec továrního týmu Škoda, Esapekka Lappi. Díky tomuto výkonu se posunul před skvěle jedoucího Rusa, Vasiliye Gryazina, na Fiestě S2000. Rozdíl mězi těmito dvěma borci je po dnešku pouhých 2,6 sekundy. Zítra se tedy máme na co těšit.
Z 21. až na 5. místo během těchto dvou testů poskočil Němec Sepp Wiegand, který řídí druhou tovární Fabii. Nejlepší z našich reprezentatntů jsou na průběžném 15. a 16. místě - Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000) a Jan Černý (Peugeot 208 VTi R2).
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
1:17:30,6
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Gryazin - D. Chumak
+2,6
Ford Fiesta S2000
3.
C. Breen - S. Martin
+59,2
Peugeot 207 S2000
4.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+1:35,9
Ford Fiesta R5
5.
S. Wiegand - F. Christian
+2:19,3
Škoda Fabia S2000
6.
S. Plangi - M. Sapuur
+2:23,5
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
M. Svilis - I. Pukis
+2:27,7
Mitsubishi Lancer Evo IX
8.
R. Kvaraciejus - G. Saudargas
+3:02,5
Mitsubishi Lancer Evo X R4
9.
R. Jeeds - A. Toom
+3:20,6
Ford Fiesta R5
10.
V. Pushkar - I. Mishyn
+3:22,7
Mitsubishi Lancer Evo X R4
Po RZ4:
V noci se opravdu potvrdila předpověď meteorologů a jede se na sněhu. To velmi favorizovalo posádky, které si zvolily zadní startovní pozice. Naopak vítěz kvalifikace, Sepp Wiegand, svojí volbou startovní pozice uprostřed pole ztrácí drahocenný čas. Po první rychlostní zkoušce se do vedení dostal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC. Na druhém testu ale musel Francouz vzdát pro poruchu motoru na svém voze.
Do čela se tak dostal po RZ1 druhý ruský mladík Gryazin jedoucí s Fordem Fiesta S2000. Po RZ3 měl už na čele náskok přes půl minuty na továrního jezdce Škody Motorsport, ten však na RZ4 kontroval nejrychlejším časem a ztrátu snížil pod 20 vteřin.
O třetí místo spolu bojují od samého začátku Craig Breen, chráněnec koncernu PSA jedoucí ještě s Peugeotem 207 S2000, a Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5. Po dvou měřených testech měl navrch Severní Ir, avšak v následující vložce se před něj dostal Polák.
Druhý tovární jezdec Škody Motorsport, Wiegand, drží po 4 RZ až 18. příčku. Nedaří se také dalším českým zástupcům, kteří musí čistit trať. Orsák je 27. se ztrátou 3:30 min., Tarabus drží 30. místo (+ 3:46 min.) a Tlusťák je dokonce až 43. se ztrátou 8 minut.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Gryazin - D. Chumak
45:09,9
---
Ford Fiesta S2000
2.
E. Lappi - J. Ferm
+19,3
Škoda Fabia S2000
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+47,3
Ford Fiesta R5
4.
C. Breen - S. Martin
+48,4
Peugeot 207 S2000
5.
M. Svilis - I. Pukis
+1:11,1
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
S. Plangi - M. Sapuur
+1:14,4
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
R. Jeeds - A. Toom
+1:36,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Pushkar - I. Mishyn
+1:42,5
Mitsubishi Lancer Evo X R4
9.
J. Černý - P. Kohout
+1:50,5
Peugeot 208 VTi R2
10.
S. Rokland - V. Engan
+1:52,8
Ford Fiesta R2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.