Rally Liepaja: Lappi vítězí v Lotyšsku

rally pačejov
rally pačejov, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
iM2 1. února 2014 14:35
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ12 - CÍL; Druhá soutěž MS se jede v Lotyšsku. Až překvapivě silná účast na druhé soutěži tzv. Winter cupu si to rozdá o evropské body na (snad) zasněžených tratích. Na shakedownu se ale jelo spíš na šotolině, pro soutěž je hlášen sníh.

Po RZ12:

Dnes bylo v Lotyšsku na programu šest měřených testů. Čtyři z nich ovládl Esapekka Lappi, který tak získal svoji třetí výhru v ME v kariéře. Po jednom měřeném testu vyhrál Sepp Wiegand a Estonec Siim Plangi s Lancerem Evo X, který byl po včerejšku sice šestý, ale hned na první RZ dojel o 16 minut později, za což dostal penalizaci 2 minuty a 40 sekund a propadl se na 15. místo.

Na prvním testu dne (RZ7) šel Vasiliy Gryazin do čela před Lappiho o pouhých 8 desetin sekundy, který zajel až sedmý čas. Jenže další test vyhrál Fin a dostal se zpět do čela, kam už až do cíle nikoho nepustil. Nejlepším z našich byl na 11. místě Jan Černý s Peugeotem 208 VTi R2. 

Výsledky po 12. RZ:  

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

2:13:11,5

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  V. Gryazin - D. Chumak

 

+34,7

  Ford Fiesta S2000

    3.

  C. Breen - S. Martin

 

+1:36,8

  Peugeot 207 S2000

    4.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+2:35,5

  Ford Fiesta R5

    5.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+3:16,1

  Škoda Fabia S2000

    6.

  J. Vorobjovs - A. Malnieks

 

+5:42,6

  Mitsubishi Lancer Evo X

    7.

  V. Pushkar - I. Mishyn

 

+6:40,0

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

    8.

  S. Travnikov - A. Bashmakov

 

+7:15,9

  Mitsubishi Lancer Evo IX R4

    9.

  M. Samuitis - R. Šaučikovas

 

+7:23,2

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

   10.

  J. Černý - P. Kohout

 

+8:37,2

  Peugeot 208 VTi R2

Po RZ6:

Odpoledne byly na programu dva měřené testy s délkou něco přes 58 kilometrů. Na obou z nich byl nejrychlejší jezdec továrního týmu Škoda, Esapekka Lappi. Díky tomuto výkonu se posunul před skvěle jedoucího Rusa, Vasiliye Gryazina, na Fiestě S2000. Rozdíl mězi těmito dvěma borci je po dnešku pouhých 2,6 sekundy. Zítra se tedy máme na co těšit. 

Z 21. až na 5. místo během těchto dvou testů poskočil Němec Sepp Wiegand, který řídí druhou tovární Fabii. Nejlepší z našich reprezentatntů jsou na průběžném 15. a 16. místě - Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000) a Jan Černý (Peugeot 208 VTi R2).

Výsledky po 6. RZ:  

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

1:17:30,6

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  V. Gryazin - D. Chumak

 

+2,6

  Ford Fiesta S2000

    3.

  C. Breen - S. Martin

 

+59,2

  Peugeot 207 S2000

    4.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+1:35,9

  Ford Fiesta R5

    5.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+2:19,3

  Škoda Fabia S2000

    6.

  S. Plangi - M. Sapuur

 

+2:23,5

  Mitsubishi Lancer Evo X

    7.

  M. Svilis - I. Pukis

 

+2:27,7

  Mitsubishi Lancer Evo IX

    8.

  R. Kvaraciejus - G. Saudargas

 

+3:02,5

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

    9.

  R. Jeeds - A. Toom

 

+3:20,6

  Ford Fiesta R5

   10.

  V. Pushkar - I. Mishyn

 

+3:22,7

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

Po RZ4:

V noci se opravdu potvrdila předpověď meteorologů a jede se na sněhu. To velmi favorizovalo posádky, které si zvolily zadní startovní pozice. Naopak vítěz kvalifikace, Sepp Wiegand, svojí volbou startovní pozice uprostřed pole ztrácí drahocenný čas. Po první rychlostní zkoušce se do vedení dostal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC. Na druhém testu ale musel Francouz vzdát pro poruchu motoru na svém voze. 

Do čela se tak dostal po RZ1 druhý ruský mladík Gryazin jedoucí s Fordem Fiesta S2000. Po RZ3 měl už na čele náskok přes půl minuty na továrního jezdce Škody Motorsport, ten však na RZ4 kontroval nejrychlejším časem a ztrátu snížil pod 20 vteřin. 

O třetí místo spolu bojují od samého začátku Craig Breen, chráněnec koncernu PSA jedoucí ještě s Peugeotem 207 S2000, a Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5. Po dvou měřených testech měl navrch Severní Ir, avšak v následující vložce se před něj dostal Polák. 

Druhý tovární jezdec Škody Motorsport, Wiegand, drží po 4 RZ až 18. příčku. Nedaří se také dalším českým zástupcům, kteří musí čistit trať. Orsák je 27. se ztrátou 3:30 min., Tarabus drží 30. místo (+ 3:46 min.) a Tlusťák je dokonce až 43. se ztrátou 8 minut.

Výsledky po 4. RZ:  

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  V. Gryazin - D. Chumak

45:09,9

 ---

  Ford Fiesta S2000

    2.

  E. Lappi - J. Ferm

 

+19,3

  Škoda Fabia S2000

    3.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+47,3

  Ford Fiesta R5

    4.

  C. Breen - S. Martin

 

+48,4

  Peugeot 207 S2000

    5.

  M. Svilis - I. Pukis

 

+1:11,1

  Mitsubishi Lancer Evo IX

    6.

  S. Plangi - M. Sapuur

 

+1:14,4

  Mitsubishi Lancer Evo X

    7.

  R. Jeeds - A. Toom

 

+1:36,3

  Ford Fiesta R5

    8.

  V. Pushkar - I. Mishyn

 

+1:42,5

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

    9.

  J. Černý - P. Kohout

 

+1:50,5

  Peugeot 208 VTi R2

   10.

  S. Rokland - V. Engan

 

+1:52,8

  Ford Fiesta R2

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.