Rally Liepaja: Lappi vítězí v Lotyšsku

rally pačejov
rally pačejov, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
iM2 1. února 2014 14:35
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ12 - CÍL; Druhá soutěž MS se jede v Lotyšsku. Až překvapivě silná účast na druhé soutěži tzv. Winter cupu si to rozdá o evropské body na (snad) zasněžených tratích. Na shakedownu se ale jelo spíš na šotolině, pro soutěž je hlášen sníh.

Po RZ12:

Dnes bylo v Lotyšsku na programu šest měřených testů. Čtyři z nich ovládl Esapekka Lappi, který tak získal svoji třetí výhru v ME v kariéře. Po jednom měřeném testu vyhrál Sepp Wiegand a Estonec Siim Plangi s Lancerem Evo X, který byl po včerejšku sice šestý, ale hned na první RZ dojel o 16 minut později, za což dostal penalizaci 2 minuty a 40 sekund a propadl se na 15. místo.

Na prvním testu dne (RZ7) šel Vasiliy Gryazin do čela před Lappiho o pouhých 8 desetin sekundy, který zajel až sedmý čas. Jenže další test vyhrál Fin a dostal se zpět do čela, kam už až do cíle nikoho nepustil. Nejlepším z našich byl na 11. místě Jan Černý s Peugeotem 208 VTi R2. 

Výsledky po 12. RZ:  

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

2:13:11,5

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  V. Gryazin - D. Chumak

 

+34,7

  Ford Fiesta S2000

    3.

  C. Breen - S. Martin

 

+1:36,8

  Peugeot 207 S2000

    4.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+2:35,5

  Ford Fiesta R5

    5.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+3:16,1

  Škoda Fabia S2000

    6.

  J. Vorobjovs - A. Malnieks

 

+5:42,6

  Mitsubishi Lancer Evo X

    7.

  V. Pushkar - I. Mishyn

 

+6:40,0

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

    8.

  S. Travnikov - A. Bashmakov

 

+7:15,9

  Mitsubishi Lancer Evo IX R4

    9.

  M. Samuitis - R. Šaučikovas

 

+7:23,2

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

   10.

  J. Černý - P. Kohout

 

+8:37,2

  Peugeot 208 VTi R2

Po RZ6:

Odpoledne byly na programu dva měřené testy s délkou něco přes 58 kilometrů. Na obou z nich byl nejrychlejší jezdec továrního týmu Škoda, Esapekka Lappi. Díky tomuto výkonu se posunul před skvěle jedoucího Rusa, Vasiliye Gryazina, na Fiestě S2000. Rozdíl mězi těmito dvěma borci je po dnešku pouhých 2,6 sekundy. Zítra se tedy máme na co těšit. 

Z 21. až na 5. místo během těchto dvou testů poskočil Němec Sepp Wiegand, který řídí druhou tovární Fabii. Nejlepší z našich reprezentatntů jsou na průběžném 15. a 16. místě - Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000) a Jan Černý (Peugeot 208 VTi R2).

Výsledky po 6. RZ:  

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  E. Lappi - J. Ferm

1:17:30,6

 ---

  Škoda Fabia S2000

    2.

  V. Gryazin - D. Chumak

 

+2,6

  Ford Fiesta S2000

    3.

  C. Breen - S. Martin

 

+59,2

  Peugeot 207 S2000

    4.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+1:35,9

  Ford Fiesta R5

    5.

  S. Wiegand - F. Christian

 

+2:19,3

  Škoda Fabia S2000

    6.

  S. Plangi - M. Sapuur

 

+2:23,5

  Mitsubishi Lancer Evo X

    7.

  M. Svilis - I. Pukis

 

+2:27,7

  Mitsubishi Lancer Evo IX

    8.

  R. Kvaraciejus - G. Saudargas

 

+3:02,5

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

    9.

  R. Jeeds - A. Toom

 

+3:20,6

  Ford Fiesta R5

   10.

  V. Pushkar - I. Mishyn

 

+3:22,7

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

Po RZ4:

V noci se opravdu potvrdila předpověď meteorologů a jede se na sněhu. To velmi favorizovalo posádky, které si zvolily zadní startovní pozice. Naopak vítěz kvalifikace, Sepp Wiegand, svojí volbou startovní pozice uprostřed pole ztrácí drahocenný čas. Po první rychlostní zkoušce se do vedení dostal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC. Na druhém testu ale musel Francouz vzdát pro poruchu motoru na svém voze. 

Do čela se tak dostal po RZ1 druhý ruský mladík Gryazin jedoucí s Fordem Fiesta S2000. Po RZ3 měl už na čele náskok přes půl minuty na továrního jezdce Škody Motorsport, ten však na RZ4 kontroval nejrychlejším časem a ztrátu snížil pod 20 vteřin. 

O třetí místo spolu bojují od samého začátku Craig Breen, chráněnec koncernu PSA jedoucí ještě s Peugeotem 207 S2000, a Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5. Po dvou měřených testech měl navrch Severní Ir, avšak v následující vložce se před něj dostal Polák. 

Druhý tovární jezdec Škody Motorsport, Wiegand, drží po 4 RZ až 18. příčku. Nedaří se také dalším českým zástupcům, kteří musí čistit trať. Orsák je 27. se ztrátou 3:30 min., Tarabus drží 30. místo (+ 3:46 min.) a Tlusťák je dokonce až 43. se ztrátou 8 minut.

Výsledky po 4. RZ:  

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  V. Gryazin - D. Chumak

45:09,9

 ---

  Ford Fiesta S2000

    2.

  E. Lappi - J. Ferm

 

+19,3

  Škoda Fabia S2000

    3.

  K. Kajetanowicz - J. Baran

 

+47,3

  Ford Fiesta R5

    4.

  C. Breen - S. Martin

 

+48,4

  Peugeot 207 S2000

    5.

  M. Svilis - I. Pukis

 

+1:11,1

  Mitsubishi Lancer Evo IX

    6.

  S. Plangi - M. Sapuur

 

+1:14,4

  Mitsubishi Lancer Evo X

    7.

  R. Jeeds - A. Toom

 

+1:36,3

  Ford Fiesta R5

    8.

  V. Pushkar - I. Mishyn

 

+1:42,5

  Mitsubishi Lancer Evo X R4

    9.

  J. Černý - P. Kohout

 

+1:50,5

  Peugeot 208 VTi R2

   10.

  S. Rokland - V. Engan

 

+1:52,8

  Ford Fiesta R2

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.