AKTUALIZACE PO RZ12 - CÍL; Druhá soutěž MS se jede v Lotyšsku. Až překvapivě silná účast na druhé soutěži tzv. Winter cupu si to rozdá o evropské body na (snad) zasněžených tratích. Na shakedownu se ale jelo spíš na šotolině, pro soutěž je hlášen sníh.
Po RZ12:
Dnes bylo v Lotyšsku na programu šest měřených testů. Čtyři z nich ovládl Esapekka Lappi, který tak získal svoji třetí výhru v ME v kariéře. Po jednom měřeném testu vyhrál Sepp Wiegand a Estonec Siim Plangi s Lancerem Evo X, který byl po včerejšku sice šestý, ale hned na první RZ dojel o 16 minut později, za což dostal penalizaci 2 minuty a 40 sekund a propadl se na 15. místo.
Na prvním testu dne (RZ7) šel Vasiliy Gryazin do čela před Lappiho o pouhých 8 desetin sekundy, který zajel až sedmý čas. Jenže další test vyhrál Fin a dostal se zpět do čela, kam už až do cíle nikoho nepustil. Nejlepším z našich byl na 11. místě Jan Černý s Peugeotem 208 VTi R2.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
2:13:11,5
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Gryazin - D. Chumak
+34,7
Ford Fiesta S2000
3.
C. Breen - S. Martin
+1:36,8
Peugeot 207 S2000
4.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+2:35,5
Ford Fiesta R5
5.
S. Wiegand - F. Christian
+3:16,1
Škoda Fabia S2000
6.
J. Vorobjovs - A. Malnieks
+5:42,6
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
V. Pushkar - I. Mishyn
+6:40,0
Mitsubishi Lancer Evo X R4
8.
S. Travnikov - A. Bashmakov
+7:15,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
9.
M. Samuitis - R. Šaučikovas
+7:23,2
Mitsubishi Lancer Evo X R4
10.
J. Černý - P. Kohout
+8:37,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ6:
Odpoledne byly na programu dva měřené testy s délkou něco přes 58 kilometrů. Na obou z nich byl nejrychlejší jezdec továrního týmu Škoda, Esapekka Lappi. Díky tomuto výkonu se posunul před skvěle jedoucího Rusa, Vasiliye Gryazina, na Fiestě S2000. Rozdíl mězi těmito dvěma borci je po dnešku pouhých 2,6 sekundy. Zítra se tedy máme na co těšit.
Z 21. až na 5. místo během těchto dvou testů poskočil Němec Sepp Wiegand, který řídí druhou tovární Fabii. Nejlepší z našich reprezentatntů jsou na průběžném 15. a 16. místě - Jaroslav Orsák (Škoda Fabia S2000) a Jan Černý (Peugeot 208 VTi R2).
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
E. Lappi - J. Ferm
1:17:30,6
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Gryazin - D. Chumak
+2,6
Ford Fiesta S2000
3.
C. Breen - S. Martin
+59,2
Peugeot 207 S2000
4.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+1:35,9
Ford Fiesta R5
5.
S. Wiegand - F. Christian
+2:19,3
Škoda Fabia S2000
6.
S. Plangi - M. Sapuur
+2:23,5
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
M. Svilis - I. Pukis
+2:27,7
Mitsubishi Lancer Evo IX
8.
R. Kvaraciejus - G. Saudargas
+3:02,5
Mitsubishi Lancer Evo X R4
9.
R. Jeeds - A. Toom
+3:20,6
Ford Fiesta R5
10.
V. Pushkar - I. Mishyn
+3:22,7
Mitsubishi Lancer Evo X R4
Po RZ4:
V noci se opravdu potvrdila předpověď meteorologů a jede se na sněhu. To velmi favorizovalo posádky, které si zvolily zadní startovní pozice. Naopak vítěz kvalifikace, Sepp Wiegand, svojí volbou startovní pozice uprostřed pole ztrácí drahocenný čas. Po první rychlostní zkoušce se do vedení dostal Bryan Bouffier s Citroënem DS3 RRC. Na druhém testu ale musel Francouz vzdát pro poruchu motoru na svém voze.
Do čela se tak dostal po RZ1 druhý ruský mladík Gryazin jedoucí s Fordem Fiesta S2000. Po RZ3 měl už na čele náskok přes půl minuty na továrního jezdce Škody Motorsport, ten však na RZ4 kontroval nejrychlejším časem a ztrátu snížil pod 20 vteřin.
O třetí místo spolu bojují od samého začátku Craig Breen, chráněnec koncernu PSA jedoucí ještě s Peugeotem 207 S2000, a Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5. Po dvou měřených testech měl navrch Severní Ir, avšak v následující vložce se před něj dostal Polák.
Druhý tovární jezdec Škody Motorsport, Wiegand, drží po 4 RZ až 18. příčku. Nedaří se také dalším českým zástupcům, kteří musí čistit trať. Orsák je 27. se ztrátou 3:30 min., Tarabus drží 30. místo (+ 3:46 min.) a Tlusťák je dokonce až 43. se ztrátou 8 minut.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Gryazin - D. Chumak
45:09,9
---
Ford Fiesta S2000
2.
E. Lappi - J. Ferm
+19,3
Škoda Fabia S2000
3.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+47,3
Ford Fiesta R5
4.
C. Breen - S. Martin
+48,4
Peugeot 207 S2000
5.
M. Svilis - I. Pukis
+1:11,1
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
S. Plangi - M. Sapuur
+1:14,4
Mitsubishi Lancer Evo X
7.
R. Jeeds - A. Toom
+1:36,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Pushkar - I. Mishyn
+1:42,5
Mitsubishi Lancer Evo X R4
9.
J. Černý - P. Kohout
+1:50,5
Peugeot 208 VTi R2
10.
S. Rokland - V. Engan
+1:52,8
Ford Fiesta R2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?