Tovární jezdec Škody, Sepp Wiegand, zajel jasně nejrychlejší čas shakedownu Rally Liepaja. Za ním byli Craig Breen a Esapekka Lappi.
Německý jezdec Sepp Wiegand zažil dobrý vstup do Mistrovství Evropy, když byl na dnešním shakedownu nejrychlejší. Trať sice měla jen 3,58 km, nicméně Sepp byl rychlejší než druhý v pořadí, Craig Breen, o více než vteřinu. Třetí byl druhý jezdec Škody, Esapekka Lappi. Pro mnohé může být zklamáním až osmý čas a ztráta více než 3 vteřin v podání hvězdy Rally Monte Carlo, Bryana Bouffiera. V Lotyšsku panuje podobná 'zima' jako u nás, a tak na tratích shakedownu sníh takřka nebyl. Sněžit by dle předpovědi mohlo začít až večer.
Výsledky shakedownu:
1. Wiegand/Christian, Skoda Fabia S2000 1:41.4902. Breen/Martin, Peugeot 207 S2000 +1.0603. Lappi/Ferm, Skoda Fabia S2000 +1.1304. Gryazin/Chumak, Ford Fiesta S2000 +1.1605. Kajetanowicz/Baran, Ford Fiesta R5 +2.9906. Kõrge/Pints, Ford Fiesta R5 +3.0407. Vorobjovs/Mãlnieks, Mitsubishi Lancer Evo X +3.0708. Bouffier/Panseri, Citroën DS3 RRC +3.1909. Tempestini/Baggio, Ford Fiesta R5 +4.93010. Svedas/Sakalauskas, Mitsubishi Lancer Evo X-R4 +5.390
Startovní pořadí do první etapy soutěže:
1. Consani (207 S2000)2. Tlusťák (Fabia S2000)3. Tamrazov (Fiesta S2000)4. Neubauer (Impreza WRX)5. Tarabus (Fabia S2000)6. Tempestini (Fabia S2000)7. Wiegand (Fabia S2000)8. Tempestini (Fiesta R5)9. Orsák (Fiesta S2000)10. Lappi (Fiesta S2000)11. Körge (Fiesta R5)12. Vorobjovs (Lancer Evo X)13. Svedas (Lancer Evo X R4)14. Breen (207 S2000)15. Kajetanowicz (Fiesta R5)16. Bouffier (DS3 RRC)17. Gryazin (Fiesta S2000)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?