Tovární jezdec Škody, Sepp Wiegand, zajel jasně nejrychlejší čas shakedownu Rally Liepaja. Za ním byli Craig Breen a Esapekka Lappi.
Německý jezdec Sepp Wiegand zažil dobrý vstup do Mistrovství Evropy, když byl na dnešním shakedownu nejrychlejší. Trať sice měla jen 3,58 km, nicméně Sepp byl rychlejší než druhý v pořadí, Craig Breen, o více než vteřinu. Třetí byl druhý jezdec Škody, Esapekka Lappi. Pro mnohé může být zklamáním až osmý čas a ztráta více než 3 vteřin v podání hvězdy Rally Monte Carlo, Bryana Bouffiera. V Lotyšsku panuje podobná 'zima' jako u nás, a tak na tratích shakedownu sníh takřka nebyl. Sněžit by dle předpovědi mohlo začít až večer.
Výsledky shakedownu:
1. Wiegand/Christian, Skoda Fabia S2000 1:41.4902. Breen/Martin, Peugeot 207 S2000 +1.0603. Lappi/Ferm, Skoda Fabia S2000 +1.1304. Gryazin/Chumak, Ford Fiesta S2000 +1.1605. Kajetanowicz/Baran, Ford Fiesta R5 +2.9906. Kõrge/Pints, Ford Fiesta R5 +3.0407. Vorobjovs/Mãlnieks, Mitsubishi Lancer Evo X +3.0708. Bouffier/Panseri, Citroën DS3 RRC +3.1909. Tempestini/Baggio, Ford Fiesta R5 +4.93010. Svedas/Sakalauskas, Mitsubishi Lancer Evo X-R4 +5.390
Startovní pořadí do první etapy soutěže:
1. Consani (207 S2000)2. Tlusťák (Fabia S2000)3. Tamrazov (Fiesta S2000)4. Neubauer (Impreza WRX)5. Tarabus (Fabia S2000)6. Tempestini (Fabia S2000)7. Wiegand (Fabia S2000)8. Tempestini (Fiesta R5)9. Orsák (Fiesta S2000)10. Lappi (Fiesta S2000)11. Körge (Fiesta R5)12. Vorobjovs (Lancer Evo X)13. Svedas (Lancer Evo X R4)14. Breen (207 S2000)15. Kajetanowicz (Fiesta R5)16. Bouffier (DS3 RRC)17. Gryazin (Fiesta S2000)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.