Tovární jezdec Škody, Sepp Wiegand, zajel jasně nejrychlejší čas shakedownu Rally Liepaja. Za ním byli Craig Breen a Esapekka Lappi.
Německý jezdec Sepp Wiegand zažil dobrý vstup do Mistrovství Evropy, když byl na dnešním shakedownu nejrychlejší. Trať sice měla jen 3,58 km, nicméně Sepp byl rychlejší než druhý v pořadí, Craig Breen, o více než vteřinu. Třetí byl druhý jezdec Škody, Esapekka Lappi. Pro mnohé může být zklamáním až osmý čas a ztráta více než 3 vteřin v podání hvězdy Rally Monte Carlo, Bryana Bouffiera. V Lotyšsku panuje podobná 'zima' jako u nás, a tak na tratích shakedownu sníh takřka nebyl. Sněžit by dle předpovědi mohlo začít až večer.
Výsledky shakedownu:
1. Wiegand/Christian, Skoda Fabia S2000 1:41.4902. Breen/Martin, Peugeot 207 S2000 +1.0603. Lappi/Ferm, Skoda Fabia S2000 +1.1304. Gryazin/Chumak, Ford Fiesta S2000 +1.1605. Kajetanowicz/Baran, Ford Fiesta R5 +2.9906. Kõrge/Pints, Ford Fiesta R5 +3.0407. Vorobjovs/Mãlnieks, Mitsubishi Lancer Evo X +3.0708. Bouffier/Panseri, Citroën DS3 RRC +3.1909. Tempestini/Baggio, Ford Fiesta R5 +4.93010. Svedas/Sakalauskas, Mitsubishi Lancer Evo X-R4 +5.390
Startovní pořadí do první etapy soutěže:
1. Consani (207 S2000)2. Tlusťák (Fabia S2000)3. Tamrazov (Fiesta S2000)4. Neubauer (Impreza WRX)5. Tarabus (Fabia S2000)6. Tempestini (Fabia S2000)7. Wiegand (Fabia S2000)8. Tempestini (Fiesta R5)9. Orsák (Fiesta S2000)10. Lappi (Fiesta S2000)11. Körge (Fiesta R5)12. Vorobjovs (Lancer Evo X)13. Svedas (Lancer Evo X R4)14. Breen (207 S2000)15. Kajetanowicz (Fiesta R5)16. Bouffier (DS3 RRC)17. Gryazin (Fiesta S2000)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?