Třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, chce letos stanout na podium. Profitovat by při tom mohl ze zkušeností obou týmových kolegů. Především Sébastien Ogiera Nora zaujal.
Andreas Mikkelsen má práci, kterou mu může kdejaký mladý jezdec jenom závidět. Ve 24 letech se stal továrním jezdcem Volkswagenu a letos jej čeká první kompletní sezona v MS. Po jeho boku startují za tovární tým i Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala, od kterých se může učit.
"Je skvělé, když máte za kolegy Jariho-Mattiho a Sébastiena. Sdílíme spolu spoutu informací a oni mi pomáhají porozumět autu, jak s ním jezdit. Když si pomyslím, že mají stejnou techniku jako já, tak je rozdíl při pohledu na data jasně patrný. To mi dost pomáhá a dostávám neustále nové nápady, kde bych se mohl zlepšit," popisuje dvojnásobný mistr IRC.
Mikkelsenovi imponuje především mentální síla Ogiera: "Nechci zacházet moc do detailů, ale Sébastien si především hodně věří. Podle mě je to velká výhoda. Do každé zkoušky vstupje s tím, že může porazit každého. Tato sebedůvěra je momentálně hodně důležitá."
V Norsku po úvodní 'solberg-manii' neustále roste zájem o rallysport i díky mladíkům Ostbergovi a právě Mikkelsenovi. V jejich domovině už má rallysport větší popularitu než fotbal. Podle Andrease bude dále stoupat na oblibě: "Je jasné, že když jsou dva jezdci na čele MS, tak je to pro krajany zajímavé.
Myslím ale, že jsme [v Norsku] stále ještě rozmazleni časy Pettera Solberga, kdy se stal mistrem světa. Myslím, že v Norsku bude rallysport ještě populárnější, až já i Mads začneme bojovat o vítězství. Momentálně jedeme o třetí, čtvrtá místa. Až pojedeme na samotné špici, tak opravdu zaujmeme média."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.