Třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, chce letos stanout na podium. Profitovat by při tom mohl ze zkušeností obou týmových kolegů. Především Sébastien Ogiera Nora zaujal.
Andreas Mikkelsen má práci, kterou mu může kdejaký mladý jezdec jenom závidět. Ve 24 letech se stal továrním jezdcem Volkswagenu a letos jej čeká první kompletní sezona v MS. Po jeho boku startují za tovární tým i Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala, od kterých se může učit.
"Je skvělé, když máte za kolegy Jariho-Mattiho a Sébastiena. Sdílíme spolu spoutu informací a oni mi pomáhají porozumět autu, jak s ním jezdit. Když si pomyslím, že mají stejnou techniku jako já, tak je rozdíl při pohledu na data jasně patrný. To mi dost pomáhá a dostávám neustále nové nápady, kde bych se mohl zlepšit," popisuje dvojnásobný mistr IRC.
Mikkelsenovi imponuje především mentální síla Ogiera: "Nechci zacházet moc do detailů, ale Sébastien si především hodně věří. Podle mě je to velká výhoda. Do každé zkoušky vstupje s tím, že může porazit každého. Tato sebedůvěra je momentálně hodně důležitá."
V Norsku po úvodní 'solberg-manii' neustále roste zájem o rallysport i díky mladíkům Ostbergovi a právě Mikkelsenovi. V jejich domovině už má rallysport větší popularitu než fotbal. Podle Andrease bude dále stoupat na oblibě: "Je jasné, že když jsou dva jezdci na čele MS, tak je to pro krajany zajímavé.
Myslím ale, že jsme [v Norsku] stále ještě rozmazleni časy Pettera Solberga, kdy se stal mistrem světa. Myslím, že v Norsku bude rallysport ještě populárnější, až já i Mads začneme bojovat o vítězství. Momentálně jedeme o třetí, čtvrtá místa. Až pojedeme na samotné špici, tak opravdu zaujmeme média."
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.