Vede Mikkelsenova cesta na čelo přes mentální sílu Ogiera?

Mikkelsen, Andreas
Mikkelsen, Andreas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 30. ledna 2014 10:29
Sdílej:

Třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, chce letos stanout na podium. Profitovat by při tom mohl ze zkušeností obou týmových kolegů. Především Sébastien Ogiera Nora zaujal.

Andreas Mikkelsen má práci, kterou mu může kdejaký mladý jezdec jenom závidět. Ve 24 letech se stal továrním jezdcem Volkswagenu a letos jej čeká první kompletní sezona v MS. Po jeho boku startují za tovární tým i Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala, od kterých se může učit.

"Je skvělé, když máte za kolegy Jariho-Mattiho a Sébastiena. Sdílíme spolu spoutu informací a oni mi pomáhají porozumět autu, jak s ním jezdit. Když si pomyslím, že mají stejnou techniku jako já, tak je rozdíl při pohledu na data jasně patrný. To mi dost pomáhá a dostávám neustále nové nápady, kde bych se mohl zlepšit," popisuje dvojnásobný mistr IRC.

Mikkelsenovi imponuje především mentální síla Ogiera: "Nechci zacházet moc do detailů, ale Sébastien si především hodně věří. Podle mě je to velká výhoda. Do každé zkoušky vstupje s tím, že může porazit každého. Tato sebedůvěra je momentálně hodně důležitá."

V Norsku po úvodní 'solberg-manii' neustále roste zájem o rallysport i díky mladíkům Ostbergovi a právě Mikkelsenovi. V jejich domovině už má rallysport větší popularitu než fotbal. Podle Andrease bude dále stoupat na oblibě: "Je jasné, že když jsou dva jezdci na čele MS, tak je to pro krajany zajímavé.

Myslím ale, že jsme [v Norsku] stále ještě rozmazleni časy Pettera Solberga, kdy se stal mistrem světa. Myslím, že v Norsku bude rallysport ještě populárnější, až já i Mads začneme bojovat o vítězství. Momentálně jedeme o třetí, čtvrtá místa. Až pojedeme na samotné špici, tak opravdu zaujmeme média."

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?