Třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, chce letos stanout na podium. Profitovat by při tom mohl ze zkušeností obou týmových kolegů. Především Sébastien Ogiera Nora zaujal.
Andreas Mikkelsen má práci, kterou mu může kdejaký mladý jezdec jenom závidět. Ve 24 letech se stal továrním jezdcem Volkswagenu a letos jej čeká první kompletní sezona v MS. Po jeho boku startují za tovární tým i Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala, od kterých se může učit.
"Je skvělé, když máte za kolegy Jariho-Mattiho a Sébastiena. Sdílíme spolu spoutu informací a oni mi pomáhají porozumět autu, jak s ním jezdit. Když si pomyslím, že mají stejnou techniku jako já, tak je rozdíl při pohledu na data jasně patrný. To mi dost pomáhá a dostávám neustále nové nápady, kde bych se mohl zlepšit," popisuje dvojnásobný mistr IRC.
Mikkelsenovi imponuje především mentální síla Ogiera: "Nechci zacházet moc do detailů, ale Sébastien si především hodně věří. Podle mě je to velká výhoda. Do každé zkoušky vstupje s tím, že může porazit každého. Tato sebedůvěra je momentálně hodně důležitá."
V Norsku po úvodní 'solberg-manii' neustále roste zájem o rallysport i díky mladíkům Ostbergovi a právě Mikkelsenovi. V jejich domovině už má rallysport větší popularitu než fotbal. Podle Andrease bude dále stoupat na oblibě: "Je jasné, že když jsou dva jezdci na čele MS, tak je to pro krajany zajímavé.
Myslím ale, že jsme [v Norsku] stále ještě rozmazleni časy Pettera Solberga, kdy se stal mistrem světa. Myslím, že v Norsku bude rallysport ještě populárnější, až já i Mads začneme bojovat o vítězství. Momentálně jedeme o třetí, čtvrtá místa. Až pojedeme na samotné špici, tak opravdu zaujmeme média."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.