ROZHOVOR EXKLUZIVNĚ Z LIEPAJE:Tato nová posádka pojede sbírat, v případě Tomáše, zkušenosti v rally. Absolvuje první vážný kontakt s rally, na Rally Liepaja v Lotyšsku. Plánují odjet kompletní JEERC Zeptali jsme se obou členů posádky na několik otázek.
Jak se Tomáš dostal k Lukášovi ?
T.P. Na začátku bylo dobré doporučení na Lukáše a proto jsme jej zkusili kontaktovat.
L.V. Jednoho dne mi volal pan Pospíšilík. Pravdou je, že jsem neměl tu správnou náladu na rally, popravdě jsem nechtěl závodit. Nakonec jsem se ale nechal přemluvit a jsem za to rád.
Proč jedete právě hned na začátek rally kariéry ERC a ne třeba kompletní český šampionát?
T.P. Dospěli jsme k názoru, že bude lepší se učit hned v ERC. Hodně soutěží je na nezpevněném povrchu, který je mi z autokrosu bližší a to by mi mohlo vyhovovat.
Ze Zlína to je do Lijepaje asi 1300 km, tedy poměrně vzdálená soutěž. Jak probíhá logistika ?
T.P. Logistiku má na starosti Lukáš
L.V. Jo jo je to přesně má práce, musím naplánovat trasu, ubytování a další věci. My jsme jeli s obytným automobilem s tréninkovým vozem,(obutým už na hřebíkách),na přívěsu, už v neděli. Příprava je individuální závod od závodu. Zabere to tak dva dny práce.
Tome už ses svezl aspoň v rámci testu nějakou zimu na hřebíkách?
T.P. Nemám s jízdou na hřebíku žádnou zkušenost.
Co tedy od této soutěže očekáváte, Lukáš asi ví do čeho jde ?
T.P. Bude to moje první zkušenost s rally, vlastně první rally vůbec oficiálně. Vůbec nevím co očekávat.
L.V. Očekáváme velkou zimu, která tu panuje. Charakter soutěže je podobný loňskému ročníku, kdy jsem zde startoval s Antonínem Tlusťákem. Rozhodně to nebude jednoduchá soutěž, ale věřím, že se s nástrahami tratě zdárně popereme
Do soutěže vyrazíte s Fabií R2 ze stáje BV Auto Zlín, bude ještě nv místě soutěže nějaký test ?
T.P. Test už v plánu není, takže vše poznáme už přímo v závodě.
Máte za sebou část seznamovacích jízd. Jaké jsou tratě?
L.V. Máme po první dnu seznamovacíh jízd, Přistoupili jsme k tomu s velkou pkorou. Nechceme začít stylem „bouda“ ale vidět cíl. Podle toho píšeme i rozpis.
T.P. Tratě jsou moc pěkné, hodně rychlé, ale jsou zde i pěkně technické úseky, se specifickým podkladem. Vše je zmrzlé, ale sníh a led chybí. Uvidíme, jak se bude chovat auto a hlavně kolik toho vydrží pneumatiky. Nechci někam spěchat. Mám v plánu se co nejvíce naučit. Je hodně náročné se koncentrovat na rozpis na 32 km dlouhé rychlostní zkoušce. Hlavně to všechno převést na volant a pedály.
Přejeme hodně štěstí a děkujeme za rozhovor
Taky děkujeme. Čtenáře Rallyzone.cz zdraví z Liepaje Tomáš a Lukáš
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?