ROZHOVOR EXKLUZIVNĚ Z LIEPAJE:Tato nová posádka pojede sbírat, v případě Tomáše, zkušenosti v rally. Absolvuje první vážný kontakt s rally, na Rally Liepaja v Lotyšsku. Plánují odjet kompletní JEERC Zeptali jsme se obou členů posádky na několik otázek.
Jak se Tomáš dostal k Lukášovi ?
T.P. Na začátku bylo dobré doporučení na Lukáše a proto jsme jej zkusili kontaktovat.
L.V. Jednoho dne mi volal pan Pospíšilík. Pravdou je, že jsem neměl tu správnou náladu na rally, popravdě jsem nechtěl závodit. Nakonec jsem se ale nechal přemluvit a jsem za to rád.
Proč jedete právě hned na začátek rally kariéry ERC a ne třeba kompletní český šampionát?
T.P. Dospěli jsme k názoru, že bude lepší se učit hned v ERC. Hodně soutěží je na nezpevněném povrchu, který je mi z autokrosu bližší a to by mi mohlo vyhovovat.
Ze Zlína to je do Lijepaje asi 1300 km, tedy poměrně vzdálená soutěž. Jak probíhá logistika ?
T.P. Logistiku má na starosti Lukáš
L.V. Jo jo je to přesně má práce, musím naplánovat trasu, ubytování a další věci. My jsme jeli s obytným automobilem s tréninkovým vozem,(obutým už na hřebíkách),na přívěsu, už v neděli. Příprava je individuální závod od závodu. Zabere to tak dva dny práce.
Tome už ses svezl aspoň v rámci testu nějakou zimu na hřebíkách?
T.P. Nemám s jízdou na hřebíku žádnou zkušenost.
Co tedy od této soutěže očekáváte, Lukáš asi ví do čeho jde ?
T.P. Bude to moje první zkušenost s rally, vlastně první rally vůbec oficiálně. Vůbec nevím co očekávat.
L.V. Očekáváme velkou zimu, která tu panuje. Charakter soutěže je podobný loňskému ročníku, kdy jsem zde startoval s Antonínem Tlusťákem. Rozhodně to nebude jednoduchá soutěž, ale věřím, že se s nástrahami tratě zdárně popereme
Do soutěže vyrazíte s Fabií R2 ze stáje BV Auto Zlín, bude ještě nv místě soutěže nějaký test ?
T.P. Test už v plánu není, takže vše poznáme už přímo v závodě.
Máte za sebou část seznamovacích jízd. Jaké jsou tratě?
L.V. Máme po první dnu seznamovacíh jízd, Přistoupili jsme k tomu s velkou pkorou. Nechceme začít stylem „bouda“ ale vidět cíl. Podle toho píšeme i rozpis.
T.P. Tratě jsou moc pěkné, hodně rychlé, ale jsou zde i pěkně technické úseky, se specifickým podkladem. Vše je zmrzlé, ale sníh a led chybí. Uvidíme, jak se bude chovat auto a hlavně kolik toho vydrží pneumatiky. Nechci někam spěchat. Mám v plánu se co nejvíce naučit. Je hodně náročné se koncentrovat na rozpis na 32 km dlouhé rychlostní zkoušce. Hlavně to všechno převést na volant a pedály.
Přejeme hodně štěstí a děkujeme za rozhovor
Taky děkujeme. Čtenáře Rallyzone.cz zdraví z Liepaje Tomáš a Lukáš
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.