ROZHOVOR EXKLUZIVNĚ Z LIEPAJE:Tato nová posádka pojede sbírat, v případě Tomáše, zkušenosti v rally. Absolvuje první vážný kontakt s rally, na Rally Liepaja v Lotyšsku. Plánují odjet kompletní JEERC Zeptali jsme se obou členů posádky na několik otázek.
Jak se Tomáš dostal k Lukášovi ?
T.P. Na začátku bylo dobré doporučení na Lukáše a proto jsme jej zkusili kontaktovat.
L.V. Jednoho dne mi volal pan Pospíšilík. Pravdou je, že jsem neměl tu správnou náladu na rally, popravdě jsem nechtěl závodit. Nakonec jsem se ale nechal přemluvit a jsem za to rád.
Proč jedete právě hned na začátek rally kariéry ERC a ne třeba kompletní český šampionát?
T.P. Dospěli jsme k názoru, že bude lepší se učit hned v ERC. Hodně soutěží je na nezpevněném povrchu, který je mi z autokrosu bližší a to by mi mohlo vyhovovat.
Ze Zlína to je do Lijepaje asi 1300 km, tedy poměrně vzdálená soutěž. Jak probíhá logistika ?
T.P. Logistiku má na starosti Lukáš
L.V. Jo jo je to přesně má práce, musím naplánovat trasu, ubytování a další věci. My jsme jeli s obytným automobilem s tréninkovým vozem,(obutým už na hřebíkách),na přívěsu, už v neděli. Příprava je individuální závod od závodu. Zabere to tak dva dny práce.
Tome už ses svezl aspoň v rámci testu nějakou zimu na hřebíkách?
T.P. Nemám s jízdou na hřebíku žádnou zkušenost.
Co tedy od této soutěže očekáváte, Lukáš asi ví do čeho jde ?
T.P. Bude to moje první zkušenost s rally, vlastně první rally vůbec oficiálně. Vůbec nevím co očekávat.
L.V. Očekáváme velkou zimu, která tu panuje. Charakter soutěže je podobný loňskému ročníku, kdy jsem zde startoval s Antonínem Tlusťákem. Rozhodně to nebude jednoduchá soutěž, ale věřím, že se s nástrahami tratě zdárně popereme
Do soutěže vyrazíte s Fabií R2 ze stáje BV Auto Zlín, bude ještě nv místě soutěže nějaký test ?
T.P. Test už v plánu není, takže vše poznáme už přímo v závodě.
Máte za sebou část seznamovacích jízd. Jaké jsou tratě?
L.V. Máme po první dnu seznamovacíh jízd, Přistoupili jsme k tomu s velkou pkorou. Nechceme začít stylem „bouda“ ale vidět cíl. Podle toho píšeme i rozpis.
T.P. Tratě jsou moc pěkné, hodně rychlé, ale jsou zde i pěkně technické úseky, se specifickým podkladem. Vše je zmrzlé, ale sníh a led chybí. Uvidíme, jak se bude chovat auto a hlavně kolik toho vydrží pneumatiky. Nechci někam spěchat. Mám v plánu se co nejvíce naučit. Je hodně náročné se koncentrovat na rozpis na 32 km dlouhé rychlostní zkoušce. Hlavně to všechno převést na volant a pedály.
Přejeme hodně štěstí a děkujeme za rozhovor
Taky děkujeme. Čtenáře Rallyzone.cz zdraví z Liepaje Tomáš a Lukáš
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?