ROZHOVOR EXKLUZIVNĚ Z LIEPAJE:Tato nová posádka pojede sbírat, v případě Tomáše, zkušenosti v rally. Absolvuje první vážný kontakt s rally, na Rally Liepaja v Lotyšsku. Plánují odjet kompletní JEERC Zeptali jsme se obou členů posádky na několik otázek.
Jak se Tomáš dostal k Lukášovi ?
T.P. Na začátku bylo dobré doporučení na Lukáše a proto jsme jej zkusili kontaktovat.
L.V. Jednoho dne mi volal pan Pospíšilík. Pravdou je, že jsem neměl tu správnou náladu na rally, popravdě jsem nechtěl závodit. Nakonec jsem se ale nechal přemluvit a jsem za to rád.
Proč jedete právě hned na začátek rally kariéry ERC a ne třeba kompletní český šampionát?
T.P. Dospěli jsme k názoru, že bude lepší se učit hned v ERC. Hodně soutěží je na nezpevněném povrchu, který je mi z autokrosu bližší a to by mi mohlo vyhovovat.
Ze Zlína to je do Lijepaje asi 1300 km, tedy poměrně vzdálená soutěž. Jak probíhá logistika ?
T.P. Logistiku má na starosti Lukáš
L.V. Jo jo je to přesně má práce, musím naplánovat trasu, ubytování a další věci. My jsme jeli s obytným automobilem s tréninkovým vozem,(obutým už na hřebíkách),na přívěsu, už v neděli. Příprava je individuální závod od závodu. Zabere to tak dva dny práce.
Tome už ses svezl aspoň v rámci testu nějakou zimu na hřebíkách?
T.P. Nemám s jízdou na hřebíku žádnou zkušenost.
Co tedy od této soutěže očekáváte, Lukáš asi ví do čeho jde ?
T.P. Bude to moje první zkušenost s rally, vlastně první rally vůbec oficiálně. Vůbec nevím co očekávat.
L.V. Očekáváme velkou zimu, která tu panuje. Charakter soutěže je podobný loňskému ročníku, kdy jsem zde startoval s Antonínem Tlusťákem. Rozhodně to nebude jednoduchá soutěž, ale věřím, že se s nástrahami tratě zdárně popereme
Do soutěže vyrazíte s Fabií R2 ze stáje BV Auto Zlín, bude ještě nv místě soutěže nějaký test ?
T.P. Test už v plánu není, takže vše poznáme už přímo v závodě.
Máte za sebou část seznamovacích jízd. Jaké jsou tratě?
L.V. Máme po první dnu seznamovacíh jízd, Přistoupili jsme k tomu s velkou pkorou. Nechceme začít stylem „bouda“ ale vidět cíl. Podle toho píšeme i rozpis.
T.P. Tratě jsou moc pěkné, hodně rychlé, ale jsou zde i pěkně technické úseky, se specifickým podkladem. Vše je zmrzlé, ale sníh a led chybí. Uvidíme, jak se bude chovat auto a hlavně kolik toho vydrží pneumatiky. Nechci někam spěchat. Mám v plánu se co nejvíce naučit. Je hodně náročné se koncentrovat na rozpis na 32 km dlouhé rychlostní zkoušce. Hlavně to všechno převést na volant a pedály.
Přejeme hodně štěstí a děkujeme za rozhovor
Taky děkujeme. Čtenáře Rallyzone.cz zdraví z Liepaje Tomáš a Lukáš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.