Pontus Tidemand vyhrál Mountain Rally před Madsem Ostbergem. Tento duel měl ale háček, konkrétně v pneumatikách. Ve Finsku se z vítězství radoval bývalý tovární jezdec Škody Motorsport, Janne Tuohino, s Fordem Fiesta R5.
Švéd vyhrál v Norsku Mountain Rally s náskokem 1:36 min. Nevlastní syn Henninga Solberga vyhrál s Fordem Fiesta RS WRC týmu Tätab Hyrliftar. "V průběhu dní jsme udělali dobrý pokrok. Myslím, že před Švédskou rally máme dobré tempo. Pocit, jaký jsem měl vloni, byl velkolepý. Pokud vše půjde dobře, tak myslím, že můžeme být v TOP5," řekl Pontus Tiedemand.
Norský tovární jezdec Citroënu, Mads Ostberg, musel na domácí soutěži přijmout porážku: "Já jsem používal pneumatiky z MS, se kterými pojedem i v MS. Pontus měl užší gumy, což byla zřejmá výhoda." Třetí byl Andreas Grondal, který jede ve Švédsku v rámci WRC2.
Arctic Rally v Laponsku se stala kořistí Janne Tuohina. Po první etapě vedl ve Finsku Juha Salo, jenže druhý den musel vzdát pro přehřívající se motor svého Mitsubishi Lancer R4. Díky tomu se mohl z vítězství radovat Tuohino, který jel s Fiestou R5 týmu PrintSport.
Druhou příčku obsadil Jarkko Nikara (Mitsubishi), který se v MS prezentoval několika starty s Mini JCW WRC týmu Prodrive. 5:50 minut nechal hned zkraje soutěže ve sněhové bariéře Riku Tahko, který jede s Mini JCW S2000 1,6T. V cíli se tak musel spokojit až s 10. pozicí.
Mountain Rally Norway 2014:
01. P. Tidemand/O. Fløene, Ford Fiesta RS WRC 44:03,602. M. Østberg/J. Andersson, Citroën DS3 WRC +1:36,303. A. Grøndal/R. Eilertsen, Subaru Impreza WRX +2:24,704. T. Lyseng/P. Iversen, Ford Focus WRC02 +3:01,805. T. Sveinsvoll/O. Øvestad, Subaru Impreza WRX +4:01,106. F. T. Larsen/T. Eriksen, Ford Fiesta R5 +4:12,407. G. H. Frøslid/T. A. Haldammen, Subaru Impreza WRX +4:36,008. O. G. Skogli/A. Jahren, Subaru Impreza WRX +4:51,709. B. Kollevold/A. J. Synnevaag, Toyota Celica ST205 + 4:59,610. S. Frustøl/R. Klami, Ford Fiesta R5 +5:01,9
Arctic Lapland Rally 2014:
01. J. Tuohino/M. Tuohino, Ford Fiesta R5 2:08:02,402. J. Nikara/T. Hantunen, Mitsubishi Lancer Evo IX +2:30,403. J. Vainionpää/M. Juntunen, Mitsubishi Lancer Evo IX +3:53,604. K. Koitla/M. Laidvee, Mitsubishi Lancer Evo IX +4:59,605. J. Nikko/J. Ottman, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:03,306. E. Ruotsalainen/E. Mälkönen, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:08,707. J. Tiippana/H. Arpiainen, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:16,508. M. Eskelinen/A. Kapanen, Mitsubishi Lancer Evo IX 5:40,309. R. Murakas/K. Adler, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:42,310. R. Tahko/J. Lönegren, Mini RRC +7:43,8
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?