Tidemand porazil v Norsku Ostberga, ve Finsku vyhrál Tuohino

Novikov, Evgeniy - Minor-Petrasko, Ilka
Novikov, Evgeniy - Minor-Petrasko, Ilka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 25. ledna 2014 22:53
Sdílej:

Pontus Tidemand vyhrál Mountain Rally před Madsem Ostbergem. Tento duel měl ale háček, konkrétně v pneumatikách. Ve Finsku se z vítězství radoval bývalý tovární jezdec Škody Motorsport, Janne Tuohino, s Fordem Fiesta R5.

Švéd vyhrál v Norsku Mountain Rally s náskokem 1:36 min. Nevlastní syn Henninga Solberga vyhrál s Fordem Fiesta RS WRC týmu Tätab Hyrliftar. "V průběhu dní jsme udělali dobrý pokrok. Myslím, že před Švédskou rally máme dobré tempo. Pocit, jaký jsem měl vloni, byl velkolepý. Pokud vše půjde dobře, tak myslím, že můžeme být v TOP5," řekl Pontus Tiedemand. 

Norský tovární jezdec Citroënu, Mads Ostberg, musel na domácí soutěži přijmout porážku: "Já jsem používal pneumatiky z MS, se kterými pojedem i v MS. Pontus měl užší gumy, což byla zřejmá výhoda." Třetí byl Andreas Grondal, který jede ve Švédsku v rámci WRC2. 

Arctic Rally v Laponsku se stala kořistí Janne Tuohina. Po první etapě vedl ve Finsku Juha Salo, jenže druhý den musel vzdát pro přehřívající se motor svého Mitsubishi Lancer R4. Díky tomu se mohl z vítězství radovat Tuohino, který jel s Fiestou R5 týmu PrintSport.

Druhou příčku obsadil Jarkko Nikara (Mitsubishi), který se v MS prezentoval několika starty s Mini JCW WRC týmu Prodrive. 5:50 minut nechal hned zkraje soutěže ve sněhové bariéře Riku Tahko, který jede s Mini JCW S2000 1,6T. V cíli se tak musel spokojit až s 10. pozicí. 

Mountain Rally Norway 2014:

01. P. Tidemand/O. Fløene, Ford Fiesta RS WRC 44:03,602. M. Østberg/J. Andersson, Citroën DS3 WRC +1:36,303. A. Grøndal/R. Eilertsen, Subaru Impreza WRX +2:24,704. T. Lyseng/P. Iversen, Ford Focus WRC02 +3:01,805. T. Sveinsvoll/O. Øvestad, Subaru Impreza WRX +4:01,106. F. T. Larsen/T. Eriksen, Ford Fiesta R5 +4:12,407. G. H. Frøslid/T. A. Haldammen, Subaru Impreza WRX +4:36,008. O. G. Skogli/A. Jahren, Subaru Impreza WRX +4:51,709. B. Kollevold/A. J. Synnevaag, Toyota Celica ST205 + 4:59,610. S. Frustøl/R. Klami, Ford Fiesta R5 +5:01,9

Arctic Lapland Rally 2014:

01. J. Tuohino/M. Tuohino, Ford Fiesta R5 2:08:02,402. J. Nikara/T. Hantunen, Mitsubishi Lancer Evo IX +2:30,403. J. Vainionpää/M. Juntunen, Mitsubishi Lancer Evo IX +3:53,604. K. Koitla/M. Laidvee, Mitsubishi Lancer Evo IX +4:59,605. J. Nikko/J. Ottman, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:03,306. E. Ruotsalainen/E. Mälkönen, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:08,707. J. Tiippana/H. Arpiainen, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:16,508. M. Eskelinen/A. Kapanen, Mitsubishi Lancer Evo IX 5:40,309. R. Murakas/K. Adler, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:42,310. R. Tahko/J. Lönegren, Mini RRC +7:43,8

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.