Zatímco v sezoně 2013 se jezdilo JWRC s vozy Ford Fiesta R2, letos byl pro tuto sérii zvolen Citroën DS3 R3T. Francouzi tak porazili M-Sport, což se jim po finanční stránce bude určitě hodně líbit. Nebyl by to ale M-Sport, kdyby ihned nepřišel se svým řešením. Ostatně utáhnout tým ve WRC něco stojí.
Citroën byl mezinárodní automobilovou ferderací, FIA, vybrán jako dodavatel vozů pro Juniorský šampionát. Federace se totiž rozhodla, že junioři dostanou silnější techniku - vozy R3. Tento požadavek dokázala splnit pouze Francouzská značka. Jednání probíhala poměrně dlouho.
Citroën přitom už v prosinci potvrdil pokračování své Citroën Top Driver Serie. Jednání s FIA byla dotažena do zdárného konce až v lednu. Smlouva byla podepsána na 2 roky, po tu dobu bude Citroën dodávat identické vozu DS3 R3T. V roli dodavatele vozů pro JWRC nahrazuje Citroën M-Sport.
Zároveň byl Michelin oznámen jako partner série. Junioři pojedou v rámci 6 evropských soutěží. První soutěží, kterou mohou mladíci zvolit, bude Portugalsko. Pro soutěže ve Švédsku a Monte Carlu přišla dohoda až moc pozdě. Nový juniorský mistr bude odměněn 6 starty s DS3 R5 v MS v roce 2015.
Mladíkům se nabízejí hned tři série, což je skvělá příležitost pro vstup nových talentů do MS.
M-Sport se s danou situací dokázal vyrovnat neuvěřitelně rychle a pro vozy Ford Fiesta R2 našel uplatnění. Společně se společností D-MACK se rozhodl vypsat novou sérii pro mladé piloty, kteří pojedou s identickými Fiestami R2. Vítěz bude odměněn 7 soutěžemi ve WRC s Fordem Fiesta R5 v roce 2015.
M-Sport se rozhodl s Citroënem bojovat hlavně cenou - zatímco sezona v novém JWRC s vozem Citroën DS3 R3T vyjde na 260 000 EUR (bez daně) plus cestovní náklady a poplatky za přihlášení do soutěže, tak sezona v Drive DMACK Fiesta Cupu vyjde kolem 120 000 EUR (cena pro vůz).
Fiesty R2 pojedou na 5 soutěžích - v Portugalsku, Polsku, Finsku, Německu a Francii. "Tento cup je finančně schůdná nabídka pro mladé jezdce, jak se prezentovat v MS. Podle našich zkušeností můžeme očekávat tvrdý souboj a nemusím zdůrazňovat, že jsem opravdu velmi napjatý, jaké nové talenty se objeví," říká Malcolm Wilson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?