Zatímco v sezoně 2013 se jezdilo JWRC s vozy Ford Fiesta R2, letos byl pro tuto sérii zvolen Citroën DS3 R3T. Francouzi tak porazili M-Sport, což se jim po finanční stránce bude určitě hodně líbit. Nebyl by to ale M-Sport, kdyby ihned nepřišel se svým řešením. Ostatně utáhnout tým ve WRC něco stojí.
Citroën byl mezinárodní automobilovou ferderací, FIA, vybrán jako dodavatel vozů pro Juniorský šampionát. Federace se totiž rozhodla, že junioři dostanou silnější techniku - vozy R3. Tento požadavek dokázala splnit pouze Francouzská značka. Jednání probíhala poměrně dlouho.
Citroën přitom už v prosinci potvrdil pokračování své Citroën Top Driver Serie. Jednání s FIA byla dotažena do zdárného konce až v lednu. Smlouva byla podepsána na 2 roky, po tu dobu bude Citroën dodávat identické vozu DS3 R3T. V roli dodavatele vozů pro JWRC nahrazuje Citroën M-Sport.
Zároveň byl Michelin oznámen jako partner série. Junioři pojedou v rámci 6 evropských soutěží. První soutěží, kterou mohou mladíci zvolit, bude Portugalsko. Pro soutěže ve Švédsku a Monte Carlu přišla dohoda až moc pozdě. Nový juniorský mistr bude odměněn 6 starty s DS3 R5 v MS v roce 2015.
Mladíkům se nabízejí hned tři série, což je skvělá příležitost pro vstup nových talentů do MS.
M-Sport se s danou situací dokázal vyrovnat neuvěřitelně rychle a pro vozy Ford Fiesta R2 našel uplatnění. Společně se společností D-MACK se rozhodl vypsat novou sérii pro mladé piloty, kteří pojedou s identickými Fiestami R2. Vítěz bude odměněn 7 soutěžemi ve WRC s Fordem Fiesta R5 v roce 2015.
M-Sport se rozhodl s Citroënem bojovat hlavně cenou - zatímco sezona v novém JWRC s vozem Citroën DS3 R3T vyjde na 260 000 EUR (bez daně) plus cestovní náklady a poplatky za přihlášení do soutěže, tak sezona v Drive DMACK Fiesta Cupu vyjde kolem 120 000 EUR (cena pro vůz).
Fiesty R2 pojedou na 5 soutěžích - v Portugalsku, Polsku, Finsku, Německu a Francii. "Tento cup je finančně schůdná nabídka pro mladé jezdce, jak se prezentovat v MS. Podle našich zkušeností můžeme očekávat tvrdý souboj a nemusím zdůrazňovat, že jsem opravdu velmi napjatý, jaké nové talenty se objeví," říká Malcolm Wilson.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.