Volkswagen představuje změny na Polu R WRC pro rok 2014

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 9. ledna 2014 21:23
Sdílej:

Mistrovský vůz loňské sezony, Volkswagen Polo R WRC, je připraven ke startu do nové sezony. Před začátkem nové sezony technici Volkswagenu na voze zapracovali.

"Zůstat v rallysportu v klidu znamená se propadat. Nikdo si nemůže dovolit vypustit technický vývoj ani na vteřinu. I když jsme v roce 2013 dosáhli na vavříny, tak jsme na nich rozhodně neusli. Značky zúčastněné v MS v roce 2013 se dohodli na tom, že pro sezonu 2014 nebudou homologována nová auta. I tak jsme se pokusili možnosti, které nám v rámci homologace zbyly, využít.

Polo R WRC pro sezonu 2014 je v mnoha detailech vyzrálejší vůz než ten, který před 12 měsící v Monte Carlu debutoval. Každý v týmu už se těší na přímé porovnání se silnou konkurencí od Fordu a Citroënu, stejně tak jako nováčka Hyundaie," říká Jost Capito, šéf továrního týmu.

Právě vylepšení detailů vozu 2013 z něj dělá auto pro sezonu 2014. Lehce je pozměněný design auta, ale také pod kapotou se zapracovalo na maličkostech. Po uplynulé sezoně využil tým deset tak zvaných žolíků, které povolují přepracovaní některých dílů ve srovnání s platnou homologací auta. 

Už od první soutěže překvapovalo Polo R WRC spolehlivostí, přesto tým uplatnil 10 žolíků

Konkrétně se pracovalo na podvozku a Volkswagen si nechal homologovat nové mapy motoru. Tým také pracoval na spolehlivosti auta. Jeden žolík byl také použit na vylepšení elektroniky auta.

V roce 2013 nebylo Polo R WRC jenom rychlé, ale tým se také opíral o skvělou spolehlivost. V 10 soutěžích jel tovární tým se 3 auty, ve 3 se 2 auty a ani jednou nemusel jejich jezdec odstoupit pro poruchu na motoru. Během sezony tým ale potrápila například spolehlivost elektroniky.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.