Mistrovský vůz loňské sezony, Volkswagen Polo R WRC, je připraven ke startu do nové sezony. Před začátkem nové sezony technici Volkswagenu na voze zapracovali.
"Zůstat v rallysportu v klidu znamená se propadat. Nikdo si nemůže dovolit vypustit technický vývoj ani na vteřinu. I když jsme v roce 2013 dosáhli na vavříny, tak jsme na nich rozhodně neusli. Značky zúčastněné v MS v roce 2013 se dohodli na tom, že pro sezonu 2014 nebudou homologována nová auta. I tak jsme se pokusili možnosti, které nám v rámci homologace zbyly, využít.
Polo R WRC pro sezonu 2014 je v mnoha detailech vyzrálejší vůz než ten, který před 12 měsící v Monte Carlu debutoval. Každý v týmu už se těší na přímé porovnání se silnou konkurencí od Fordu a Citroënu, stejně tak jako nováčka Hyundaie," říká Jost Capito, šéf továrního týmu.
Právě vylepšení detailů vozu 2013 z něj dělá auto pro sezonu 2014. Lehce je pozměněný design auta, ale také pod kapotou se zapracovalo na maličkostech. Po uplynulé sezoně využil tým deset tak zvaných žolíků, které povolují přepracovaní některých dílů ve srovnání s platnou homologací auta.
Už od první soutěže překvapovalo Polo R WRC spolehlivostí, přesto tým uplatnil 10 žolíků
Konkrétně se pracovalo na podvozku a Volkswagen si nechal homologovat nové mapy motoru. Tým také pracoval na spolehlivosti auta. Jeden žolík byl také použit na vylepšení elektroniky auta.
V roce 2013 nebylo Polo R WRC jenom rychlé, ale tým se také opíral o skvělou spolehlivost. V 10 soutěžích jel tovární tým se 3 auty, ve 3 se 2 auty a ani jednou nemusel jejich jezdec odstoupit pro poruchu na motoru. Během sezony tým ale potrápila například spolehlivost elektroniky.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.