PO RZ18; O víkendu se jede první soutěž ME, kterou hostí rakouské město Freistadt. Na startu jsou kromě evropských účastníků také jezdci rakouského, českého a polského šampionátu.
Po RZ18:
V neděli ráno vstal správnou nohou Václav Pech, který s vozem Mini John Cooper Works S2000 1,6T vyhrál RZ11-RZ13, když se k tomu navíc přidala penalizace pro Roberta Kubicu za ulitý start do RZ12, tak byl Václav v servisu na čele o 10,5 vteřiny. Ve vteřinách spolu jeli také Beppo Harrach a Jaromír Tarabus, kteří sváděli boj o 4. příčku. Naopak soutěž dokončit a získat maximální bodový příděl do domácího mistrovství, takový byl cíl pro dnešní etapu pro Raimunda Baumschlagera.
Po servisu následovala sekce o 4 rychlostních zkouškách (tři ranní RZ a pak 25 km dlouhá RZ Bad Zell - Tragwein - Aistall 1). Právě na RZ17 se před Tarabuse na Fabii S2000 dostal Harrach, když našeho zástupce jezdec na Mitsubishi porazil o téměř 20 vteřin. Po obědě pokračoval souboj o vedení - oba jezdci vyhráli po dvou zkouškách, rozdíl ale oproti dopoledni narostl o 1,8s ve prospěch Pecha.
Následovala další zastávka v servisu (kromě obligátních úkonů také pro světelné rampy) a druhý průjezd 25 kilometrů dlouhým testem. Mini JCW S2000 1,6T bylo v tu chvíli na čele o 11,8s, avšak do cíle závěrečné vložky dorazilo až o 31,7 vteřiny později než Ford Fiesta RRC. Vítězství tak na posledních 25 kilometrech soutěže vybojoval Robert Kubica. Oba dva hlavní aktéři 'zimní' soutěže si zaslouží uznání za předvedený výkon.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
2:26:42,1
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+19,9
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+1:38,9
Škoda Fabia S2000
4.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+3:00,3
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
5.
J. Tarabus - D. Trunkát
+3:39,6
Škoda Fabia S2000
6.
A. Aigner - B. Watzl
+4:33,4
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+6:27,4
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+7:16,3
Ford Fiesta R5
9.
R. Consani - V. Landais
+9:22,2
Peugeot 207 S2000
10.
H. Neubauer - B. Ettel
+11:39,6
Subaru Impreza STi R4
2. etapa
Po RZ10:
Závěrečné dvě RZ se jely kompletně za tmy, předešlá RZ7 byla za šera a RZ8 už také za tmy - Kubica ji dokonce označil za nejtěžší asfaltovou zkoušku, kterou zatím ve své kariéře jel. Dvojice Pech-Kubica 'výrazně' poodskočila Baumschlagerovi (po dnešku 20 vteřin). Obě noční zkoušky vyhrál Robert Kubica, což ho vyneslo do vedení v soutěži. Jaromír Tarabus se musí strachovat o svoje 4. místo, protože Beppo Harrach je za ním jen o 11 vteřin.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
1:24:52,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+6,4
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+20,9
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:47,9
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:59,1
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+2:41,3
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+3:00,6
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+4:03,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+5:12,0
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+5:16,1
Peugeot 207 S2000
Po RZ8:
Start do soutěže se nejvíc povedl Kajetanu Kajetanowiczovi s Fordem Fiesta R5 týmu M-Sport. Polák vyhrál z úvodních třech měřených testů dva a usadil se na čele. V RZ3 zajel nejrychleji Robertu Kubica, což jezdci M-Sportu zajišťovalo druhé místo. RZ2 se nepovedla Baumschlagerovi, konkrétně už start. Zkušený matador ho totiž ulil, za což dostal penalizaci 10 vteřin. Václav Pech byl po dopolední sekci třetí, Jaromír Tarabus pátý.
Po obědě se pokusil smazat ztrátu způsobenou penalizací Baumschlager s Fabii S2000, když zajel jeden první a dva druhé časy. Raimund šel po RZ4, kterou zajel v neskutečném tempu, do čela. Na této vložce ztratil Kubica přes 20 vteřin, když dostal defekt. O zkoušku později ho napodobil Andreas Aigner, i Rakušan ztratil zhruba 20 vteřin. RZ6 se stala osudnou Kajetanu Kajetanowiczovi, který držel v tu chvíli druhé místo. Polák neudržel Fiestu R5 na trati a havaroval.
Po druhém servisu na posádky čekaly další dva měřené testy. V těch chtěli zrychlit hlavně Aigner, který zatím zůstává za očekáváním, a v servisu se také Rus Gryazin nechal slyšet, že zatlačí. Aignera, podle slov šéfa týmu Manfreda Stohla, brzdí nedostatek zkušeností s S2000 a také na RZ2 dělal hodiny.
A právě souboj mezi těmito dvěma jezdci byl ozdobou RZ7 a RZ8, mladý Rus se ale neubránil ataku Aignera, který má zkušenosti i z MS. O vítězství v testech se podělili Pech a Kubica, oba se dostali před Baumschlagera. Na RZ8 zradil Jana Černého motor v jeho Subaru a český zástupce musel opustit 8. příčku.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:06:38,3
---
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
2.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+2,9
Ford Fiesta RRC
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+3,2
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:21,6
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:38,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+1:59,6
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+2:02,1
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+3:06,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+3:11,2
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+4:05,1
Peugeot 207 S2000
1. etapa
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?