PO RZ18; O víkendu se jede první soutěž ME, kterou hostí rakouské město Freistadt. Na startu jsou kromě evropských účastníků také jezdci rakouského, českého a polského šampionátu.
Po RZ18:
V neděli ráno vstal správnou nohou Václav Pech, který s vozem Mini John Cooper Works S2000 1,6T vyhrál RZ11-RZ13, když se k tomu navíc přidala penalizace pro Roberta Kubicu za ulitý start do RZ12, tak byl Václav v servisu na čele o 10,5 vteřiny. Ve vteřinách spolu jeli také Beppo Harrach a Jaromír Tarabus, kteří sváděli boj o 4. příčku. Naopak soutěž dokončit a získat maximální bodový příděl do domácího mistrovství, takový byl cíl pro dnešní etapu pro Raimunda Baumschlagera.
Po servisu následovala sekce o 4 rychlostních zkouškách (tři ranní RZ a pak 25 km dlouhá RZ Bad Zell - Tragwein - Aistall 1). Právě na RZ17 se před Tarabuse na Fabii S2000 dostal Harrach, když našeho zástupce jezdec na Mitsubishi porazil o téměř 20 vteřin. Po obědě pokračoval souboj o vedení - oba jezdci vyhráli po dvou zkouškách, rozdíl ale oproti dopoledni narostl o 1,8s ve prospěch Pecha.
Následovala další zastávka v servisu (kromě obligátních úkonů také pro světelné rampy) a druhý průjezd 25 kilometrů dlouhým testem. Mini JCW S2000 1,6T bylo v tu chvíli na čele o 11,8s, avšak do cíle závěrečné vložky dorazilo až o 31,7 vteřiny později než Ford Fiesta RRC. Vítězství tak na posledních 25 kilometrech soutěže vybojoval Robert Kubica. Oba dva hlavní aktéři 'zimní' soutěže si zaslouží uznání za předvedený výkon.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
2:26:42,1
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+19,9
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+1:38,9
Škoda Fabia S2000
4.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+3:00,3
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
5.
J. Tarabus - D. Trunkát
+3:39,6
Škoda Fabia S2000
6.
A. Aigner - B. Watzl
+4:33,4
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+6:27,4
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+7:16,3
Ford Fiesta R5
9.
R. Consani - V. Landais
+9:22,2
Peugeot 207 S2000
10.
H. Neubauer - B. Ettel
+11:39,6
Subaru Impreza STi R4
2. etapa
Po RZ10:
Závěrečné dvě RZ se jely kompletně za tmy, předešlá RZ7 byla za šera a RZ8 už také za tmy - Kubica ji dokonce označil za nejtěžší asfaltovou zkoušku, kterou zatím ve své kariéře jel. Dvojice Pech-Kubica 'výrazně' poodskočila Baumschlagerovi (po dnešku 20 vteřin). Obě noční zkoušky vyhrál Robert Kubica, což ho vyneslo do vedení v soutěži. Jaromír Tarabus se musí strachovat o svoje 4. místo, protože Beppo Harrach je za ním jen o 11 vteřin.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
1:24:52,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+6,4
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+20,9
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:47,9
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:59,1
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+2:41,3
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+3:00,6
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+4:03,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+5:12,0
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+5:16,1
Peugeot 207 S2000
Po RZ8:
Start do soutěže se nejvíc povedl Kajetanu Kajetanowiczovi s Fordem Fiesta R5 týmu M-Sport. Polák vyhrál z úvodních třech měřených testů dva a usadil se na čele. V RZ3 zajel nejrychleji Robertu Kubica, což jezdci M-Sportu zajišťovalo druhé místo. RZ2 se nepovedla Baumschlagerovi, konkrétně už start. Zkušený matador ho totiž ulil, za což dostal penalizaci 10 vteřin. Václav Pech byl po dopolední sekci třetí, Jaromír Tarabus pátý.
Po obědě se pokusil smazat ztrátu způsobenou penalizací Baumschlager s Fabii S2000, když zajel jeden první a dva druhé časy. Raimund šel po RZ4, kterou zajel v neskutečném tempu, do čela. Na této vložce ztratil Kubica přes 20 vteřin, když dostal defekt. O zkoušku později ho napodobil Andreas Aigner, i Rakušan ztratil zhruba 20 vteřin. RZ6 se stala osudnou Kajetanu Kajetanowiczovi, který držel v tu chvíli druhé místo. Polák neudržel Fiestu R5 na trati a havaroval.
Po druhém servisu na posádky čekaly další dva měřené testy. V těch chtěli zrychlit hlavně Aigner, který zatím zůstává za očekáváním, a v servisu se také Rus Gryazin nechal slyšet, že zatlačí. Aignera, podle slov šéfa týmu Manfreda Stohla, brzdí nedostatek zkušeností s S2000 a také na RZ2 dělal hodiny.
A právě souboj mezi těmito dvěma jezdci byl ozdobou RZ7 a RZ8, mladý Rus se ale neubránil ataku Aignera, který má zkušenosti i z MS. O vítězství v testech se podělili Pech a Kubica, oba se dostali před Baumschlagera. Na RZ8 zradil Jana Černého motor v jeho Subaru a český zástupce musel opustit 8. příčku.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:06:38,3
---
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
2.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+2,9
Ford Fiesta RRC
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+3,2
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:21,6
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:38,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+1:59,6
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+2:02,1
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+3:06,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+3:11,2
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+4:05,1
Peugeot 207 S2000
1. etapa
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.