PO RZ18; O víkendu se jede první soutěž ME, kterou hostí rakouské město Freistadt. Na startu jsou kromě evropských účastníků také jezdci rakouského, českého a polského šampionátu.
Po RZ18:
V neděli ráno vstal správnou nohou Václav Pech, který s vozem Mini John Cooper Works S2000 1,6T vyhrál RZ11-RZ13, když se k tomu navíc přidala penalizace pro Roberta Kubicu za ulitý start do RZ12, tak byl Václav v servisu na čele o 10,5 vteřiny. Ve vteřinách spolu jeli také Beppo Harrach a Jaromír Tarabus, kteří sváděli boj o 4. příčku. Naopak soutěž dokončit a získat maximální bodový příděl do domácího mistrovství, takový byl cíl pro dnešní etapu pro Raimunda Baumschlagera.
Po servisu následovala sekce o 4 rychlostních zkouškách (tři ranní RZ a pak 25 km dlouhá RZ Bad Zell - Tragwein - Aistall 1). Právě na RZ17 se před Tarabuse na Fabii S2000 dostal Harrach, když našeho zástupce jezdec na Mitsubishi porazil o téměř 20 vteřin. Po obědě pokračoval souboj o vedení - oba jezdci vyhráli po dvou zkouškách, rozdíl ale oproti dopoledni narostl o 1,8s ve prospěch Pecha.
Následovala další zastávka v servisu (kromě obligátních úkonů také pro světelné rampy) a druhý průjezd 25 kilometrů dlouhým testem. Mini JCW S2000 1,6T bylo v tu chvíli na čele o 11,8s, avšak do cíle závěrečné vložky dorazilo až o 31,7 vteřiny později než Ford Fiesta RRC. Vítězství tak na posledních 25 kilometrech soutěže vybojoval Robert Kubica. Oba dva hlavní aktéři 'zimní' soutěže si zaslouží uznání za předvedený výkon.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
2:26:42,1
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+19,9
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+1:38,9
Škoda Fabia S2000
4.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+3:00,3
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
5.
J. Tarabus - D. Trunkát
+3:39,6
Škoda Fabia S2000
6.
A. Aigner - B. Watzl
+4:33,4
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+6:27,4
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+7:16,3
Ford Fiesta R5
9.
R. Consani - V. Landais
+9:22,2
Peugeot 207 S2000
10.
H. Neubauer - B. Ettel
+11:39,6
Subaru Impreza STi R4
2. etapa
Po RZ10:
Závěrečné dvě RZ se jely kompletně za tmy, předešlá RZ7 byla za šera a RZ8 už také za tmy - Kubica ji dokonce označil za nejtěžší asfaltovou zkoušku, kterou zatím ve své kariéře jel. Dvojice Pech-Kubica 'výrazně' poodskočila Baumschlagerovi (po dnešku 20 vteřin). Obě noční zkoušky vyhrál Robert Kubica, což ho vyneslo do vedení v soutěži. Jaromír Tarabus se musí strachovat o svoje 4. místo, protože Beppo Harrach je za ním jen o 11 vteřin.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
1:24:52,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+6,4
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+20,9
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:47,9
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:59,1
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+2:41,3
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+3:00,6
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+4:03,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+5:12,0
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+5:16,1
Peugeot 207 S2000
Po RZ8:
Start do soutěže se nejvíc povedl Kajetanu Kajetanowiczovi s Fordem Fiesta R5 týmu M-Sport. Polák vyhrál z úvodních třech měřených testů dva a usadil se na čele. V RZ3 zajel nejrychleji Robertu Kubica, což jezdci M-Sportu zajišťovalo druhé místo. RZ2 se nepovedla Baumschlagerovi, konkrétně už start. Zkušený matador ho totiž ulil, za což dostal penalizaci 10 vteřin. Václav Pech byl po dopolední sekci třetí, Jaromír Tarabus pátý.
Po obědě se pokusil smazat ztrátu způsobenou penalizací Baumschlager s Fabii S2000, když zajel jeden první a dva druhé časy. Raimund šel po RZ4, kterou zajel v neskutečném tempu, do čela. Na této vložce ztratil Kubica přes 20 vteřin, když dostal defekt. O zkoušku později ho napodobil Andreas Aigner, i Rakušan ztratil zhruba 20 vteřin. RZ6 se stala osudnou Kajetanu Kajetanowiczovi, který držel v tu chvíli druhé místo. Polák neudržel Fiestu R5 na trati a havaroval.
Po druhém servisu na posádky čekaly další dva měřené testy. V těch chtěli zrychlit hlavně Aigner, který zatím zůstává za očekáváním, a v servisu se také Rus Gryazin nechal slyšet, že zatlačí. Aignera, podle slov šéfa týmu Manfreda Stohla, brzdí nedostatek zkušeností s S2000 a také na RZ2 dělal hodiny.
A právě souboj mezi těmito dvěma jezdci byl ozdobou RZ7 a RZ8, mladý Rus se ale neubránil ataku Aignera, který má zkušenosti i z MS. O vítězství v testech se podělili Pech a Kubica, oba se dostali před Baumschlagera. Na RZ8 zradil Jana Černého motor v jeho Subaru a český zástupce musel opustit 8. příčku.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:06:38,3
---
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
2.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+2,9
Ford Fiesta RRC
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+3,2
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:21,6
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:38,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+1:59,6
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+2:02,1
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+3:06,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+3:11,2
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+4:05,1
Peugeot 207 S2000
1. etapa
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?