PO RZ18; O víkendu se jede první soutěž ME, kterou hostí rakouské město Freistadt. Na startu jsou kromě evropských účastníků také jezdci rakouského, českého a polského šampionátu.
Po RZ18:
V neděli ráno vstal správnou nohou Václav Pech, který s vozem Mini John Cooper Works S2000 1,6T vyhrál RZ11-RZ13, když se k tomu navíc přidala penalizace pro Roberta Kubicu za ulitý start do RZ12, tak byl Václav v servisu na čele o 10,5 vteřiny. Ve vteřinách spolu jeli také Beppo Harrach a Jaromír Tarabus, kteří sváděli boj o 4. příčku. Naopak soutěž dokončit a získat maximální bodový příděl do domácího mistrovství, takový byl cíl pro dnešní etapu pro Raimunda Baumschlagera.
Po servisu následovala sekce o 4 rychlostních zkouškách (tři ranní RZ a pak 25 km dlouhá RZ Bad Zell - Tragwein - Aistall 1). Právě na RZ17 se před Tarabuse na Fabii S2000 dostal Harrach, když našeho zástupce jezdec na Mitsubishi porazil o téměř 20 vteřin. Po obědě pokračoval souboj o vedení - oba jezdci vyhráli po dvou zkouškách, rozdíl ale oproti dopoledni narostl o 1,8s ve prospěch Pecha.
Následovala další zastávka v servisu (kromě obligátních úkonů také pro světelné rampy) a druhý průjezd 25 kilometrů dlouhým testem. Mini JCW S2000 1,6T bylo v tu chvíli na čele o 11,8s, avšak do cíle závěrečné vložky dorazilo až o 31,7 vteřiny později než Ford Fiesta RRC. Vítězství tak na posledních 25 kilometrech soutěže vybojoval Robert Kubica. Oba dva hlavní aktéři 'zimní' soutěže si zaslouží uznání za předvedený výkon.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
2:26:42,1
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+19,9
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+1:38,9
Škoda Fabia S2000
4.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+3:00,3
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
5.
J. Tarabus - D. Trunkát
+3:39,6
Škoda Fabia S2000
6.
A. Aigner - B. Watzl
+4:33,4
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+6:27,4
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+7:16,3
Ford Fiesta R5
9.
R. Consani - V. Landais
+9:22,2
Peugeot 207 S2000
10.
H. Neubauer - B. Ettel
+11:39,6
Subaru Impreza STi R4
2. etapa
Po RZ10:
Závěrečné dvě RZ se jely kompletně za tmy, předešlá RZ7 byla za šera a RZ8 už také za tmy - Kubica ji dokonce označil za nejtěžší asfaltovou zkoušku, kterou zatím ve své kariéře jel. Dvojice Pech-Kubica 'výrazně' poodskočila Baumschlagerovi (po dnešku 20 vteřin). Obě noční zkoušky vyhrál Robert Kubica, což ho vyneslo do vedení v soutěži. Jaromír Tarabus se musí strachovat o svoje 4. místo, protože Beppo Harrach je za ním jen o 11 vteřin.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
1:24:52,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+6,4
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+20,9
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:47,9
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:59,1
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+2:41,3
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+3:00,6
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+4:03,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+5:12,0
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+5:16,1
Peugeot 207 S2000
Po RZ8:
Start do soutěže se nejvíc povedl Kajetanu Kajetanowiczovi s Fordem Fiesta R5 týmu M-Sport. Polák vyhrál z úvodních třech měřených testů dva a usadil se na čele. V RZ3 zajel nejrychleji Robertu Kubica, což jezdci M-Sportu zajišťovalo druhé místo. RZ2 se nepovedla Baumschlagerovi, konkrétně už start. Zkušený matador ho totiž ulil, za což dostal penalizaci 10 vteřin. Václav Pech byl po dopolední sekci třetí, Jaromír Tarabus pátý.
Po obědě se pokusil smazat ztrátu způsobenou penalizací Baumschlager s Fabii S2000, když zajel jeden první a dva druhé časy. Raimund šel po RZ4, kterou zajel v neskutečném tempu, do čela. Na této vložce ztratil Kubica přes 20 vteřin, když dostal defekt. O zkoušku později ho napodobil Andreas Aigner, i Rakušan ztratil zhruba 20 vteřin. RZ6 se stala osudnou Kajetanu Kajetanowiczovi, který držel v tu chvíli druhé místo. Polák neudržel Fiestu R5 na trati a havaroval.
Po druhém servisu na posádky čekaly další dva měřené testy. V těch chtěli zrychlit hlavně Aigner, který zatím zůstává za očekáváním, a v servisu se také Rus Gryazin nechal slyšet, že zatlačí. Aignera, podle slov šéfa týmu Manfreda Stohla, brzdí nedostatek zkušeností s S2000 a také na RZ2 dělal hodiny.
A právě souboj mezi těmito dvěma jezdci byl ozdobou RZ7 a RZ8, mladý Rus se ale neubránil ataku Aignera, který má zkušenosti i z MS. O vítězství v testech se podělili Pech a Kubica, oba se dostali před Baumschlagera. Na RZ8 zradil Jana Černého motor v jeho Subaru a český zástupce musel opustit 8. příčku.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:06:38,3
---
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
2.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+2,9
Ford Fiesta RRC
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+3,2
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:21,6
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:38,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+1:59,6
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+2:02,1
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+3:06,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+3:11,2
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+4:05,1
Peugeot 207 S2000
1. etapa
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.