PO RZ18; O víkendu se jede první soutěž ME, kterou hostí rakouské město Freistadt. Na startu jsou kromě evropských účastníků také jezdci rakouského, českého a polského šampionátu.
Po RZ18:
V neděli ráno vstal správnou nohou Václav Pech, který s vozem Mini John Cooper Works S2000 1,6T vyhrál RZ11-RZ13, když se k tomu navíc přidala penalizace pro Roberta Kubicu za ulitý start do RZ12, tak byl Václav v servisu na čele o 10,5 vteřiny. Ve vteřinách spolu jeli také Beppo Harrach a Jaromír Tarabus, kteří sváděli boj o 4. příčku. Naopak soutěž dokončit a získat maximální bodový příděl do domácího mistrovství, takový byl cíl pro dnešní etapu pro Raimunda Baumschlagera.
Po servisu následovala sekce o 4 rychlostních zkouškách (tři ranní RZ a pak 25 km dlouhá RZ Bad Zell - Tragwein - Aistall 1). Právě na RZ17 se před Tarabuse na Fabii S2000 dostal Harrach, když našeho zástupce jezdec na Mitsubishi porazil o téměř 20 vteřin. Po obědě pokračoval souboj o vedení - oba jezdci vyhráli po dvou zkouškách, rozdíl ale oproti dopoledni narostl o 1,8s ve prospěch Pecha.
Následovala další zastávka v servisu (kromě obligátních úkonů také pro světelné rampy) a druhý průjezd 25 kilometrů dlouhým testem. Mini JCW S2000 1,6T bylo v tu chvíli na čele o 11,8s, avšak do cíle závěrečné vložky dorazilo až o 31,7 vteřiny později než Ford Fiesta RRC. Vítězství tak na posledních 25 kilometrech soutěže vybojoval Robert Kubica. Oba dva hlavní aktéři 'zimní' soutěže si zaslouží uznání za předvedený výkon.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
2:26:42,1
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+19,9
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+1:38,9
Škoda Fabia S2000
4.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+3:00,3
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
5.
J. Tarabus - D. Trunkát
+3:39,6
Škoda Fabia S2000
6.
A. Aigner - B. Watzl
+4:33,4
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+6:27,4
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+7:16,3
Ford Fiesta R5
9.
R. Consani - V. Landais
+9:22,2
Peugeot 207 S2000
10.
H. Neubauer - B. Ettel
+11:39,6
Subaru Impreza STi R4
2. etapa
Po RZ10:
Závěrečné dvě RZ se jely kompletně za tmy, předešlá RZ7 byla za šera a RZ8 už také za tmy - Kubica ji dokonce označil za nejtěžší asfaltovou zkoušku, kterou zatím ve své kariéře jel. Dvojice Pech-Kubica 'výrazně' poodskočila Baumschlagerovi (po dnešku 20 vteřin). Obě noční zkoušky vyhrál Robert Kubica, což ho vyneslo do vedení v soutěži. Jaromír Tarabus se musí strachovat o svoje 4. místo, protože Beppo Harrach je za ním jen o 11 vteřin.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
R. Kubica - M. Szczepaniak
1:24:52,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
V. Pech - P. Uhel
+6,4
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+20,9
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:47,9
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:59,1
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+2:41,3
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+3:00,6
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+4:03,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+5:12,0
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+5:16,1
Peugeot 207 S2000
Po RZ8:
Start do soutěže se nejvíc povedl Kajetanu Kajetanowiczovi s Fordem Fiesta R5 týmu M-Sport. Polák vyhrál z úvodních třech měřených testů dva a usadil se na čele. V RZ3 zajel nejrychleji Robertu Kubica, což jezdci M-Sportu zajišťovalo druhé místo. RZ2 se nepovedla Baumschlagerovi, konkrétně už start. Zkušený matador ho totiž ulil, za což dostal penalizaci 10 vteřin. Václav Pech byl po dopolední sekci třetí, Jaromír Tarabus pátý.
Po obědě se pokusil smazat ztrátu způsobenou penalizací Baumschlager s Fabii S2000, když zajel jeden první a dva druhé časy. Raimund šel po RZ4, kterou zajel v neskutečném tempu, do čela. Na této vložce ztratil Kubica přes 20 vteřin, když dostal defekt. O zkoušku později ho napodobil Andreas Aigner, i Rakušan ztratil zhruba 20 vteřin. RZ6 se stala osudnou Kajetanu Kajetanowiczovi, který držel v tu chvíli druhé místo. Polák neudržel Fiestu R5 na trati a havaroval.
Po druhém servisu na posádky čekaly další dva měřené testy. V těch chtěli zrychlit hlavně Aigner, který zatím zůstává za očekáváním, a v servisu se také Rus Gryazin nechal slyšet, že zatlačí. Aignera, podle slov šéfa týmu Manfreda Stohla, brzdí nedostatek zkušeností s S2000 a také na RZ2 dělal hodiny.
A právě souboj mezi těmito dvěma jezdci byl ozdobou RZ7 a RZ8, mladý Rus se ale neubránil ataku Aignera, který má zkušenosti i z MS. O vítězství v testech se podělili Pech a Kubica, oba se dostali před Baumschlagera. Na RZ8 zradil Jana Černého motor v jeho Subaru a český zástupce musel opustit 8. příčku.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:06:38,3
---
Mini John Cooper Works S2000 1,6T
2.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+2,9
Ford Fiesta RRC
3.
R. Baumschlager - K. Wicha
+10s
+3,2
Škoda Fabia S2000
4.
J. Tarabus - D. Trunkát
+1:21,6
Škoda Fabia S2000
5.
B. Harrach - L. Welsersheimb
+1:38,9
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
6.
A. Aigner - B. Watzl
+1:59,6
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryzian - D. Chumak
+2:02,1
Ford Fiesta S2000
8.
R. Odložilík - M. Tureček
+3:06,8
Ford Fiesta R5
9.
H. Neubauer - B. Ettel
+3:11,2
Subaru Impreza STi R4
10.
R. Consani - V. Landais
+4:05,1
Peugeot 207 S2000
1. etapa
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.