Jänner Rally: Kvalifikaci ovládli Poláci, Kubica byl před Kajetonowiczem + startovní pořadí

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 3. ledna 2014 17:29
Sdílej:

AKTUALIZACE; Robert Kubica zajel v kvalifikaci na Jänner rally nejrychlejší čas. Z našich byl nejrychlejší na 4. místě Václav Pech s Mini JCW S2000.

Jezdci volili poměrně pestře své pozice pro první etapu, vítěz kvalifikace Kubica pojede 12., druhý Kajetanowicz jako 6. Václav Pech jede 4., jako první pojede na trati Antonín Tlusťák.

Startovní pořadí:

1 Antonín Tlusťák2 Vasily Grayzin3 Andreas Aigner4 Václav Pech5 Beppo Harrach6 Kajetan Kajetanowicz7 Raimund Baumschlager8 Roman Odložilík9 Jaromír Tarabus10 Robert Consani11 Jan Cerny12 Robert Kubica

Hned dva Poláci se usadili na čele výsledkové listiny kvalifikační zkoušky Jänner rally. Trať kvalifikační zkoušky proběhla v mezi Freistadtem a Trölsbergem. Trať byla dlouhá téměř 2 kilometry a Robert zajel čas 1:12,2 min. Kubica jede poprvé s novým spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem. Mistr WRC2 má k dispozici Ford Fiesta RRC.

Druhý čas zejel krajan Kajetan Kajetanowicz, který dostal k dispozici Ford Fiesta R5 od M-Sportu. Sezonu v ERC mu sponzoruje Lotos. Nejrychlejším z Rakušanů byl Beppo Harrach s Mitsubishi Lancer Evo IX. Harrach bude bodovat i do produkčního cupu ERC. S produkčním autem tak porazil spoustu soupeřů s papírově lepší technikou. 

Čtvrtý byl Václav Pech s Mini John Cooper Works S2000. Mistr Rakouska, Raimund Baumschlager se Škodou Fabii S2000, byl na 5. místě se ztrátou téměř 2 vteřin. Zklamáním je až 10. čas Andrease Aignera, který startuje s Peugeotem S2000. Smutnou zprávou je, že se na start nakonec nepostaví Pavel Valoušek, který měl jet s Fordem Fiesta R5. Večer si jezdci ve Freistadtu startovní pozice, soutěž čístá 18 rychlostních zkoušek.

Výsledky kvalifikace:

01. Robert Kubica (Ford Fiesta RRC) - 1:12,2 min02. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) +0,9 s03. Beppo Harrach (Mitsubishi Evo IX R4) +1,204. Vaclav Pech (Mini Cooper S2000) +1,305. Raimund Baumschlager (Skoda Fabia S2000) +1,906. Roman Odlozilik (Ford Fiesta R5) +2,507. Robert Consani (Peugeot 207 S2000) +2,708. Jan Cerny (Subaru Impreza STi) +3,0= . Jaromir Tarabus (Skoda Fabia S2000) +3,010. Andreas Aigner (Peugeot 207 S2000) +4,111. Vasily Grayzin (Ford Fiesta S2000) +4,412. Antonin Tlustak (Skoda Fabia S2000) +6,9

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.