Atkinson: Podium by byl realistický cíl, ale nejsem tu od toho, abych rozbil auto

Atkinson, Chris
Atkinson, Chris, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 , Joel Martin 22. prosince 2013 22:50
Sdílej:

Chris Atkinson po 5 letech opět dostal tovární místo u týmu z WRC. U Hyundaie by chtěl Australan uplatnit svoje zkušenosti při vývoji vozu i20 WRC.

Chris Atkinson se již několik let snažil dostat se zpět do MS. Po odchodu Subaru z MS se 'Atko' vždy v MS objevil pouze na vybraných soutěžích. Teď přichází druhá velká šance. Během minulých měsíců byl Chris u vývoje i20 WRC: "Je to neuvěřitelné, o tento projekt je opravdu velký zájem. Jedna z největších automobilek vstupuje do MS. To je skvělé.

Já jsem od začátku součástí projektu a příští rok pojedu nějaké soutěže. Těším se na to," nezkrývá pro wrc.com nadšení 34 letý soutěžák. Zatím je známé, že pojede doma v Austrálii, ale ostatní starty potvrzeny nebyly: "Ještě to není rozhodnuté. Dani [Sordo] je naším asfaltovým specialistou a letos vyhrál soutěž MS.

Juho [Hänninen] a já se víc soustředíme na šotolinu. Ale i na asfaltu bychom byli schopni zajet výsledky. Jde o mix. Thierry [Neuville] má za sebou skvělou sezonu. Je to skvělá kombinace a já doufám, že budeme mít dobrý tým. Auto jsme již vyvinuli, v roce 2014 se ale budeme spíše učit, zaměřujeme se na rok 2015. Jako tým chceme růst a připravit se na další rok."

Vloni jezdil s Mini sice pravidelně, ale jen druhou půlku sezony...

Volkswagen při svém debutu na Monte-Carlu zajížděl nejrychlejší časy a nakonec získal podium. Může se to povést i Hyundaii? "Vývoj vozu byl mnohem kratší. Pro rok 2014 si dáváme realistické cíle. Pro tým by bylo hezké, kdybychom se postavili na podium. To je realistický cíl, tento tým byl nově vybudován, nemá žádnou historii. Vše se musí udělat nově, to je hodně práce."

Atkinson sice nepojede všechny soutěže, ale práce bude mít na vývoji nové i20 WRC dost. "Odhaduji, že to tak bude. Podle mě budeme odměňováni za výkony, které předvedeme. Jasně, budeme proti sobě navzájem bojovat, ale zároveň pojedeme pro tým. To je důležité.

...u Hyundaie chce hlavně dojíždět ve slušném tempu do cíle.

Určitě můžete jet na hraně, abyste ukázali svoji rychlosti, a při tom rozbijete auto. Ale tohle si přesně myslím, že tým nebude chtít vidět. Myslím, že jsme byli vybráni na základě našich zkušeností. S autem bychom měli ve slušném tempu dojet do cíle. Jde o to auto vyvíjet po celou dobu soutěže, ne jen jednu zkoušku." Jen dodejme, že ani Hänninen, ani Atkinson ani jednička týmu Neuville v MS ještě nevyhráli.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.