Chris Atkinson po 5 letech opět dostal tovární místo u týmu z WRC. U Hyundaie by chtěl Australan uplatnit svoje zkušenosti při vývoji vozu i20 WRC.
Chris Atkinson se již několik let snažil dostat se zpět do MS. Po odchodu Subaru z MS se 'Atko' vždy v MS objevil pouze na vybraných soutěžích. Teď přichází druhá velká šance. Během minulých měsíců byl Chris u vývoje i20 WRC: "Je to neuvěřitelné, o tento projekt je opravdu velký zájem. Jedna z největších automobilek vstupuje do MS. To je skvělé.
Já jsem od začátku součástí projektu a příští rok pojedu nějaké soutěže. Těším se na to," nezkrývá pro wrc.com nadšení 34 letý soutěžák. Zatím je známé, že pojede doma v Austrálii, ale ostatní starty potvrzeny nebyly: "Ještě to není rozhodnuté. Dani [Sordo] je naším asfaltovým specialistou a letos vyhrál soutěž MS.
Juho [Hänninen] a já se víc soustředíme na šotolinu. Ale i na asfaltu bychom byli schopni zajet výsledky. Jde o mix. Thierry [Neuville] má za sebou skvělou sezonu. Je to skvělá kombinace a já doufám, že budeme mít dobrý tým. Auto jsme již vyvinuli, v roce 2014 se ale budeme spíše učit, zaměřujeme se na rok 2015. Jako tým chceme růst a připravit se na další rok."
Vloni jezdil s Mini sice pravidelně, ale jen druhou půlku sezony...
Volkswagen při svém debutu na Monte-Carlu zajížděl nejrychlejší časy a nakonec získal podium. Může se to povést i Hyundaii? "Vývoj vozu byl mnohem kratší. Pro rok 2014 si dáváme realistické cíle. Pro tým by bylo hezké, kdybychom se postavili na podium. To je realistický cíl, tento tým byl nově vybudován, nemá žádnou historii. Vše se musí udělat nově, to je hodně práce."
Atkinson sice nepojede všechny soutěže, ale práce bude mít na vývoji nové i20 WRC dost. "Odhaduji, že to tak bude. Podle mě budeme odměňováni za výkony, které předvedeme. Jasně, budeme proti sobě navzájem bojovat, ale zároveň pojedeme pro tým. To je důležité.
...u Hyundaie chce hlavně dojíždět ve slušném tempu do cíle.
Určitě můžete jet na hraně, abyste ukázali svoji rychlosti, a při tom rozbijete auto. Ale tohle si přesně myslím, že tým nebude chtít vidět. Myslím, že jsme byli vybráni na základě našich zkušeností. S autem bychom měli ve slušném tempu dojet do cíle. Jde o to auto vyvíjet po celou dobu soutěže, ne jen jednu zkoušku." Jen dodejme, že ani Hänninen, ani Atkinson ani jednička týmu Neuville v MS ještě nevyhráli.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.