Chris Atkinson po 5 letech opět dostal tovární místo u týmu z WRC. U Hyundaie by chtěl Australan uplatnit svoje zkušenosti při vývoji vozu i20 WRC.
Chris Atkinson se již několik let snažil dostat se zpět do MS. Po odchodu Subaru z MS se 'Atko' vždy v MS objevil pouze na vybraných soutěžích. Teď přichází druhá velká šance. Během minulých měsíců byl Chris u vývoje i20 WRC: "Je to neuvěřitelné, o tento projekt je opravdu velký zájem. Jedna z největších automobilek vstupuje do MS. To je skvělé.
Já jsem od začátku součástí projektu a příští rok pojedu nějaké soutěže. Těším se na to," nezkrývá pro wrc.com nadšení 34 letý soutěžák. Zatím je známé, že pojede doma v Austrálii, ale ostatní starty potvrzeny nebyly: "Ještě to není rozhodnuté. Dani [Sordo] je naším asfaltovým specialistou a letos vyhrál soutěž MS.
Juho [Hänninen] a já se víc soustředíme na šotolinu. Ale i na asfaltu bychom byli schopni zajet výsledky. Jde o mix. Thierry [Neuville] má za sebou skvělou sezonu. Je to skvělá kombinace a já doufám, že budeme mít dobrý tým. Auto jsme již vyvinuli, v roce 2014 se ale budeme spíše učit, zaměřujeme se na rok 2015. Jako tým chceme růst a připravit se na další rok."
Vloni jezdil s Mini sice pravidelně, ale jen druhou půlku sezony...
Volkswagen při svém debutu na Monte-Carlu zajížděl nejrychlejší časy a nakonec získal podium. Může se to povést i Hyundaii? "Vývoj vozu byl mnohem kratší. Pro rok 2014 si dáváme realistické cíle. Pro tým by bylo hezké, kdybychom se postavili na podium. To je realistický cíl, tento tým byl nově vybudován, nemá žádnou historii. Vše se musí udělat nově, to je hodně práce."
Atkinson sice nepojede všechny soutěže, ale práce bude mít na vývoji nové i20 WRC dost. "Odhaduji, že to tak bude. Podle mě budeme odměňováni za výkony, které předvedeme. Jasně, budeme proti sobě navzájem bojovat, ale zároveň pojedeme pro tým. To je důležité.
...u Hyundaie chce hlavně dojíždět ve slušném tempu do cíle.
Určitě můžete jet na hraně, abyste ukázali svoji rychlosti, a při tom rozbijete auto. Ale tohle si přesně myslím, že tým nebude chtít vidět. Myslím, že jsme byli vybráni na základě našich zkušeností. S autem bychom měli ve slušném tempu dojet do cíle. Jde o to auto vyvíjet po celou dobu soutěže, ne jen jednu zkoušku." Jen dodejme, že ani Hänninen, ani Atkinson ani jednička týmu Neuville v MS ještě nevyhráli.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?