Na start Rally Monte Carlo se postaví také Francois Delecour, který tuto soutěž vyhrál v roce 1994. Jeho cílem za volantem Fordu Fiesta RS WRC je výsledek v TOP5.
Francoise Delecoura vrcholová rally baví i v 51 letech a v lednu zkusí slavnou Rally Monte Carlo. Ford Fiesta RS WRC mu bude připravovat přímo britský M-Sport. Francouz si Monte vyzkoušel naposledy před dvěma lety. Tehdy ho sponzoroval rumunský Turistický úřad a stejně tomu bude i v roce 2014. V roce 2012 překvapil, když tento jezdec, který ve své kariéře vyhrál čtyři soutěže MS, dojel šestý.
V roce 2012 dojel Francois na Monte šestý
Také tentokrát si na sedadlo spolujezdce sedne Dominique Savignoni. A jaký je jejich cíl? "Realisticky vzato se budu snažit, abych dojel pátý, i když je to velká výzva," řekl Francois Delecour pro server Maxrally. "Minimálně můžeme z předních jezdců vypustit Sébastiena Loeba. Díky tomu jsem získal už jedno místo," dodává s úsměvem.
"Věřím, že také na Hyundai budou velké nároky, aby byli ve svém prvním Monte konkurenceschopní. Známe tedy naše přímé rivali. Pokud to pro nás půjde dobře, tak můžeme být pátí. Budu se také snažit vytěžit něco z aktuální situace. Miluju tuto rally a už se na ní těším." Francois Delecour jel naposledy celou sezonu ve WRC v roce 2002, okolo rallysportu se ale pohybuje stále.
Francois je stále fit, tato fotka pochází z kraje letošního roku
V minulých dvou letech tento Francouz vyhrál národní šampionát v Rumunsku. Párkrát se také objevil v ME. Každopádně do Rally Monte Carla odstartuje už po sedmnácté! V roce 1994 na jihu Francie triumfoval za volantem Fordu Escort RS Cosworth. Zkraje ledna je naplánován test Fiesty RS WRC.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?