Z Francie teď přišla velice zajímavá zpráva. Za tovární tým Citroën Racing totiž budou příští rok jezdit Kris Meeke a Mads Östberg!
Příští rok to bude první sezona od vstupu Citroënu do WRC, co v týmu nebude alespoň částečně působit nějaký francouzský jezdec. Tým také změnil svůj cíl, už nečteme prohlášení o bojích o titul, ale o výchově mladíků. S tím je také spojená náhlá výměna kádru a sázka na mladíky - Madse Ostberga hajícího letos barvy M-Sportu a Krise Meekea, který letos za Citroën odjel dvě soutěže.
"Naše jezdecká sestava pro rok 2014 je v souladu s našimi cíli," říká týmový šéf Yves Matton a dodává, že ze dvou vybraných pilotů chce během roku udělat vítěze. To vše ale až po fází vzájemného poznání se. "Kris Meeke a Mads Ostberg si oba prošli hodně rozdílnými cestami ve své kariéře, ale oba jsou na špici, aby se mohli prosadit v nejvyšší třídě rally jezdců. Po úvodní fázi učení se a vzájemného poznávání se bude naším cílem pomoci jim zlepšit se a přeměnit je ve vítězné jezdce."
Věrní fandové Citroënu letos museli překousnout, jak se z kdysi vítězné stáje stal jen příležitostný vítěz (letos 2x Loeb a 1x Sordo). Zatímco Volkswagen v uplynulých dnech najezdil stovky kilometrů v Alpách, tak Citroën jednal s možnými kandidáty o sedačku. Nakonec volba padla na Ostberga a Meekea.
"Je to neuvěřitelná příležitost. Během několika minulých let jsem byl vždy blízko Citroënu. Jsem opravdu šťasný, že budu moci spolupracovat s týmem, který má tolik zkušeností a titulů. Doposud jsem ve WRC mohl odstartovat bohužel pouze do deseti soutěží. Myslím, že mám potenciál, ale potřebuji více zkušeností. Citroën DS3 WRC je ohromné auto a já budu schopen využít znalostí týmu, aby mi pomohly ve zlepšení. Vím, že v první polovině sezonu budu muset být opatrný a budu se toho muset hodně naučit o soutěžích, které jsem předtím nejel," říká Kris Meeke.
Podstatně víc zkušeností má Mads Ostberg, který už odjel 65 soutěží MS a v Portugalsku v roce 2012 získal svoje první vítězství v MS: "Jsem velice šťastný a hrdý na to, že se připojuji k Citroën Racingu. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se stali továrními jezdci. Po tolika letech, co jsme bojovali proti Citroënu je teď splněním snu být součástí týmu. Závodit je tou nejdůležitější věcí. A ačkoliv ještě neznám tým nebo auto, tak mohu poznat lidi a Citroën DS3 WRC. Samozřejmě, že se připojuji k Citroën Racingu, abych získal nějaké další dobré výsledky a pokusil se vyhrát nějaké další rally. Pořád jsem ukazoval, že dokáži být rychlý. Vím, že úroveň v MS je hodně velká, ale chci být konkurenceschopný!"
Stejně jako letos bude ve třetím autě na vybraných soutěžích sedět Khalid Al-Quassimi. Tato zpráva mimo jiné znamená, že u Citroënu končí Mikko Hirvonen. Fin je s největší pravděpodobností na cestě zpět do M-Sportu/Fordu. Zde by měl vytvořit dvojici s Robertem Kubicou, který se zdá být těsně před domluvou s Malcolmem Wilsonem. Také Dani Sordo u Citroënu pokračovat nebude, u něj se mluví o Hyundaii.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.