Z Francie teď přišla velice zajímavá zpráva. Za tovární tým Citroën Racing totiž budou příští rok jezdit Kris Meeke a Mads Östberg!
Příští rok to bude první sezona od vstupu Citroënu do WRC, co v týmu nebude alespoň částečně působit nějaký francouzský jezdec. Tým také změnil svůj cíl, už nečteme prohlášení o bojích o titul, ale o výchově mladíků. S tím je také spojená náhlá výměna kádru a sázka na mladíky - Madse Ostberga hajícího letos barvy M-Sportu a Krise Meekea, který letos za Citroën odjel dvě soutěže.
"Naše jezdecká sestava pro rok 2014 je v souladu s našimi cíli," říká týmový šéf Yves Matton a dodává, že ze dvou vybraných pilotů chce během roku udělat vítěze. To vše ale až po fází vzájemného poznání se. "Kris Meeke a Mads Ostberg si oba prošli hodně rozdílnými cestami ve své kariéře, ale oba jsou na špici, aby se mohli prosadit v nejvyšší třídě rally jezdců. Po úvodní fázi učení se a vzájemného poznávání se bude naším cílem pomoci jim zlepšit se a přeměnit je ve vítězné jezdce."
Věrní fandové Citroënu letos museli překousnout, jak se z kdysi vítězné stáje stal jen příležitostný vítěz (letos 2x Loeb a 1x Sordo). Zatímco Volkswagen v uplynulých dnech najezdil stovky kilometrů v Alpách, tak Citroën jednal s možnými kandidáty o sedačku. Nakonec volba padla na Ostberga a Meekea.
"Je to neuvěřitelná příležitost. Během několika minulých let jsem byl vždy blízko Citroënu. Jsem opravdu šťasný, že budu moci spolupracovat s týmem, který má tolik zkušeností a titulů. Doposud jsem ve WRC mohl odstartovat bohužel pouze do deseti soutěží. Myslím, že mám potenciál, ale potřebuji více zkušeností. Citroën DS3 WRC je ohromné auto a já budu schopen využít znalostí týmu, aby mi pomohly ve zlepšení. Vím, že v první polovině sezonu budu muset být opatrný a budu se toho muset hodně naučit o soutěžích, které jsem předtím nejel," říká Kris Meeke.
Podstatně víc zkušeností má Mads Ostberg, který už odjel 65 soutěží MS a v Portugalsku v roce 2012 získal svoje první vítězství v MS: "Jsem velice šťastný a hrdý na to, že se připojuji k Citroën Racingu. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se stali továrními jezdci. Po tolika letech, co jsme bojovali proti Citroënu je teď splněním snu být součástí týmu. Závodit je tou nejdůležitější věcí. A ačkoliv ještě neznám tým nebo auto, tak mohu poznat lidi a Citroën DS3 WRC. Samozřejmě, že se připojuji k Citroën Racingu, abych získal nějaké další dobré výsledky a pokusil se vyhrát nějaké další rally. Pořád jsem ukazoval, že dokáži být rychlý. Vím, že úroveň v MS je hodně velká, ale chci být konkurenceschopný!"
Stejně jako letos bude ve třetím autě na vybraných soutěžích sedět Khalid Al-Quassimi. Tato zpráva mimo jiné znamená, že u Citroënu končí Mikko Hirvonen. Fin je s největší pravděpodobností na cestě zpět do M-Sportu/Fordu. Zde by měl vytvořit dvojici s Robertem Kubicou, který se zdá být těsně před domluvou s Malcolmem Wilsonem. Také Dani Sordo u Citroënu pokračovat nebude, u něj se mluví o Hyundaii.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.