Meeke a Ostberg příští rok u Citroënu

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 9. prosince 2013 22:13
Sdílej:

Z Francie teď přišla velice zajímavá zpráva. Za tovární tým Citroën Racing totiž budou příští rok jezdit Kris Meeke a Mads Östberg!

Příští rok to bude první sezona od vstupu Citroënu do WRC, co v týmu nebude alespoň částečně působit nějaký francouzský jezdec. Tým také změnil svůj cíl, už nečteme prohlášení o bojích o titul, ale o výchově mladíků. S tím je také spojená náhlá výměna kádru a sázka na mladíky - Madse Ostberga hajícího letos barvy M-Sportu a Krise Meekea, který letos za Citroën odjel dvě soutěže. 

"Naše jezdecká sestava pro rok 2014 je v souladu s našimi cíli," říká týmový šéf Yves Matton a dodává, že ze dvou vybraných pilotů chce během roku udělat vítěze. To vše ale až po fází vzájemného poznání se. "Kris Meeke a Mads Ostberg si oba prošli hodně rozdílnými cestami ve své kariéře, ale oba jsou na špici, aby se mohli prosadit v nejvyšší třídě rally jezdců. Po úvodní fázi učení se a vzájemného poznávání se bude naším cílem pomoci jim zlepšit se a přeměnit je ve vítězné jezdce."

Věrní fandové Citroënu letos museli překousnout, jak se z kdysi vítězné stáje stal jen příležitostný vítěz (letos 2x Loeb a 1x Sordo). Zatímco Volkswagen v uplynulých dnech najezdil stovky kilometrů v Alpách, tak Citroën jednal s možnými kandidáty o sedačku. Nakonec volba padla na Ostberga a Meekea.

"Je to neuvěřitelná příležitost. Během několika minulých let jsem byl vždy blízko Citroënu. Jsem opravdu šťasný, že budu moci spolupracovat s týmem, který má tolik zkušeností a titulů. Doposud jsem ve WRC mohl odstartovat bohužel pouze do deseti soutěží. Myslím, že mám potenciál, ale potřebuji více zkušeností. Citroën DS3 WRC je ohromné auto a já budu schopen využít znalostí týmu, aby mi pomohly ve zlepšení. Vím, že v první polovině sezonu budu muset být opatrný a budu se toho muset hodně naučit o soutěžích, které jsem předtím nejel," říká Kris Meeke.

Podstatně víc zkušeností má Mads Ostberg, který už odjel 65 soutěží MS a v Portugalsku v roce 2012 získal svoje první vítězství v MS: "Jsem velice šťastný a hrdý na to, že se připojuji k Citroën Racingu. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se stali továrními jezdci. Po tolika letech, co jsme bojovali proti Citroënu je teď splněním snu být součástí týmu. Závodit je tou nejdůležitější věcí. A ačkoliv ještě neznám tým nebo auto, tak mohu poznat lidi a Citroën DS3 WRC. Samozřejmě, že se připojuji k Citroën Racingu, abych získal nějaké další dobré výsledky a pokusil se vyhrát nějaké další rally. Pořád jsem ukazoval, že dokáži být rychlý. Vím, že úroveň v MS je hodně velká, ale chci být konkurenceschopný!"

Stejně jako letos bude ve třetím autě na vybraných soutěžích sedět Khalid Al-Quassimi. Tato zpráva mimo jiné znamená, že u Citroënu končí Mikko Hirvonen. Fin je s největší pravděpodobností na cestě zpět do M-Sportu/Fordu. Zde by měl vytvořit dvojici s Robertem Kubicou, který se zdá být těsně před domluvou s Malcolmem Wilsonem. Také Dani Sordo u Citroënu pokračovat nebude, u něj se mluví o Hyundaii. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.