Z Francie teď přišla velice zajímavá zpráva. Za tovární tým Citroën Racing totiž budou příští rok jezdit Kris Meeke a Mads Östberg!
Příští rok to bude první sezona od vstupu Citroënu do WRC, co v týmu nebude alespoň částečně působit nějaký francouzský jezdec. Tým také změnil svůj cíl, už nečteme prohlášení o bojích o titul, ale o výchově mladíků. S tím je také spojená náhlá výměna kádru a sázka na mladíky - Madse Ostberga hajícího letos barvy M-Sportu a Krise Meekea, který letos za Citroën odjel dvě soutěže.
"Naše jezdecká sestava pro rok 2014 je v souladu s našimi cíli," říká týmový šéf Yves Matton a dodává, že ze dvou vybraných pilotů chce během roku udělat vítěze. To vše ale až po fází vzájemného poznání se. "Kris Meeke a Mads Ostberg si oba prošli hodně rozdílnými cestami ve své kariéře, ale oba jsou na špici, aby se mohli prosadit v nejvyšší třídě rally jezdců. Po úvodní fázi učení se a vzájemného poznávání se bude naším cílem pomoci jim zlepšit se a přeměnit je ve vítězné jezdce."
Věrní fandové Citroënu letos museli překousnout, jak se z kdysi vítězné stáje stal jen příležitostný vítěz (letos 2x Loeb a 1x Sordo). Zatímco Volkswagen v uplynulých dnech najezdil stovky kilometrů v Alpách, tak Citroën jednal s možnými kandidáty o sedačku. Nakonec volba padla na Ostberga a Meekea.
"Je to neuvěřitelná příležitost. Během několika minulých let jsem byl vždy blízko Citroënu. Jsem opravdu šťasný, že budu moci spolupracovat s týmem, který má tolik zkušeností a titulů. Doposud jsem ve WRC mohl odstartovat bohužel pouze do deseti soutěží. Myslím, že mám potenciál, ale potřebuji více zkušeností. Citroën DS3 WRC je ohromné auto a já budu schopen využít znalostí týmu, aby mi pomohly ve zlepšení. Vím, že v první polovině sezonu budu muset být opatrný a budu se toho muset hodně naučit o soutěžích, které jsem předtím nejel," říká Kris Meeke.
Podstatně víc zkušeností má Mads Ostberg, který už odjel 65 soutěží MS a v Portugalsku v roce 2012 získal svoje první vítězství v MS: "Jsem velice šťastný a hrdý na to, že se připojuji k Citroën Racingu. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se stali továrními jezdci. Po tolika letech, co jsme bojovali proti Citroënu je teď splněním snu být součástí týmu. Závodit je tou nejdůležitější věcí. A ačkoliv ještě neznám tým nebo auto, tak mohu poznat lidi a Citroën DS3 WRC. Samozřejmě, že se připojuji k Citroën Racingu, abych získal nějaké další dobré výsledky a pokusil se vyhrát nějaké další rally. Pořád jsem ukazoval, že dokáži být rychlý. Vím, že úroveň v MS je hodně velká, ale chci být konkurenceschopný!"
Stejně jako letos bude ve třetím autě na vybraných soutěžích sedět Khalid Al-Quassimi. Tato zpráva mimo jiné znamená, že u Citroënu končí Mikko Hirvonen. Fin je s největší pravděpodobností na cestě zpět do M-Sportu/Fordu. Zde by měl vytvořit dvojici s Robertem Kubicou, který se zdá být těsně před domluvou s Malcolmem Wilsonem. Také Dani Sordo u Citroënu pokračovat nebude, u něj se mluví o Hyundaii.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.