ŠKODA Fabia R 5 bude novou soutěžní zbraní značky ŠKODA. Následník vozu Fabia Super 2000 se na scéně objeví v průběhu roku 2015.
Úspěšný sportovní projekt ŠKODA Fabia Super 2000 bude mít svého následovníka. V Mladé Boleslavi začnou v roce 2014 začnou práce na vývoji soutěžního speciálu ŠKODA Fabia R 5. Na scéně se nový vůz objeví v průběhu roku 2015. ŠKODA Motorsport má za sebou letos jednu z nejúspěšnějších sezón své 112leté historie. Vrcholem byla vítězství ve třech kontinentálních šampionátech a šest národních triumfů.
V soutěžním programu 2014 bude ŠKODA pokračovat se stávajícím a osvědčeným vozem Fabia Super 2000. Fanoušci značky ŠKODA se mají opět na co těšit. „Současná Fabia Super 2000 je potvrzením našich technických schopností, což dokazuje celá řada mezinárodních úspěchů. Bude velkou výzvou na ně v budoucnu navázat. Proto s velkým úsilím začneme pracovat na vývoji nového soutěžního speciálu na bázi vozu ŠKODA Fabia pro kategorii R 5,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO odpovědný za technický vývoj.
Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsportu, doplňuje: „Nový rallyový speciál kategorie R 5 bude dle regulí FIA vybaven motorem 1,6 turbo, což bude markantní změna oproti současnému atmosférickému ,dvoulitru’. Kategorie R 5 je pokračovatelem stávající Super 2000 a umožní nám navázat na naše úspěšné angažmá v regionálních šampionátech a v zákaznickém programu. Vstup do kategorie R 5 je tak pro značku ŠKODA logickým krokem. V tuto chvíli předpokládáme homologaci vozu do poloviny roku 2015.“
ŠKODA bude na soutěžní scéně k vidění i příští rok a to s osvědčenou technikou – vozem ŠKODA Fabia Super 2000. „V plánu máme opět starty v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) a také se chceme představit ve vybraných soutěžích evropského mistrovství (ERC). Naši tovární piloti si pro příští rok vymění role, zatímco Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem budou startovat v APRC, Esapekka Lappi s Jannem Fermem v ERC. Na evropské scéně je doplní německé duo Sepp Wiegand/Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland, kteří budou mít k dispozici náš tovární vůz,“ uzavírá Hrabánek.
Projekt ŠKODA Fabia Super 2000 patří k nejúspěšnějším ve 112leté historii motorsportu značky. Světlo světa spatřil roku 2007 na ženevském autosalonu, kde byla představena jeho designová studie. První ostrý start zažila Fabia Super 2000 na slavné Rally Monte Carlo 2009. Již o rok později slavila ŠKODA Fabia Super 2000 první velký mezinárodní úspěch – celkový triumf v seriálu IRC (Intercontinental Rally Challenge) a to jak v hodnocení značek, tak jezdců (vítěz Juho Hänninen).
Tento výsledek pak ŠKODA dokázala ještě dvakrát v následujících letech 2011 a 2012 zopakovat (vítěz Andreas Mikkelsen) a stala se s 27 vítězstvími nejúspěšnější značkou historie IRC. V roce 2011 zvítězila tovární posádka Hänninen/Markkula v mistrovství světa kategorie SWRC a v roce 2012 v seriálu mistrovství Evropy.
Rok 2012 znamenal také první kontakt s asijsko-pacifickým mistrovstvím APRC, kde ŠKODA zvítězila díky privátnímu týmu MRF v hodnocení značek i jezdců (Chris Atkinson) a v úspěšném tažení APRC pokračovala i letos s již plnou tovární podporou – vítězem se stal Gaurav Gill s Glennem Macneallem. K celkovému triumfu značky v letošním APRC pomohla třemi vítězstvími tovární posádka ŠKODA Motorsport týmu Esapekka Lappi/Janne Ferm.
Životní sezonu korunoval suverénním vítězstvím v ERC tovární pilot Jan Kopecký, který společně s Pavlem Dreslerem ovládl z osmi startů šest podniků a i v dalších dvou stanul na pódiu.
Další kontinentální jezdecký titul slavil s vozem Fabia S2000 Gustavo Saba (Paraguay) v jihoamerickém mistrovství CODASUR. K tomu se národními šampióny s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 stali Umberto Scandola v Itálii, Raimund Baumschlager v Rakousku, Dimitar Iliev v Bulharsku, Ricardo Moura v Portugalsku, Marouf Abu Samra v Jordánsku stejně jako Gustavo Saba v Paraguayi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?