ŠKODA Fabia R 5 bude novou soutěžní zbraní značky ŠKODA. Následník vozu Fabia Super 2000 se na scéně objeví v průběhu roku 2015.
Úspěšný sportovní projekt ŠKODA Fabia Super 2000 bude mít svého následovníka. V Mladé Boleslavi začnou v roce 2014 začnou práce na vývoji soutěžního speciálu ŠKODA Fabia R 5. Na scéně se nový vůz objeví v průběhu roku 2015. ŠKODA Motorsport má za sebou letos jednu z nejúspěšnějších sezón své 112leté historie. Vrcholem byla vítězství ve třech kontinentálních šampionátech a šest národních triumfů.
V soutěžním programu 2014 bude ŠKODA pokračovat se stávajícím a osvědčeným vozem Fabia Super 2000. Fanoušci značky ŠKODA se mají opět na co těšit. „Současná Fabia Super 2000 je potvrzením našich technických schopností, což dokazuje celá řada mezinárodních úspěchů. Bude velkou výzvou na ně v budoucnu navázat. Proto s velkým úsilím začneme pracovat na vývoji nového soutěžního speciálu na bázi vozu ŠKODA Fabia pro kategorii R 5,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO odpovědný za technický vývoj.
Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsportu, doplňuje: „Nový rallyový speciál kategorie R 5 bude dle regulí FIA vybaven motorem 1,6 turbo, což bude markantní změna oproti současnému atmosférickému ,dvoulitru’. Kategorie R 5 je pokračovatelem stávající Super 2000 a umožní nám navázat na naše úspěšné angažmá v regionálních šampionátech a v zákaznickém programu. Vstup do kategorie R 5 je tak pro značku ŠKODA logickým krokem. V tuto chvíli předpokládáme homologaci vozu do poloviny roku 2015.“
ŠKODA bude na soutěžní scéně k vidění i příští rok a to s osvědčenou technikou – vozem ŠKODA Fabia Super 2000. „V plánu máme opět starty v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) a také se chceme představit ve vybraných soutěžích evropského mistrovství (ERC). Naši tovární piloti si pro příští rok vymění role, zatímco Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem budou startovat v APRC, Esapekka Lappi s Jannem Fermem v ERC. Na evropské scéně je doplní německé duo Sepp Wiegand/Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland, kteří budou mít k dispozici náš tovární vůz,“ uzavírá Hrabánek.
Projekt ŠKODA Fabia Super 2000 patří k nejúspěšnějším ve 112leté historii motorsportu značky. Světlo světa spatřil roku 2007 na ženevském autosalonu, kde byla představena jeho designová studie. První ostrý start zažila Fabia Super 2000 na slavné Rally Monte Carlo 2009. Již o rok později slavila ŠKODA Fabia Super 2000 první velký mezinárodní úspěch – celkový triumf v seriálu IRC (Intercontinental Rally Challenge) a to jak v hodnocení značek, tak jezdců (vítěz Juho Hänninen).
Tento výsledek pak ŠKODA dokázala ještě dvakrát v následujících letech 2011 a 2012 zopakovat (vítěz Andreas Mikkelsen) a stala se s 27 vítězstvími nejúspěšnější značkou historie IRC. V roce 2011 zvítězila tovární posádka Hänninen/Markkula v mistrovství světa kategorie SWRC a v roce 2012 v seriálu mistrovství Evropy.
Rok 2012 znamenal také první kontakt s asijsko-pacifickým mistrovstvím APRC, kde ŠKODA zvítězila díky privátnímu týmu MRF v hodnocení značek i jezdců (Chris Atkinson) a v úspěšném tažení APRC pokračovala i letos s již plnou tovární podporou – vítězem se stal Gaurav Gill s Glennem Macneallem. K celkovému triumfu značky v letošním APRC pomohla třemi vítězstvími tovární posádka ŠKODA Motorsport týmu Esapekka Lappi/Janne Ferm.
Životní sezonu korunoval suverénním vítězstvím v ERC tovární pilot Jan Kopecký, který společně s Pavlem Dreslerem ovládl z osmi startů šest podniků a i v dalších dvou stanul na pódiu.
Další kontinentální jezdecký titul slavil s vozem Fabia S2000 Gustavo Saba (Paraguay) v jihoamerickém mistrovství CODASUR. K tomu se národními šampióny s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 stali Umberto Scandola v Itálii, Raimund Baumschlager v Rakousku, Dimitar Iliev v Bulharsku, Ricardo Moura v Portugalsku, Marouf Abu Samra v Jordánsku stejně jako Gustavo Saba v Paraguayi.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.