ŠKODA Fabia R 5 bude novou soutěžní zbraní značky ŠKODA. Následník vozu Fabia Super 2000 se na scéně objeví v průběhu roku 2015.
Úspěšný sportovní projekt ŠKODA Fabia Super 2000 bude mít svého následovníka. V Mladé Boleslavi začnou v roce 2014 začnou práce na vývoji soutěžního speciálu ŠKODA Fabia R 5. Na scéně se nový vůz objeví v průběhu roku 2015. ŠKODA Motorsport má za sebou letos jednu z nejúspěšnějších sezón své 112leté historie. Vrcholem byla vítězství ve třech kontinentálních šampionátech a šest národních triumfů.
V soutěžním programu 2014 bude ŠKODA pokračovat se stávajícím a osvědčeným vozem Fabia Super 2000. Fanoušci značky ŠKODA se mají opět na co těšit. „Současná Fabia Super 2000 je potvrzením našich technických schopností, což dokazuje celá řada mezinárodních úspěchů. Bude velkou výzvou na ně v budoucnu navázat. Proto s velkým úsilím začneme pracovat na vývoji nového soutěžního speciálu na bázi vozu ŠKODA Fabia pro kategorii R 5,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO odpovědný za technický vývoj.
Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsportu, doplňuje: „Nový rallyový speciál kategorie R 5 bude dle regulí FIA vybaven motorem 1,6 turbo, což bude markantní změna oproti současnému atmosférickému ,dvoulitru’. Kategorie R 5 je pokračovatelem stávající Super 2000 a umožní nám navázat na naše úspěšné angažmá v regionálních šampionátech a v zákaznickém programu. Vstup do kategorie R 5 je tak pro značku ŠKODA logickým krokem. V tuto chvíli předpokládáme homologaci vozu do poloviny roku 2015.“
ŠKODA bude na soutěžní scéně k vidění i příští rok a to s osvědčenou technikou – vozem ŠKODA Fabia Super 2000. „V plánu máme opět starty v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) a také se chceme představit ve vybraných soutěžích evropského mistrovství (ERC). Naši tovární piloti si pro příští rok vymění role, zatímco Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem budou startovat v APRC, Esapekka Lappi s Jannem Fermem v ERC. Na evropské scéně je doplní německé duo Sepp Wiegand/Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland, kteří budou mít k dispozici náš tovární vůz,“ uzavírá Hrabánek.
Projekt ŠKODA Fabia Super 2000 patří k nejúspěšnějším ve 112leté historii motorsportu značky. Světlo světa spatřil roku 2007 na ženevském autosalonu, kde byla představena jeho designová studie. První ostrý start zažila Fabia Super 2000 na slavné Rally Monte Carlo 2009. Již o rok později slavila ŠKODA Fabia Super 2000 první velký mezinárodní úspěch – celkový triumf v seriálu IRC (Intercontinental Rally Challenge) a to jak v hodnocení značek, tak jezdců (vítěz Juho Hänninen).
Tento výsledek pak ŠKODA dokázala ještě dvakrát v následujících letech 2011 a 2012 zopakovat (vítěz Andreas Mikkelsen) a stala se s 27 vítězstvími nejúspěšnější značkou historie IRC. V roce 2011 zvítězila tovární posádka Hänninen/Markkula v mistrovství světa kategorie SWRC a v roce 2012 v seriálu mistrovství Evropy.
Rok 2012 znamenal také první kontakt s asijsko-pacifickým mistrovstvím APRC, kde ŠKODA zvítězila díky privátnímu týmu MRF v hodnocení značek i jezdců (Chris Atkinson) a v úspěšném tažení APRC pokračovala i letos s již plnou tovární podporou – vítězem se stal Gaurav Gill s Glennem Macneallem. K celkovému triumfu značky v letošním APRC pomohla třemi vítězstvími tovární posádka ŠKODA Motorsport týmu Esapekka Lappi/Janne Ferm.
Životní sezonu korunoval suverénním vítězstvím v ERC tovární pilot Jan Kopecký, který společně s Pavlem Dreslerem ovládl z osmi startů šest podniků a i v dalších dvou stanul na pódiu.
Další kontinentální jezdecký titul slavil s vozem Fabia S2000 Gustavo Saba (Paraguay) v jihoamerickém mistrovství CODASUR. K tomu se národními šampióny s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 stali Umberto Scandola v Itálii, Raimund Baumschlager v Rakousku, Dimitar Iliev v Bulharsku, Ricardo Moura v Portugalsku, Marouf Abu Samra v Jordánsku stejně jako Gustavo Saba v Paraguayi.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.