V roce 2014 nás čeká hodně změn. Ty byly dnes schváleny v Paříži na zasedání FIA.
Ty nejvýznamější jsou:
Startovní pořadí: V příštím roce se startovní pořadí změní jak do asfaltových, šotolinových tak i sněžných soutěží. FIA chce zamezit taktizování. Startovní pořadí do 1. dne bude pro jezdce P1 a P2 podle pořadí v MS. Ve 2. a 3. dnu pojedou jezdci P1 a P2 v obráceném pořadí klasifikace soutěže. Toto rozhodnutí znamená konec kvalifikací.
Rally Sardínie: Italská soutěž má nový termín - posunula se o týden později, pojede se od 6. do 8. června.
Itinerář: Z důvodu konzistence soutěží bylo rozhodnuto, že soutěže budou mít jednotný formát. Ve čtvrtek bude slavnostní start. Poslední rychlostní zkouška evropských soutěží se pojede v neděli přibližně ve 12:00. Tato RZ bude Power Stage a musí měřit víc jak 10 kilometrů.
Nominace jezdců: Z důvodu větší flexibility pro týmy bylo rozhodnuto, že tovární týmy nebudou muset nominovat jednoho jezdce pro celý rok. Tovární týmy nově musí nominovat jednoho jezdce, který odjede minimálně 10 soutěží.
Rally 2: Vozy, které odstoupily a v rámci Rally 2 se do soutěže vrácí, pojede v dalších dnech až za jezdci P1 a P2.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.