Posledním letošním startem Martina Búše byla Rallye Waldviertel, která se konala ve dnech 7. – 9. listopadu.
Mladý pilot se vydal do Rakouska společně s spolujezdcem Petrem Černohorským a k dispozici měla posádka žluté Subaru Impreza Sti od Daniela Běhálka. Závod byl zařazen do Evropského poháru a celá trať byla tvořena převážně šotolinou. „Před závodem jsme měli test, kdy jsme si poprvé vyzkoušeli jízdu na šotolině. Já ani Petr jsme na tomto povrchu nikdy nestartovali, tak to pro nás bylo nové a hodně jsme se těšili,“ řekl Martin Búš.
Pořadatelé připravili pro posádky krásné technické tratě. Soutěž začínala v pátek odpoledne a závodilo se až do pozdního večera. Větší část závodu však byla připravena na sobotu, kdy se jely zhruba dvojnásobně dlouhé zkoušky. V pátek se posádka potýkala s technickým problémem. „Při určité rychlosti auto vibrovalo. Ve večerním servisu jsme se pokusili o odstranění této závady a provizorně vyměnili nějaké díly. Bohužel to však nepomohlo. Ráno směrem na první zkoušku nás potkal navíc větší problém, a to spojka. Nakonec jsme zjistili, že se pálila následkem vibrací přítlačného talíře z předešlého dne, jen to bylo horší a horší“ prozradil problém v rally Martin Búš. Kluci přemýšleli že subaru odstaví, aby případně neudělali větší škody. Nakonec se ale rozhodli, že budou dál bojovat. Spojka prokluzovala čím dál více a posádka sotva dojela do servisu. „Měli jsme velké štěstí, že po třetí ranní zkoušce na trase 18 km do servisu nebyl jediný velký kopec. Už by jsme ho nevyjeli,“ řekl Martin Búš. V servisu mechanici vyměnili spojku i za cenu penalizace. Klobouk dolů, že to stihli tak rychle a zachránili závod. Problémy ustaly a Martin s Petrem tak mohli v závodě i přes velkou časovou ztrátu pokračovat a naplno si ho užívat. Po odstranění problémů posádka začala zrychlovat a posunovat se pořadím výše. V cíli z toho nakonec bylo krásné 8. místo absolutního pořadí a stříbrná pozice ve třídě 3. „Byly zde opravdu krásné rychlostní zkoušky a závod se mi moc líbil. Šotolina mě moc bavila, člověk si mnohem více zařídí, než na asfaltových soutěžích. Příjemně nás také překvapilo velké množství fanoušků kolem tratí. S výsledkem jsme spokojeni, hlavním úkolem bylo sbírat zkušenosti a zrychlovat. To se nám podařilo,“ zhodnotil závod spokojený Martin Búš.
Letošní sezona Martina Búše neprobíhala zrovna hladce, ale na posledním závodě si posádka napravila chuť. „Chtěl bych poděkovat spolujezdci Petrovi za cenné zkušenosti a Danovi Běhálkovi za možnost startovat v jeho týmu. Klukům mechanikům za výborně odvedenou práci a v neposlední řadě Martinu Knajzlovi za pomoc s tréninkem,“ uvedl krkonošský jezdec.
O slovo jsme požádali také Josefa Búše. Martinova otce, aby zhodnotil letošní sezonu. „Letošní rok jsme od počátku pojali jako učební. V rally se nedá nic předběhnout. Proto žádné velké ramena - sériový benzín, seznámit se s čtyřkolkou, pracovat na rozpise a poznat především evropské tratě. Vybírali jsme zahraniční závody o kterých jsme si mysleli, že nám mohou dát nejvíce (Lavanttal, Saturnus, Waldviertel, Serbia..) a potom české mistrovství. Z každého závodu jsme si přivezli nové zkušenosti. Nedokázali jsme však dojíždět až do cíle. Zlobila nás především technika - dvakrát turbo, motor... dvakrát byl závod zrušený. Ke konci sezóny jsme začali jezdit u Dana Běhálka. Prostředníkem byl Martin Knajzl, který nám nezištně pomáhal již v předešlých letech a spolupracoval i s Danem. Jsem rád, že kluci zvládli šotolinu na Waldviertlu. Odpadlo zde více než 40% aut. Martin, vedený Petrem Černohorským, se dokázal zlepšovat každým testem. Překonali nepřízeň techniky v prostřední části závodu, zabojovali a dojeli na velmi pěkném místě. Na rychlosti a technice jízdy byl znát velký rozdíl mezi prvními a posledními testy. Učení je zde na místě. Velmi oceňuji na celém týmu, jak se Martinovi věnují. Potom už jen člověk lituje, že sezóna končí...“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?