Kubica nedokončil ani druhý den ve Walesu

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 16. listopadu 2013 22:28
Sdílej:

Robert Kubica na Wales Rally GB vyletěl z trati i podruhé. Dřívější pilot F1 a letošní vítěz WRC2 tak zažívá těžký světový debut s vozem specifikace WRC.

Debut Poláka s WRCčkem skončil již dvakrát mimo trať. Napřed jezdec podcenil přilnavost na RZ4, probrzdil a šel ven z trati, kde skončil na střeše. Mechanici ale v pátek večer vše stačili vyřešit a Kubica tak mohl jet i v sobotu. Moc se ale nesvezl, když se z trati poroučel už na druhé zkoušce dne. V RZ11 (Dyfi) šel v jedné pravé zatáčce po asi 3,7 km ven z trati. 

Jeho Citroën DS3 WRC přistál mezi stromy, on i jeho spolujezdec Michele Ferrara, zůstali naštěstí nezraněni, ačkoliv jejich speciál zůstal stát asi 60 metrů od trati. "Trefili jsme velký kámen, věřím, že došlo k nedorozumění v rozpisu. Na jednom místě, kde jsem měl už brzdit, jsem jel na plný plyn. Když jsem viděl zatáčku, tak už bylo pozdě. Snažil jsem se to zachránit, ale rozdíl v rychlosti byl až moc velký," řekl Robert Kubica pro wrc.com.

Ve Walesu jede Kubica s Ferrarou, se kterým komunikuje italsky, poprvé. Běžně ale letos startoval s Maciekem Baranem, se kterým mluvil polsky. Šampion WRC2 si tak musel rychle zvyknout na nový italský rozpis. Moc kilometrů ale nenajel. "Pro mě to byla těžká rally, protože jsem moc kilometrů s novým co-pilotem neujel." 

"Pro mě ani pro mého navigátora to nebylo moc jednoduché. Neměli jsme také moc štěstí, ale to k tomu patří. Včera jsem udělal chybu na bahnité cestě a poroučeli jsme se z trati. Dnes to byla porucha v komunikaci. Je to zklamání, protože jsme zde chtěli získat zkušenosti a místo toho jsme dvakrát skončili mimo trať," zakončil Kubica, jehož budoucnost je stále otevřená. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.