Kubica nedokončil ani druhý den ve Walesu

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 16. listopadu 2013 22:28
Sdílej:

Robert Kubica na Wales Rally GB vyletěl z trati i podruhé. Dřívější pilot F1 a letošní vítěz WRC2 tak zažívá těžký světový debut s vozem specifikace WRC.

Debut Poláka s WRCčkem skončil již dvakrát mimo trať. Napřed jezdec podcenil přilnavost na RZ4, probrzdil a šel ven z trati, kde skončil na střeše. Mechanici ale v pátek večer vše stačili vyřešit a Kubica tak mohl jet i v sobotu. Moc se ale nesvezl, když se z trati poroučel už na druhé zkoušce dne. V RZ11 (Dyfi) šel v jedné pravé zatáčce po asi 3,7 km ven z trati. 

Jeho Citroën DS3 WRC přistál mezi stromy, on i jeho spolujezdec Michele Ferrara, zůstali naštěstí nezraněni, ačkoliv jejich speciál zůstal stát asi 60 metrů od trati. "Trefili jsme velký kámen, věřím, že došlo k nedorozumění v rozpisu. Na jednom místě, kde jsem měl už brzdit, jsem jel na plný plyn. Když jsem viděl zatáčku, tak už bylo pozdě. Snažil jsem se to zachránit, ale rozdíl v rychlosti byl až moc velký," řekl Robert Kubica pro wrc.com.

Ve Walesu jede Kubica s Ferrarou, se kterým komunikuje italsky, poprvé. Běžně ale letos startoval s Maciekem Baranem, se kterým mluvil polsky. Šampion WRC2 si tak musel rychle zvyknout na nový italský rozpis. Moc kilometrů ale nenajel. "Pro mě to byla těžká rally, protože jsem moc kilometrů s novým co-pilotem neujel." 

"Pro mě ani pro mého navigátora to nebylo moc jednoduché. Neměli jsme také moc štěstí, ale to k tomu patří. Včera jsem udělal chybu na bahnité cestě a poroučeli jsme se z trati. Dnes to byla porucha v komunikaci. Je to zklamání, protože jsme zde chtěli získat zkušenosti a místo toho jsme dvakrát skončili mimo trať," zakončil Kubica, jehož budoucnost je stále otevřená. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.