Robert Kubica na Wales Rally GB vyletěl z trati i podruhé. Dřívější pilot F1 a letošní vítěz WRC2 tak zažívá těžký světový debut s vozem specifikace WRC.
Debut Poláka s WRCčkem skončil již dvakrát mimo trať. Napřed jezdec podcenil přilnavost na RZ4, probrzdil a šel ven z trati, kde skončil na střeše. Mechanici ale v pátek večer vše stačili vyřešit a Kubica tak mohl jet i v sobotu. Moc se ale nesvezl, když se z trati poroučel už na druhé zkoušce dne. V RZ11 (Dyfi) šel v jedné pravé zatáčce po asi 3,7 km ven z trati.
Jeho Citroën DS3 WRC přistál mezi stromy, on i jeho spolujezdec Michele Ferrara, zůstali naštěstí nezraněni, ačkoliv jejich speciál zůstal stát asi 60 metrů od trati. "Trefili jsme velký kámen, věřím, že došlo k nedorozumění v rozpisu. Na jednom místě, kde jsem měl už brzdit, jsem jel na plný plyn. Když jsem viděl zatáčku, tak už bylo pozdě. Snažil jsem se to zachránit, ale rozdíl v rychlosti byl až moc velký," řekl Robert Kubica pro wrc.com.
Ve Walesu jede Kubica s Ferrarou, se kterým komunikuje italsky, poprvé. Běžně ale letos startoval s Maciekem Baranem, se kterým mluvil polsky. Šampion WRC2 si tak musel rychle zvyknout na nový italský rozpis. Moc kilometrů ale nenajel. "Pro mě to byla těžká rally, protože jsem moc kilometrů s novým co-pilotem neujel."
"Pro mě ani pro mého navigátora to nebylo moc jednoduché. Neměli jsme také moc štěstí, ale to k tomu patří. Včera jsem udělal chybu na bahnité cestě a poroučeli jsme se z trati. Dnes to byla porucha v komunikaci. Je to zklamání, protože jsme zde chtěli získat zkušenosti a místo toho jsme dvakrát skončili mimo trať," zakončil Kubica, jehož budoucnost je stále otevřená.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?