Plánované změny ve startovním pořadí v jednotlivých etapách se setkaly s nesouhlasem ze strany výrobců. Ve Velké Británii vystoupili zástupci značek s jednotným návrhem, který ovšem není znám.
Plán promotéra je jasný - chce více napětí a drama, aby se celkový produkt stal atraktivnějším. Toho má být dosaženo změnou ve startovním pořadí. V budoucnu by se neměla jezdit žádná kvalifikace, ale do prvního a druhého dne by se mělo vyrážet podle pořadí MS. V posledním dni by se startovní pořadí otočilo podle průběžných výsledků soutěže.
Týmům se ale tyto změny nelíbí. Obávají se návratu taktizování: "Naše jezdce platíme za to, aby jezdili co možná nejrychleji. Ne za to, aby zpomalovali na konci dne!" V předvečer Rally GB tedy vystoupili zástupci zúčastněných značek jednotně před média.
"Dnes jsme měli velmi dobré jednání. Náš návrh jsme předložili promotérovi a je fair mu nechat čas na prostudování," komentoval situaci Malcolm Wilson, šéf M-Sportu. To šéf Volkswagenu, Jost Capito, vysvětlil, proč opustil poslední jednání komise MS: "Je hodně bodů, které nebyly vysvětleny. Nevěděli jsem tedy, o čem vlastně hlasuji, proto jsem odešel."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.