Jezdit méně v Evorpě, zato více ve světě. Tak nějak vypadal plán FIA na další směřování MS v rally. Nicméně k tomuto ctižádostivému plánu FIA potřebuje také odpovídající pořadatele.
Michéle Mouton, manažerka FIA pro WRC, stále cestuje po světě a snaží se najít optimálního kandidáta na uspořádání soutěže MS v BRICS zemích (BRICS země - počáteční písmena anglických názvů zemí Brazílie, Ruska, Indie, Číny a Jižní Afriky, tvoří společné hospodářské uskupení). Dříve se hodně mluvilo o Brazílii, teď to ale nadějně nevypadá.
"Když odhlédneme od hospodářské situace země, budoucního hostitele MS světa ve fotbale a olympijských her v roce 2016, tak si musíme říci, že teď není zrovna vhodný čas na to, přijet s MS do Brazílie. Ale dveře jsou stále hodně otevřené," Michéle Mouton.
Je tak jasné, že dřívější plány na dostání BRICS zemí do MS nejvydou. V Jižní Africe dopadla generálka na soutěž mistrovství světa katastrofou, navíc Čínská federace odmítla pořádání s odůvodněním, že v následujících letech nejsou schopni připravit odpovídající soutěž. Co to znamená pro nás? Můžeme se tak i nadále těšit na klasické soutěže v Evropě, protože prostě není moc jiných variant.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.