Katařan Nasser Al-Attiyah vytáhl v předvečer Španělské Rally eso z rukávu. Dosavadní podporovatel Thierryho Neuvilla o budoucnosti svého chráněnce nic konkrétního neví, o jednáních s Hyundaiem slyšel a on sám chce případně podporovat dalšího talentovaného jezdce.
Jakmile se v tiskovém středisku ve Španělsku rozšířila zpráva, že Katařana nějak moc nevzrušuje případný přestup Thierryho Neuvilla k Hyundaii, tak se na něj seběhli snad všichni přítomní novináři. Nasser přes všechen shon podával trpělivě informace.
"Ano, i já jsem slyšel o tom, že měl Thierry Neuville podepsat u Hyundaie. Byla by to škoda, protože jsme spolu letos u M-Sportu slavili skvělé úspěchy a já doufám, že zde ve Španělsku bude moci získat svoje první vítězství," řekl Nasser Al-Attiyah. I když nebude moci svého chráněnce udržet u M-Sportu, tak týmu kolem Malcolma Wilsona hodlá zůstat věrný a nadále investovat do nového talentu.
"Auto je konkurenceschopné a tým je skvělý. I v příštím roce chci nadále spolupracovat s Malcolmem Wilsonem a můžeme opět nabídnout šanci nějakému mladému jezdci. Stejně jako Neuville by v budoucnu s naší podporou mohl jet i Hayden Paddon nebo Elfyn Evans."
41letý Al-Attiyah má jasnou představu: "Plánem by bylo tým zmenšit." S podporou milionů z Kataru by tak tým mohl připravovat tři auta. Samotný Nasser by se měl objevit na startu pěti až šesti soutěžích a jeho auto by mohlo sdílet několik dalších pilotů. Kromě mladíků by Nasser rád u týmu viděl i zkušeného jezdce. V úvahu připadají Mads Ostberg, ale vyloučen není ani návrat Mikka Hirvonena.
Vše ale bude záležet na Thierrym Neuvillovi a jeho rozhodnutí. Belgičan k tomu s úsměvem dodal: "Citroën už není tématem. Ale mám od M-Sportu i od Hyundaie dobré nabídky a ještě jsem nic nepodepsal. Rozhodnu se po Španělské Rally, ale ještě v říjnu."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?