Katařan Nasser Al-Attiyah vytáhl v předvečer Španělské Rally eso z rukávu. Dosavadní podporovatel Thierryho Neuvilla o budoucnosti svého chráněnce nic konkrétního neví, o jednáních s Hyundaiem slyšel a on sám chce případně podporovat dalšího talentovaného jezdce.
Jakmile se v tiskovém středisku ve Španělsku rozšířila zpráva, že Katařana nějak moc nevzrušuje případný přestup Thierryho Neuvilla k Hyundaii, tak se na něj seběhli snad všichni přítomní novináři. Nasser přes všechen shon podával trpělivě informace.
"Ano, i já jsem slyšel o tom, že měl Thierry Neuville podepsat u Hyundaie. Byla by to škoda, protože jsme spolu letos u M-Sportu slavili skvělé úspěchy a já doufám, že zde ve Španělsku bude moci získat svoje první vítězství," řekl Nasser Al-Attiyah. I když nebude moci svého chráněnce udržet u M-Sportu, tak týmu kolem Malcolma Wilsona hodlá zůstat věrný a nadále investovat do nového talentu.
"Auto je konkurenceschopné a tým je skvělý. I v příštím roce chci nadále spolupracovat s Malcolmem Wilsonem a můžeme opět nabídnout šanci nějakému mladému jezdci. Stejně jako Neuville by v budoucnu s naší podporou mohl jet i Hayden Paddon nebo Elfyn Evans."
41letý Al-Attiyah má jasnou představu: "Plánem by bylo tým zmenšit." S podporou milionů z Kataru by tak tým mohl připravovat tři auta. Samotný Nasser by se měl objevit na startu pěti až šesti soutěžích a jeho auto by mohlo sdílet několik dalších pilotů. Kromě mladíků by Nasser rád u týmu viděl i zkušeného jezdce. V úvahu připadají Mads Ostberg, ale vyloučen není ani návrat Mikka Hirvonena.
Vše ale bude záležet na Thierrym Neuvillovi a jeho rozhodnutí. Belgičan k tomu s úsměvem dodal: "Citroën už není tématem. Ale mám od M-Sportu i od Hyundaie dobré nabídky a ještě jsem nic nepodepsal. Rozhodnu se po Španělské Rally, ale ještě v říjnu."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.