Australská rallyová hvězda, Chris Atkinson, má stále šanci stát se továrním jezdcem Hyundaie v jeho první sezoně v MS.
Hyundai tentokrát plánuje nasazení továrního týmu s opravdovou podporou mateřské automobilky. Současný testovací jezdec, Chris Atkinson, se na konci října dozví, jestli dostane jednu ze dvou, možná tří, sedaček v továrních autech. Pokud by se to povedlo, jednalo by se o snový návrat bývalého továrního jezdce Subaru.
Hyundai začal s testováním prvního ze svých již 6 postavených prototypů v květnu. Momentálně víme jen to, že v Monte Carlu 2014 budou na startu minimálně dvě i20 WRC. Narozdíl od předešlého angažmá tentokrát řídí celý projekt přímo Hyundai a podle vyjádření Alaina Penasse, manažera týmu, mají k dispozici "dostatečný rozpočet".
Tým sídlí v Evropě, 50 kilometrů od Frankfurtu nad Mohanem se rozkládá jejich centrála na 8 000 čtverečních meterch. Tým čítá aktuálně 72 lidí, v plánu je 108 členů týmu. V týmu odmítají, že by mohli bojovat o vítězství, podium by pro ně byl hezký výsledek. Jaký jezdec je však na podium dokáže přivést?
O i20 WRC jsme se toho teď dozvěděli hodně, jak ale bude auto rychlé?
Jedním z ních by mohl být Atkinson. Ten se chystá na svoje druhé testy pro Hyundai, které se budou konat příští týden. "Jsem jednou nohou v týmu, když jsem jedním ze tříčlenné testovací sestavy. Od té doby, co odešlo Subaru z WRC jsem odjel 31 nebo 32 soutěží, z toho 10 bylo s WRC.
S Fordem týmu Monster jsem dokázal vyhrát rychlostní zkoušku, s Citroënem jsem dokázal zajet čas v TOP3. Vím tedy, že jsem nic ze své rychlosti neztratil." Chris jezdil s i20 WRC v červenci kolem Bordeaux, test trval tři dny a konal se na šotolině. Příští týden bude jezdit ve Španělsku 4 dny.
"Během prvních jízd bylo auto dobré, teď jsem v něm ale dva měsíce nebyl, tak uvidíme, jaký popkrok zatím učinilo. Každý máme nějaké nápady, co změnit." Auto je postaveno na základu třídveřové i20, váží 1 200 kilogramů. Hyundai očekává, že motor bude dávat kolem 320 koní a točivý moment bude vrcholit na zhruba 450 Nm.
Převodovka bude šestistupňová a dodá ji Xtrac. Penasse potvrdil, že tým se rozhodl spolupracovat s Michelinem. Nepotvrdily se tedy zprávy, že by podpořil také korejský Hankook. Tlumiče dodá Reiger, brzdy Brembo a o elektroniku se postará Magneti Marelli. Auto má na délku 4 000 mm a na šířku 1 800 mm.
Na rok 2008 má Chris ve skrze příjemné vzpomínky (hlavně na první polovinu roku)
"S ohledem na výsledky, které jsme zatím měli, si jsem jistý, že po třech nebo čtyřech soutěžích v jednom autě bychom dokázali být opět konzistentně rychlí. V roce 2008 jsme z 15 podniků nedokončili pouze 2. Oproti roku 2007 jsme zajížděli rychlejší časy. V roce 2007 jsme se snažili vyhrát, i když jsme na to reálně neměli. V roce 2008 jsme si ale přiznali, že nemůžeme vyhrát každou zkoušku a začali získávat výsledky," vzpomíná na svoji nejlepší sezonu Chris.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.