Australská rallyová hvězda, Chris Atkinson, má stále šanci stát se továrním jezdcem Hyundaie v jeho první sezoně v MS.
Hyundai tentokrát plánuje nasazení továrního týmu s opravdovou podporou mateřské automobilky. Současný testovací jezdec, Chris Atkinson, se na konci října dozví, jestli dostane jednu ze dvou, možná tří, sedaček v továrních autech. Pokud by se to povedlo, jednalo by se o snový návrat bývalého továrního jezdce Subaru.
Hyundai začal s testováním prvního ze svých již 6 postavených prototypů v květnu. Momentálně víme jen to, že v Monte Carlu 2014 budou na startu minimálně dvě i20 WRC. Narozdíl od předešlého angažmá tentokrát řídí celý projekt přímo Hyundai a podle vyjádření Alaina Penasse, manažera týmu, mají k dispozici "dostatečný rozpočet".
Tým sídlí v Evropě, 50 kilometrů od Frankfurtu nad Mohanem se rozkládá jejich centrála na 8 000 čtverečních meterch. Tým čítá aktuálně 72 lidí, v plánu je 108 členů týmu. V týmu odmítají, že by mohli bojovat o vítězství, podium by pro ně byl hezký výsledek. Jaký jezdec je však na podium dokáže přivést?
O i20 WRC jsme se toho teď dozvěděli hodně, jak ale bude auto rychlé?
Jedním z ních by mohl být Atkinson. Ten se chystá na svoje druhé testy pro Hyundai, které se budou konat příští týden. "Jsem jednou nohou v týmu, když jsem jedním ze tříčlenné testovací sestavy. Od té doby, co odešlo Subaru z WRC jsem odjel 31 nebo 32 soutěží, z toho 10 bylo s WRC.
S Fordem týmu Monster jsem dokázal vyhrát rychlostní zkoušku, s Citroënem jsem dokázal zajet čas v TOP3. Vím tedy, že jsem nic ze své rychlosti neztratil." Chris jezdil s i20 WRC v červenci kolem Bordeaux, test trval tři dny a konal se na šotolině. Příští týden bude jezdit ve Španělsku 4 dny.
"Během prvních jízd bylo auto dobré, teď jsem v něm ale dva měsíce nebyl, tak uvidíme, jaký popkrok zatím učinilo. Každý máme nějaké nápady, co změnit." Auto je postaveno na základu třídveřové i20, váží 1 200 kilogramů. Hyundai očekává, že motor bude dávat kolem 320 koní a točivý moment bude vrcholit na zhruba 450 Nm.
Převodovka bude šestistupňová a dodá ji Xtrac. Penasse potvrdil, že tým se rozhodl spolupracovat s Michelinem. Nepotvrdily se tedy zprávy, že by podpořil také korejský Hankook. Tlumiče dodá Reiger, brzdy Brembo a o elektroniku se postará Magneti Marelli. Auto má na délku 4 000 mm a na šířku 1 800 mm.
Na rok 2008 má Chris ve skrze příjemné vzpomínky (hlavně na první polovinu roku)
"S ohledem na výsledky, které jsme zatím měli, si jsem jistý, že po třech nebo čtyřech soutěžích v jednom autě bychom dokázali být opět konzistentně rychlí. V roce 2008 jsme z 15 podniků nedokončili pouze 2. Oproti roku 2007 jsme zajížděli rychlejší časy. V roce 2007 jsme se snažili vyhrát, i když jsme na to reálně neměli. V roce 2008 jsme si ale přiznali, že nemůžeme vyhrát každou zkoušku a začali získávat výsledky," vzpomíná na svoji nejlepší sezonu Chris.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?