Australská rallyová hvězda, Chris Atkinson, má stále šanci stát se továrním jezdcem Hyundaie v jeho první sezoně v MS.
Hyundai tentokrát plánuje nasazení továrního týmu s opravdovou podporou mateřské automobilky. Současný testovací jezdec, Chris Atkinson, se na konci října dozví, jestli dostane jednu ze dvou, možná tří, sedaček v továrních autech. Pokud by se to povedlo, jednalo by se o snový návrat bývalého továrního jezdce Subaru.
Hyundai začal s testováním prvního ze svých již 6 postavených prototypů v květnu. Momentálně víme jen to, že v Monte Carlu 2014 budou na startu minimálně dvě i20 WRC. Narozdíl od předešlého angažmá tentokrát řídí celý projekt přímo Hyundai a podle vyjádření Alaina Penasse, manažera týmu, mají k dispozici "dostatečný rozpočet".
Tým sídlí v Evropě, 50 kilometrů od Frankfurtu nad Mohanem se rozkládá jejich centrála na 8 000 čtverečních meterch. Tým čítá aktuálně 72 lidí, v plánu je 108 členů týmu. V týmu odmítají, že by mohli bojovat o vítězství, podium by pro ně byl hezký výsledek. Jaký jezdec je však na podium dokáže přivést?
O i20 WRC jsme se toho teď dozvěděli hodně, jak ale bude auto rychlé?
Jedním z ních by mohl být Atkinson. Ten se chystá na svoje druhé testy pro Hyundai, které se budou konat příští týden. "Jsem jednou nohou v týmu, když jsem jedním ze tříčlenné testovací sestavy. Od té doby, co odešlo Subaru z WRC jsem odjel 31 nebo 32 soutěží, z toho 10 bylo s WRC.
S Fordem týmu Monster jsem dokázal vyhrát rychlostní zkoušku, s Citroënem jsem dokázal zajet čas v TOP3. Vím tedy, že jsem nic ze své rychlosti neztratil." Chris jezdil s i20 WRC v červenci kolem Bordeaux, test trval tři dny a konal se na šotolině. Příští týden bude jezdit ve Španělsku 4 dny.
"Během prvních jízd bylo auto dobré, teď jsem v něm ale dva měsíce nebyl, tak uvidíme, jaký popkrok zatím učinilo. Každý máme nějaké nápady, co změnit." Auto je postaveno na základu třídveřové i20, váží 1 200 kilogramů. Hyundai očekává, že motor bude dávat kolem 320 koní a točivý moment bude vrcholit na zhruba 450 Nm.
Převodovka bude šestistupňová a dodá ji Xtrac. Penasse potvrdil, že tým se rozhodl spolupracovat s Michelinem. Nepotvrdily se tedy zprávy, že by podpořil také korejský Hankook. Tlumiče dodá Reiger, brzdy Brembo a o elektroniku se postará Magneti Marelli. Auto má na délku 4 000 mm a na šířku 1 800 mm.
Na rok 2008 má Chris ve skrze příjemné vzpomínky (hlavně na první polovinu roku)
"S ohledem na výsledky, které jsme zatím měli, si jsem jistý, že po třech nebo čtyřech soutěžích v jednom autě bychom dokázali být opět konzistentně rychlí. V roce 2008 jsme z 15 podniků nedokončili pouze 2. Oproti roku 2007 jsme zajížděli rychlejší časy. V roce 2007 jsme se snažili vyhrát, i když jsme na to reálně neměli. V roce 2008 jsme si ale přiznali, že nemůžeme vyhrát každou zkoušku a začali získávat výsledky," vzpomíná na svoji nejlepší sezonu Chris.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.