Australská rallyová hvězda, Chris Atkinson, má stále šanci stát se továrním jezdcem Hyundaie v jeho první sezoně v MS.
Hyundai tentokrát plánuje nasazení továrního týmu s opravdovou podporou mateřské automobilky. Současný testovací jezdec, Chris Atkinson, se na konci října dozví, jestli dostane jednu ze dvou, možná tří, sedaček v továrních autech. Pokud by se to povedlo, jednalo by se o snový návrat bývalého továrního jezdce Subaru.
Hyundai začal s testováním prvního ze svých již 6 postavených prototypů v květnu. Momentálně víme jen to, že v Monte Carlu 2014 budou na startu minimálně dvě i20 WRC. Narozdíl od předešlého angažmá tentokrát řídí celý projekt přímo Hyundai a podle vyjádření Alaina Penasse, manažera týmu, mají k dispozici "dostatečný rozpočet".
Tým sídlí v Evropě, 50 kilometrů od Frankfurtu nad Mohanem se rozkládá jejich centrála na 8 000 čtverečních meterch. Tým čítá aktuálně 72 lidí, v plánu je 108 členů týmu. V týmu odmítají, že by mohli bojovat o vítězství, podium by pro ně byl hezký výsledek. Jaký jezdec je však na podium dokáže přivést?
O i20 WRC jsme se toho teď dozvěděli hodně, jak ale bude auto rychlé?
Jedním z ních by mohl být Atkinson. Ten se chystá na svoje druhé testy pro Hyundai, které se budou konat příští týden. "Jsem jednou nohou v týmu, když jsem jedním ze tříčlenné testovací sestavy. Od té doby, co odešlo Subaru z WRC jsem odjel 31 nebo 32 soutěží, z toho 10 bylo s WRC.
S Fordem týmu Monster jsem dokázal vyhrát rychlostní zkoušku, s Citroënem jsem dokázal zajet čas v TOP3. Vím tedy, že jsem nic ze své rychlosti neztratil." Chris jezdil s i20 WRC v červenci kolem Bordeaux, test trval tři dny a konal se na šotolině. Příští týden bude jezdit ve Španělsku 4 dny.
"Během prvních jízd bylo auto dobré, teď jsem v něm ale dva měsíce nebyl, tak uvidíme, jaký popkrok zatím učinilo. Každý máme nějaké nápady, co změnit." Auto je postaveno na základu třídveřové i20, váží 1 200 kilogramů. Hyundai očekává, že motor bude dávat kolem 320 koní a točivý moment bude vrcholit na zhruba 450 Nm.
Převodovka bude šestistupňová a dodá ji Xtrac. Penasse potvrdil, že tým se rozhodl spolupracovat s Michelinem. Nepotvrdily se tedy zprávy, že by podpořil také korejský Hankook. Tlumiče dodá Reiger, brzdy Brembo a o elektroniku se postará Magneti Marelli. Auto má na délku 4 000 mm a na šířku 1 800 mm.
Na rok 2008 má Chris ve skrze příjemné vzpomínky (hlavně na první polovinu roku)
"S ohledem na výsledky, které jsme zatím měli, si jsem jistý, že po třech nebo čtyřech soutěžích v jednom autě bychom dokázali být opět konzistentně rychlí. V roce 2008 jsme z 15 podniků nedokončili pouze 2. Oproti roku 2007 jsme zajížděli rychlejší časy. V roce 2007 jsme se snažili vyhrát, i když jsme na to reálně neměli. V roce 2008 jsme si ale přiznali, že nemůžeme vyhrát každou zkoušku a začali získávat výsledky," vzpomíná na svoji nejlepší sezonu Chris.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.