Šéf týmu Citroën, Yves Matton, musí do budoucna najít nějakého top jezdce. V příštím roce chce značka vsadit na mladíky a o nějakých cílech pro MS nechce ani slyšet.
V posledním zhruba desetiletí dominoval Citroën zásluhou Sébastiena Loeba v MS v rally. První rok "po Loebovi" ukázal, že má Citroën problém. Sébastien jel letos jen čtyřikrát - v Argentině a na Monte Carlu vyhrál, ve Švédsku byl druhý a doma ve Francii havaroval. Kromě toho měl ale tým většinou problémy bojovat o vítězství, samozřejmě Dani Sordo vyhrál v Německu, na druhou stranu byli tou dobou oba jezdci týmu VW už mimo hru. Španěl však svoje kvality potvrdil ve Francii, kdy byl druhý.
Ne zrovna povedenou sezonu má za sebou Mikko Hirvonen. Čtyřikrát se dostal na podium, ale také zažil mnoho problémů. Citroën tak do budoucna musí s něčím přijít, pokud se chce postavit Ogierovi s VW a Neuvillovi (Ostbergovi?) v M-Sportu. Tým se bude ve WRC prezentovat i příští rok, hlavní zájem značky ale bude ve WTCC. Neznamená to ale, že by nechtěli titul také z WRC.
"Ano, náš zájem v příštím roce bude o tom, abychom přivedli nové talenty a vyhrávali soutěže. Letos jsme viděli, jak důležitá vítězství jsou, protože rozdíl mezi prvním a druhým místem je hodně velký. Pokud se nám to podaří, tak možná budeme ve velmi dobré pozici v šampionátu," řekl šéf týmu, Yves Matton, pro WRC Live.
Citroën také zároveň hledá mladé talenty, letos ve WRC3 organizují Top-Driver-Program, jehož vítěz dostane financování pro příští sezonu s DS3 R5. Že jsou tyto programy důležité dokazují Sébastien Ogier a Thierry Neuville, kteří ale momentálně jezdí u konkurence. Až na tovární sedačky u VW není pro příští rok prakticky nic rozhodnuto. Belgičan připouští, že by chtěl Neuvilla zpět u Citroënu.
"Řekněme si to takto, není na prvním místě mého listu, ale je určitě v dobré pozici. Momentálně mluvíme s mnoha lidmi a všichni mají zájem pro nás jezdit. Hlavním problémem momentálně je, že tu příští rok budeme mít více výrobců a je málo jezdců, kteří mohou bojovat o vítězství. To je důvodem, proč trvá mnohem déle, než jsme čekali, než budou potvrzeny jezdecké sestavy." WRC se tak bude nacházet v situaci, kdy bude k dispozici více továrních kokpitů, než je jezdců, kteří mohou pomýšlet na vítězství. "Hlavním problémem je, že je to hodně drahé a dlouho to trvá, než jezdci umožníte získat zkušenosti."
Citroën bude hledat talenty a bude je také podporovat"V minulosti se tento úkol Citroënu dařil. Teměř deset jezdců přišlo z podpůrného šampionátu Citroënu a teď sedí ve vozech WRC. Pořebujeme ale více výrobců, kteří se budou starat o rozvoj nových talentů. Jezdci pak také musíte umožnit růst, což letos děláme pomocí Top-Driver-Programu. To je hlavní problém - čas a náklady," pokračuje Matton.
Vloni Citroën dost investoval do Neuvilla, který si momentálně stojí lépe než všichni jezdci Citroënu. Po sezoně však Belgičan odešel k M-Sportu. "Vloni jsme toho do něj hodně investovali, ale letos jsme nebyli v pozici, že bychom mohli mít juniorský tým. Thierry chtěl jet celou sezonu a to jsme mu nemohli nabídnout. Dobře to ale pochopil a udržujeme si dobrý vztah. Musíme být pyšní na to, že jsme ho našli a že jsme ho podporovali při jeho prvních krůčcích ve WRC."
V listu možných kandidátů pro příští sezonu je také Robert Kubica a Kris Meeke. To, že se bude příští rok Citroën prezentovat také ve WTCC, by angažmá ve WRC nemělo nijak ohrozit. "Angažujeme se asi v deseti národních šampionátech. Díky tomu získáváme první obrázek o možných talentech. Toto angažmá nám umožňuje dostat obrázek také o jiných jezdcích, kteří závodí v těchto šampionátech. To je první krok, jak se stát WRC jezdcem. Člověk musí najít řešení, aby se tito jezdci mohli rozvíjet."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.