Šéf týmu Citroën, Yves Matton, musí do budoucna najít nějakého top jezdce. V příštím roce chce značka vsadit na mladíky a o nějakých cílech pro MS nechce ani slyšet.
V posledním zhruba desetiletí dominoval Citroën zásluhou Sébastiena Loeba v MS v rally. První rok "po Loebovi" ukázal, že má Citroën problém. Sébastien jel letos jen čtyřikrát - v Argentině a na Monte Carlu vyhrál, ve Švédsku byl druhý a doma ve Francii havaroval. Kromě toho měl ale tým většinou problémy bojovat o vítězství, samozřejmě Dani Sordo vyhrál v Německu, na druhou stranu byli tou dobou oba jezdci týmu VW už mimo hru. Španěl však svoje kvality potvrdil ve Francii, kdy byl druhý.
Ne zrovna povedenou sezonu má za sebou Mikko Hirvonen. Čtyřikrát se dostal na podium, ale také zažil mnoho problémů. Citroën tak do budoucna musí s něčím přijít, pokud se chce postavit Ogierovi s VW a Neuvillovi (Ostbergovi?) v M-Sportu. Tým se bude ve WRC prezentovat i příští rok, hlavní zájem značky ale bude ve WTCC. Neznamená to ale, že by nechtěli titul také z WRC.
"Ano, náš zájem v příštím roce bude o tom, abychom přivedli nové talenty a vyhrávali soutěže. Letos jsme viděli, jak důležitá vítězství jsou, protože rozdíl mezi prvním a druhým místem je hodně velký. Pokud se nám to podaří, tak možná budeme ve velmi dobré pozici v šampionátu," řekl šéf týmu, Yves Matton, pro WRC Live.
Citroën také zároveň hledá mladé talenty, letos ve WRC3 organizují Top-Driver-Program, jehož vítěz dostane financování pro příští sezonu s DS3 R5. Že jsou tyto programy důležité dokazují Sébastien Ogier a Thierry Neuville, kteří ale momentálně jezdí u konkurence. Až na tovární sedačky u VW není pro příští rok prakticky nic rozhodnuto. Belgičan připouští, že by chtěl Neuvilla zpět u Citroënu.
"Řekněme si to takto, není na prvním místě mého listu, ale je určitě v dobré pozici. Momentálně mluvíme s mnoha lidmi a všichni mají zájem pro nás jezdit. Hlavním problémem momentálně je, že tu příští rok budeme mít více výrobců a je málo jezdců, kteří mohou bojovat o vítězství. To je důvodem, proč trvá mnohem déle, než jsme čekali, než budou potvrzeny jezdecké sestavy." WRC se tak bude nacházet v situaci, kdy bude k dispozici více továrních kokpitů, než je jezdců, kteří mohou pomýšlet na vítězství. "Hlavním problémem je, že je to hodně drahé a dlouho to trvá, než jezdci umožníte získat zkušenosti."
Citroën bude hledat talenty a bude je také podporovat"V minulosti se tento úkol Citroënu dařil. Teměř deset jezdců přišlo z podpůrného šampionátu Citroënu a teď sedí ve vozech WRC. Pořebujeme ale více výrobců, kteří se budou starat o rozvoj nových talentů. Jezdci pak také musíte umožnit růst, což letos děláme pomocí Top-Driver-Programu. To je hlavní problém - čas a náklady," pokračuje Matton.
Vloni Citroën dost investoval do Neuvilla, který si momentálně stojí lépe než všichni jezdci Citroënu. Po sezoně však Belgičan odešel k M-Sportu. "Vloni jsme toho do něj hodně investovali, ale letos jsme nebyli v pozici, že bychom mohli mít juniorský tým. Thierry chtěl jet celou sezonu a to jsme mu nemohli nabídnout. Dobře to ale pochopil a udržujeme si dobrý vztah. Musíme být pyšní na to, že jsme ho našli a že jsme ho podporovali při jeho prvních krůčcích ve WRC."
V listu možných kandidátů pro příští sezonu je také Robert Kubica a Kris Meeke. To, že se bude příští rok Citroën prezentovat také ve WTCC, by angažmá ve WRC nemělo nijak ohrozit. "Angažujeme se asi v deseti národních šampionátech. Díky tomu získáváme první obrázek o možných talentech. Toto angažmá nám umožňuje dostat obrázek také o jiných jezdcích, kteří závodí v těchto šampionátech. To je první krok, jak se stát WRC jezdcem. Člověk musí najít řešení, aby se tito jezdci mohli rozvíjet."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?