Šéf týmu Citroën, Yves Matton, musí do budoucna najít nějakého top jezdce. V příštím roce chce značka vsadit na mladíky a o nějakých cílech pro MS nechce ani slyšet.
V posledním zhruba desetiletí dominoval Citroën zásluhou Sébastiena Loeba v MS v rally. První rok "po Loebovi" ukázal, že má Citroën problém. Sébastien jel letos jen čtyřikrát - v Argentině a na Monte Carlu vyhrál, ve Švédsku byl druhý a doma ve Francii havaroval. Kromě toho měl ale tým většinou problémy bojovat o vítězství, samozřejmě Dani Sordo vyhrál v Německu, na druhou stranu byli tou dobou oba jezdci týmu VW už mimo hru. Španěl však svoje kvality potvrdil ve Francii, kdy byl druhý.
Ne zrovna povedenou sezonu má za sebou Mikko Hirvonen. Čtyřikrát se dostal na podium, ale také zažil mnoho problémů. Citroën tak do budoucna musí s něčím přijít, pokud se chce postavit Ogierovi s VW a Neuvillovi (Ostbergovi?) v M-Sportu. Tým se bude ve WRC prezentovat i příští rok, hlavní zájem značky ale bude ve WTCC. Neznamená to ale, že by nechtěli titul také z WRC.
"Ano, náš zájem v příštím roce bude o tom, abychom přivedli nové talenty a vyhrávali soutěže. Letos jsme viděli, jak důležitá vítězství jsou, protože rozdíl mezi prvním a druhým místem je hodně velký. Pokud se nám to podaří, tak možná budeme ve velmi dobré pozici v šampionátu," řekl šéf týmu, Yves Matton, pro WRC Live.
Citroën také zároveň hledá mladé talenty, letos ve WRC3 organizují Top-Driver-Program, jehož vítěz dostane financování pro příští sezonu s DS3 R5. Že jsou tyto programy důležité dokazují Sébastien Ogier a Thierry Neuville, kteří ale momentálně jezdí u konkurence. Až na tovární sedačky u VW není pro příští rok prakticky nic rozhodnuto. Belgičan připouští, že by chtěl Neuvilla zpět u Citroënu.
"Řekněme si to takto, není na prvním místě mého listu, ale je určitě v dobré pozici. Momentálně mluvíme s mnoha lidmi a všichni mají zájem pro nás jezdit. Hlavním problémem momentálně je, že tu příští rok budeme mít více výrobců a je málo jezdců, kteří mohou bojovat o vítězství. To je důvodem, proč trvá mnohem déle, než jsme čekali, než budou potvrzeny jezdecké sestavy." WRC se tak bude nacházet v situaci, kdy bude k dispozici více továrních kokpitů, než je jezdců, kteří mohou pomýšlet na vítězství. "Hlavním problémem je, že je to hodně drahé a dlouho to trvá, než jezdci umožníte získat zkušenosti."
Citroën bude hledat talenty a bude je také podporovat"V minulosti se tento úkol Citroënu dařil. Teměř deset jezdců přišlo z podpůrného šampionátu Citroënu a teď sedí ve vozech WRC. Pořebujeme ale více výrobců, kteří se budou starat o rozvoj nových talentů. Jezdci pak také musíte umožnit růst, což letos děláme pomocí Top-Driver-Programu. To je hlavní problém - čas a náklady," pokračuje Matton.
Vloni Citroën dost investoval do Neuvilla, který si momentálně stojí lépe než všichni jezdci Citroënu. Po sezoně však Belgičan odešel k M-Sportu. "Vloni jsme toho do něj hodně investovali, ale letos jsme nebyli v pozici, že bychom mohli mít juniorský tým. Thierry chtěl jet celou sezonu a to jsme mu nemohli nabídnout. Dobře to ale pochopil a udržujeme si dobrý vztah. Musíme být pyšní na to, že jsme ho našli a že jsme ho podporovali při jeho prvních krůčcích ve WRC."
V listu možných kandidátů pro příští sezonu je také Robert Kubica a Kris Meeke. To, že se bude příští rok Citroën prezentovat také ve WTCC, by angažmá ve WRC nemělo nijak ohrozit. "Angažujeme se asi v deseti národních šampionátech. Díky tomu získáváme první obrázek o možných talentech. Toto angažmá nám umožňuje dostat obrázek také o jiných jezdcích, kteří závodí v těchto šampionátech. To je první krok, jak se stát WRC jezdcem. Člověk musí najít řešení, aby se tito jezdci mohli rozvíjet."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.