Šéf týmu Citroën, Yves Matton, musí do budoucna najít nějakého top jezdce. V příštím roce chce značka vsadit na mladíky a o nějakých cílech pro MS nechce ani slyšet.
V posledním zhruba desetiletí dominoval Citroën zásluhou Sébastiena Loeba v MS v rally. První rok "po Loebovi" ukázal, že má Citroën problém. Sébastien jel letos jen čtyřikrát - v Argentině a na Monte Carlu vyhrál, ve Švédsku byl druhý a doma ve Francii havaroval. Kromě toho měl ale tým většinou problémy bojovat o vítězství, samozřejmě Dani Sordo vyhrál v Německu, na druhou stranu byli tou dobou oba jezdci týmu VW už mimo hru. Španěl však svoje kvality potvrdil ve Francii, kdy byl druhý.
Ne zrovna povedenou sezonu má za sebou Mikko Hirvonen. Čtyřikrát se dostal na podium, ale také zažil mnoho problémů. Citroën tak do budoucna musí s něčím přijít, pokud se chce postavit Ogierovi s VW a Neuvillovi (Ostbergovi?) v M-Sportu. Tým se bude ve WRC prezentovat i příští rok, hlavní zájem značky ale bude ve WTCC. Neznamená to ale, že by nechtěli titul také z WRC.
"Ano, náš zájem v příštím roce bude o tom, abychom přivedli nové talenty a vyhrávali soutěže. Letos jsme viděli, jak důležitá vítězství jsou, protože rozdíl mezi prvním a druhým místem je hodně velký. Pokud se nám to podaří, tak možná budeme ve velmi dobré pozici v šampionátu," řekl šéf týmu, Yves Matton, pro WRC Live.
Citroën také zároveň hledá mladé talenty, letos ve WRC3 organizují Top-Driver-Program, jehož vítěz dostane financování pro příští sezonu s DS3 R5. Že jsou tyto programy důležité dokazují Sébastien Ogier a Thierry Neuville, kteří ale momentálně jezdí u konkurence. Až na tovární sedačky u VW není pro příští rok prakticky nic rozhodnuto. Belgičan připouští, že by chtěl Neuvilla zpět u Citroënu.
"Řekněme si to takto, není na prvním místě mého listu, ale je určitě v dobré pozici. Momentálně mluvíme s mnoha lidmi a všichni mají zájem pro nás jezdit. Hlavním problémem momentálně je, že tu příští rok budeme mít více výrobců a je málo jezdců, kteří mohou bojovat o vítězství. To je důvodem, proč trvá mnohem déle, než jsme čekali, než budou potvrzeny jezdecké sestavy." WRC se tak bude nacházet v situaci, kdy bude k dispozici více továrních kokpitů, než je jezdců, kteří mohou pomýšlet na vítězství. "Hlavním problémem je, že je to hodně drahé a dlouho to trvá, než jezdci umožníte získat zkušenosti."
Citroën bude hledat talenty a bude je také podporovat"V minulosti se tento úkol Citroënu dařil. Teměř deset jezdců přišlo z podpůrného šampionátu Citroënu a teď sedí ve vozech WRC. Pořebujeme ale více výrobců, kteří se budou starat o rozvoj nových talentů. Jezdci pak také musíte umožnit růst, což letos děláme pomocí Top-Driver-Programu. To je hlavní problém - čas a náklady," pokračuje Matton.
Vloni Citroën dost investoval do Neuvilla, který si momentálně stojí lépe než všichni jezdci Citroënu. Po sezoně však Belgičan odešel k M-Sportu. "Vloni jsme toho do něj hodně investovali, ale letos jsme nebyli v pozici, že bychom mohli mít juniorský tým. Thierry chtěl jet celou sezonu a to jsme mu nemohli nabídnout. Dobře to ale pochopil a udržujeme si dobrý vztah. Musíme být pyšní na to, že jsme ho našli a že jsme ho podporovali při jeho prvních krůčcích ve WRC."
V listu možných kandidátů pro příští sezonu je také Robert Kubica a Kris Meeke. To, že se bude příští rok Citroën prezentovat také ve WTCC, by angažmá ve WRC nemělo nijak ohrozit. "Angažujeme se asi v deseti národních šampionátech. Díky tomu získáváme první obrázek o možných talentech. Toto angažmá nám umožňuje dostat obrázek také o jiných jezdcích, kteří závodí v těchto šampionátech. To je první krok, jak se stát WRC jezdcem. Člověk musí najít řešení, aby se tito jezdci mohli rozvíjet."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.