AKTUALIZACE PO RZ20; Asfaltová Francouzská rally startuje již ve čtvrtek speciálkou v ulicích Štrasburku. Zbývající tři etapy se jedou v pátek (6 RZ se servisem uprostřed etapy), sobotu (7 RZ opět s jedním servisem) a neděli (6 RZ bez servisu).
Po RZ20:
Předposlední zkoušku soutěže vyhrál Latvala a poslední Neuville. Sordovi se nakonec nepodařilo stáhnout ztrátu 10s. Zajímavostí je, že v poslední zkoušce, RZ Haguenau, zajeli Sordo a Ogier stejný čas. Francouz tak získal vítězství v celé rally poté, co se stal už ve čtvrtek mistrem světa a navíc slavit titul mezi konstruktéry může už také VW.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:53:07,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+12,2
Citroën DS3 WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+19,5
Volkswagen Polo R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:14,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+3:10,9
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+3:37,7
Citroën DS3 WRC
7.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+4:04,2
Volkswagen Polo R WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+4:35,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Baran
+9:31,4
Citroën DS3 RRC
10.
R. Dumas - D. Giraudet
+11:55,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ18:
Dani Sordo se ještě pokusil zvrátit soutěž ve svůj prospěch, na Ogiera najel téměř 4 vteřiny. Mads Ostberg byl mimo trať, asi na minutu, zpět mu pomáhali fanoušci. Ztratil dvě pozice, polepšili si Hirvonen a Mikkelsen.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:44:38,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+10,0
Citroën DS3 WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+23,7
Volkswagen Polo R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:17,9
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+3:02,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+3:31,1
Citroën DS3 WRC
7.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:59,5
Volkswagen Polo R WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+4:29,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Baran
+9:18,9
Citroën DS3 RRC
10.
R. Dumas - D. Giraudet
+11:30,2
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ17:
Krátká speciálka v Haguenau neměla na výsledky podstatný vliv. Zkoušku opět vyhrál Sébastien Ogier, který byl dnes dopoledne neomylný a vyhrál všechny tři vložky. Dobře zajel Hirvonen, který byl 2. se ztrátou 0,4s. Souboj s Ostbergem tak zřejmě ještě nevzdává. Martin Prokop nezvládl svoji Fiestu RS WRC a havaroval. Při nehodě poškodil zavěšení a soutěž pro něj končí.
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:35:58,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+13,7
Citroën DS3 WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+17,1
Volkswagen Polo R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:21,2
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+2:58,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+3:19,4
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+4:00,4
Citroën DS3 WRC
8.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:51,6
Volkswagen Polo R WRC
9.
R. Kubica - M. Baran
+8:58,0
Citroën DS3 RRC
10.
R. Dumas - D. Giraudet
+10:50,0
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ16:
Sébastien Ogier míří za vítězstvím ve své domácí soutěži. Po odstoupení Loeba se zdá, že dvojice Sordo a Latvala mu není schopna konkurovat. Francouz tak zažívá dokonalý obrat, když ještě v pátek to vypadalo, že jede absolutně bez nasazení.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:31:39,8
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+11,7
Citroën DS3 WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+15,5
Volkswagen Polo R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:20,5
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+2:50,6
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+3:13,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+3:24,5
Citroën DS3 WRC
8.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:51,6
Volkswagen Polo R WRC
9.
R. Kubica - M. Baran
+8:48,7
Citroën DS3 RRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+9:24,1
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ15:
Sébastien Loeb nezvládl svoji DS3 WRC a hned v první ranní vložče havaroval. Neuville, který startoval za legendární francouzskou posádkou celý incident popsal takto: "Šli ven [Loeb-Elena] v rychlé pravé. Spadli hluboko do rokle." Už máme naštěstí i zprávu z místa nehody, posádka Citroënu je v pořádku a nic se ji nestalo.
Skvěle dnes ráno zajel Sébastien Ogier, který porazil v cíli RZ druhého Sorda o 8s a díky tomu se dostal do vedení. Dvě pozice ztratil Jari-Matti Latvala, který přiznal, že na mokré trati, kde bylo vytaháno hodně nečistot raději zvolnil. Vstup do poslední etapy se také povedl Madsi Ostbergovi, který zajel 4. čas a ve výsledku se posunul před Mikko Hirvonena.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:27:23,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+7,3
Citroën DS3 WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+13,0
Volkswagen Polo R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:19,6
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+2:42,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+3:07,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+3:16,2
Citroën DS3 WRC
8.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:42,3
Volkswagen Polo R WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+6:10,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Baran
+8:35,5
Citroën DS3 RRC
neděle
Po RZ14:
Nejzásadnější událost sobotního odpoledne se stala na RZ11, kdy měl do té doby vedoucí Thierry Neuville problém s pneumatikou na svém Fordu Fiesta RS WRC. Belgičanovi v jedné ze zatáček sklouzla guma z ráfku a bylo po nadějích na vítězství. Mladík z týmu M-Sport ztratil 1:26 min a propadl se na 5. místo.
Vedení po něm převzal Dani Sordo s Citroënem DS3 WRC, který však neustále bojoval v desetinovém souboji s Jarim-Mattim Latvalou. Už to vypadalo, že Španěl vedení po celý zbytek etapy uhájí, avšak Fin až v poslední zkoušce dne, RZ14 Mulhouse, šel do čela. Jeho náskok je ale pouhých 0,4 vteřiny.
Oba Sébastienové během odpoledne zvládli smazat manko zhruba 5 vteřin a dotáhli se tak na dvojici bojující o čelo soutěže. I díky tomu nás čeká extrémně napínavá poslední etapa, v níž si to o vítězství rozdá hned čtveřice jezdců. V rámci TOP10 k žádným jiným změnám nedošlo. Martin Prokop drží 10. místo znamenající 1 bod.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:18:58,3
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+0,4
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1,6
Volkswagen Polo R WRC
4.
S. Loeb - D. Elena
+5,0
Citroën DS3 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:10,4
Ford Fiesta RS WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+2:16,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+2:43,1
Citroën DS3 WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:57,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:19,2
Volkswagen Polo R WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+5:25,0
Ford Fiesta RS WRC
servis
Po RZ10:
Desátá RZ byla poslední v dopolední sekci. Vítězství si zde připsal Sébastien Loeb, který tak dosáhl jubilejní 900. vyhrané RZ ve WRC! Zároveň se tak v průběžném pořadí posunul před krajana Sébastiena Ogiera na čtvrté místo. Druhý byl Latvala (+2,9s) a třetí Ogier (3,7s).
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
T. Neuville - N. Gilsoul
1:41:57,8
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+13,1
Volkswagen Polo R WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+14,2
Citroën DS3 WRC
4.
S. Loeb - D. Elena
+19,8
Citroën DS3 WRC
5.
S. Ogier - J. Ingrassia
+23,4
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+1:52,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+2:19,9
Citroën DS3 WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:28,6
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+2:34,2
Volkswagen Polo R WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+4:20,1
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ9:
U Volkswagenu zažili dobrou RZ9. Jeho dva tovární jezdci si polepšili o jedno místo - Sébastien Ogier se dostal před svého velkého rivala, Sébastiena Loeba, a Jari-Matti Latvala je před Danim Sordem, avšak také pouze o desetinu vteřiny. Pouze třetí jezdec týmu VW, Andreas Mikkelsen, musel během této vložky přepustit svoji pozici Madsi Ostbergovi na Fiestě RS WRC. Jezdce na 7. až 9. dělí 10 vteřin.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
T. Neuville - N. Gilsoul
1:32:04,2
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+16,6
Volkswagen Polo R WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+16,7
Citroën DS3 WRC
4.
S. Ogier - J. Ingrassia
+26,1
Volkswagen Polo R WRC
5.
S. Loeb - D. Elena
+26,2
Citroën DS3 WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+1:41,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+2:08,4
Citroën DS3 WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:17,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+2:19,1
Volkswagen Polo R WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+3:54,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ8:
Sébastien Ogier se nevzdal a na domácí soutěži se chce po nevydařeném pátku posunout výše, dnešní etapu zahájil vítězstvím na RZ8, když ve stopce i sám přiznal, že riskuje, aby se dostal výš. Druhé místo obsadil Neuville, který si upevnil vedení před Sordem, vede o 15s. Mikko Hirvonen zajel slušný čas a přeskočil Andrease Mikkelsena.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
T. Neuville - N. Gilsoul
1:23:35,7
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+15,0
Citroën DS3 WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+15,3
Volkswagen Polo R WRC
4.
S. Loeb - D. Elena
+16,7
Citroën DS3 WRC
5.
S. Ogier - J. Ingrassia
+27,2
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+1:31,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:49,5
Citroën DS3 WRC
8.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+1:56,1
Volkswagen Polo R WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:04,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+3:29,1
Ford Fiesta RS WRC
sobota
Po RZ7:
M-Sportu pátek ve Francii vyšel na jedničku. Ráno, když byly vložky (hlavně druhá polovina RZ3) ještě vlhké, tak jeho posádky (pouze Ostberg a Neuville) nasadili mix tvrdých a měkkých gum. Odpoledne, když konkurence u VW a Citroënu věřila v déšť, tak lidé od M-Sportu starající se o předpověď řekli, že pršet nebude. A opět měli pravdu. I díky tomu šel během odpoledne Neuville z 3. na 1. místo, Novikov se odpoutal od Hirvonena s Mikkelsenem a Ostberg naopak začal na tuto dvojici tlačit.
Během RZ7 se o dvě příčky propadl Sébastien Loeb, když jej přeskočili Dani Sordo a Jari-Matti Latvala. Oba přitom také nebyli spokojeni se svým nastavením očekávající déšť nebo alespoň vlhkou trať. Martin Prokop sice z boje s Ostbergem o 9. místo vypadl, ale drží si 10. místo s náskokem více než 1:20 min na Roberta Kubicu, který vede WRC2.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
T. Neuville - N. Gilsoul
1:08:56,5
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
D. Sordo - C. del Barrio
+9,9
Citroën DS3 WRC
3.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+11,8
Volkswagen Polo R WRC
4.
S. Loeb - D. Elena
+12,2
Citroën DS3 WRC
5.
S. Ogier - J. Ingrassia
+28,7
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+1:03,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+1:26,4
Volkswagen Polo R WRC
8.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:33,5
Citroën DS3 WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:37,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+2:36,3
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ6:
Na šesté zkoušce Francouzské rally se radoval Thierry Neuville, který se díky tomuto vítězství (Latvala +1,9s) dostal do průběžného vedení. Belgičan si pochvaloval dobrou volbu pneumatik. Třetí byl Dani Sordo a do té doby vedoucí Sébastien Loeb byl až pátý, ovšem se ztrátou pouhých 4,6s. Ve Francii tak probíhá moc hezká bitva o vítězství. Těsné je to i od 6. do 9. místa.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
T. Neuville - N. Gilsoul
50:19,9
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+2,6
Citroën DS3 WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+3,7
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+4,1
Volkswagen Polo R WRC
5.
S. Ogier - J. Ingrassia
+24,7
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+48,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+58,1
Citroën DS3 WRC
8.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+59,6
Volkswagen Polo R WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:09,3
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:51,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ5:
Po obědě začal nejrychleji Thierry Neuville, který vyhrál zkoušku před Danim Sordem a Evgeny Novikovem. Dopoledne všechny zkoušky vyhrál Sébastien Loeb, v RZ5 byl 4. Tovární Volkswageny ztratily, když zvolily měkčí sadu gum. Uvidíme, jak se jim jejich volba vyplatí na dalších zkouškách.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
42:24,5
---
Citroën DS3 WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2,0
Ford Fiesta RS WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+3,7
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+4,2
Volkswagen Polo R WRC
5.
S. Ogier - J. Ingrassia
+22,9
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+45,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+50,4
Citroën DS3 WRC
8.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+52,7
Volkswagen Polo R WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:00,7
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:34,5
Ford Fiesta RS WRC
servis
Po RZ4:
Na čele se vytvořila skupina jezdců bojujích o vítězství. Této skupině poměrně překvapivě nestačí Sébastien Ogier, který je 5. se ztrátou převyšující 20 vteřin. Zkoušku vyhrál Loeb s náskokem 0,9s na dvojici Neuville-Latvala, která zajel shodný čas. O 6,4s za Loebem zaostal Sordo. Ten se propadl z 1. místa na čtvrté. Na této vložce už na soutěžící čekaly proměnlivé podmínky.
Také souboj čtveřice Novikov, Hirvonen, Mikkelsen a Ostberg je docela vyrovnaný. Na této vložce těžil ze své volby dvou měkkých pneumatik Ostberg, který se výrazně odpoutal od Martina Prokopa a naopak se připojil do skupiny bojující o 6. místo.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Loeb - D. Elena
36:19,0
---
Citroën DS3 WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+3,7
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4,7
Ford Fiesta RS WRC
4.
D. Sordo - C. del Barrio
+6,2
Citroën DS3 WRC
5.
S. Ogier - J. Ingrassia
+22,3
Volkswagen Polo R WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+46,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+48,2
Citroën DS3 WRC
8.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+51,2
Volkswagen Polo R WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+56,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+1:25,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ3:
Na RZ3 (Massif des Grands Crus 1) byl nejrychlejší Sébastien Loeb, který druhého Thierryho Neuvilla porazil o 1,4s. Třetí byl o další 0,4s zpět průběžně stále vedoucí Dani Sordo na Citroënu DS3 WRC. Jeho náskok už je pouhých 0,2s. Během této zkoušky místy trochu pršelo.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
D. Sordo - C. del Barrio
17:10,1
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Loeb - D. Elena
+0,2
Citroën DS3 WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+2,3
Volkswagen Polo R WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+3,0
Volkswagen Polo R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+13,1
Citroën DS3 WRC
7.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+21,5
Volkswagen Polo R WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+25,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+32,7
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+33,0
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Pro české fanoušky máme smutnou zprávu hned zrána. Tomáš Kostka měl problémy hned ráno a musel zastavit se svoji DS3 WRC. O co šlo, zatím zjišťujeme. Z vítězství ve zkoušce se radoval Sébastien Loeb, který po půl roce dokázal vyhrát hned druhou vložku. Čtveřice Loeb, Sordo, Ogier, Latvala se vešla do 1,2s. Martina Prokopa přeskočil Mads Ostberg. Všechny posádky vsadily na tvrdou směs pneumatik, pouze Ostberg a Neuville mají mix 2 tvrdých a 2 měkkých.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
D. Sordo - C. del Barrio
9:21,7
---
Citroën DS3 WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1,1
Volkswagen Polo R WRC
3.
S. Loeb - D. Elena
+2,0
Citroën DS3 WRC
4.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2,8
Volkswagen Polo R WRC
5.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3,0
Volkswagen Polo R WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+4,4
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+7,7
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+9,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Ostberg - J. Andersson
+17,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
M. Prokop - M. Ernst
+18,7
Ford Fiesta RS WRC
pátek
Po RZ1:
Dnes byla ve Francii na programu pouze krátká super speciálka v ulicích Štrasburgu, nicméně byla vedena jako Power Stage, takže se na ní bojovalo až o tři body. Sébastienu Ogierovi k zisku jeho prvního titulu ve WRC stačil pouhý bod za třetí místo a ten taky přesně získal. Náš Martin Prokop je průběžně devátý, když je před například továrním jezdcem M-Sportu, Madsem Ostbergem (11. místo), méně už se vstup do soutěže povedl Tomáši Kostkovi s Citroënem DS3 WRC, který si musí zvyknout na nového spolujezdce a je prozatím šestnáctý se ztrátou 14,5s. Výsledky Power stage:
Dani Sordo +3 bodyThierry Neuville +2 body Sébastien Ogier +1 bod
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
D. Sordo - C. del Barrio
3:20,8
---
Citroën DS3 WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+0,7
Ford Fiesta RS WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+0,8
Volkswagen Polo R WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1,4
Citroën DS3 WRC
5.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+1,5
Volkswagen Polo R WRC
6.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+2,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
S. Loeb - D. Elena
+2,9
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+3,7
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+6,3
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Baran
+7,4
Citroën DS3 RRC
čtvrtek
Sébastien Ogier se již dnes, kdy se jede pouze městká speciálka, může stát poprvé v životě mistrem světa v automobilových soutěžích. Důvodem je fakt že organizátoři se rozhodli jako Power Stage zvolit už první rychlostní zkoušku ve Strasburku, která startuje dnes v 16:00. Francouz potřebuje získat už jen jeden bod.
Další zajímavou informací je, že Tomáš Kostka se před startem ocitl bez spolujezdce. Informovala o tom francouzská média a jezdec to dnes potvrdil na svém facebooku. Miroslav Houšť má zdravotní problémy, Citroën však českému jezdci podal pomocnou ruku - včera trénoval s Chrisem Pattersonem. O tom, kdo bude Kostku navigovat na soutěži, se rozhodne dnes.
Poslední zajímavou informací je, že Sébastien Loeb pojede svoji poslední soutěž v MS se speciálním zbarvením DS3 WRC. Na design vozu se podívejte zde.
před soutěží
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.