Ve Francii bychom se mohli dočkat velmi vyrovnaného souboje o vítězství, protože si to na asfaltu rozdají hned čtyři specialisté na zpevněný povrch. To v minulosti nebývalo zvykem.
Sébastien Loeb
Pochopitelně nejvíc vítězství ze čtyř asfaltových specialistů má na svém kontě odcházející mistr světa Loeb. Ten však před startem upozorňuje, že už dlouho ve voze WRC neseděl a že si bude muset zvyknout: "Pochopitelně chci zajet co možná nejlepší výsledek. Musíme mít ale na paměti, že už jsem hodně dlouho žádnou rally nejel. Naposledy jsem jel navíc na šotolině.
Loeb nemíval (až na své začátky v MS) na asfaltu v průběhu své kariéry moc konkurenci
Od té doby jsem ve WRC neseděl. Bude mi chvíli trvat, než si na auto zvyknu. Jak moc dlouho to bude trvat? To se pravděpodobně odrazí v konečném výsledeku. Není na mě žádný tlak, nemusím vyhrát. Také nemusím nic dokazovat. V první řadě si chci soutěž užít a myslet při tom na fanoušky, kteří mě takovou dobu podporovali."
Sébastien Ogier
Ogier už ve Francii jednou (2011) vyhrál. Tehdy se ale nedočkal přímého souboje o vítězství s hlavní rivalem Loebem, kterého zradil motor jeho tehdy nové DS3 WRC. Letos má už téměř jistý mistr světa roku 2013 poslední šanci: "Austrálie byla dobrou soutěží pro Volkswagen i pro mě. Po projetí cílem však byly naše pocity smíšené, sice jsme vyhráli a zvětšili náskok v poháru konstruktérů, ale titul nám těsně unikl.
Ale rychle jsme si uvědomili, že to je už jen otázka času. Je možné, že potřebný bod získáme už ve čtvrtek na superspeciálce. Náš úkol je tedy z 99 % hotový. Ale také ve Francii máme jasný cíl - vyhrát a získat hodně bodů pro značku. Už teď je ale jasné, že to bude velmi dobrá sezona. To, čeho jsme dosáhli, je skvělé."
Vítězství v roce 2011 sice přišlo po krásném souboji, avšak ne s Loebem ale Sordem.
K duelu s Loebem říká: "Jediné, co mi ten den může znechutit, by samozřejmě bylo vítězství Sébastiena Loeba a nebo kdybych měl nějaký problém nebo něco takového. To by trochu zastínilo zisk mého titulu a z mého pohledu bych si to opravdu nezasloužil.
Vím, že bude okamžitě vpředu. Sice už pár měsíců nejel žádnou rally, ale na závodním okruhu je každý týden. Jsem přesvědčen, že je stále v rytmu. Navíc k tomu přidejte, že asfalt je prostě jeho povrchem a tuto rally velmi dobře zná. Jsem si jistý, že pojede na špici."
Dani Sordo
Sordo na minulé asfaltové rally konečně dokázal vyhrát v MS s vozem WRC. Nutno však podotknout, že dříve musel několikrát zpomalit a pustit Loeba před sebe. S jakými pocity jde do Francouzské rally, která je rychlostmi na některých místech přesahující 200 km/h jednou z nejrychlejších v MS? "Doufám, že Německá rally byla jen prvním krokem a že budu moci ten pocit [vítězství] znovu zažít. Zdejší rally se mi velmi líbí, protože je hodně rychlá.
Je mi jedno, jestli bude sucho nebo mokro. Tato soutěž bude pochopitelně poněkud speciální, protože Seb a Daniel pojedou naposledy v MS. Pro celý kolotoč WRC to bude velmi zvláštní moment."
Vítězství, které se Sordovi nepovedlo až do Německé rally 2013 získat u Citroënu, zkoušel dva roky vybojovat s Mini. V roce 2011 byl blízko, v cíli chybělo 6,3s.
Thierry Neuville
Mladý Belgičan v Německu ukázal, že asfalt je jeho nejoblíbenějším povrchem a až po krásné bitvě se Sordem se musel spokojit z druhou příčku, Francie tak nabízí nejlepší příležitost k odvetě: "Před soutěží mám opravdu dobrý pocit, hlavně proto, že se opět vracíme na asfalt. V Německu jsme viděli, jak konkurenceschopná Fiesta RS WRC je. Doufám, že tento potenciál prokážeme i na další soutěži MS.
Rally nabízí hodně výzev, především když prší. Vloni jsme viděli, že se zatáčky dají hodně 'katovat'. To ale znamená, že se na trať vytahá hodně nečistot a ty pak dost kloužou. Myslím, že startovní pozice do jednotlivých etap bude, hlavně v druhých průjezdech, klíčem k úspěchu. Jak už jsem řekl v Austrálii, rád bych bojoval s oběma Sebastieny, avšak musíme jet chytře. Uvidíme, jak na tom budeme po prvním dni.
Loňská Francie přinesla Neuvilleovi 4. místo, podaří se mu letos prodloužit svoji 'šňůru' podiových umístění?
Jsem si jistý, že Ogier a Loeb pojedou na maximum, my musíme po očku pozorovat ještě Jariho-Mattiho Latvalu. Ve Francii bychom chtěli zvýšit náskok na druhém místě a na to budeme pořád myslet," zakončil ex-chráněnec koncernu PSA.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?