Ve Francii bychom se mohli dočkat velmi vyrovnaného souboje o vítězství, protože si to na asfaltu rozdají hned čtyři specialisté na zpevněný povrch. To v minulosti nebývalo zvykem.
Sébastien Loeb
Pochopitelně nejvíc vítězství ze čtyř asfaltových specialistů má na svém kontě odcházející mistr světa Loeb. Ten však před startem upozorňuje, že už dlouho ve voze WRC neseděl a že si bude muset zvyknout: "Pochopitelně chci zajet co možná nejlepší výsledek. Musíme mít ale na paměti, že už jsem hodně dlouho žádnou rally nejel. Naposledy jsem jel navíc na šotolině.
Loeb nemíval (až na své začátky v MS) na asfaltu v průběhu své kariéry moc konkurenci
Od té doby jsem ve WRC neseděl. Bude mi chvíli trvat, než si na auto zvyknu. Jak moc dlouho to bude trvat? To se pravděpodobně odrazí v konečném výsledeku. Není na mě žádný tlak, nemusím vyhrát. Také nemusím nic dokazovat. V první řadě si chci soutěž užít a myslet při tom na fanoušky, kteří mě takovou dobu podporovali."
Sébastien Ogier
Ogier už ve Francii jednou (2011) vyhrál. Tehdy se ale nedočkal přímého souboje o vítězství s hlavní rivalem Loebem, kterého zradil motor jeho tehdy nové DS3 WRC. Letos má už téměř jistý mistr světa roku 2013 poslední šanci: "Austrálie byla dobrou soutěží pro Volkswagen i pro mě. Po projetí cílem však byly naše pocity smíšené, sice jsme vyhráli a zvětšili náskok v poháru konstruktérů, ale titul nám těsně unikl.
Ale rychle jsme si uvědomili, že to je už jen otázka času. Je možné, že potřebný bod získáme už ve čtvrtek na superspeciálce. Náš úkol je tedy z 99 % hotový. Ale také ve Francii máme jasný cíl - vyhrát a získat hodně bodů pro značku. Už teď je ale jasné, že to bude velmi dobrá sezona. To, čeho jsme dosáhli, je skvělé."
Vítězství v roce 2011 sice přišlo po krásném souboji, avšak ne s Loebem ale Sordem.
K duelu s Loebem říká: "Jediné, co mi ten den může znechutit, by samozřejmě bylo vítězství Sébastiena Loeba a nebo kdybych měl nějaký problém nebo něco takového. To by trochu zastínilo zisk mého titulu a z mého pohledu bych si to opravdu nezasloužil.
Vím, že bude okamžitě vpředu. Sice už pár měsíců nejel žádnou rally, ale na závodním okruhu je každý týden. Jsem přesvědčen, že je stále v rytmu. Navíc k tomu přidejte, že asfalt je prostě jeho povrchem a tuto rally velmi dobře zná. Jsem si jistý, že pojede na špici."
Dani Sordo
Sordo na minulé asfaltové rally konečně dokázal vyhrát v MS s vozem WRC. Nutno však podotknout, že dříve musel několikrát zpomalit a pustit Loeba před sebe. S jakými pocity jde do Francouzské rally, která je rychlostmi na některých místech přesahující 200 km/h jednou z nejrychlejších v MS? "Doufám, že Německá rally byla jen prvním krokem a že budu moci ten pocit [vítězství] znovu zažít. Zdejší rally se mi velmi líbí, protože je hodně rychlá.
Je mi jedno, jestli bude sucho nebo mokro. Tato soutěž bude pochopitelně poněkud speciální, protože Seb a Daniel pojedou naposledy v MS. Pro celý kolotoč WRC to bude velmi zvláštní moment."
Vítězství, které se Sordovi nepovedlo až do Německé rally 2013 získat u Citroënu, zkoušel dva roky vybojovat s Mini. V roce 2011 byl blízko, v cíli chybělo 6,3s.
Thierry Neuville
Mladý Belgičan v Německu ukázal, že asfalt je jeho nejoblíbenějším povrchem a až po krásné bitvě se Sordem se musel spokojit z druhou příčku, Francie tak nabízí nejlepší příležitost k odvetě: "Před soutěží mám opravdu dobrý pocit, hlavně proto, že se opět vracíme na asfalt. V Německu jsme viděli, jak konkurenceschopná Fiesta RS WRC je. Doufám, že tento potenciál prokážeme i na další soutěži MS.
Rally nabízí hodně výzev, především když prší. Vloni jsme viděli, že se zatáčky dají hodně 'katovat'. To ale znamená, že se na trať vytahá hodně nečistot a ty pak dost kloužou. Myslím, že startovní pozice do jednotlivých etap bude, hlavně v druhých průjezdech, klíčem k úspěchu. Jak už jsem řekl v Austrálii, rád bych bojoval s oběma Sebastieny, avšak musíme jet chytře. Uvidíme, jak na tom budeme po prvním dni.
Loňská Francie přinesla Neuvilleovi 4. místo, podaří se mu letos prodloužit svoji 'šňůru' podiových umístění?
Jsem si jistý, že Ogier a Loeb pojedou na maximum, my musíme po očku pozorovat ještě Jariho-Mattiho Latvalu. Ve Francii bychom chtěli zvýšit náskok na druhém místě a na to budeme pořád myslet," zakončil ex-chráněnec koncernu PSA.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.