Souboj 4 asfaltových specialistů: Ogier vs. Loeb vs. Sordo vs. Neuville. Kdo bude nejrychlejší?

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 30. září 2013 13:07
Sdílej:

Ve Francii bychom se mohli dočkat velmi vyrovnaného souboje o vítězství, protože si to na asfaltu rozdají hned čtyři specialisté na zpevněný povrch. To v minulosti nebývalo zvykem.

Sébastien Loeb

Pochopitelně nejvíc vítězství ze čtyř asfaltových specialistů má na svém kontě odcházející mistr světa Loeb. Ten však před startem upozorňuje, že už dlouho ve voze WRC neseděl a že si bude muset zvyknout: "Pochopitelně chci zajet co možná nejlepší výsledek. Musíme mít ale na paměti, že už jsem hodně dlouho žádnou rally nejel. Naposledy jsem jel navíc na šotolině.

Loeb nemíval (až na své začátky v MS) na asfaltu v průběhu své kariéry moc konkurenci

Od té doby jsem ve WRC neseděl. Bude mi chvíli trvat, než si na auto zvyknu. Jak moc dlouho to bude trvat? To se pravděpodobně odrazí v konečném výsledeku. Není na mě žádný tlak, nemusím vyhrát. Také nemusím nic dokazovat. V první řadě si chci soutěž užít a myslet při tom na fanoušky, kteří mě takovou dobu podporovali."

Sébastien Ogier

Ogier už ve Francii jednou (2011) vyhrál. Tehdy se ale nedočkal přímého souboje o vítězství s hlavní rivalem Loebem, kterého zradil motor jeho tehdy nové DS3 WRC. Letos má už téměř jistý mistr světa roku 2013 poslední šanci: "Austrálie byla dobrou soutěží pro Volkswagen i pro mě. Po projetí cílem však byly naše pocity smíšené, sice jsme vyhráli a zvětšili náskok v poháru konstruktérů, ale titul nám těsně unikl.

Ale rychle jsme si uvědomili, že to je už jen otázka času. Je možné, že potřebný bod získáme už ve čtvrtek na superspeciálce. Náš úkol je tedy z 99 % hotový. Ale také ve Francii máme jasný cíl - vyhrát a získat hodně bodů pro značku. Už teď je ale jasné, že to bude velmi dobrá sezona. To, čeho jsme dosáhli, je skvělé."

Vítězství v roce 2011 sice přišlo po krásném souboji, avšak ne s Loebem ale Sordem. 

K duelu s Loebem říká: "Jediné, co mi ten den může znechutit, by samozřejmě bylo vítězství Sébastiena Loeba a nebo kdybych měl nějaký problém nebo něco takového. To by trochu zastínilo zisk mého titulu a z mého pohledu bych si to opravdu nezasloužil.

Vím, že bude okamžitě vpředu. Sice už pár měsíců nejel žádnou rally, ale na závodním okruhu je každý týden. Jsem přesvědčen, že je stále v rytmu. Navíc k tomu přidejte, že asfalt je prostě jeho povrchem a tuto rally velmi dobře zná. Jsem si jistý, že pojede na špici."

Dani Sordo

Sordo na minulé asfaltové rally konečně dokázal vyhrát v MS s vozem WRC. Nutno však podotknout, že dříve musel několikrát zpomalit a pustit Loeba před sebe. S jakými pocity jde do Francouzské rally, která je rychlostmi na některých místech přesahující 200 km/h jednou z nejrychlejších v MS? "Doufám, že Německá rally byla jen prvním krokem a že budu moci ten pocit [vítězství] znovu zažít. Zdejší rally se mi velmi líbí, protože je hodně rychlá.

Je mi jedno, jestli bude sucho nebo mokro. Tato soutěž bude pochopitelně poněkud speciální, protože Seb a Daniel pojedou naposledy v MS. Pro celý kolotoč WRC to bude velmi zvláštní moment."

Vítězství, které se Sordovi nepovedlo až do Německé rally 2013 získat u Citroënu, zkoušel dva roky vybojovat s Mini. V roce 2011 byl blízko, v cíli chybělo 6,3s.

Thierry Neuville

Mladý Belgičan v Německu ukázal, že asfalt je jeho nejoblíbenějším povrchem a až po krásné bitvě se Sordem se musel spokojit z druhou příčku, Francie tak nabízí nejlepší příležitost k odvetě: "Před soutěží mám opravdu dobrý pocit, hlavně proto, že se opět vracíme na asfalt. V Německu jsme viděli, jak konkurenceschopná Fiesta RS WRC je. Doufám, že tento potenciál prokážeme i na další soutěži MS.

Rally nabízí hodně výzev, především když prší. Vloni jsme viděli, že se zatáčky dají hodně 'katovat'. To ale znamená, že se na trať vytahá hodně nečistot a ty pak dost kloužou. Myslím, že startovní pozice do jednotlivých etap bude, hlavně v druhých průjezdech, klíčem k úspěchu. Jak už jsem řekl v Austrálii, rád bych bojoval s oběma Sebastieny, avšak musíme jet chytře. Uvidíme, jak na tom budeme po prvním dni.

Loňská Francie přinesla Neuvilleovi 4. místo, podaří se mu letos prodloužit svoji 'šňůru' podiových umístění?

Jsem si jistý, že Ogier a Loeb pojedou na maximum, my musíme po očku pozorovat ještě Jariho-Mattiho Latvalu. Ve Francii bychom chtěli zvýšit náskok na druhém místě a na to budeme pořád myslet," zakončil ex-chráněnec koncernu PSA.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?