Novozélandký matador, Nathan Quinn, zajel v Austrálii 8. místo s vozem Mini John Cooper Works WRC týmu Motorsport Italia. Teď by chtěl vyzkoušet vůz WRC italské stáje i na dalších soutěžích.
Ústup Prodrivu z WRC pokračuje, a tak vidíme vozy Mini na soutěžích MS jen sporadicky. Ale v Austrálii jsme se opět dočkali a jeden kousek na startu byl - za jeho volant se posadil Nathan Quinn. Jeho start musíme hodnotit jen v pozitivech, protože v celkovém hodnocení získal 8. pozici a zajistil tak Mini nejlepší letošní výsledek.
"Kdyby mi někdo před měsícem řekl, že tuto soutěž nejenom dokončím, ale budu klasifikován na 8. místě, tak bych mu nevěřil," říká soutěžák. Přitom výchozí pozice Novozélanďana nebyla vůbec jednoduchá. Už přes rok žádnou soutěž nejel a poprvé se po jeho boku objevil Glenn MacNeall.
Také tým Motorsport Italia, který po odchodu Michala Kosciuszka k M-Sportu v MS pravidelně nestartuje, jezdec poznal až krátce před soutěží. Seznámení proběhlo rychle: "Hned po prvním dni mi bylo jasné, že ti hoši to už dělají pěkně dlouho a mají mnohem víc zkušeností než já. Po rozhovoru s Brunem [De Pianto, šéf týmu] byla naše strategie jasná. Chtěl jsem jet rychle, ale zároveň nejít do rizika."
To se povedlo, stabilní výkony uvnitř TOP10 zajistily 27 letému jezdci nejen body, ale za svými zády nechal i zkušeného Khalida Al-Quassimiho s tovární DS3 WRC. Na limity Mini ale jezdec nedosáhl: "Dostal jsem se jen na povrch, na limity nikoliv. Z toho auta se dá získat ještě o tolik víc, opravdu bych v něm chtěl znovu závodit."
Také šéf týmu, Bruno de Pianto, byl s výkony nováčka více než spokojený: "Nathan odvedl opravdu dobrou práci. Čekal ho těžký úkol, jel s novým autem, s novým spolujezdcem, proti nejlepším jezdcům světa a hned před domácím publikem. Věděl ale, o co se musí pokusit a to také zvládl. Jel svou vlastní rally a sledoval svoje cíle. 4 body za 8. místo jsou opravdu skvělým výsledkem."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.