Novozélandký matador, Nathan Quinn, zajel v Austrálii 8. místo s vozem Mini John Cooper Works WRC týmu Motorsport Italia. Teď by chtěl vyzkoušet vůz WRC italské stáje i na dalších soutěžích.
Ústup Prodrivu z WRC pokračuje, a tak vidíme vozy Mini na soutěžích MS jen sporadicky. Ale v Austrálii jsme se opět dočkali a jeden kousek na startu byl - za jeho volant se posadil Nathan Quinn. Jeho start musíme hodnotit jen v pozitivech, protože v celkovém hodnocení získal 8. pozici a zajistil tak Mini nejlepší letošní výsledek.
"Kdyby mi někdo před měsícem řekl, že tuto soutěž nejenom dokončím, ale budu klasifikován na 8. místě, tak bych mu nevěřil," říká soutěžák. Přitom výchozí pozice Novozélanďana nebyla vůbec jednoduchá. Už přes rok žádnou soutěž nejel a poprvé se po jeho boku objevil Glenn MacNeall.
Také tým Motorsport Italia, který po odchodu Michala Kosciuszka k M-Sportu v MS pravidelně nestartuje, jezdec poznal až krátce před soutěží. Seznámení proběhlo rychle: "Hned po prvním dni mi bylo jasné, že ti hoši to už dělají pěkně dlouho a mají mnohem víc zkušeností než já. Po rozhovoru s Brunem [De Pianto, šéf týmu] byla naše strategie jasná. Chtěl jsem jet rychle, ale zároveň nejít do rizika."
To se povedlo, stabilní výkony uvnitř TOP10 zajistily 27 letému jezdci nejen body, ale za svými zády nechal i zkušeného Khalida Al-Quassimiho s tovární DS3 WRC. Na limity Mini ale jezdec nedosáhl: "Dostal jsem se jen na povrch, na limity nikoliv. Z toho auta se dá získat ještě o tolik víc, opravdu bych v něm chtěl znovu závodit."
Také šéf týmu, Bruno de Pianto, byl s výkony nováčka více než spokojený: "Nathan odvedl opravdu dobrou práci. Čekal ho těžký úkol, jel s novým autem, s novým spolujezdcem, proti nejlepším jezdcům světa a hned před domácím publikem. Věděl ale, o co se musí pokusit a to také zvládl. Jel svou vlastní rally a sledoval svoje cíle. 4 body za 8. místo jsou opravdu skvělým výsledkem."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?