Novozélandký matador, Nathan Quinn, zajel v Austrálii 8. místo s vozem Mini John Cooper Works WRC týmu Motorsport Italia. Teď by chtěl vyzkoušet vůz WRC italské stáje i na dalších soutěžích.
Ústup Prodrivu z WRC pokračuje, a tak vidíme vozy Mini na soutěžích MS jen sporadicky. Ale v Austrálii jsme se opět dočkali a jeden kousek na startu byl - za jeho volant se posadil Nathan Quinn. Jeho start musíme hodnotit jen v pozitivech, protože v celkovém hodnocení získal 8. pozici a zajistil tak Mini nejlepší letošní výsledek.
"Kdyby mi někdo před měsícem řekl, že tuto soutěž nejenom dokončím, ale budu klasifikován na 8. místě, tak bych mu nevěřil," říká soutěžák. Přitom výchozí pozice Novozélanďana nebyla vůbec jednoduchá. Už přes rok žádnou soutěž nejel a poprvé se po jeho boku objevil Glenn MacNeall.
Také tým Motorsport Italia, který po odchodu Michala Kosciuszka k M-Sportu v MS pravidelně nestartuje, jezdec poznal až krátce před soutěží. Seznámení proběhlo rychle: "Hned po prvním dni mi bylo jasné, že ti hoši to už dělají pěkně dlouho a mají mnohem víc zkušeností než já. Po rozhovoru s Brunem [De Pianto, šéf týmu] byla naše strategie jasná. Chtěl jsem jet rychle, ale zároveň nejít do rizika."
To se povedlo, stabilní výkony uvnitř TOP10 zajistily 27 letému jezdci nejen body, ale za svými zády nechal i zkušeného Khalida Al-Quassimiho s tovární DS3 WRC. Na limity Mini ale jezdec nedosáhl: "Dostal jsem se jen na povrch, na limity nikoliv. Z toho auta se dá získat ještě o tolik víc, opravdu bych v něm chtěl znovu závodit."
Také šéf týmu, Bruno de Pianto, byl s výkony nováčka více než spokojený: "Nathan odvedl opravdu dobrou práci. Čekal ho těžký úkol, jel s novým autem, s novým spolujezdcem, proti nejlepším jezdcům světa a hned před domácím publikem. Věděl ale, o co se musí pokusit a to také zvládl. Jel svou vlastní rally a sledoval svoje cíle. 4 body za 8. místo jsou opravdu skvělým výsledkem."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.